Şimdi Ara

Peugeot 5008 (1329. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
37.536
Cevap
147
Favori
1.647.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13271328132913301331
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    sene 2010 sonlarıydı sanırım..

    ozaman grand picasso ve grand scenic arasında gidip geliyordum..

    tabi 5008"den haberim falan yoktu..

    scenic için 51 bin lira fiyat almıştım..

    picassoda bir ikibin daha pahalıydı yanlış hatırlamıyorsam..

    yok bu ay düşer yok öbür ay kesin düşer piyasa bunu kaldırmaz firmalar zarar edince düşer diye diye 2 sene araç peşinde koşturdum..

    ne düşüş oldu nede başka bişey..

    bırakın düşmeyi 2011 yılı içinde neredeyse her ay 500 ile 1000 lira arasında fiyatlar arttı..

    sonuçta 50 bin liraları çok pahalı bulup kesin alınmaz derken 2 sene sonra 70 bin lere 5008 aldım..

    durum bundan ibaret..çokta bişey beklememek lazım piyasadan..



    Aynen benim durumumu anlatmışsın, GSIII peşinde 2 yıl koşup, ilk görüşümden 6 ay sonra 5008 sahibi oldum.

    İyi forumlar...

    Alım zamanında 20 gün civarında net üzerinde araştırma yapmış ve direk 5008'i görmeye gitmiş gördükten sonra da son olacak fiyatı konuşmuştum.

    Sadece grand scenic' e de bir bakmak istediğimi belirtmiş 1 gün obsiyon istemiştim.Fırsat bulup ona da bakamadım ve 2 gün sonra işi bitirmiştim

    Kulaklarımı birçok dosta tıkadığımı hatırlıyorum.O zamanlar ani kararın olumsuz neticesi belki olabilirdi ama sonu güzel bitti ve hala da aynı güzellikle devam ediyor.

    İyi ki de bu kararı vermişim.Şimdi döviz oynaması olmasa bu aylarda üst modelle değişim bile yapmayı ciddi olarak düşünüyordum...Şimdiki fiyatlara göre çok zor düşünürüm..Oturalım oturduğumuz yerde...

    Yazımızı, araç vb. ihtiyaçlarını almak isteyen ve düşünen tüm dostlara en kısa zamanda isteklerine neşeyle - sorunsuz kavuşması dileğiyle diye noktalıyalım.Saygılar-iyi forumlar tüm dostlara....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayblrdija -- 31 Mayıs 2014; 22:24:44 >




  • Arkadaşlar mrblar bügün disk ve fren balataların değişimi için servise gittim çıkan fiyat çok ilginç bundan 2-3 ay önce bakıma gittiğimde 470 TL çıkmıştı daha sonra hocam araç 2-3 bin gider yaza doğru getirin dediler bende ii dedim nasılsa az km yapıyorum neyse bi ara yine %20 kampanyası olmuştu bende yazı beklemeden servisin yolunu tuttum çıkan fiyat 490 Tl şaka gibiydi bu nasıl iştir dedim kem-kum ettiler yok dolar yok Euro araca işlem yaptırmadan geri çıktım sonra üzerinden biraz zaman geçti ve tabiki disk ve balata iyce eridi çıkanların resimlerini atabilirsem göreceksiniz ki iyce sınıra gelmiş

    neyse bi %20 daha yaptılar yine servisin yolunu tuttum tabi bu sefer hiç fiyat sormadım (aslında servise bi daha gitmeyecektim ama büyük laf ettim tükürdüğümü yaladım) direk araç işleme alındı ben 450-500 gözden çıkardım işem sonunda çıkan fatura 390 TL bide 4 e böldüler ii oldu

    bu arada serviste bazı kazanımlarım oldu

    1- önce aynayı sordum daha önce takılmalar oluyordu yağladım bi ara düzeldi ama şimdi yine takılıyor sonuç ayna düzelmez dediler (değişim gerekiyormuş)

    2-şanzıman alıştırması olayını usta teyit etti ve test sürüşüne çıkarak kontrol etti (ben ilk başta psikolojik diye düşündüm ama yok araç harbi çok seri vites atıyor yığılmada azaldı )

    3-ışıklarda beklerken kesinlikle N ye almam gerektiğini en ufak bir bekleme bile olsa N ye almalısın dedi

    4-aracı 10-15 km M3(manuel 3 de ) 3500-4000 devirde bağırta bağırta kullan dedi (bilgisayarda hata verdi bunu yaparsan gider dedi)

    5-ben aracı 55,000 de aldım ilk sahibi 29,000 de balata değişmiş bende 62.500 de tekrar değiştim bu fren sistemi bu cüssedeki aracı ya kaldırmıyor yada balatalar çok yumuşak 207 de 88,000 de değişmiştim

    6- navigasyon sistemi için NECVOX vardı 1850 TL dediler tüm menü ve uyarılar aktifmiş sanki Cyclone ye göre daha bi kaliteli gibi duruyordu ama bu işin ustaları sizlerinden fikirlerini tekrar almak isterim (tek artısı servis tarafından takılıp araç elektroniğinin servisçe garanti altında olması)

    7- ilk kez hayatımda bi araçla kapıştım (araç önüme kırmak istedi çok kızdım) araç sedan astra tabiki yanımda nefesi yetmedi üstelik manuelde kullanmadım yada sportta bu aracın rampa ve yoldaki gücü inanılmaz 2.0 163 bg lik olanını düşünemiyorum (ah güzel ülkemin vergi sistemi birçok şeyden mahrumuz)

    8-tam yanımda 308 de fren balatası değişiyordu arkaları söktüklerinde bizin arka balatanın yarısından daha küçük olduğunu gördüm oyuncak gibi minicikti :))

    9-arabamı servis müdürü yıkadı :))) (harbiden o kadar yogunduki bi ara randevuları alanla araçları yıkayanlar arasında bi bağrışma oldu baktım servis müdürü gitti bişeyler konuştu neyse ben aracımın başına tekrar gittim iş bitti aracı çıkardılar bende araç yıkanacak diye çıktım yeni 308 e tekrar baktım bu arada hakketen çok süper olmuş neyse aşağıya bi indimki servis müdürü elinde hortum aracı yıkıyor müdürüm iş sanamı kaldı dedim adam güldü çalışanın biri cenazeye gitmiş dedi adamı taktir ettim işte bu burnu büyük değil adamın helal olsun dedim başka biri olsa belki 30-40 dk. daha beklerdim tek eleman yetiştirinceye kadar.


    bu arada yazılarımı hem 3008 hemde 5008 başlığında paylaşıyorum aslında birleşik olsaymış güzel olurmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAS207

    Arkadaşlar mrblar bügün disk ve fren balataların değişimi için servise gittim çıkan fiyat çok ilginç bundan 2-3 ay önce bakıma gittiğimde 470 TL çıkmıştı daha sonra hocam araç 2-3 bin gider yaza doğru getirin dediler bende ii dedim nasılsa az km yapıyorum neyse bi ara yine %20 kampanyası olmuştu bende yazı beklemeden servisin yolunu tuttum çıkan fiyat 490 Tl şaka gibiydi bu nasıl iştir dedim kem-kum ettiler yok dolar yok Euro araca işlem yaptırmadan geri çıktım sonra üzerinden biraz zaman geçti ve tabiki disk ve balata iyce eridi çıkanların resimlerini atabilirsem göreceksiniz ki iyce sınıra gelmiş

    neyse bi %20 daha yaptılar yine servisin yolunu tuttum tabi bu sefer hiç fiyat sormadım (aslında servise bi daha gitmeyecektim ama büyük laf ettim tükürdüğümü yaladım) direk araç işleme alındı ben 450-500 gözden çıkardım işem sonunda çıkan fatura 390 TL bide 4 e böldüler ii oldu

    bu arada serviste bazı kazanımlarım oldu

    1- önce aynayı sordum daha önce takılmalar oluyordu yağladım bi ara düzeldi ama şimdi yine takılıyor sonuç ayna düzelmez dediler (değişim gerekiyormuş)

    2-şanzıman alıştırması olayını usta teyit etti ve test sürüşüne çıkarak kontrol etti (ben ilk başta psikolojik diye düşündüm ama yok araç harbi çok seri vites atıyor yığılmada azaldı )

    3-ışıklarda beklerken kesinlikle N ye almam gerektiğini en ufak bir bekleme bile olsa N ye almalısın dedi

    4-aracı 10-15 km M3(manuel 3 de ) 3500-4000 devirde bağırta bağırta kullan dedi (bilgisayarda hata verdi bunu yaparsan gider dedi)

    5-ben aracı 55,000 de aldım ilk sahibi 29,000 de balata değişmiş bende 62.500 de tekrar değiştim bu fren sistemi bu cüssedeki aracı ya kaldırmıyor yada balatalar çok yumuşak 207 de 88,000 de değişmiştim

    6- navigasyon sistemi için NECVOX vardı 1850 TL dediler tüm menü ve uyarılar aktifmiş sanki Cyclone ye göre daha bi kaliteli gibi duruyordu ama bu işin ustaları sizlerinden fikirlerini tekrar almak isterim (tek artısı servis tarafından takılıp araç elektroniğinin servisçe garanti altında olması)

    7- ilk kez hayatımda bi araçla kapıştım (araç önüme kırmak istedi çok kızdım) araç sedan astra tabiki yanımda nefesi yetmedi üstelik manuelde kullanmadım yada sportta bu aracın rampa ve yoldaki gücü inanılmaz 2.0 163 bg lik olanını düşünemiyorum (ah güzel ülkemin vergi sistemi birçok şeyden mahrumuz)

    8-tam yanımda 308 de fren balatası değişiyordu arkaları söktüklerinde bizin arka balatanın yarısından daha küçük olduğunu gördüm oyuncak gibi minicikti :))

    9-arabamı servis müdürü yıkadı :))) (harbiden o kadar yogunduki bi ara randevuları alanla araçları yıkayanlar arasında bi bağrışma oldu baktım servis müdürü gitti bişeyler konuştu neyse ben aracımın başına tekrar gittim iş bitti aracı çıkardılar bende araç yıkanacak diye çıktım yeni 308 e tekrar baktım bu arada hakketen çok süper olmuş neyse aşağıya bi indimki servis müdürü elinde hortum aracı yıkıyor müdürüm iş sanamı kaldı dedim adam güldü çalışanın biri cenazeye gitmiş dedi adamı taktir ettim işte bu burnu büyük değil adamın helal olsun dedim başka biri olsa belki 30-40 dk. daha beklerdim tek eleman yetiştirinceye kadar.


    bu arada yazılarımı hem 3008 hemde 5008 başlığında paylaşıyorum aslında birleşik olsaymış güzel olurmuş

    100 Tl. kara geçmiş olmanız çok iyi olmuş.Ama aynı parayı başından isteselerdi daha iyi olabilirdi ya neyse.İyi biten herşey iyidir...Sizin adınıza cidden sevindim.Kazasız sürüşler dilerim...




  • MAS207 M kullanıcısına yanıt
    Şanzıman alıştırmasnı nasıl yaptılar ,biraz detay alabilirmiyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: InsMuh

    Şanzıman alıştırmasnı nasıl yaptılar ,biraz detay alabilirmiyiz.


    onlar yapmadı ben yaptım sizde yapabilirsiniz 5008 başlığında detaylıca anlatılmış

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)



    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).




    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.


    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..




  • MAS207 M kullanıcısına yanıt
    Bu fren balata disk v.s değişimi (buna debriyaj balatasına katabiliriz) kullanımla alakalı şeyler..yani ilk sahibi 29 binde çok erken değiştirmiş..çok fazla frenle oynamamak gerekiyor..özellikle trafikte bazı sürücüler var(istanbul ankara gibi yoğun trafikte dur kalk yapmak zorunda kalanları ayrı tutuyorum) hemen 100 mt ileride kırmızı ışık yanıyor ama adam yanımdan tapa gaz geçiyor sonrada ani fren yapıyor...ne gerek var buna..aracı bu şekilde kullanmamak gerek..bu hem balataların ömrünü kısaltıyor hemde yakıt tüketimi artıyor..yani insan isterse balataları 10 binde de 100 binde de değiştirir..mesala benim araç 45 binde ve balatalar da çok az aşınma var...sanırım orjinal balatalarla yüzbini görürüm..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım şanzuman alıştırmasını bilgisayara bağlamadan bizde yapabiliyoruz. Her durduğumuzda N konumuna getirmem gerektiğini biliyordum ama üşeniyorum sanırım yada fazla oynamak istemiyorum birşey olur diye hatta bazen dalgınlığıma geliyor A konumunda kontağı kapatıyorum farkında olmadan kontağı çevirince dıt diye ötüyo yol bilgisayarında malum yazılar çıkıyo bakıyorum Auto konumunda bırakmışım aracı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAS207

    quote:

    Orijinalden alıntı: InsMuh

    Şanzıman alıştırmasnı nasıl yaptılar ,biraz detay alabilirmiyiz.


    onlar yapmadı ben yaptım sizde yapabilirsiniz 5008 başlığında detaylıca anlatılmış

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)



    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).




    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.


    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..


    Başkanda yazmıştı.Siz de çıtayı yükseltmişsiniz üstad!! Teşekkürler paylaşımınıza ve değerli bilgilere...




  • Tüm dostlara hayırlı pazarlar.

    İyi forumlar...
  • Neyse ki bizim aslan start&stoplu da her durduğumuz da vites kolunu A'dan N'ye almak zorunda değilim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    Tüm dostlara hayırlı pazarlar.

    İyi forumlar...

    Hayırlı pazarlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    Neyse ki bizim aslan start&stoplu da her durduğumuz da vites kolunu A'dan N'ye almak zorunda değilim..

    Acaba stopta kaldığı sürece debriyaja basılı mı bekliyor, boşa mı alıyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • drsnrky D kullanıcısına yanıt
    Benimkide stop&start'lı bende bilmiyorum, boştamı-vitestemi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    Neyse ki bizim aslan start&stoplu da her durduğumuz da vites kolunu A'dan N'ye almak zorunda değilim..

    Acaba stopta kaldığı sürece debriyaja basılı mı bekliyor, boşa mı alıyor?

    Teknik olarak motor çalışmadığı için debriyaj setine bir yük bindiğini sanmıyorum..birde şöyle bir durum var..start&stop devredeyken araç mesela A konumunda ayağınızı frenden çekince sistem devreden çıkıyor..yani araç çalışıyor..ama vites kolu N konumunda ise ayağınızı frenden çekseniz bile araç çalışmıyor..yani aracın çalışması için illaki A yada R konumunda olması gerekiyor...buda belki mühendislerin debriyaj seti için aldıkları bir önlemdir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanlız 5008 de start stopu hemen devreye girmeye ayarlamışlar. Bizim sitenin garaj girişi biraz yokuş eğer dümdüz çıkarsam ön tampon değiyor. Mecburen çapraz çıkıyorum. Ama tam onu ayarlarken bile araç kendini stop ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper593

    Sanırım şanzuman alıştırmasını bilgisayara bağlamadan bizde yapabiliyoruz. Her durduğumuzda N konumuna getirmem gerektiğini biliyordum ama üşeniyorum sanırım yada fazla oynamak istemiyorum birşey olur diye hatta bazen dalgınlığıma geliyor A konumunda kontağı kapatıyorum farkında olmadan kontağı çevirince dıt diye ötüyo yol bilgisayarında malum yazılar çıkıyo bakıyorum Auto konumunda bırakmışım aracı

    kontağı her zaman A yada M konumunda bırakıp aracı kapatıyorum. Ama araç hiç ötmüyor ?
    Acaba neden ki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı pazarlar!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert


    quote:

    Orijinalden alıntı: alper593

    Sanırım şanzuman alıştırmasını bilgisayara bağlamadan bizde yapabiliyoruz. Her durduğumuzda N konumuna getirmem gerektiğini biliyordum ama üşeniyorum sanırım yada fazla oynamak istemiyorum birşey olur diye hatta bazen dalgınlığıma geliyor A konumunda kontağı kapatıyorum farkında olmadan kontağı çevirince dıt diye ötüyo yol bilgisayarında malum yazılar çıkıyo bakıyorum Auto konumunda bırakmışım aracı

    kontağı her zaman A yada M konumunda bırakıp aracı kapatıyorum. Ama araç hiç ötmüyor ?
    Acaba neden ki ?

    Normali bu herhalde!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayblrdija -- 1 Haziran 2014; 13:22:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    Neyse ki bizim aslan start&stoplu da her durduğumuz da vites kolunu A'dan N'ye almak zorunda değilim..

    Havalar o biçim !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert


    quote:

    Orijinalden alıntı: alper593

    Sanırım şanzuman alıştırmasını bilgisayara bağlamadan bizde yapabiliyoruz.

    Her durduğumuzda N konumuna getirmem gerektiğini biliyordum ama üşeniyorum sanırım yada fazla oynamak istemiyorum birşey olur diye

    hatta bazen dalgınlığıma geliyor A konumunda kontağı kapatıyorum farkında olmadan kontağı çevirince dıt diye ötüyo yol bilgisayarında

    malum yazılar çıkıyo bakıyorum Auto konumunda bırakmışım aracı



    kontağı her zaman A yada M konumunda bırakıp aracı kapatıyorum. Ama araç hiç ötmüyor ?

    Acaba neden ki ?



    Normali bu herhalde!!


    Zaten A, R yada M konumuda aracı stop ederseniz araç el frenine ilaveten viteste kalıyor ve ilave bir güvenlik önlemi oluyor.

    Marş basacağınız zaman ise olası bir debriyajı unutma olasılığına karşı kesinlikle N konumunda marş basmaya izin veriyor.

    Durum budur

    İyi forumlar...




  • 
Sayfa: önceki 13271328132913301331
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.