Şimdi Ara

Premium markaların 1,6 dizel çıkmazı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Premium özellikle c segmenti araçlarda dizel motorlarda yetersizlik görüyorum.benzinli modellerinde 170-180 hp gibi güçlere ulaşırken dizel motorlarda 115 hp de kalıyorlar
    Mercedes a serisi benzinlide 156 hp iken dizel de 110 hp de
    Audi a3 benzinlide 140 hp iken dizel de yılların 105 hp motorunu kullanıyor
    Volvo v40 benzinlide 180 hp ye gelirken dizel de 115 hp de
    Julyet benzinlide 170 hp iken dizel de 105 hp
    BMW 1 serisi benzinlide 170 hp iken dizlerde 115 hp
    Bu hb spor görünümlü premium araçları hız-ataklığın yanında maalesef ekonomiyi sunamıyor
    Tabi bu koşullar ülkemiz için geçerli
    Zira iş 2000 motora geçince işler değişiyor
    Firmalar 2000 motorda son derece güçlü ve yüksek hp li dizel araçlar üretiyor
    Bu durum yakın zamanda değişeceğinde benzemiyor.zira bu markalar düşük hacimlerin dizel motora üretmek yerine başka markaların dizel motorunu kullanıyor
    Biraz reno bu işin ciddi olarak peşinde ve 1,6 160 hp dizel motorunu ilerde araçlarında kullanacak
    Konuyla ilgili görüşleriniz nedir
    Bu arabaları alırken ekonomiyimi düşünmek lazım,yoksa verdiğimiz paranın hakkını yüksek beygirli hızlı atik benzinli araç alarak mı vermek lazım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • Dizeller turbo kullanarak atmosferik araçların gücüne ulaşabilmişti ancak.
    Benzin her zaman seri ve güçlü. Şimdi benzinde de turbo kullanılınca 180 hp bile olabiliyor (Ecoboost gibi).
    160 hp dizel, çift turbo ile sağlanırken, Hyundai'nin mesela 1.6 203 HP gücünde turbo benzinli motoru var.

    Dizelleri yürüten turboydu zaten kısaca. Ülkede ekonomi namına pek bir şey kalmadı.
    Ben atmosferik 135 hp aracımla keyfini çıkarıyorum motorun ve konforun. Çok km yapmıyorsanız, aşırı avantajı yok derim dizelin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Passenger -- 20 Şubat 2014; 23:02:34 >
  • quote:

    Firmalar 2000 motorda son derece güçlü ve yüksek hp li dizel araçlar üretiyor


    Yukarda 1.6 turbo benzinlileri, 1.6 turbo dizellerle kıyaslamışsın

    2.0 dizelleri de, 2.0 turbo benzinlilerle kıyaslamak gerek :

    BMW 328i : 245hp, 320d:184hp
    Ford Mondeo 2.0 ecoboost : 240hp, 2.0TDCI : 163hp
  • Mersedes icin sorun yok 160 dci alır.

    BMW 1.5 dizel ile daha da yüksek hp elde edecek.

    Psa ve vw nin biraz daha çalışması gerekiyor. Ozellikle de tdı nin güçlenmesi lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasaya atmosferik benzinli araçlar hakim olduğu zamanlarda turbo olmayan dizel araçlar yürümeyen araçlar olarak biliniyordu. Dizellere turbo olayı popüler olunca hem performans hissi hem de tüketim avantajı ile 1.6 turbo dizeller 1.6 atmosferiklere göre daha cazip gelmeye başladı.
    Turbo benzinli araçlar piyasada yaygınlaşınca performans adına ibre tekrar benzinlilere döndü.
    Atmosferik benzinli>Atmosferik dizel
    Turbo benzinli>Turbo dizel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    quote:

    Firmalar 2000 motorda son derece güçlü ve yüksek hp li dizel araçlar üretiyor


    Yukarda 1.6 turbo benzinlileri, 1.6 turbo dizellerle kıyaslamışsın

    2.0 dizelleri de, 2.0 turbo benzinlilerle kıyaslamak gerek :

    BMW 328i : 245hp, 320d:184hp
    Ford Mondeo 2.0 ecoboost : 240hp, 2.0TDCI : 163hp


    sorun zaten 1,6 dizellerdeki hp yetersizliği.2000 motorda turbo benzinliler dizellere göre daha yüksek hp üretiyor ama dizellerin gücü insanları tatmin ediyor.o yüzden piyasada birçok 5.20d var yada 3.20 d
    ama 1,6 dizellerdeki güç insanları pek tatmin etmiyor ve benzinlilere yöneliyor.




  • 1.6 motorlar zaten D-E segmenti için ideal olan motorlar değil.

    Mesela ülkemizde Tiguan hep 1.4TSI motorla, Mercedes C 1.6 motorla satılıyor.

    Avrupa'ya bir kaç kez gittim. Neredeyse gördüğüm bütün Tiguan'lar 2.0TDI idi. Mercedes C serilerinin de çoğu C220 CDI modeliydi.

    Burada çıkmaz premium markalarda değil, Türkiye'de. E-segmentinde bile 1.6 motoru arayan bir ülke haline geldik.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    1.6 motorlar zaten D-E segmenti için ideal olan motorlar değil.

    Mesela ülkemizde Tiguan hep 1.4TSI motorla, Mercedes C 1.6 motorla satılıyor.

    Avrupa'ya bir kaç kez gittim. Neredeyse gördüğüm bütün Tiguan'lar 2.0TDI idi. Mercedes C serilerinin de çoğu C220 CDI modeliydi.

    Burada çıkmaz premium markalarda değil, Türkiye'de. E-segmentinde bile 1.6 motoru arayan bir ülke haline geldik.



    Binen biniyor hocam.

    Tonla 4MATIC E görüyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.