Şimdi Ara

Peugeot 106 GTI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
3.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HOŞGELDİNİZ


    GTI sinifinin ele avuca sigmayan, boyundan buyuk isler yapan,bir cok otomobil kullanicisinin kendi aracini karsilastirdigi, otoban faresi denilen, genclerin ve kendini genc hissedenlerin otomobili.

    106 GTI NEDEN EFSANE?

    1980 li yillarda tum gencligin hayalini susleyen araba Audi Quattro 'lara kafa tutan Peugeot 205 Turbo 16 idi ve onun yol versiyonuda 205 GTI. 205GTI o donemki kendi sinifindaki otomobillere gore sundugu performans, yol tutus ve yuruyen aksaminin dayanikliligiyla cok ustun bir GTI di ve avrupa da cok popiler olmustu, cok buyuk bir une kavusmus ve adeta efsanelesmisti.Bazi otomobil dergileri tarafindan yuz yilin yuz arabasi icinde secildi, en yuksek performansi veren en makul fiyatli araba olarakta secildi 205 in 1994 senesinde uretiminin bitmesiyle 205 in ununu devam ettircek sportif performansli bir araba bekleniyordu. Peugeot onceden GTi ibareli araclar uretti fakat bu onlardan cok daha farkliydi. 205 GTi, 1980'lerin sonunda cok buyuk bir ataga kalkmisti ve Avrupa'da cok meshur olmustu. Ozellikle yuksek performansli mini kategoride adi gecen birkac arabadan biriydi ve rakiplerinden cok ustundu. Bu sebeple yeni gelecek olan ve 205 serisinin devami olarak nitelendirilen 106 nin, XS serisinin daha guclu olan 106 GTI merakla bekleniyordu.Peugeot 106 GTi, 96 yilinin sonlarina dogru, yuksek performansli mini kategoriyi hedef alarak ckti. yuksek performans, modifiye edilmeye olan yatkinligi ve sundugu performansa gore makul olan fiyati ile basarili satis grafiklerine ulasti. Bu basaridaki en buyuk pay, kesinlikle 106GTI' in sundugu mukemmel surus zevkiydi... 106 GTI, sert kullanimda en zevkli araclardan biri olarak taninir ve yol tutustaki becerisiyle rakiplerinden siyrilir.Maksimum hizi olan 205km/h i rahat sekilde goruldugu gibi 220 kadranini deviriyor ve 100 km hiza ortalama 8 sn gibi bir zamanda ulasiyor.Yapilan bazi karsilastirmali testlerde virajlara Subaru Impreza, Lotus Elise hatta Diablo gibi araclardan daha hizli girebildigi gozlenmistir. Rahatlikla 7200 devir cevirebilen 106gti motoru performans calismalarina olan yatkinligiylada peugeot nun motor konusundaki ulastigi nokta ve motor konusundaki basarisi olarak nitelendirildi.

    Asagidaki yazi OTO HABER dergisinin Peugeot modifiyesi uzerine yayinladigi ekinden 106GTI ile ilgili makaleden alinarak yayinlanmistir.

    106 GTI Bence GTI sinifinin varolusundan beri uretilmis en basarili model. ustun sasi tasarimi, otomobili tren gibi ivmelendiren motor ve sanzimani, superspor otomobilleri geride birakan yol tutus ozellikleriyle Peugeot'nun urettigi en siki otomobillerden biriydi. Ithalatinin durmasi sebebiyle sadece ikinci elde ulasabilecegimiz 106 GTI, bildigim kadargyla hala Italya ve Yunanistan icin uretiliyor. Sigorta risk siniflandirilmalarinin yillik primleri belirledigi Avrupa ilkelerinde, yuksek primlerin arac satislarini dusurmemesi icin asagida tutmak isteyen PSA, modeli oncelikle S16 etiketiyle piyasaya surdu. Benzer nedenlerden Opel de Corsa GSI ve Astra GSI modellerini daha evcil bir gorunume kavusturmustu. cogumuzun da onaylayacagi gibi, S16 demek GTI demek degil. Satislarin istenilen rakamlara ulasamadigi ilkelerde, 205'ten sonra ozlemle beklenen performansli 106, GTI ismiyle yeniden lanse edildi. Kucuk bir etiket degisikligi ile satislar patladi. Otomobilin katalog verileri de yine sigorta primlerini dusuk tutmak adina oldugundan biraz asagida gosterilmisti.[
    ulkemizde meraklilari tarafindan cok sevilse deuzucu sonucarla biten kazalar yuzunden kisa surede kotu bir imaj cizdi. bir spor otomobilin ulasamadigi yol tutus ozelliklerine sahip olmasiydi. Kullanici kitlesinin buyuk bir kismi ehliyetini yeni almis genclerdi ve 106 GTI kesinlikle bir surucunun sahip olacagi ilk otomobil degildi. Bir cok otomobille hayal bile edemeyecegimiz suratlerle viraja giren gencler nedeniyle tatsiz sonuclar dogdu ve ulkemizde viraj hakimiyeti olmayan otomobil olarak un saldi. Halbuki 1997'de Avrupa'da yapilan bir testte, en hizli viraja giren seri uretim otomobil secilmisti. Standart 106 GTI, test yapilan virajda 171 km/s'lik hiziyla Catherham Super Seven, Lotus Elise, BMW M3, Ferrari 456 GT gibi muthis otomobilleri ciddi hiz farklariyla geride birakmisti. Ingiltere'de olay olan bu test, 1997'nin ikinci yarisinda tekrarlandi ve 106 GTI, tahtini Ferrari 355 Berlinetta'ya kaptirdi Bu ilginc test deneyimlerinden sonra 106 pek cok teste tabi tutuldu, ornegin 520 beygir gucundeki Lamborghini Diablo ile yaptigi pist yarisini onde bitirerek hicbir kompakt otomobilin yapamadigini yapti...

    Karşılaştırma 1.4 ve GTI

    Teknik Veriler

    106 Team



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yarbay -- 25 Nisan 2007; 14:19:23 >







  • Başta pejoyu hiç sevmem tipsiz sorunlu ve performns denen bir seyin olmadıgı bir marka bana göre pejo ama 106 yı gördüm pejodanda anca böyle bir dizay beklenir dedim yani daha kötüsünü yapamazlardı heralde
  • ne kadar müşterim varsa şahini satıp 106 aldı. bir egzos, bir filtre dooğru caddeye. zıpır arabası oldu çıktı. efsanesi bitti anlayacağınız. 5 takladan az kazalı olanını bulmak ise bir mucize
  • öncelikle şunu belirtmek isterim captain_35

    bu forumda daha ehliyeti olmayıpta yukarıdaki küçük kardeşimiz gibi yorum yapan çok insan var.
    bunlara aldırmaman gerek.

    edit: impress tabiki sana değil

    sanırım GTI dan bahsediyorsun.
    bana göre GTI modifiyesi

    chip tuning,katalizör iptali ve hava filtresi
    ben bundan fazlasını düşünmem.

    birde 306 GTI jantı çok yakışır.

    ikinci el olarak her araçta yapılması gereken kontrollere ek olarak

    benim aracımda böyle bir sorun olmamasına rağmen elektrik sistemine özenle bakmanı tavsiye ederim.
    birde çoğu 106 nın hava yastıkları yok.kaz sonrası patlamış vede taktırmamışlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 9 Ocak 2007; 21:29:15 >
  • Pejomu asla hele 106 kesinlikle tavsiye etmem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhat__

    Pejomu asla hele 106 kesinlikle tavsiye etmem



    Niye ki??

    Çok acı bir tecrüben mi var.

    Paylaşmak ister misin?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    öncelikle şunu belirtmek isterim captain_35

    bu forumda daha ehliyeti olmayıpta yukarıdaki küçük kardeşimiz gibi yorum yapan çok insan var.
    bunlara aldırmaman gerek.

    ....


    Öncelikle anlayışın için teşekkürler. Bundan yaklaşık 2-3 yıl önce S16 vardı bende. Çok mutluydum daha sonra bi ev almam gerekti ve sattım. S16 modelini çok beğeniyordum. Şimdilerde bi araç almayı düşünüyorum tekrar ya alırsam yine memnun kaldığım 106 GTI olabilir. Ben aracı orjinal haliyle alıp kendim modifiye etmeyi düşünüyorum. 14-15 e kazalı ama modifiyeli bi araç alacağıma aracı 11-12 ye alıp 16-17 milyara kadar kendim modifiye etmeyi düşünüyorum. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yarbay -- 25 Nisan 2007; 5:50:16 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Peugeot 307 CC-Renault Megane CC
    12 yıl önce açıldı
    /// PEUGEOT 308 ///
    19 yıl önce açıldı
    peugeot 307
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhat__

    Pejomu asla hele 106 kesinlikle tavsiye etmem

    arkadas pejo düsmanıda ondan ewet bir acı tecrüben varsa paylas gecip gecip bekleyip tekrarmı gectiler seni 106 gti 205 gti 206 gti 306 gti GTi klasmanın ayrı ayrı efsaneleridir
  • pejoyu kimseye tavsiye etmem bizim şirkette vardı bir tane her ay nerdeyse servise giriyordu modeli ise 206 idi
  • şu anda bizde 2 pejo var 206, 306 olmak üzere, 206 yı aktif olarak ben kullanıyorum, 306 kullanılmıyor pek, bugüne kadar ikisinde de en ufak bi sorunla karşılaşmadım(306 98 model 90.000 km de, 206 hdi 2006 model 23.000 km de), yukarıda bazı arkadaşlar peugeot u beğenmediklerini, uzak durman gerektiğini söylemişler, bu arkadaşlar fikirlerini aktarırken arkasında yatan gerekçeleri de bizimle paylaşırlarsa bizde belki bazı gerçekleri görebilicez.

    serhat__, fenerbahçe_burak , bulent1906
    Neden?
  • Belki hayatlarında hiç sahip olmadıkları içindir

    306 nın modeli ne bu arada??? (GTI, XS, XR, ...vb)
  • griffe
  • 106 GTI ve XS
    306 GTI vs XS

    Bu 4 modelin yakıt tüketimi hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim...

    Normal kullanımda tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yarbay -- 10 Ocak 2007; 12:40:18 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bulent1906

    pejoyu kimseye tavsiye etmem bizim şirkette vardı bir tane her ay nerdeyse servise giriyordu modeli ise 206 idi


    Çok bilgilendirici açıklama yaptın..
  • yaa of bıktım su hiç bir seye dayanmaya pug düşmanalrından hep acıları var ondan böle yapıo bunlar
  • niye bir markaya düşman olunur ki sevmezsin ayrı ama düşman olmak ilginç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aagir -- 11 Ocak 2007; 2:20:07 >
  • Sanki onlar öyle deyince ben 306 veya 106 almaktan vaz mı geçicem Ah bide sorularıma yanıt alabilsem
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aagir

    niye bir markaya düşman olunur ki sevmezsin ayrı ama düşman olmak ilginç


    bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan çok..
  • Arkadaşlar modellerine göre fiyat bilgilerinizi bekliyorum.
  • http://www.araba.com/554931.html
    http://www.araba.com/553716.html
    http://www.araba.com/547396.html
    3.nün plakasıda güzel bu arabaların nesini kötülüyorlar anlamıyorum bence çok güzel araçlar hemde fiyatlarıda iyimiş...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.