Şimdi Ara

Powershift ve Edc,Dsg'ye göre daha mı az sorunlu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
38.073
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • edc bildiğim kadarıyla vw nin dsg si ile aynı
  • akula06 A kullanıcısına yanıt
    Evet aynen öyle şu anda EDC ve DSG arasında fark yok. Üretici aynı sisytem aynı. Ama zamanında fark vardı bildiğim kadarıyla EDC deli sistemi ilk reno kullandı ardından Daha az sorunolu olmasından kaynaklı yaklaşık bir yıldır belkide daha fazladır wolksvagende kullanıyor.
    İnsanlar burda atıp tutumuşlar şu şçyle bu böyle diye ama otomatik şanzıman demek her zaman sorun demektir neticeden az yada .çok
  • DSG'yi hiç kullanmadım ama sağolsun forum sayesinde kullanmış kadar bilgi sahibi oldum. 2 hafta önce 20 bin km de Volvo S60 1.6 Drive powershift modelini kiraladım Avis'ten. Kalkışlarda bazen titreme yapıyordu ayrıca yine bazen 1.viteste gitmeye devam edip vites değiştirmemekte inat ettiğini de gördüm. Onun haricinde gayet güzelmiş bu powershift, dsg vs.
  • Bu ara da volvo 1.6 motorların da powershıft aktarmayı tercıh edıyor.

    2.0 ve 2.4 motorların da GearTronıc 6 ılerı sanzımanı kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EDC den hiç problem yaşayan duymadım şimdiye kadar...
  • Powershift volvo 1.6 drive motorlarla pek uyumlu değil. Ufak tefek sorunlar var. Fakat T4 benzinlilerle sorunsuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fan boylar yapışmış konuya hemen, yok PS'le EDC daha yeniymiş bilmem neymiş..Kötü arkadaş DSG kötü şanzıman sorunsuzluk konusunda kabul edin bunu.PS ve EDC bizim memlekete yeni geldi arıza istatistiği çıkarabilecek kadar eski şanzımanlar yani yeni meni bilemeyiz diye bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: In absentia

    Konuya önyargısız fakat temkinli yaklaşan teknik konularda bilgili insanlar genel olarak "çift kavrama" olayının henüz çok yeni olduğunu, sağladığı ekonomi ve konforun yanında bazı hassasiyetler barındırdığını ifade ediyor. Sebebi ise bunların otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar olmaktan kaynaklı handikaplarıdır.

    Bu anlamda edc de powershift te dsg de çift kavrama otomatikleştirilmiş şanzımanlardır. Kimse çıkıpta dsg de riskli gördüğü teknolojinin diğerlerinde riskli olamayacağını savunamaz. (savunursa da bu akla mantığa sığmaz) Bu gün tubo motorlarda aynı mantıkta; hangi marka olursa olsun aşağı yukarı aynı sistemle çalışan turbo gittimi gidiyor, neticede değişmesi yada bakım yapılması gerekiyor. Masraftan, ek maliyetten, bakımdan çekincesi olan kişiler mümkün mertebe manuel araçlara yönelmelidir. Hatta sadece şanzıman konusunda değil, dijital klimalar, süslü geniş ekranlar vb alet edevatlar en nihayetinde masraf kalemi olarak dönme eğilimindedir. Neyse konu bu değil.. Diğerlerinden şikayetin azlığı piyasada vw kadar yoğun tedavül görmemeleridir.

    Dsg nin diğerlerine göre avantajları ; Birden çok marka ve o markalarında modellerinde çok yaygın kullanılması , haliyle adet olarak fazla satılıyor olmasıdır. Yedek parça ve yan sanayi anlamında hiç bir markanın otomatiği bu denli yaygın ve ulaşılabilir değildir, olması da mümkün değildir. Satış adedinin yüksek olması yetkili servis ağının dışında da altyapı kurmak isteyen girşimcileri cezbediyor.


    +1907

    teknoloji aynı sistem hemen hemen aynı. muhtemelen problemler de aynı olacaktır. Ancak ben şuan piyasadaki EDC/DSG oranının en az 1/10 olduğuunu düşünüyorum. Belki daha fazla. DSG EDC'ye göre on kat daha sorunsuz bile olsa aynı oranda duyulacaktır. Ha bu DSG'nin sorunsuz olduğu anlamına gelmez tabiki.

    Aynı durum 2003lü yıllarda HP PAvilion multimedia laptopları çıkardığında olmuştu. HP ler çok ısınıyo yok efendim HP ler çok bozuluyo. O dönemde satılan multimedia laptopların yarısı PAvilion HP idi. O zaman nerde o piano black kasalı yüksek çıkışlı hoparlörlere sahip laptoplar. Böyle bi efsane yayıldı tabi. Sorun şuydu çok sattığı için rakamsal olarak çok şikayet alıyordu. Oransal olarak bakınca belki daha sorunsuzdu ama rakam çok olunca şüphe uyandırıyordu. Ha ısınmıyormuydu HP el değmiyordu orası ayrı =) Ama bu problem o dönemin bütün laptoplarında vardı. Bunu en az yaşatan asus tu.

    Alakasız bi paragraf oldu ama anlatmak istediğim 2 şey;

    1- duruma oransal olarak bakmak lazım.
    2- Oranların lehte olması o ürünü masum sorunsuz kılmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Powershift volvo 1.6 drive motorlarla pek uyumlu değil. Ufak tefek sorunlar var. Fakat T4 benzinlilerle sorunsuz.

    V40'da da ayni oyle mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaansa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Powershift volvo 1.6 drive motorlarla pek uyumlu değil. Ufak tefek sorunlar var. Fakat T4 benzinlilerle sorunsuz.

    V40'da da ayni oyle mi?

    V40'da da aynı şekildemi tam bilemiyorum. V40 ile ilgili bir sıkıntı kendi adıma konuşayım ben duymadım. Fakat aynı sistemi kullanıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford'da bu şanzıman sorunsuz , Volvo ile ilgili bilgim yok.
  • Ya tamam dsg sorunlu ama edc ve powershift çıkalı az zaman olmadı dsg konularını çok duymamız araç çokluğundan edc ve ps li araçları toplasan dsg li araçlar kadar olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik, yarı otomatik şanzımanlar elbette bir süre sonra hata verecek. Dsg ye millet oyle abanıyor ki hani sokak yarışlarındaki gibi bi ufalt bi yükselt . 100 binde hata verecek vites aksamı 20binde hata veriyor. 7 ileri kuru dsg ye pek yüklenmemek lazım. Powershift şuan için 2.0lt araçlara ideal aman aman dedirtecek sorunlarının olduğunu sanmıyorum. Ama dsg hatalarının çoğu kullanıcı hatası

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1-1.5 yıldır PS kullanıyorum, ilk başlarda pek ısınamamıştım daha sonradan ısındım şuan memnunum hızlanması seriliği gayet iyi, yazılımla devir uzatması yapılıp daha güzel performans alan arkadaşım mevcut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    +1?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaansa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Powershift volvo 1.6 drive motorlarla pek uyumlu değil. Ufak tefek sorunlar var. Fakat T4 benzinlilerle sorunsuz.

    V40'da da ayni oyle mi?

    V40'da da aynı şekildemi tam bilemiyorum. V40 ile ilgili bir sıkıntı kendi adıma konuşayım ben duymadım. Fakat aynı sistemi kullanıyorlar.

    dizel otomatik her şartta benzinli otomatikten bir miktar konforsuz oluyor. yavaş düşen devir, yüksek tork, ağır gaz tepkileri vs. buna etken.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    bir sürü otomatik vites kullandım.
    En keyiflisi 8zf, sonra DSG
    hızlanırlen formula araçları gibi devir aniden düşüp bir üst vites yakalanıyor, kesintisiz ve güçlü bir hızlanma yaşanıyor.
    kick downlarda çok hızlı ve sarsıntısız. motor gücünü tekerlere çok iyi aktarıyor.

    düz vitesciler konu dışıdır. Otomatikler içinde keyiften bahs ediyoruz...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    bir sürü otomatik vites kullandım.
    En keyiflisi 8zf, sonra DSG
    hızlanırlen formula araçları gibi devir aniden düşüp bir üst vites yakalanıyor, kesintisiz ve güçlü bir hızlanma yaşanıyor.
    kick downlarda çok hızlı ve sarsıntısız. motor gücünü tekerlere çok iyi aktarıyor.

    düz vitesciler konu dışıdır. Otomatikler içinde keyiften bahs ediyoruz...

    Acaba bizim millet nasil olsa iyi diye abandigi icin mi cok bozuluyor diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    DSG'nin keyfi nerede?

    Aciklayacak olan varsa yazarsa sevinirim.

    bir sürü otomatik vites kullandım.
    En keyiflisi 8zf, sonra DSG
    hızlanırlen formula araçları gibi devir aniden düşüp bir üst vites yakalanıyor, kesintisiz ve güçlü bir hızlanma yaşanıyor.
    kick downlarda çok hızlı ve sarsıntısız. motor gücünü tekerlere çok iyi aktarıyor.

    düz vitesciler konu dışıdır. Otomatikler içinde keyiften bahs ediyoruz...

    Dsg milyonlarca araçta var. Bahsedildiği kadar kötü olduğunu düşünmüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.