Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (26. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
714
Cevap
49
Favori
89.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam normal uçuş eğitimimizi tamamladıktan sonra sıra tip eğitimine geldiğinde istediğimiz uçak modelinin eğiyimini alabilirmiyiz yani ben mesela a380 kullanmak istiyorum gidip onun eğitimini alıp emekliliğe kadar bir fiil yalnızca o modeli kullanma lüksümüz var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    hocam normal uçuş eğitimimizi tamamladıktan sonra sıra tip eğitimine geldiğinde istediğimiz uçak modelinin eğiyimini alabilirmiyiz yani ben mesela a380 kullanmak istiyorum gidip onun eğitimini alıp emekliliğe kadar bir fiil yalnızca o modeli kullanma lüksümüz var mı?

    Kural olarak bir kısıtlama yok, mesela bizim şirkette direk A330'da başlayan arkadaşlar var. Ama A380 özelinde konuşacak olursak hem tip eğitimi pahalı, hem de hiç bir şirket sıfır tecrübeyle iş vermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    hocam normal uçuş eğitimimizi tamamladıktan sonra sıra tip eğitimine geldiğinde istediğimiz uçak modelinin eğiyimini alabilirmiyiz yani ben mesela a380 kullanmak istiyorum gidip onun eğitimini alıp emekliliğe kadar bir fiil yalnızca o modeli kullanma lüksümüz var mı?

    Kural olarak bir kısıtlama yok, mesela bizim şirkette direk A330'da başlayan arkadaşlar var. Ama A380 özelinde konuşacak olursak hem tip eğitimi pahalı, hem de hiç bir şirket sıfır tecrübeyle iş vermez.

    tecrübeden kastınız daha önce başka bir modelde 2.pilot olarak görev alıp sonradan a380'e geçmek mi ben şahsen hiç uçuş deneyimim olmadan a380 tip eğimini alıp 2.pilot olarak başlamak istiyorum bu olmaz mı?.Birde tip ücretleri hakkında bilginiz var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    hocam normal uçuş eğitimimizi tamamladıktan sonra sıra tip eğitimine geldiğinde istediğimiz uçak modelinin eğiyimini alabilirmiyiz yani ben mesela a380 kullanmak istiyorum gidip onun eğitimini alıp emekliliğe kadar bir fiil yalnızca o modeli kullanma lüksümüz var mı?

    Kural olarak bir kısıtlama yok, mesela bizim şirkette direk A330'da başlayan arkadaşlar var. Ama A380 özelinde konuşacak olursak hem tip eğitimi pahalı, hem de hiç bir şirket sıfır tecrübeyle iş vermez.

    tecrübeden kastınız daha önce başka bir modelde 2.pilot olarak görev alıp sonradan a380'e geçmek mi ben şahsen hiç uçuş deneyimim olmadan a380 tip eğimini alıp 2.pilot olarak başlamak istiyorum bu olmaz mı?.Birde tip ücretleri hakkında bilginiz var mı?

    Net rakamları bilmiyorum. Ama sıfırdan B737 ve B777 eğitimi almak arasında ciddi bir fark olduğunu(2 kat gibi hatırlıyorum) bu işlerle ilgilenen bir arkadaş bahsetmişti.

    Ticari uçuş, multicrew uçuş, jet motor uçuş saati, medium ve üzeri kategori uçuş saati; önemli olanlar bunlar. Uçuş okulundan mezun olunca parayı bastırıp tip eğitimini de alsanız "sıfır" tecrübeyle iş aramış oluyorsunuz. Bırakın A380'i, B737 A320'de bile iş bulmak kolay değil sıfır tecrübeyle.

    Açılan ilanları takip etmenizi öneririm. Filosunda A380 olan şirketlerin alım şartlarını güzelce araştırın. Çok ciddi bir yatırım yapacaksınız, piyasa hakkında hiç bilgi sahibi olmadan bu işe girmek hayal kırıklığıyla sonuçlanabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    hocam normal uçuş eğitimimizi tamamladıktan sonra sıra tip eğitimine geldiğinde istediğimiz uçak modelinin eğiyimini alabilirmiyiz yani ben mesela a380 kullanmak istiyorum gidip onun eğitimini alıp emekliliğe kadar bir fiil yalnızca o modeli kullanma lüksümüz var mı?

    Kural olarak bir kısıtlama yok, mesela bizim şirkette direk A330'da başlayan arkadaşlar var. Ama A380 özelinde konuşacak olursak hem tip eğitimi pahalı, hem de hiç bir şirket sıfır tecrübeyle iş vermez.

    tecrübeden kastınız daha önce başka bir modelde 2.pilot olarak görev alıp sonradan a380'e geçmek mi ben şahsen hiç uçuş deneyimim olmadan a380 tip eğimini alıp 2.pilot olarak başlamak istiyorum bu olmaz mı?.Birde tip ücretleri hakkında bilginiz var mı?

    Net rakamları bilmiyorum. Ama sıfırdan B737 ve B777 eğitimi almak arasında ciddi bir fark olduğunu(2 kat gibi hatırlıyorum) bu işlerle ilgilenen bir arkadaş bahsetmişti.

    Ticari uçuş, multicrew uçuş, jet motor uçuş saati, medium ve üzeri kategori uçuş saati; önemli olanlar bunlar. Uçuş okulundan mezun olunca parayı bastırıp tip eğitimini de alsanız "sıfır" tecrübeyle iş aramış oluyorsunuz. Bırakın A380'i, B737 A320'de bile iş bulmak kolay değil sıfır tecrübeyle.

    Açılan ilanları takip etmenizi öneririm. Filosunda A380 olan şirketlerin alım şartlarını güzelce araştırın. Çok ciddi bir yatırım yapacaksınız, piyasa hakkında hiç bilgi sahibi olmadan bu işe girmek hayal kırıklığıyla sonuçlanabilir.

    Peki nasıl tecrübeli olacağız ki kimse şirketine almazsa :D şaka bir yana A380'nin en büyük dezavantajı az sayıda havayolu tarafından kullanılması THY gibi köklü firma bile tercih etmiyor ben en iyisi uzun yolculuklarda kullanılan diğer yaygın modellere bakıyım A380 dememin sebebide uzun yolculuklarda kullanılması




  • Robinson Crusoe kullanıcısına yanıt
    Hocam bu tip eğitimini genelde şirketler karşılıyordu değil mi sonrasında maaştan kesiyordu? Sizinki öyle mi olmuştu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhaba. Öncellikle soruları tek tek cevapladığınız için ilginize teşekkür ederim. 23 yaşındayım üniversite mezunuyum. Pilotluk için yurtdışında bir okulla anlaştım Easa tanımlı. Okul bana bir SHGM tanımlı bir hastaneye gidip sağlık raporunu alıp bize mail yolu ile ulaştırman gerekiyor sonra da eğitimine başlayabilirsin dediler. Fakat 1-2 değerim yüksek çıktığı için sağlık raporunu hala daha alabilmiş değilim. Her sene pilotların girdiği bir şey sonuçta yanılmıyorsam. Açıkcası sormak istediğim ilk kontrol diye mi böyle sıkı bir tutum var yoksa 1 defa aldıktan sonra diğer seneler de bu sağlık raporu işini bu kadar önemsiyorlar mı.Sonucta işe girmeyeceğim henuz sadece eğitimime başlamak istiyorum ama bu kadar zor alıncağını tahmin edememiştim. Sizin veya yakınınızdan birinin de böyle birşey başına geldi mi? Şimdiden teşekkürler cevabınız için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeoMessiv10

    Hocam merhaba. Öncellikle soruları tek tek cevapladığınız için ilginize teşekkür ederim. 23 yaşındayım üniversite mezunuyum. Pilotluk için yurtdışında bir okulla anlaştım Easa tanımlı. Okul bana bir SHGM tanımlı bir hastaneye gidip sağlık raporunu alıp bize mail yolu ile ulaştırman gerekiyor sonra da eğitimine başlayabilirsin dediler. Fakat 1-2 değerim yüksek çıktığı için sağlık raporunu hala daha alabilmiş değilim. Her sene pilotların girdiği bir şey sonuçta yanılmıyorsam. Açıkcası sormak istediğim ilk kontrol diye mi böyle sıkı bir tutum var yoksa 1 defa aldıktan sonra diğer seneler de bu sağlık raporu işini bu kadar önemsiyorlar mı.Sonucta işe girmeyeceğim henuz sadece eğitimime başlamak istiyorum ama bu kadar zor alıncağını tahmin edememiştim. Sizin veya yakınınızdan birinin de böyle birşey başına geldi mi? Şimdiden teşekkürler cevabınız için.

    Hocam fiyatı ne kadar? İşe başladıktan sonra maaşınızdan mı kesilecek yoksa prşin mi ödüyorsunuz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • LeoMessiv10 kullanıcısına yanıt
    Ben pilotaj okuyorum bizden her sene yenilenmis sağlık raporu isteniyor.Meslektede yanlış bilmiyorsam her sene kontrol var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba.Bu başlığa sanırım 2 sene knce yazmıştım.O zamanlar benim için pilot olmak bir hayalden ibaretti.Ama hayatın bize ne sunacağını kesinlikle bilemiyoruz.Suan bir üniversitede pilotaj okuyorum:) Umudunuzu asla kaybetmeyin ben hayalde olsa asla havacılıktan vazgeçmedim.Saatlerce belgesel izledim instagramda youtubedan ne kadar pilot varsa hepsinin videolarini izledim bazılarına mesaj attim.Suanda üniversitede okumam da bir şeyi değiştirmez bunun daha is başvurusu vae tip eğitimi var saglik kontrolleri simulasyon kontrolleri var..Ama hayallerinizi gerceklestirmek icin cabalayin arkadaslar.Googleda her sey var buradan alamadiginiz cevabi ordan alin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CobanCC96

    Hocam bu tip eğitimini genelde şirketler karşılıyordu değil mi sonrasında maaştan kesiyordu? Sizinki öyle mi olmuştu

    Daha önce bilgi vermiştim. Şirketlere göre ve döneme göre değişiyor. Yeni trend genelde şirketler tip eğitimini aldırıyor ve maaştan kesiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeoMessiv10

    Hocam merhaba. Öncellikle soruları tek tek cevapladığınız için ilginize teşekkür ederim. 23 yaşındayım üniversite mezunuyum. Pilotluk için yurtdışında bir okulla anlaştım Easa tanımlı. Okul bana bir SHGM tanımlı bir hastaneye gidip sağlık raporunu alıp bize mail yolu ile ulaştırman gerekiyor sonra da eğitimine başlayabilirsin dediler. Fakat 1-2 değerim yüksek çıktığı için sağlık raporunu hala daha alabilmiş değilim. Her sene pilotların girdiği bir şey sonuçta yanılmıyorsam. Açıkcası sormak istediğim ilk kontrol diye mi böyle sıkı bir tutum var yoksa 1 defa aldıktan sonra diğer seneler de bu sağlık raporu işini bu kadar önemsiyorlar mı.Sonucta işe girmeyeceğim henuz sadece eğitimime başlamak istiyorum ama bu kadar zor alıncağını tahmin edememiştim. Sizin veya yakınınızdan birinin de böyle birşey başına geldi mi? Şimdiden teşekkürler cevabınız için.

    60 yaşa kadar her sene, 60'tan sonra her 6 ayda sağlık kontrolüne giriliyor. Sağlık raporu alamadığı için pilotluk kariyeri başlamadan biten, eğitimi bitirip işe başladıktan sonra 1-2 sene çalışıp lisansını kaybeden vs. tonla örnek var.

    Havacılıkta hiç bir şey şansa bırakılmaz, eğer limit dışı bir durum varsa ilk-son muayene fark etmez gerekirse uçuşlar belli süre kesilir, gerekirse uçuş kariyeri sonlandırılır. Hafife almayın kesinlikle.

    İlk muayeneyle sonrakiler arasındaki tek fark, başta kapsamlı bir muayene yapılır. Yapılan belli testler vardır, bunların hepsinin yenilenmesi gereken bir süre vardır. Şimdi bakmaya üşendim ama örnek vermek gerekirse sallıyorum EKG'nin süresi 3 senedir, yani ilk muayeneden sonra 3 sene sonra tekrar alırsınız. Psikolojik testin süresi 1 yıldır ilk muayeneden sonraki sene tekrar alırsınız. Yani doktorların yaklaşımı değişmez ama sonraki senelerde bu yönden daha az kapsamlı testlere giriyor gibi hissedebilirsiniz.

    Edit: Verdiğim yanlış bilgiyi düzelttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 21 Temmuz 2018; 12:38:43 >




  • Merhabalar ben yeni gazi makine mühendisliği mezunuyum ve kasım 2019'a kadar tecil hakkım var. Bütün eğitimlerden başarılı olsam sonuçta bir 6 aylık süre aşımı olacak ve eğitime başlama tarihinden itibaren muhtemelen 1,5 yıllık bir tecil hakkım olacak fakat bunun 2 sene olması şart koşulmuş .THY tecil ettirme konusunda bir protokolü var mı yardımcı olabilir mi acaba hiç askerliğini yapmamış yeni üniversite mezunu olan arkadaşlar nasıl bir yol izlediniz yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum .Buradan aldığım bilgiye göre yolumu çizcem askerlik şartı koşarlarsa tecili bozdurup 2018 yazına doğru tekrar başvuru yapmayı planlıyorum. Şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OCONDIUS

    Merhabalar ben yeni gazi makine mühendisliği mezunuyum ve kasım 2019'a kadar tecil hakkım var. Bütün eğitimlerden başarılı olsam sonuçta bir 6 aylık süre aşımı olacak ve eğitime başlama tarihinden itibaren muhtemelen 1,5 yıllık bir tecil hakkım olacak fakat bunun 2 sene olması şart koşulmuş .THY tecil ettirme konusunda bir protokolü var mı yardımcı olabilir mi acaba hiç askerliğini yapmamış yeni üniversite mezunu olan arkadaşlar nasıl bir yol izlediniz yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum .Buradan aldığım bilgiye göre yolumu çizcem askerlik şartı koşarlarsa tecili bozdurup 2018 yazına doğru tekrar başvuru yapmayı planlıyorum. Şimdiden teşekkürler

    Hiç ilgim olmadığı bir alan, yardımcı olamayacağım kusura bakmayın,
  • Robinson_Crusoe kullanıcısına yanıt
    ne demek ne kusuru yinede çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OCONDIUS

    ne demek ne kusuru yinede çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için .

    Rica ederim iyi forumlar,
  • Hocam merhabalar yaşım 19 hazırlık okumaktayım şuan kimya mühendisliğindeyim ancak seneye bölümü bırakmayı düşünüyorum aklımda direkt hedef olarak eskişehir anadolu üniversitesi ancak ben girebilirsem oraya yaşım 21 olacak pilotaj için herhangi bir yaş sınırı var mıdır acaba birde pilot olduk diyelim air canada gibi yerlerde tecrübelendikten sonra çalışma fırsatımız var mıdır ? şimdiden teşekkürler ...
  • Hocam merhabalar daha önce sizinle görüşmüştük umarım iyisinizdir.Son günlerde kafama takılan birkaç soru var onları soracağım size zahmet olmazsa.
    1-Pilotaj bölümünü bitirdikten sonra tip eğitimini almadan direk havayolu firmalarında işe başlayabilirmiyiz yoksa kendi cebimizden tip eğitimini alıp sonra mı başvuracağız eğer
    2-Anadolu Üniversitesi Pilotaj ve Atılım Üniversitesi Pilotaj hakkında bilginiz var mı?
    3-Yabancı havayolu firmalarının Türk pilotlarına bakış açısı nasıl mesela bir Türk pilotu Türkiye haricinde Dünya da ki havayolu firmalarına girebilir mi önü açık mı onu merak ediyorum?
    4-Pilotlar belli bir yaştan sonra çalıştığı havayolu firmasının yönetici pozisyonlarında görev alabiliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OCONDIUS

    Merhabalar ben yeni gazi makine mühendisliği mezunuyum ve kasım 2019'a kadar tecil hakkım var. Bütün eğitimlerden başarılı olsam sonuçta bir 6 aylık süre aşımı olacak ve eğitime başlama tarihinden itibaren muhtemelen 1,5 yıllık bir tecil hakkım olacak fakat bunun 2 sene olması şart koşulmuş .THY tecil ettirme konusunda bir protokolü var mı yardımcı olabilir mi acaba hiç askerliğini yapmamış yeni üniversite mezunu olan arkadaşlar nasıl bir yol izlediniz yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum .Buradan aldığım bilgiye göre yolumu çizcem askerlik şartı koşarlarsa tecili bozdurup 2018 yazına doğru tekrar başvuru yapmayı planlıyorum. Şimdiden teşekkürler

    Nöbetçi Robinson cevaplamış ama ben de bildiğim kadar yazayım.

    Biz eğitimdeyken askerliği yapmamış arkadaşlar şanslıydı, bedelli çıktı hallettiler aradan çıktı. Şirketin askerlik konularına bir etkisi yok. Önce iş konusunu çözeyim askerliği sonradan hallederim diyorsanız yüksek lisans vs. düşünün bir şeyler bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esoes12

    Hocam merhabalar yaşım 19 hazırlık okumaktayım şuan kimya mühendisliğindeyim ancak seneye bölümü bırakmayı düşünüyorum aklımda direkt hedef olarak eskişehir anadolu üniversitesi ancak ben girebilirsem oraya yaşım 21 olacak pilotaj için herhangi bir yaş sınırı var mıdır acaba birde pilot olduk diyelim air canada gibi yerlerde tecrübelendikten sonra çalışma fırsatımız var mıdır ? şimdiden teşekkürler ...

    Okulda yaşla ilgili bir kural var mı bilmiyorum ama zannetmiyorum.

    Lisansını aldıktan sonra önündeki tek engel pasaportun olacak. Şu anda Türkler için piyasa sadece orta doğu ve Türkiye ile sınırlı. Green card vs. bir şekilde çalışma izni alabilirsen pek tabi diğer ülkelerde de çalışabilirsin.
  • 
Sayfa: önceki 2425262728
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.