Şimdi Ara

Phoenix Bilişim ve sorunlar zinciri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Ben burada olayları yazacağım sadece siz kimin haksız kimin haklı olduğuna kendiniz karar verin.

    Phoenix Bilişim’den yaklaşık 1.5 sene önce rebirth x modelini yaklaşık 7000 tl’ye satın aldım. Aldıktan sonra bazı sebeplerden dolayı bilgisayarı toplasanız 3 ay kullanabildim. Geçen ay bilgisayar PSU arızasından dolayı oyunlarda reset atmaya başladı. Phoenix’e mail attım. Dönen yok. Sonra telefon ile aradım kaç kere açan yok. En son Facebook’tan yazdım ve aynı gün döndüler. Ürünü kendilerine kargolamamı istediler. Mesaj aynen şu:

    “merhabalar, aksaklık için özür dileriz. Ups kargoyu arayarak …… kodu ile zümrüdü anka bilişime gönderim var diyerek ürünü evinizden aldırıp tarafımıza gönderebilirseniz hızlıca çözebiliriz. Baştada belirttiğimiz gibi aksaklık için özür dileriz en kısa sürede sorun çözülecektir. Üzerinde çalışılmaktadır.”

    Neyse efendim ben ürüne uygun bir kutu buldum ve straforlarla güzelce sararak; üzerine de “kırılabilir” bantı çekerek Ankara’ya kargoladım. Kargoda gainward gtx 980 ekran kartı zarar görmüş. Zarar dediysek hani öyle tamir edilebilir bişey değil. Bildiğiniz ekran kartı geri getirilemez şekilde ölmüş. Bana mail atılıyor:

    “Eren Bey ürün orijinal kutusu ve köpükleri ile gelmediğinden dolayı ekran kartınız sigorta ve garanti dışıdır.” diye. Ölen ekran kartının fiyatı 3000 küsur. Basit bi PSU arızasından ekran kartının gitmesine mi yanayım yoksa bide garanti dışı kalmasına mı. Bana son gelen mesaj şu yönde:

    “Sisteminizin tüm sorunlarını çözdük fakat ekran kartınızda ciddi bir hasar bulunuyor ve tamir ile çözülebilecek bir durumda değil. PSU ve fanlarınızın değişimi memnuniyetiniz açısından tarafımızdan değiştirildi fakat ekran kartınızın maliyeti pazarlama bütçemizden karşılanabilecek boyutta olmadığı için değişiklik konusunda sizin satın alma işlemi gerçekleştirmeniz gerekiyor. Bu konuda ekran kartınız için elimizden geldiğince uygun bir fiyatlandırma sunabiliriz. Talep ettiğiniz ekran kartını belirtmeniz yeterlidir.”

    Şimdi araştırınca garanti şartlarında orijinal kutu ve köpük ile ilgili herhangi bir ifade göremedim. UPS kargo taşıma yönetmeliğinde şu şekilde geçiyor:

    "Taşıyıcı, genel bir kargo taşıyıcısıdır. Gönderen; işinin erbabı olduğu kabul edilir ve kargo ambalajının, kargo hizmetinin gerektirdiği sağlamlık, ölçü ve standartta olmasını temin ile yükümlüdür. Taşınması ve taşınma süresince korunması için özel sistemler, ambalajlar gerektiren ve gereği gibi ambalajlanmamış kargoların hasarlarından Taşıyıcı sorumlu değildir. Ambalajlama hatasından dolayı Taşıyıcının ve üçüncü şahısların görecekleri zararlardan gönderen sorumludur. Gönderen ; eksik veya kusurlu ambalajlamadan kaynaklanan hasarlardan dolayı Taşıyıcıya kusur atfında bulunamaz ve herhangi bir tazminat talep edemez."

    Ki ben PC’yi gerçekten güzel bir şekilde paketledim de. Hadi onu geçelim, varsayalım garanti dışı kalsın. Nette çok kısa bir süre araştırma yapınca görüyorum ki herkes; eğer kasa kargolayacaksanız ekran kartı ve ssd kesin sökerek gönderin diye yazmış (Kargoda ekran kartı kırılır mı?).

    Phoenix bilişimin böyle hassas bir konuda uyarıda bulunmaması kabul edilebilir bir şey değil. Bana sadece yukarıda da yazdıkları gibi PC'yi gönderin demişler. Açıkçası hayatımda ilk kez bir pc’yi kargoladım. Keşke önceden benim bu uyarıları okuma imkanım olsaydı ama cidden öyle güzel paketledim ki ekran kartının zarar göreceği aklımın ucundan geçmezdi. Kaldı ki PC de bu şekilde bana gelmişti.

    Açıkçası işlere bu derece vakıf bir firmadan gerekli hassasiyetleri göstermelerini isterdim. Ya da en azından nezaketen başka ekran kartı sunmalarını. Güzel bir müşteri kazanma yolu olurdu. Ama kendileri direk orijinal kutu değil diyerek işin içinden sıyrıldılar. Bana da 3000 tl’lik ekran kartının üzerine soğuk su içmek düştü.

    Ayrıca şunu da belirtmek isterim ki o ürünün kendilerine kargolanma sebebi yaklaşık sadece 3 ay kullandığım PSU’nun arızası vermesiydi. Eğer o PSU 3 aylık kullanımda arıza vermeseydi şuan ekran kartım sizlere ömür olmayacaktı.

    Kaliteli PSU (!) için teşekkürler Phoenix, Allah belanı versin UPS Kargo!



    Not: Daha önce kargo ile hiç PC göndermedim ama Monster’dan laptop almıştım. Garanti kapsamında bir arıza için gönderirken (yine orijinal kutu değil) ekran zarar görmüştü. Sağolsunlar ücretsiz değişim yapmışlardı.
    Not 2: Monster Notebook virali değildir.







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.