
Merhaba arkadaşlar, aracım Hyundai Accent 2005 1.5 CRDI 3 SİLİNDİR, 1 senelik sıfır motora sahip.Arabada devir kesme sorunu vardı ustam tarafından dizel pompa servisine yönlendirildim. 1 gün aracı bıraktım ve benzin sıcaklık sensörünün değişmesi gerektiğini söylediler. Tamam dedim devir kesme sorunum çözüldü. Arabayı aldıktan 3-4 saat sonra yağ lambasının göz kırptığını fark ettim. Rölantide yanıyor, gaza basınca sönüyordu. Hemen en son arabamı yapan yere gittim. Böyle böyle bir durum var dedim aldığım cevap "abe benim yağ ile işim olmadı hiç bi elektrikçiye baktır" oldu. En son yaptırdığım yere de güvendiğim için elektrikçiye gittim. Aracı açıp kapayınca yağ lambası söndü. çalıştıktan 10 dk sonra rölantide yanmaya ve gaza basınca sönmeye devam etti. Kendi ustamı arayıp durumu izah ettiğimde sensörü yaparken yanlışlıkla bir şeyle oynamışlardır ya da yağ müşürü olabilir dedi. Ben de önemli bir şey mi böyle kullansam olur mu dedim. Motora bak yağında eksilme olmazsa kullan bir ara hallederiz dedi. Ben de dengesiz çalıştığı için, arabayı açıp kapayınca düzeldiği için elektroniktir bir şey olmaz diyip 1 hafta bu şekilde kullanmaya devam ettim tabi bunun yanı sıra birkaç ustaya daha götürdüm hepsi yağ müşürü veya sokettendir kullan bir şey olmaz dedi. Ama 2 gündür Sabahları çalıştırdıktan sonra 5-10km sonra yanmaya başlıyor ve Gaza asılmadığım sürece de yüksek devir olsa bile sönmüyor. 1. viteste veya boşta 1000 devirden sonra lamba sönerken 3-4-5. viteste 3000 küsür devirde olmasına rağmen gaza asılmadığım sürece lamba şu an sönmemeye başladı. Ben de o sıra forumlarda aynı sorunu yaşayanlara gelen cevapları incelerken sürekli "yağ pompası olabilir, çok para harcadım düzelmedi, her şeyi değiştim düzelmedi, boşuna masraf yapmayın" gibi cevaplar görünce kafam daha çok karıştı. Açıkçası fazla bütçem yok, sürekli bir şeyleri değiştirip sonuç almadan para harcamak istemiyorum. Yaşadığım sorunun videosunu da ekleyeceğim. Sizce bu sorunun üstüne gideyim mi yoksa böyle kullanmaya devam mı edeyim. Sadece bilgili arkadaşlar yazarsa sevinirim
ARAÇ 295.XXX KM'DE 230.XXX'DE MOTOR TAMAMEN REKTEFİYE EDİLDİ
RUTİN YAĞ BAKIMI 1500KM EVVEL YAPILDI SADECE 5W30 YERINE 10W40 KOYULDU
Merhabalar, yarın için TUVTÜRK’de arabama randevu aldım. Randevuyu alırken plakada borç var yazıyordu. Ödemek için ödeme ekranına git butonuna bastım ve interaktif vergi dairesine attı. Orada sadece arabanın 2 taksit vergisi ve 1 adet plakaya yazılan cezası gözüktü. Oysa ki benim çok fazla ihlalli geçişim mevcut. Avrasya olsun köprüler olsun. KGM’nin de sayfasında gözüküyordu bu geçişler. Arabanın vergisini ve plakaya yazılan cezayı ödedim. TÜVTÜRK sitesinden tekrar randevu almaya çalıştım ve bu sefer plakaya ait borç yok yazıyordu yani başarıyla randevumu alabildim. Vergi dairsende arabanın borcu yok gözüküyor ama benim e devletimse avrasya 15 temmuz kuzey marmara otoyollarının ödenmemiş ücreti ve cezası gözüküyor. Eskiden otoyol borçları muaneye girememe sebebiydi. Yeni bir sistem mi geldi? Muaneye gittiğimde beni döndürürler mi? Bilgisi olanlar cevaplarsa çok mutlu olurum.
BU YAĞ NERDEN GELİYOR
Arkadaşlar selam, arabam hyundai accent 1.5 crdi 2005. Aracımın altında her sabah en az 5-6 damla siyah yağ oluyor. Ustaya dün götürdüğümde turbon yağ basıyor demişti ama bu turbonun yağ basma olayı 2 aydan beri var ve turbonun çevresinde yağ olması bir arıza değil denildi. Ayrıca turbonun çevresinde yağ var denilmesinin üzerinden yaklaşık 5000kmden fazla yol yapıldı ve tekleme, geç çalışma, duman atma, çekişte düşüklük yok. Yani turboyu bir kenara koyuyorum birazdan işler daha da garipsenecek. Aks körüğü ve çevresi yeni değişti (değişimden önce de sonra da bu damlatma vardı) yani aks ve bölgesini de geçiyorum. Gelelim yağ seviyesine, yağ çubuğunu soğukken de sıcakken de baktığımda her zaman bir taraf normalden fazla yağ içinde kalıyor diğer taraf da f ve l'nin arasında normal seviyelerde. Yağ kapaklarını açınca herhangi bir üfleme de yok. Tek şikayetim radyatör suyunda hafif hafif yağ olması. Bunun sebebinin de zamanında patlattığım yağ soğutucusunun kalıntıları olduğunu düşünüyorum. Onun üstüne zaten sistem temizliği yapıldı. Aklıma son bir şey geliyor o da yağ filtresinin en az 1 senedir değişmediği. Hiçbir usta sökemediği için yağ filtresi yaklaşık 1 yıllık. Ondan geliyor olabilir mi. Değerli sizlerin yorumunu da almak isterim.
Ustalar acil yardım. Aracım 1.5crdi 3 silindir accent. Aracıma nisan ayında sıfırdan motor yaptırttım (piston segman krank yatak vs vs.) sadece blok ve turbo değişmedi. Aracımda son 1.5 aydır yağ kaçağı var. Park halinde oluyor bu, araba çalışırken ışıklarda vs olmuyor. Kontağı kapattığım an damla damla yağ damlıyor. Oralara en yakın bileşenler karter, onun üstünde de turbo var (motorun tam altından kaçırmıyor). Herhangi bir duman atma, çekişten düşme motor kapaklarında üfleme vesaire yok. Arabada orta susturucuda varex var egzozlar da orijinal değil çift çıkış. Egzosun üstünde çok çok az siyahlık oluyor ama o kara duman pololar gibi değil. İşin komik kısmı arabada conta yanık testi yaptırdım conta da temiz ve yağda aman aman bir eksiltme de yok. Ayrıca çubuktaki yağ hafif açık renk akan yağ da simsiyah. Boschta turbodan kaçırıyor demişlerdi sadece ama bu arabaya da bakmayız dediler. O yüzden istanbula dönünce uludağ otomotive gitmeyi planlıyorum. Sorum şudur ki sizce bu kaçak başıma iş açar mı (1 aydan evvel istanbula dönmeyeceğim ve uzun bir yol beni bekliyor) sizce nerden akıtııyordur?
Selam arkadaşlar aracım accent admire 1.5crdi 2005
Malum istanbul yolları ve tatil yolları aracımın ön takımları bitik durumada. Bosch servisine gittim ve bana şu listeyi ve fiyatı verdiler:
2 ROT BAŞI 600
2 SALINCAK 2600
2 AMORTİSOR 3200
2 TAKOZ 1600
2 KÖRÜK xxxtl
İŞÇİLİK 3000TL
ROT BALANS ve diğer ekler
Total: 13-15.000TL fiyat verdiler
Bu fiyat benim için çok ve bu problemlerle arabayı yaklaşık 4-5 aydır kullanıyorum ve yol tutuşunda zorluk, yalpalanma, titreme ve aşırı ses hissetmiyorum. Bu şekilde muaneyeye kadar (2025) kullansam hayati bir problemle karşı karşıya kalır mıyım? Şu an yaşadığım tek sorun 130dan sonra direksiyonda vibrasyon hissetmem ve keskin sol yaparken 3-5 saniyelik takırtı. Onun dışında virajlarda frenlemelerde vs aynı segmentin yeni nesil arabalarına taş çıkarır. Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Ya da sadece şunları şunları değiştir diğerleri önemli değil dediğiniz bir şey var mı. (Bu sorunlarla 4-5 defa istanbul izmir yolu yapıldı)
Selam arkadaşlar, delirmek üzereyim. Hyundai Accent 1.5 dizel 3 silindire sahibim. 2.5 ay önce sıfır motor yaptırdım tamamen orijinal parçalarıyla. Bu olaydan sonra birkaç sıkıntı oldu termostat değişti su borusu değişti vs vs. Yani suyla ilgili çok sorun yaşadım. 3 gündür içimi yiyen hiçbir ustanın neden olduğunu anlamadığı bir sorunla karşınızdayım.
Normal bir sürüşten sonra 3 gün evvel arabamı park ettim. Sağ taraftan akıntı sesi geliyordu eğildiğimde bayağı su aktığını gördüm. Malum havalar sıcak klima çalıştırdım klima tahliyesi diye düşündüm umursamadım. Ertesi gün caddede birkaç turdan sonra eve geldiğimde arabanın motorundan deliler gibi duman geldiğini fark ettim. Baktığımda su yoktu arabada (aynı günün sabahı da kullanıldı bi sorun yoktu) ama hararet de normaldeydi. Anlam veremedim yedek depoyla radyatörü doldurdum yolumu devam ettim. Ertesi sabah doğru ustama gittim. Ustam lifte kaldırdı kapak vs açtı hatta benle beraber 20km bir tur attı bir sorun yok 1000km sonra gel dedi. Ayrıca bayram arefesi olduğu için son şansım o gündü. Ben de o günün akşamına kadar arabayı kullandım zorlamadan. Eve dönerken hararetin tavan yaptığını ve su kalmadığını ve yine aynı yerden aktığını tespit ettim. Başka bir ustaya gittim, devirdaim veya conta dedi. Conta olsa yağ eksilirdi ama yağın rengi tertemiz ve eksilme yok. Conta testlerini uyguladım egzos kokusuna baktım egsosa peçete tuttum efendime söyleyeyim yedek depodaki baloncuk testini yaptım conta yanmasıyla ilgili tek bir ipucu yok. Zaten 2.5 ay önce full orijinal motor yapıldı. Sürekli gözün hararette olsun uzun yol yapma zorlama bayramdan sonrasına kadar idare edersin denildi. Dün yine kullandım, akıntı yoktu, birkaç saat sonra yine akıntı oldu su sıfırladı. Su koydum tüm gece bağdat caddesinde dolaştım yine bi akıntı yoktu. Eve geldim yine akıntı yoktu dedim herhalde bu kafayı yedi. Bugün sabah babalar günü için ve bayram için alışveriş yapmaya giderken hararet göstergesi dengesiz olarak bi indi bi çıktı en son eve geldiğimde yedek su deposu fokur fokur kaynıyordu ama hararet göstergesi tavan değildi 10-20 derede yüksekti. Fan da çalışıyordu son hızda. Bu gece işten çıktım ve otobanda denemek için biraz hızlı biraz yavaş gittim hararette sıkıntı yoktu ama suya yine bakmak istedim. Ve yine yedek depoda su yoktu. Dalgınlığa geldim ve sıcakken radyatör kapağını açtım, sonuç: çapaklı su üstüme patladı. Biraz bekleyip su ekledim hem yedek depoya hem radyatöre. Biraz daha çapak yaptı sonra temiz su olmaya başladı. Eve geldim yine birkaç damla akıttı ama daha az. Be bu sefer bir gram fan açmadı, su eksiltmedi ve de hararet yapmadı. Sorum o ki bi akıp bi akmamasının, bi su eksiltip bi eksiltmemesinin. Kaçağın yerini kimsenin bulamamasının sebebi nedir. En büyük korkum böyle kullanmanın motora ne gibi zararı olur. Dediğim gibi akan şey yağ değil, yağın rengi altından temiz ve seviyesi de tam hatta tamdan biraz daha fazla. Sorun nedir, bagajda beşlik şişelerle kullanmaya devam mı yoksa olduğu yerde bırakayım mı bayram sonrasına kadar. Bu gece tekrar test edicem. Ama sorun nedir sizce?
Merhaba dostlar, babadan emektar bir hyundai accent admire 1.5crdi aracım var, 2005 model 3 silindir olanlardan. Aracın dışını kaplattım geliştirdim bebek gibi oldu, içine de harcadım tabii. Bundan 2 hafta önce, araba çok fazla yağ ve su eksiltiyor motordan dumanlar çıkıyor, ve bir şeyler akıtıyor diye babamın 20 senedir hatta dedemin 30 senedir gittiği ustaya gittim. Arabayı 2 günde yaptı, radyator borusu çatlamış onları düzeltti. 3 gün evvel araba seyir halinde giderken istop etti ve bir daha çalışmadı, marş bile masmadı. Aynı ustaya götürdük çekiciyle, ilk gün arabayı lift ile kaldırdı, motor kapağını falan söktü, o gecenin akşamı motor inecek rektefiyeye gidecek 1 hafta sürer dedi sorun etmedim. Rektefiyenin o kadar süreceğini anlarım. Ama dün sabah motorun birkaç fotoğrafını attı pek anlamam detayını. Ve tam olarak şöyle diyordu;
"motorda her şey arızalı, fazla sıkıştırmadan dolayı olmuş,sibop kesmiş komple sıfırdan motor yapılacak" tamam dedim usta sorun neyse yapılır. Süre sordum,
"1 ay ya da daha fazla, belli değil. Rektefiyeye gidecek gelcek sonra ben motoru toplayacağım test edeceğiz uzun iş" dedi. ayrıca 100-150k fiyat biçti.
Şok geçirdim o etkiyle tamam usta kolay gelsin dedim devam ettim.
Şimdi dostlar verdiği fiyattan çok biçtiği süre karnımı ağrıttı. 100-150K sanırım sıfırdan yapılacak motor +işçilik için normal. Değilse beni aydınlatın.
Süre olarak 1 ay veya daha fazla olması normal mi? İşin içinde benden saklanan başka bir iş mi var? Parça getirtecekler desem, araba zamanında en çok tutan arabalardan biri. E üç silindirler biraz sanayi dostu parçayı çinden getirtecek halleri yok. Hadi çok yoğun atölye desem gittiğim yerde çoğu iş max 2 günde hallediliyor. Biraz komik bir örnek olacak ama sıfırdan konfügre ettiğin bir araba 1 bilemedin 2 ayda kapına geldiği bir devirde sadece motoru sıfırdan yapmak için 1 ay veya daha fazla verilmesi garibime kaçtı. Üstüne düşüp ustayı darlayayım mı, yoksa normal mi dersiniz?
Son Giriş: 5 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 5 ay
Mesaj Sayısı: 10
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 10
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 144)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası

