Şimdi Ara

Polo 3 silindir. Beyaz Duman yağ yakma yok.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba aracım 2003 polo tdi 3 silindir 140 binlerde.

    20 bin km kadar önce üst kapaktan subaplardan vs.. dolayı tamir görmüştü sorun yoktu 3 bin km kadar önce triger değişti ve bakımları yapıldı. şu sıralar ciddi anlamda arada sırada azalan soğuk veya sıcak fark etmiyor beyaz duman atıyor. Video çekip link atacağım. üst kapak tamiri yapılmadan önce yağ eksiltirdi şu anda hiç eksiltme yok. yalnız yağ normalden biraz fazla maximumun hafif üstünde. Castrol edg 5/40 yerine daha kaliteli orjinal olduğunu sandığım motul 5/40 kondu ...
    Yakıt olarak 900 km gittim 26 litre eklettirdim iyi gibi yakıtı.

    Araçta onarmal durumlar şöyle.

    ilk marş eskiden zorlanmadan tak diye alırdı şu anda motor yerinden kopacak gibi.
    ısınma sonrasındada aynı zorlanma var. soğuk sıcak 2 saniye sürmeden alıyor.
    Marş sonrası özellikle soğuk motor devirde dalgalanma.
    Çalışırken arada kesiklik.(bedford gibi arada kesiklik)
    5 vitesle 3000 devirin üstüne çıkmıyor. 130 km geçmiyor resmen.
    Önceden 2000-3500 devir arası gücü hisederdim şu anda 2800 de güç bitiyor.
    Motor yağ kapağını açınca soğukken şakırdama var normalmış hafif duman.
    Yağ cubuğu motor sıcakken çıkarınca çok hafif kesik kesik beyaz duman .

    Servise gitti sinir oldum şundan dolayı..
    Usta enjektör dedi başka yere gittim adamlar net bişey yok söküp takacaz 500-1200 lira tutar dediler.
    Başka yere gittim Yağ yakıyor dediler motor olabilir dendi.
    Farklı bir servis turbo.
    Yağ yakmayan araç nasıl bitik oluyor. turbo basıncı iyi hafif ıslık sesi var turboda.
    Enjektöre bakan servis değerler normale yakın ama mekanik parça olduğundan sökmeden anlaşılmaz dedi..

    Konulan yağ fazlası yada edge den motul yağa donuş yapar mı dumanı.
    Sente atlatmış olabilirmi usta son 2 bin km uzun yol ve 100 km kadar çok dik yokuşlarda 1 vitesle uzun süreli kullanıldı 2 çekmediğinden.
    Soğukken araç resmen ölü gitmiyor.
    Kısacası net bişey yok oda can sıkıyor.
    motormu - enjektörmü - turbomu - üst kapakmı - yağ mı - yada başka bişey..:(

    İlgilenen arkadaşlara teşekkürler şimdiden ..

    Başka sorularınız olursa yanıtlayabilirim. teşekkürler.







  • Ya şundadır ya bunda olayı olmadan net birşey söyleyebilecek biri mutlaka vardır. yoksa 300 ona 500 ona 2 bin turboya derken 2-3-5 harcayıp basit bişeyden bile çıkabilir. Ankarada bu işlerden ciddi anlamda anlayan dizel motor ustası varmıdır.

    Bu motor birçok araçta var. Skoda - seat - vw eski nesil birde. benzer örnekleri olmuştur 15 yıllık zaman zarfında.
  • Bu arada memleket dönüşü tandem yakıt pompası çıkış borusu gelirken eve az kala iğne ucu kadar kaçırdı boruyu değiştirdim.

    Özel servis yakıt filtresini iyi bir marka kullanmadı gördüğüm kadarı ile değiştirmem gereklimi zararı olurmu. (wunder marka)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racer007 -- 17 Eylül 2017; 11:40:59 >
  • Yag yakan arac beyaz degil siyah duman atar beyaz duman silindirlerde bi sekilde bulunan suya isarettir
  • O motor çok sağlamdır nasıl oldu da işlem gördü anlamadım.

    Aynı motor ibiza kullandım, 190 binde sattım.

    Ne motor ne turbo ne enjektör hiç biri işlem görmedi, egzosundan daha hiç bir renk duman görmedim. Gram yağ eksiltmezdi,

    Tahminim trigeri hatalı takmış olabilirler,

    Bi de o motorda çekmeme gibi bişey olmaz normal şartlarda,
    Atmosferik 1.6 ile 3e düştüğüm rampaları ibiza ile 4 ile çıkardım.
    Özel bir motordur kullanmayan bilmez, traktör sesli der geçer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 17 Eylül 2017; 12:0:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Açıkcası siz siz olun geçici çözümle işinizi yapan ustalardan uzan durun.

    Soğutma suyunun geçtiği kalorifer borusu sızıntı yapmıştı yıpranmıştı usta ucunu kesip gerdirip taktı dedim böyle olmaz olursa gel dedi ankarada yaptırdım. rizede eve yakın ordan akıttı suyu 100 derecelere çıktı sonra rolantide biraz çalıştırıp 90 lara inmesini bekledim dağın başında çıkardım örnek hortumu şehire gitti issuzu kamyon borusu buldum 150 dereceye dayanan taktım sonra 10 bin yapmadan üst kapak yağ yakmaya başladı.

    Kısacası bu yüzden iyice soğudum sıfır araç alıp 5 sene olmadan elden çıkarmak lazım yoksa canın sıkılıyor kesin.

    kendi işimden örnek verirsem..
    Bende teknik işlerle uğraşıyorum bilgisayar chipsetini söküp takıyorum en az 2-3 saat adamlar dışardan bilgisayar sökmeden yapan bile varmış 10 dakikada sadece ısı veriyor.:) aynı parayı alıyoruz benim içim rahat

    üst kapağı yapan yere gittim adam pişkin pişkin yine açılacak dedi - kullanım olarak 2 bin -2.5bin devir aralığında değiştiririm kötü yakıt kesinlikle almam gerekirse 50 km giderim.




  • Ses konusunda öyle bundan seslisi audi a80 ısınınca ciddi anlamda azalıyor. ekonomi anlamında mükemmel firmaların bir an önce 3 silindiri bırakmaları lazım en azından piston çaplarını düşürüp 1.4 4 silindire devam edip sorunsuz ve sessiz araç yapmaları şart yeni polo ses yine yakın bunlar gibi
  • %90 ihtimal enjektörleriniz bozuk hocam.
    Enjektörleriniz sökülüp makineye bağlanmadan püskürtme durumu gözlenemez.

    Filtre olarak wunder iyi markadır. pek bilinmez ancak ürünleri gerçekten iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    %90 ihtimal enjektörleriniz bozuk hocam.
    Enjektörleriniz sökülüp makineye bağlanmadan püskürtme durumu gözlenemez.

    Filtre olarak wunder iyi markadır. pek bilinmez ancak ürünleri gerçekten iyidir.



    Anladım kardşm bi götüreyim enjektörcüye söksünler temizlesinler sonuçta sağlam çıksa bile en azından ilerde çıkabilecek aksaklıkları önleriz.
    wunder markası yeni sanırım toptancım 4-5 mara sayardı onu ilk defa duyduğumdan belki düşüncesi oluştu.

    Konulan Yağı tekrar ölçtüm yaklaşık maksimum cizgisinin 2 parmak kadar üstünde ..

    inş fazla yağ ve enjektör temizliği ile sorun çözülür.
  • Arkadaşlar selam

    Bu gün gidebildim aracı kontrol ettirmeye şaşmaz da orhan pompa var usta sağolsun çok ilgili söküp bağladılar değerleri kötü çıktı ilk olarak bir sıvıya soktular sonra uçlarını tel zımpara ile iyice temizlediler. makineye bağlayıp ayarlarını yaptılar yeni o ringleri takıp motora taktık ilk takmada öyle bi duman olamaz az olan duman 20 kat arttı (pistonlara sökerken dökülen yakıttan dolayı dedi usta normalmiş) 5 dakika çalıştı kesti dumanı çekişi %10 kadar arttı ortalama eski enjektörler çok bozulmaz dedi uçları değişse sıkıntı olacaktı sükür ucuz atlattık 350 tuttu

    Bu arada enjektör o ringlerinden işlem sırasında yakıt akıttı o ringler kötü durumda idi.
    yağ seviyesi bundan dolayı artmış olabilirmi az birşey yağ aldırdım üst kapağı açtıklarında yağ çok kararmış denildi 3500 km belki olmuştur mazot karışmış olma iktimalı var gibi çok para verip motul kullandım 5 litrelik var birde

    Ben motor açılmadığına şükrediyorum enjektörlerde güzelce elden geçti. Castrol edge alıp değiştireceğim böyle olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racer007 -- 24 Eylül 2017; 19:48:56 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.