Şimdi Ara

Peugeot 5008 (1324. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
37.674
Cevap
149
Favori
1.700.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13221323132413251326
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • drsnrky D kullanıcısına yanıt
    El kitabında mümkün olduğunca ince yağ kullanımını tavsiye ediyor, yani 5w30 yerine 0w30 daha tavsiye ediliyor.
    Zaten servis ve el kitabı standart 5w30 diyorsa daha kalın bir yağ kullanmamak gerekir yani 10w40 gibi.
    Bu farkın fazla olmasının zararıyla ilgili bir yerde yazı var mı?
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Şuradaki lastik fiyatları iyi. Bakın isterseniz.

    www.lastikturk.com
    205 55 r17 lastik fiyatları
    http://www.lastikturk.com/205-55-17-standart-oto-lastik-fiyatlari
  • Şanzıman alıştırması nasıl yapılıyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    El kitabında mümkün olduğunca ince yağ kullanımını tavsiye ediyor, yani 5w30 yerine 0w30 daha tavsiye ediliyor.
    Zaten servis ve el kitabı standart 5w30 diyorsa daha kalın bir yağ kullanmamak gerekir yani 10w40 gibi.
    Bu farkın fazla olmasının zararıyla ilgili bir yerde yazı var mı?

    Biryerlerde okuduğum için yazdım. Bulunca linkini size atarım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Şuradaki lastik fiyatları iyi. Bakın isterseniz.

    http://www.lastikturk.com/205-55-17-standart-oto-lastik-fiyatlari

    Fiyatları uygun gerçekten. Fiestaya yeni aldığım lastiklerin fiyatına baktım, piyasayı gezmeye gerek yokmuş. Yaktığımız mazot da cabası.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kirsehirli5008

    lutfen cahilligimi bagislayin bu sanziman alistirmasi dediginiz olay 5008 e mi ozgu yoksa her otomatik arac icin uygulaniyor mu? bu islemden sonra aracda ne gibi degisiklik oluyor? ucret var mi?

    Sanziman alistirma islemi, zamanla asinan ve kavrama mesafesi degisen debriyaj balatasinin kalibre islemidir.

    Bende son iki haftadir motor devri yukselmesine ragmen cekis gecikmeli gerceklesiyordu.

    Bu islem sonrasinda bu problem giderilmis oldu.

    Fark etmese idim 60.000 de baski balata degisimi kacinilmaz olabilirdi.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: kirsehirli5008

    lutfen cahilligimi bagislayin bu sanziman alistirmasi dediginiz olay 5008 e mi ozgu yoksa her otomatik arac icin uygulaniyor mu? bu islemden sonra aracda ne gibi degisiklik oluyor? ucret var mi?

    Sanziman alistirma islemi, zamanla asinan ve kavrama mesafesi degisen debriyaj balatasinin kalibre islemidir.

    Bende son iki haftadir motor devri yukselmesine ragmen cekis gecikmeli gerceklesiyordu.

    Bu islem sonrasinda bu problem giderilmis oldu.

    Fark etmese idim 60.000 de baski balata degisimi kacinilmaz olabilirdi.

    İyi forumlar...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar Kandilimiz mübarek olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky


    quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    El kitabında mümkün olduğunca ince yağ kullanımını tavsiye ediyor, yani 5w30 yerine 0w30 daha tavsiye ediliyor.
    Zaten servis ve el kitabı standart 5w30 diyorsa daha kalın bir yağ kullanmamak gerekir yani 10w40 gibi.
    Bu farkın fazla olmasının zararıyla ilgili bir yerde yazı var mı?

    Biryerlerde okuduğum için yazdım. Bulunca linkini size atarım.

    5/30 yerine 10/40 kullanmak ilk marsda aku ye daha fazla yuk bindirir ve, motor asinmasini hizlandirir.

    Moto yag yakar seviyeye geldiginde yapilacak bir islemi simdiden uygulamak, motora yapilacak en yanlis uygulama olacaktir.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gozbilginli kullanıcısına yanıt
    Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz Aydın olsun, kalbiniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: kirsehirli5008

    lutfen cahilligimi bagislayin bu sanziman alistirmasi dediginiz olay 5008 e mi ozgu yoksa her otomatik arac icin uygulaniyor mu? bu islemden sonra aracda ne gibi degisiklik oluyor? ucret var mi?

    Sanziman alistirma islemi, zamanla asinan ve kavrama mesafesi degisen debriyaj balatasinin kalibre islemidir.

    Bende son iki haftadir motor devri yukselmesine ragmen cekis gecikmeli gerceklesiyordu.

    Bu islem sonrasinda bu problem giderilmis oldu.

    Fark etmese idim 60.000 de baski balata degisimi kacinilmaz olabilirdi.

    İyi forumlar...

    bu şanzuman alıştırma işlemi çok basitmiş gerçekten..eskisine göre kavraması daha yukarıda olmaya başlayan varsa işlemi gerçekleştirmelerini tavsiye ederim..üstelik bunun için servise para vermeyede gerek yok..en fazla yarım saat ayırmanız yeterli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tttnet.net -- 25 Mayıs 2014; 21:04:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gozbilginli

    Arkadaşlar Kandilimiz mübarek olsun

    Evet arkadaşlar herkesin kandilini tebrik ediyorum..hayırlı kandiller..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: kirsehirli5008

    lutfen cahilligimi bagislayin bu sanziman alistirmasi dediginiz olay 5008 e mi ozgu yoksa her otomatik arac icin uygulaniyor mu? bu islemden sonra aracda ne gibi degisiklik oluyor? ucret var mi?

    Sanziman alistirma islemi, zamanla asinan ve kavrama mesafesi degisen debriyaj balatasinin kalibre islemidir.

    Bende son iki haftadir motor devri yukselmesine ragmen cekis gecikmeli gerceklesiyordu.

    Bu islem sonrasinda bu problem giderilmis oldu.

    Fark etmese idim 60.000 de baski balata degisimi kacinilmaz olabilirdi.

    İyi forumlar...

    bu şanzuman alıştırma işlemi çok basitmiş gerçekten..eskisine göre kavraması daha yukarıda olmaya başlayan varsa işlemi gerçekleştirmelerini tavsiye ederim..üstelik bunun için servise para vermeyede gerek yok..en fazla yarım saat ayırmanız yeterli...

    O kadar yazmışsınız ama nasıl yapılacağını yazmamışsınız. Yazar mısınız şimdi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: kirsehirli5008

    lutfen cahilligimi bagislayin bu sanziman alistirmasi dediginiz olay 5008 e mi ozgu yoksa her otomatik arac icin uygulaniyor mu? bu islemden sonra aracda ne gibi degisiklik oluyor? ucret var mi?

    Sanziman alistirma islemi, zamanla asinan ve kavrama mesafesi degisen debriyaj balatasinin kalibre islemidir.

    Bende son iki haftadir motor devri yukselmesine ragmen cekis gecikmeli gerceklesiyordu.

    Bu islem sonrasinda bu problem giderilmis oldu.

    Fark etmese idim 60.000 de baski balata degisimi kacinilmaz olabilirdi.

    İyi forumlar...

    bu şanzuman alıştırma işlemi çok basitmiş gerçekten..eskisine göre kavraması daha yukarıda olmaya başlayan varsa işlemi gerçekleştirmelerini tavsiye ederim..üstelik bunun için servise para vermeyede gerek yok..en fazla yarım saat ayırmanız yeterli...

    O kadar yazmışsınız ama nasıl yapılacağını yazmamışsınız. Yazar mısınız şimdi ?

    Alıntıları Göster
    Sanırım Bursa'da artık bir organizasyon ayarlama zamanı gelmedi mi..???
    Bursa konusunda lütfen SK'da yorumlar yapalım çünkü bazı platformda olan arkadaşlarda SK'da yazabilir tek yer üzerinden yürütelim konuyu link aşağıdadır..

    SK Konu Linki TIKLAYINIZ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm


    quote:

    Orijinalden alıntı: kirsehirli5008

    lutfen cahilligimi bagislayin bu sanziman alistirmasi dediginiz olay 5008 e mi ozgu yoksa her otomatik arac icin uygulaniyor mu? bu islemden sonra aracda ne gibi degisiklik oluyor? ucret var mi?

    Sanziman alistirma islemi, zamanla asinan ve kavrama mesafesi degisen debriyaj balatasinin kalibre islemidir.

    Bende son iki haftadir motor devri yukselmesine ragmen cekis gecikmeli gerceklesiyordu.

    Bu islem sonrasinda bu problem giderilmis oldu.

    Fark etmese idim 60.000 de baski balata degisimi kacinilmaz olabilirdi.

    İyi forumlar...

    bu şanzuman alıştırma işlemi çok basitmiş gerçekten..eskisine göre kavraması daha yukarıda olmaya başlayan varsa işlemi gerçekleştirmelerini tavsiye ederim..üstelik bunun için servise para vermeyede gerek yok..en fazla yarım saat ayırmanız yeterli...

    O kadar yazmışsınız ama nasıl yapılacağını yazmamışsınız. Yazar mısınız şimdi ?

    Halen mobildeyim, kisaca yazayim.

    Aracin motoru sicakken yapmakta fayda var.

    1. Vitesi A konumuna alarak dip gaz ile kalkis yapiyoruz, burada araci patinaja dusurmemek onemli, arac 2. Vitese attigi anda fren yaparak araci durduruyoruz.


    Bu islemi 3 defa yapip saga cekip vitesi N konumuna alip 5 dakika bekliyoruz.

    Ve ayni islemi 3 defa tekrar ediyoruz, son olarak araci stop edip 5 dakika bekliyorruz.

    Bu bekleme asamasinda, yeni veriler sanziman beynine yaziliyor ve islem bitiyor.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    El kitabında mümkün olduğunca ince yağ kullanımını tavsiye ediyor, yani 5w30 yerine 0w30 daha tavsiye ediliyor.
    Zaten servis ve el kitabı standart 5w30 diyorsa daha kalın bir yağ kullanmamak gerekir yani 10w40 gibi.
    Bu farkın fazla olmasının zararıyla ilgili bir yerde yazı var mı?

    Sayın aydayd, yağın viskozite aralığının mümkün olduğunca dar tutulması gerekliliği ve viskoziteyi artıran katkıların dpf ye zararı ile ilgili iki metin ekledim. Mobilde olduğum için ayrıntılı bakıp ilk okuduğum makaleyi bulamadım ama bu yazılar da kabaca benzer anlam ifade etmekteler:

    www.forumgercek.com
    Motor Yağları Hakkında Herşey-Sorular-Cevaplar.Yağ Terimleri Sözlüğü - Forum Gerçek
    http://www.forumgercek.com/bilgi-ve-sorun-merkezi/43774-motor-yaglari-hakkinda-hersey-sorular-cevaplar-yag-terimleri-sozlugu.html


    www.ismakinalari.org.tr
    Makaleler - İş Makinaları Mühendisleri Birliği
    http://www.ismakinalari.org.tr/tr/article.asp?id=167


    Dpf yi bir kenara bırakırsak;

    0 viskozitedeki gerçek yağı 30a yükseltecek katkı miktarı 5i 30a yükseltecek katkıdan daha fazla olacaktır. Yani 5w30 daki gerçek yağ oranı 0w30 dan fazla olacaktır. Eğer 0w30 gerektirecek kadar soğuk bir coğrafyada değilsek 5w30 motor için daha koruyucu olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drsnrky -- 26 Mayıs 2014; 0:43:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)


    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).



    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.



    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..




    Güzel paylaşım, ellerinize sağlık.

    İyi forumlar...




  • bundan daha guzel bir aciklama olamaz tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drsnrky D kullanıcısına yanıt
    İyi açıklanmış, bu durumda Istanbul-Ankara-bursa gibi yerlerde 5w30, adana-mersin-antalya gibi yerlerde 5-w40 kullanmak en mantıklısı.. En önemli nokta yağın DPF için üretilmiş olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    İyi açıklanmış, bu durumda Istanbul-Ankara-bursa gibi yerlerde 5w30, adana-mersin-antalya gibi yerlerde 5-w40 kullanmak en mantıklısı.. En önemli nokta yağın DPF için üretilmiş olması.

    Ben Bursa'da 5w30 tam sentetik kullanıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    Arkadaşlar daha önce forumda bahsetmiştim. Aracım 2011 C5 1.6 e-hdi MCP. Aracımda bir senedir ufak tefek sıkıntılar dışında herhangi bir sorun yoktu. Taki aracın kmsi 50.000kmlere gelene kadar.

    Bildiğimiz gibi Peugeot ve Citroende kullanılan MCP-AUTO 6R şanzıman otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlar yani debriyaja sahip tek kavramalı şanzımanlar. Bu şanzımanlarda da normal olarak zamanla debriyajımız azalıyor. Tamamen bitmese de bu azalma sonucunda şanzımanın bu azalan debriyaja ayak uyduramaması sonucu şanzımanın debriyajı kavrama noktası değişiyor. Bunun sonucunda da şanzımanın kalibrasyonu bozuluyor.

    Bu bozukluk sizi yarı yolda bırakmasa da bazı sorunlara yol açıyor. Bunlardan en önemlisi örnekle açıklamak gerekirse;

    Mesela 2. vitesle giderken dip gaz yaptınız 4.000 devirde araç 3. vitese geçerken şanzıman debriyaja basıyor ama vites 3. vitese geçer geçmez debriyajı hemen bırakmıyor. Yavaş yavaş aheste aheste bırakıyor. Bunun sonucunda sanki debriyajı bitik araçlar gibi devir 4.000 devirden atıyorum 2.000 devire çok yavaş bir şekilde düşüyor. Bunu zaten aracın kavramayı hemen yapmayıp yavaş yavaş yapmasından aracın yavaş yavaş hızlanmasından debriyaj sıyırmasından anlıyorsunuz.

    Anlamayanlar için kötü tecrübe doğru kullanımda en az 100.000 km dayanacak debriyaj 50.000lerde bitmeye başlıyor. Normalde her bakımda ya da kalibrasyonun artık ayar kaçırmaya başladığını anladığınız anda araca şanzıman alıştırması yapılması gerekiyor. Çünkü doğanın kanunu debriyaj kullanıldıkça eskiyor. Ama hiçbir servis araçta bir şikayet yoksa buna yanaşmıyor. Zira bu şanzıman alıştırması dediğimiz uygulama en az 1 saat sürüyor.. Kullanıcıların zaten yüzde 90ı şanzıman alıştırmasından ve debriyajdan bihaber aracı tam otomatik şanzıman sananların sayısı yadsınamayacak düzeyde :)


    ŞANZIMAN ALIŞTIRMASININ (KALİBRASYONUNUN) AYRINTISI


    Özet bir şekilde anlatmam gerekirse;

    -Aracınızı servise soktuğunuz an araç bilgisayara bağlanır varsa güncellemeler yüklenir.
    -Sonra araca bağlanan bilgisayar üzerinden menülerden şanzıman kalibrasyonu menüsüne girilir ve başlangıç tuşuna basılır.
    -Bu sırada araç çalışmaz halde boş vitesteyken araç kendi kendine vitesler arasında geçiş yapar aracın şanzımanından tak tuk sesler duyulur normaldir.
    -Bu işlem bittikten sonra asıl kalibrasyon yol testiyle yapılır ve asıl işe yarayan kısım budur.

    -Araca binilir laptop yanınızda araca bağlı vaziyette boş bir yola çıkılır araç sağa çekilir çalışır vaziyette 20 dakika beklenir bu sırada aracın vitesi N (boş) konumda olmalıdır. Bu sırada sigaranızı falan içip muhabbetinizi yaparsınız. (20 dakika beklemenin amacı şanzıman ısısının motor ısısıyla aynı seviyeye gelmesi)
    -20 dakİka geçince araca binilir vites A (otomatik) konuma alınır ve gaza bir miktar fazla olmak kaydıyla çok aşırı sert de olmadan hızlı bir kalkış yapılır yani neredeyse patinaj atıcak kıvamda. Tam 1. vitesten 2. vitese geçince araca fren yapılır ve sağa çekilir. Bu dediğim uygulama yani hızlıca kalkış ve sonrasında durma tam 4 kez yapılır.

    -Yukardaki 4 kez yaptığımız işlem bitince araç sağa çekilir ve 5 dakika rölantide stop etmeden beklenir.
    -5 dakika rölantide bekledikten sonra yukarda yazdığımız 4 kez dur kalk 5 dakikada rölantide bekleme uygulamasını tam 3 kez yapmak gerekir.

    Tüm bu uygulama yani 4 kez hızlı dur kalk ve her seferinde 5 dakika rölantide bekle uygulaması (3 kez yapılacak) bitince araç sağa çekilir ve stop edilir. 1 dakika araç çalıştırılmaz zira bu aşamada şanzıman yeni kalibrasyonu beyne yazar.


    -Bundan sonra araç çalıştırılır otomatik modda test sürüşüne çıkılır. Eğer şikayetleriniz azalmışsa aracın kavramaya basma çekme hızı çok hızlanmışsa yani dip gaz hızlandığınızda debriyaja hemen basıp çekiyorsa debriyajı bırakmakta aheste davranmıyorsa araç sorun çözülmüştür. Farkedersinizki aracın şanzıman tepkimeleri hızlanmış araç daha atikleşmiştir zira debriyaj artık sıyırmıyordur. Sanki manuel bir araçta aşırı hızlı debriyaja basıp çekiyormuşsunuz gibi düşünün araç gücü hemen aktarır.. Bizim mcplerdeki kafa sallama olayı da bundan kaynaklanır. Çok hızlı hızlanırsanız debriyaja hemen basar çeker ve araç güçten düşüp yine hemen tam güç yapınca o arada bir güç kaybından kaynaklanan öne yığılma ve ardından koltuğa yeniden yapışma hissedilir. Olması gereken budur. Yavaş hızlanırsanız araç kafa sallamaz.

    Eğer şikayetler gitmemişse uygulama yanlış yapılmıştır ve sil baştan yeniden yapılır. (20 dakika rölanti- dört kez hızlıca dur kalk (3 kez) aralarda 5er dakika rölanti en sonra stop ettirme 1 dakika beklenme ardından test sürüşü.)

    Bir çok kullanıcı bu debriyaj sıyırmasını farketmez bile zira kullanıcıların çoğu halen çok yavaşlayan aracın 2. vitesten 1. vitese kendiliğinden düşmediğini hızlanmak için ikinci viteste yarım debriyaj yaptığını ve bunu engellemek için kulakçıklardan hemen 1. vitese kendimizin düşürmemiz gerektiğini bilmez. (bu sorun sport modda olmuyor 1. vitese hemen düşüyor).



    ENJEKTÖR ALIŞTIRMASI (KALİBRASYONU)


    Bunu da kısaca servisteki ustadan duyduğum kadarıyla anlatıyım. Normalde bizim 1.6 e-hdilerde araç bilgisayara bağlanıp enjektör kalibrasyonu yapılabiliyor. Bu sayede aracın enjektörleri daha iyi yakıt püskürtüyor güçte kayıp varsa kazanılıyor ve enjektörlerde ses yapma varsa bir miktar azalıyor. Yani faydası olan bir uygulama. Bilgisayara bağlamadan kendiniz yapmak için aşağıdaki yolu izliyorsunuz.


    -Boş ve uzun bir yola çıkılır. Araç 2. vitese alınır.
    -2. viteste gaza sertçe basılır 3500 devire kadar çıkılır ardından 3.500 devire gelince ayak gazdan çekilir aracın motor freniyle kendiliğinden rölantiye kadar düşmesi beklenir. Sonra tekrar gaza basılır 3.500 devire kadar çıkılır sonra yeniden gazdan ayak çekilir ve aracın rölantiye kadar yavaşlaması beklenir. Bu uygulama tam 30 kez yapılmalıdır bu aşamada araç stop ettirilmemelidir. Bu yüzden uzunca bir yol gerekir.

    30 kez yapıldıktan sonra araç sağa çekilir ve stop ettirilir. 1 dakika beklenir uygulama aracın beynine yazılınca normal sürüşünüze devam edilir. Ustaların söylediğine göre bakımdan bakıma enjektör alıştırması yapılması tavsiye edilir. Bunu açıkçası daha deneyemedim oyüzden yorum yapamıyorum.



    Sonuç olarak 2011 Citroen C5 1.6 e-hdi MCP aracıma yaptırdığım kalibrasyon sonucu aracın vites değişimleri eskiden kağnı gibiyken ve debriyaj sıyırırken şimdi debriyaja hızlıca basılması ve çekilmesi sonucu deli gibi hızlandı. Artık debriyajı hiçbirşekilde devrede tutmuyor araç. Hemen basıyor ve çekiyor. Buyüzden özellikle yüksek viteslerde hızlı hızlanırsanız bir miktar öne arkaya yığılma oluyor ama o dediğim gibi debriyajın hızlıca devreye girip çıkmasından kaynaklanıyor. Eğer güzelce yavaş yavaş hızlanırsanız hiçbir sıkıntı yok. En önemlisi adam gibi sürüldüğünde sıyırmayan bir debriyaj bu da en az 100.000 km sağlıklı bir debriyaj demek.

    Önceden geri viteste en az 2.000 devirde aheste aheste geri geri giden araç şimdi 1200 1300 devirde nerdeyse tam kavrama yapmaya başlayıp hemen geri gidiyor.



    Eğer bahsettiğim sorunlarınız varsa vites değişimlerinde kararsızlıklar, devir saatinin artmasına rağmen aracın hızlanmaması ama bir saniye sonra tam kavrama yapınca bir anda silkelenmesi aracın yani buna benzer sorunlar debriyajınız bitmemiş olabilir ki büyük ihtimalle bitmemiş sadece kalibrasyon yaptırmanız gerekmektedir. Sorununuz çözülecektir. Tüm bu şanzıman kalibrasyonu servisten servise değişmekle birlikte aracınızın garantisi bitse de kimisi iyi niyetten hiç para almaz kimisi 50tl ye yapar kimisi 100tlye yapar. Açıkçası bu uğraşıya 50tl vermek zaten boynumuzun borcudur.

    Benim tavsiyem aracınızı bi dinleyin sorununuz varsa gidin ve kalibrasyonunuzu yaptırın. Aracın debriyaj sıyırmasına izin vermeyin. Özellikle trafikte sürekli dur kalk yapanlar..




    Güzel paylaşım, ellerinize sağlık.

    İyi forumlar...

    Bu bilgiye ve bu bilgiyi bulup buraya getirene saygıyla şapka çıkartılır.... - . Başkanım bu arada geçmiş kandilinizi kutlar her zaman hayırlara vesile olmasını dilerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayblrdija -- 26 Mayıs 2014; 7:14:39 >




  • 
Sayfa: önceki 13221323132413251326
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.