< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Peugeot 308 T9 kasada yaşadığım viraj kaygısı (2. sayfa)




-
-
Eagle sport yazligi da iyi bir lastik degil zaten. Olculer cok kucuk degilse en uyguna yol tutus sunan eagle f1 ler var. Yagmurlu havada problem yarattigini soyleyen yorumlar okudum onun disinda kuru yolda basarili yol tutusu var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastikler dandik, üzerine bir de dört mevsim lastik her şeyden biraz= hiçbir şey olunca combo olmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Özenilecek bir konu değil viraja hızlı girmek. Yarış yapmıyorsunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Özellikle bu cevap gelmesin diye meselenin viraj kasma olmadığını yazdım. Araç sınıfına uygun bir şekilde güven vermiyor. Aracın limitlerini 96 bin km 8 yıldır öğrendim. Şu anda yaşadığım sorunu öğrenmeye çalışıyorum. Yaklaşık 1 yıldır yaşadığım bir problem. Araç Porsche de olsa viraj mükemmel de olsa yüksek hızda keyfine viraja girmem. Ancak 60 ile de bahsettiğim virajlara girmek normal değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam merhabalar bende uzun süre eagle sport kullandım antalya gidiş gelişimde epey oluyor. Daha sonra goodyear efficientgrip performance 2 yaz lastiklerine geçtim dağlar kadar fark var aralarında eagle sportlar sıcak asfalt pek sevmiyor.
Aracım corsa d bilen bilir sabuncubeli tünelinden izmire inişi eagle sport ile 100 den sonra arabanın arkası ben geliyorum derken performance 2 ile 130-140 arası inebildim.
Antalyada asfalt sıcaklığı daha da yüksek hiçbir sorun yaşamıyorum. eagle sport kış sonbahar ve yağmurda güzel bir lastik ama yazın şüphelendiriyor insanı biraz :)
-
Anladım hocam. Açıkçası ben bunu her yerde yaşıyorum ama özellikle bozuk zeminli virajlarda korkutacak kadar yaşıyorum. Hızım da 60-70 ama öyle çok değil. Mesela Opel Combo, Renault Traffic, Seat Arona gibi araçlar bile benden hızlılar. Yani kocaman ticarinin veya bir B Suv'un 308'den daha iyi dönmesi.. Dediğim gibi aracı yeni alsam neyse de sanırım bu iş lastikle ilgili. Bahsettiğim durum tam olarak şöyle: bir insan kalçasını sağa sola sallar ya. Aynı öyle. Virajın yönü, içten veya dıştan nasıl olursa olsun viraj başlayınca arka taraf çalkalamaya başlıyor hem sağa hem sola.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
torsiyonlu her arabada bahsi geçen sürülmüş zeminde , yağmurda, mıcırda vs benzeri problemler yaşanıyor.
t9 308 sınıfına göre çok hafif bir araba , bagaj kapağı plastik vs derken ağırlık dağılımı da sebebiyle belki emsallerinden bir tık daha da kötü de olabilir ama bahsettiğiniz kadar vahim bir sonuç olması için daha yapısal bir sorun olması gerek.
amortisör patlak olabilir, lastik havaları arasında anormal fark olabilir yani yapısal bir dengesizlik söz konusu olmalı.
-
Sorunuzun cevabını zaten kendi yazınızın içinde vermişsiniz.Önceden böyle bir durum yoktu,son 1 yıldır sıkıntı var diyorsunuz.Demek ki araçta bir sorun yok.308 dizel aracın lastik basıncı önler 35 arkalar 32 olması gerekiyor.Bir de ben bu goodyear lastiklerin modeli ne olursa olsun yol tutusunda bir zaafiyet var gibi geliyor bana Önceki aracım continental lastiklerden sonra goodyear effiencegrip performance 2 geçmeme rağmen kayma sorunları yaşadım çok kez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında mümkün tabi ancak ben aracı inanılmaz titiz kullanırım. Gerçi yine birisi gelip beni buldu çarptı. Allah'tan arabada değildik. Umarım bir daha olmaz. Titizliklikten kastım çukurlara girmemek konusunda. Her bakımda da ustayla birlikte aracı lifte kaldırıp her türlü aksamına gözlem ve mümkünse fiziksel kontrol ile baktırırım. Yine de ihtimal olabilir diye 1 ay sonra tekrar baktıracağım bakımda. Şu lastik basınçlarını indirip dönüşte tekrar bir bakayım. Düzelirse ne ala.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de sakin kullanmaya başladığım için 4 mevsime geçtim ancak bu kadar da olacağını düşünmedim. Yine de basınç ayarından sonra bir daha test edeceğim. Ben yine de 4 mevsime kusur bulmuyorum. Lastik modeli veya basınçla ilgili olabilir. 4 mevsim kullanan çok kişi var ama şikayetler genelde 3 yıl geçtikten sonra başka sebeplerden ortaya çıkıyor. Bu lastikler daha yeni sayılır ve yolculuğu sabah saatlerinde hava 28 derece iken yaptım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İki farklı araçta eagle sport 4 seasons kullandım, lastiğin güvenlik zaafiyeti yok.
Aşırı yüksek basınçlarda her lastik kayar, bu sıcak havalarda o bahsettiğiniz basınç değerinin üstüne en az 4-5 psi daha ekleyin ısınma etkisiyle. O aracın yol tutması mümkün değil. Zaten hafif araç, lastik tabanında santimetrekareye düşen ağırlık düşük, bir de basınçlar yükseltilmiş.
Bahsettiğiniz yolları da iyi biliyorum, c segment araçlar o yollarda rahat gitmek için uygun değil. Ben o yolları sınıfının yol tutuş referansı gösterilen f20 lci ve Giulietta ile gittim, Astra J ile gittim. Ben limitlerde dönerken e segment araçların ne kadar rahat döndüğünü gördüm. Bahsedilen yollar çok keskin virajları, tırtıklı kötü asfaltı, rampa inişleri ile birlikte düşünüldüğünde yukarıdaki arkadaşların yazdığı gibi eğlenceli virajlar değil, bilakis risk dolu virajlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Başlığı görünce aklıma ilk lastik geldi.
308'ler yol tutuş olarak Focus'dan sonra en referans araçtır.
Maalesef lastikleriniz çok kötü, Goodyear yazlık ve 4 mevsim pişmanlıktır ki hele bir de Türkiye üretimiyse Petlas'dan farkı yok.
-
Hocam peki arada boşluk varsa bunun sebebi ne olabilir? Kendi aracımda sanki yarım cm/ 1 cm fark var gibi hissediyorum.
Aynı araca sahibim, lastiklerim 4 mevsim hankook. Yol tutuşu konusunda fazlasıyla güven veriyor. Hatta sahip olduğum araçlar arasında yol tutuşuna en çok güvendiğim araç t9.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi san_jose -- 11 Haziran 2024; 8:26:22 > -
Lastik havalarınız gereğinden fazla olabilir
-
Hocam bence de tehlikeli yollar ama ben kıyaslamamı kendi aracımın önceki hali ve ticari araçlar ya da yol tutuş iddiası olmayan düşük segment yerden yüksek araçlarla yaptım. Söylediklerinizde çok haklısınız. Virajlar çok keskin ve tehlikeli. Basıncı düşürüp bakımda araca baktıracağım. O zaman konuyu güncelleyeceğim. Çok keyifle sürdüğüm araç beni şaşırtıyor bir süredir. Bu yüzden biraz üzgünüm. Umarım basit bir şekilde lastik basıncıdır sorun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eğer aracı değiştirmezsem lastikleri değiştirebilirim hocam. Araç bize zaten artık ufak geliyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam ben lastiğe çok güveniyordum ama dönüşte 34/32 psi ile tekrar deneyeceğim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sanırım biraz fazla. Yüklü kullandığım için fazla basmıştım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yok hocam kapı içerisindeki değerleri uygun olarak basın. Boş araca yüklü araca uygun hava basıyorsanız yol tutuş çok zayıflar. Mutlaka lastikler soğukken kapı içi değerlere ayarlayın bir daha bakın sorununuzun büyük oranda çözüleceğini düşünüyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X