Şimdi Ara

(Pazar lideri) TEMPRA İNCELEMEsİ (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
5
Favori
37.624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık iki yıl kullandığım bu aracı unutmak mümkün değil. Yola gidişi, kulanımı, vitesleri , duruşu bir de kırmızı rengiyle göz alıyordu.

    Türkiye yol şartlarına uyum sağlayamadığından sorunları çok fazlaydı.

    İtalyan asfalt yollarına göre tasarlanmıştı. Bu araç sayesinde konforla tanıştık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    fiat arabalarin vites oranlari cok uzun. bu da cok esnek bir kullanim sunuyor. bu acidan cok rahat. ancak 90 beygirlik bi fiat arabanin motor bayilmasi yuzunden kalkamadigi rampadan 80 beygirlik reno broadway cok rahat kalkis yapabiliyor. benim albea mesela sehir icinde cok kullanisli. 2. vitese at ve unut. ama zora geldimi yemiyor. dik rampalarda cayir cayir bagiriyor yuklu iken. surekli yari debriyaj yapmak zorundasin. bu sefer de 50 bin km. de bir balata bitiyor. rampada debriyaji tamamen birakinca da motor stop ediyor. ortasi yok. albea ile 4 kisi varken motorun cekmedigi rampadan vazgecip geri geri inerken, tika basa yuklu (5-6 kisi vardi icinde) lada samaranin cayir cayir o rampayi ciktigini gordugumde cok utanmistim bi keresinde...

    o arabayı kullanmayı beceremiyorsunuz bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    fiat arabalarin vites oranlari cok uzun. bu da cok esnek bir kullanim sunuyor. bu acidan cok rahat. ancak 90 beygirlik bi fiat arabanin motor bayilmasi yuzunden kalkamadigi rampadan 80 beygirlik reno broadway cok rahat kalkis yapabiliyor. benim albea mesela sehir icinde cok kullanisli. 2. vitese at ve unut. ama zora geldimi yemiyor. dik rampalarda cayir cayir bagiriyor yuklu iken. surekli yari debriyaj yapmak zorundasin. bu sefer de 50 bin km. de bir balata bitiyor. rampada debriyaji tamamen birakinca da motor stop ediyor. ortasi yok. albea ile 4 kisi varken motorun cekmedigi rampadan vazgecip geri geri inerken, tika basa yuklu (5-6 kisi vardi icinde) lada samaranin cayir cayir o rampayi ciktigini gordugumde cok utanmistim bi keresinde...

    o arabayı kullanmayı beceremiyorsunuz bence.

    araç dizel değil, 1.4 fire 77 hp benzinli dikkatinizi çekerim.
    yılda 50.000 km. yol yapan biri olarak hakkını vere vere kullandığımı düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    fiat arabalarin vites oranlari cok uzun. bu da cok esnek bir kullanim sunuyor. bu acidan cok rahat. ancak 90 beygirlik bi fiat arabanin motor bayilmasi yuzunden kalkamadigi rampadan 80 beygirlik reno broadway cok rahat kalkis yapabiliyor. benim albea mesela sehir icinde cok kullanisli. 2. vitese at ve unut. ama zora geldimi yemiyor. dik rampalarda cayir cayir bagiriyor yuklu iken. surekli yari debriyaj yapmak zorundasin. bu sefer de 50 bin km. de bir balata bitiyor. rampada debriyaji tamamen birakinca da motor stop ediyor. ortasi yok. albea ile 4 kisi varken motorun cekmedigi rampadan vazgecip geri geri inerken, tika basa yuklu (5-6 kisi vardi icinde) lada samaranin cayir cayir o rampayi ciktigini gordugumde cok utanmistim bi keresinde...

    o arabayı kullanmayı beceremiyorsunuz bence.

    araç dizel değil, 1.4 fire 77 hp benzinli dikkatinizi çekerim.
    yılda 50.000 km. yol yapan biri olarak hakkını vere vere kullandığımı düşünüyorum

    77 hp lik punto kullandım biliyorum neyin ne olduğunu. hiç bir yokuştada kalmadım 5 kişi ile ankara dikmende.




  • Toyotaların reklamları nerden çaldığı belli oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Toyotaların reklamları nerden çaldığı belli oldu


    bende tempra reklamından çalmışlar dediğimde herkes genelde tip tip bakıyo reklamı hatırlamadıkları için babam öyle diyo babam toyata gibi adam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANIL-D -- 9 Nisan 2011; 21:36:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    fiat arabalarin vites oranlari cok uzun. bu da cok esnek bir kullanim sunuyor. bu acidan cok rahat. ancak 90 beygirlik bi fiat arabanin motor bayilmasi yuzunden kalkamadigi rampadan 80 beygirlik reno broadway cok rahat kalkis yapabiliyor. benim albea mesela sehir icinde cok kullanisli. 2. vitese at ve unut. ama zora geldimi yemiyor. dik rampalarda cayir cayir bagiriyor yuklu iken. surekli yari debriyaj yapmak zorundasin. bu sefer de 50 bin km. de bir balata bitiyor. rampada debriyaji tamamen birakinca da motor stop ediyor. ortasi yok. albea ile 4 kisi varken motorun cekmedigi rampadan vazgecip geri geri inerken, tika basa yuklu (5-6 kisi vardi icinde) lada samaranin cayir cayir o rampayi ciktigini gordugumde cok utanmistim bi keresinde...

    o arabayı kullanmayı beceremiyorsunuz bence.

    araç dizel değil, 1.4 fire 77 hp benzinli dikkatinizi çekerim.
    yılda 50.000 km. yol yapan biri olarak hakkını vere vere kullandığımı düşünüyorum

    77 hp lik punto kullandım biliyorum neyin ne olduğunu. hiç bir yokuştada kalmadım 5 kişi ile ankara dikmende.

    sen çok iyi söförsün ben kullanamıyorum tamam
    düşüncelerim sabittir.




  • Ecevit'e zırhlı Tempra 06.01.1998


    Kendisine tahsis edilen Mercedes'i kabul etmeyerek, yerli makam otosu kullanmayı tercih eden Başbakan Yardımcısı Bülent Ecevit sonunda Tofaş'ın Tempra modelinde karar kıldı. Tofaş, Ecevit için özel olarak zırhlı hale getirdiği safir mavisi 2.0 litrelik Tempra'yı Ulaştırma Bakanlığı'na teslim etti.


    Makam otosu olarak yerli otomobilleri tercih eden Başbakan Yardımcısı Bülent Ecevit, sonunda aradığı yerli otomobili buldu. Yerli otomobiller arasında tercih yapmakta zorlanan Ecevit, makam otomobili olarak Tofaş'ın özel olarak ürettiği zırhlı Tempra modelini seçti. Rengi safir mavisi olan 2.0 litrelik enjeksiyonlu zırhlı Tempra, Ulaştırma Bakanlığı'na teslim edildi. Ecevit'in önümüzdeki günlerde otomobili kullanmaya başlaması bekleniyor.


    Bülent Ecevit, hükümet kurulduktan hemen sonra kendisine verilen lüks Mercedes'i geri iade etmiş ve partisine ait Kartal marka araca binmeye başlamıştı. Daha sonra kendisine tahsis edilen Renault Safrane modelini beğenmeyen Ecevit'e son olarak Renault 12 marka bir makam aracı tahsis edilmişti.


    Lüks Mercedes ve BMW gibi makam araçlarını tercih eden politikacılardan farklı bir tarz sergileyen Ecevit'in yerli otomobil istemesi üzerine, yerli üreticiler harekete geçmişti. Renault Mais, Ecevit için yeni modeli Megane'ı önermişti. Ancak, Ecevit Tofaş'ın Tempra'sını tercih etti.


    Tofaş Türkiye'de ürettiği Tempra modelini isteğe bağlı olarak zırhlandırıyor. Daha öncede Tofaş tarafından üretilen zırhlı Tempra'lar Adalet Bakanlığı ve Merkez Bankası gibi kurumlara verilmişti. Merkez Bankası eski başkanı Yaman Törüner, başkanlığı döneminde Tempra'nın zırhlı modelini makam otosu olarak kullanmıştı.


    Ecevit'in yeni makam otosu zırhlı Tempra'nın motor hacmi 1995 cc. Beygir gücü 149 olan motor oldukça yüksek bir performansa sahip. Azami hızı 210 kilometre olan Tempra 2.0 modelinin 0'dan 100 km'ye çıkış süresi 8.6 saniye.


    YÜKSEK KORUMA


    ABS, otomatik klima, airbag gibi güvenlik önlemleriyle donatılmış olan Tempra'da Ecevit'in rahatını sağlayacak tüm konfor özellikleri bulunuyor.


    Özel Tempra, Ecevit'i herhangi bir terörist saldıraya karşı koruyabilecek donanıma sahip. Zırhlı otomobil, özellikle Kaleşnikof gibi otomatik silahlara karşı yüksek koruma sağlıyor.

    Ecevit'in zırhlı makam aracı satılık

    Güncelleme:30 Aralık 2004 11:05

    DİYARBAKIR (İHA) - Eski Başbakan Bülent Ecevit'in kullandığı zırhlı makam aracı, şimdiki sahibi sigorta işletmecisi Sinan Esmer tarafından 22 milyar liraya satılığa çıkarıldı.

    Eski Başbakan Bülent Ecevit'in yerli malı sevgisinden dolayı TOFAŞ tarafından kendisine özel yapılarak hediye edilen zırhlı makam aracı satılığa çıkarıldı. TOFAŞ tarafından sadece 2 adet üretilen araç, Türkiye'de DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar ile eski Başbakan Bülent Ecevit'te bulunuyordu. Ecevit'in makam aracı, Tasfiye İşleri Döner Sermaye İşletmeleri (TASİŞ) tarafından ihale usulüyle satılmıştı. Aracı alan Diyarbakırlı özel sigorta işletmecisi Sinan Esmer, Tempra marka zırhlı aracı 22 milyar liraya satılığa çıkardı.

    Aracın üstüne 'Eski Başbakan Bülent Ecevit için özel yapım zırhlı araç satılıktır' yazısı asarak satılığa çıkaran Sinan Esmer, "Aracı oto alım-satım galerisine bırakmıştım. Tempra marka araçların fiyatları 6 ile 9 milyar lira arasında değişiyor. Bu aracın 22 milyar lira olduğunu duyan müşteriler dalga geçtiğimi sanarak gülüyorlardı. Ancak vatandaşların, aracın tam donanımlı, zırhlı ve dönemin Başbakanı Bülent Ecevit'in makam aracı olduğunu duyduklarında bu fiyata daha sıcak baktıklarını gördüm. Ben de bunun üzerine aracın üstüne bu yazıyı astım. 2 günde yaklaşık 40 kişi arayarak, araçla ilgili bilgi aldı" dedi.

    Aracın özelliklerini sayan Esmer, "Camlarının kalınlığı yaklaşık 6 cm genişliğindedir. Araba çelik cantları dahil hiçbir yerinden kurşun geçmiyor. Düşmanınız tarafından bu araca silah sıkıldığı an, kapıları kilitleyip düşmanınızdan gelen kurşunların bitmesini gönül rahatlığıyla bekleyebilirsiniz. 1 ton 650 kilogram ağırlığında olan araç, 26 bin kilometre yol yapmış" diye konuştu.

    Kentin en işlek caddelerinden birinde sergilenen ve üzerindeki yazıyla dikkat çeken zırhlı aracı, vatandaşlar şaşkın bakışlarla inceliyor. Kimi uzaktan incelerken, kimileri de araca yaklaşıp dokunarak yakından inceliyor.




  • zamanında beyaz broadway vardı tempra onun yanına arkadaş gelmişti
    tempra 2.0 ie cat modeliydi antik bej yazıyordu galiba bagajda renk olarak
    diğer tempralardan farklı jant kapakları vardı

    rönodan tempraya binince gemiye binmiş gibi hissederdim

    unutamadığım tempra anım ise
    güneşli bir pazar günü ailecek petek dinçöz'ün moda olan şarkısı kısmetsizim eşliğinde susurluğa ayran içmeye gitmek ve dönüşte arka koltukta oturup ön koltukların arasına kafamı sıkıştırarak dijital göstergeleri izlemekti


    zaten çok durmadı 1ay sonra satıldı
  • hep merak ettiğim bişey var 148 bg lik bu araçlar 210 yaparken mesela 98 99 bir passat nasıl 220 240 lara kadar hızı çıkarabiliyor hep merak etmişimdir :=)
  • Ahh ah binmek hiç nasip olmadı şuna ya .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    ototube sen kimsin? surekli bi ayar verme havalarindasin? yasin basin kac hemserim senin?


    pm'den görüşelim bu konuyu...
  • Ahh ahh yıllarımı yıllarımı yedi bu araba...
    1991 model Fiat Tempraydı. SX i Sx-a sı yoktu. Sadece Tempra geçiyordu tüm kayıtlarında. Zaten donanımıda SX ile SX-A arasında birşeydi. Yani SX lerden fazla SX-A lardan azdı.(Az dediğim sadece arka camları manuel ve direksiyonu hidrolik değildi.Gerisi vardı orjinalinde).Zaten her bir parçasında made in italy yazıyordu aldığımızda. Satarken %40 made in Turkey olmuştu :)
    1998 - 2006 yılları arasında bindik. 160000 lerde alıp 330000 de sattık. Motor rektefe edilmemişti daha sattığımızda. Çürüğü çarığı da yoktu. Hiç elektronik arızası yaşamadık. (Servisteki mal ustanın yüzünden olan hariç:)))

    Hakkında en çok şehir efsanesi üretilen arabalardan birisidir.
    Çok gülerim şimdi ama o zamanlar inanırdık işte..
    Yok trafonun yanına park etme beyin yanar :) (Tam 4 sene trafonun yanında yattı meret bişide olmadı)
    Önden çarpma elektroik parçalar ayar tutmaz. (3 kere ön taraf dağıldı toplandı gene bişi yok)
    Araba 200 bilmem kaç sürate ulaşınca göstergelerde kurukafa çıkıyormuş. (200 ü birkaç kere geçtim ama görmedim. Görsem de inanmam :)

    Ahanda buda ilk kazası.. Araba daha 1 günlüktü bizde. Cumartesi almıştık pazar günü hakladık :)Hani geçenlerde bir konu vardı forumda. Trafik kazasına sebep olanın kazaya karışmaması diye. İşte öyle birşeydi buda.. Şahinin tekinin gireceği yeri kaçırdığı için E-5 de ani fren yapması ve arkasından gelenlerin sırayla birbirne girmesi. En sonda da ben...Ne cila atmıştık o gün. Üzerindeki de orjinal boyasıydı.
     (Pazar lideri) TEMPRA İNCELEMEsİ


    Ne günlerdi. Hep derdim ki satmıcam bunu saklıyacağım ama olmadı. Yeri ayrıdır bende.




  • bu yinei iyi biz 30-40km hız arası bariyeri girip arabanın önünü dümdüz etmiştik kaskoda yaptılar sonra ankara zeki ünaldı oto nasıl yaptıkları şüpheli olan eski parça kullandıkları belli olan tüüm kaskoların oraya yönlerdiği yer..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Tempra'nın,Passat,Mondeo,Vectra ile rakip olduğunu yazmışlar ilginç.Marea'da bu araçlara rakipmiş.İlk defa duyuyorum bunların D segmenti araçlarla bir tutulduğunu.

    marea zaten D segmentidir
  • 5 yıldır çok keyif alarak bindiğim ve gerçekten bu zamana kadar ki araçlarım arasında en iyiler sıralamasında üst sırada bir araçtı

    bence tam bir asfalt beyefendisi idi kendisi

    alan arkadaş güle güle binsin hiçte masrafı yoktu herşeyi çalışmaktaydı far yıkamasından tutunda ön lastik balata bitti bilgisi bile ekrana düşmekteydi..

    97 yılına göre sınıfının çok üstündeydi.

    anı olarak sonradan yaptırdığım yedek anahtarı hala saklarım(bayağıda para vermiştim)

     (Pazar lideri) TEMPRA İNCELEMEsİ




  • Eski günler...
  • Vay be, Ecevit Tempraya biniyormuş...

    Şu anda başbakanın Berlusconiden aldığı a319 un yanına bir de a330 abisi geliyor :) 40 milyon euro falan

    Hesaplayın bakalım 40 milyon euroyla kaç tane tempra alınıyor :)


    Durmak yok uçmaya devam.


    İstikbal göklerdedir.


    Kırk küp kırkının da kulbu kırık küp



    .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmerto -- 10 Nisan 2011; 11:47:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    fiat arabalarin vites oranlari cok uzun. bu da cok esnek bir kullanim sunuyor. bu acidan cok rahat. ancak 90 beygirlik bi fiat arabanin motor bayilmasi yuzunden kalkamadigi rampadan 80 beygirlik reno broadway cok rahat kalkis yapabiliyor. benim albea mesela sehir icinde cok kullanisli. 2. vitese at ve unut. ama zora geldimi yemiyor. dik rampalarda cayir cayir bagiriyor yuklu iken. surekli yari debriyaj yapmak zorundasin. bu sefer de 50 bin km. de bir balata bitiyor. rampada debriyaji tamamen birakinca da motor stop ediyor. ortasi yok. albea ile 4 kisi varken motorun cekmedigi rampadan vazgecip geri geri inerken, tika basa yuklu (5-6 kisi vardi icinde) lada samaranin cayir cayir o rampayi ciktigini gordugumde cok utanmistim bi keresinde...

    o arabayı kullanmayı beceremiyorsunuz bence.

    araç dizel değil, 1.4 fire 77 hp benzinli dikkatinizi çekerim.
    yılda 50.000 km. yol yapan biri olarak hakkını vere vere kullandığımı düşünüyorum

    77 hp lik punto kullandım biliyorum neyin ne olduğunu. hiç bir yokuştada kalmadım 5 kişi ile ankara dikmende.

    sen çok iyi söförsün ben kullanamıyorum tamam
    düşüncelerim sabittir.

    ben iyi şöför değilim, sen şöförlüğü beceremiyorsun. piyasadaki çoğu albea 77 hp fire dır o zaman hepsi yüklü iken yokuş çıkamıyor.
    bırakın bu işleri please




  • Yine konu şöyle böyle olmuş. Çok rica ederim arkadaşlar.

    1.4 FIRE 8V SOHC 77 HP + LANDIRENZO Sıralı Sistem LPG araç bende de var, 22.000 km'dir de LPG'de, ne yağ lambası yandı, ne arıza lambası, bobin yakmadı, 22.000 km'dir de aynı bujileri kullanıyor, ben böyle bir araç görmedim, dağa taşa gidiyor, bana mısın demiyor, 150 metrede LPG'ye geçiyor, 3000 devirde 92 km/h yapıyor, acaip sağlam frenleri var, kıçı yere değecek kadar yükle Nurdağı rampasını da, Gülek rampasını da çıktım, ne kadar sıkarsan sık, araç km'de 20 kuruştan fazlasını yakmıyor. Gerçekten şu anda viyolonsel gibi çalışan bir motora LPG sorunsuz oluyorsa o da 1.4 FIRE 8V SOHC 77 HP'dir, ne valf yanması, ne yatak sarması, yağ bile eksiltmiyor, tek dezavantajı biraz cılız, hafif cıvık, onu da alt vitese geçerek ve biraz gaza basarak kapatmak mümkün, bir dirhem LPG bin zayıflığı örtermiş.

    Bozulmayan, kırılmayan, arızalanmayan bir motor ve bir araba, FIAT GRANDE PUNTO + LPG... Daha ne istiyorsunuz?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.