Şimdi Ara

^^^^^PASSAT TDI 130 HP & PASSAT 1.8T 150 HP^^^^^karşılaştırma yardım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
14.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle herkese merhaba...

    ben 2001-2005 model (5.5 deniyor sanırım) passatları çok beğeniyorum ve parasal yönden rahata kavuştuğumda da almak istiyorum.yalnız 1.8t mi 1.9tdı mı bir türlü karar veremiyorum.elbette 1.8t nin performans olarak üstün olduğu tartışılmaz ama merak ettiğim ne kadar üstün olduğu.bu konuda sizlere bir kaç sorum olacak.kullanan ve bilgisi olanlar yardım ederse sevinirim.


    ortalama tüketimleri ne kadar?(1.8t olursa tüpsüz olacak)
    0-100 ve son hız değerleri nedir?(dergilerde yazan değilde kitapçık ve katalog bilgileri olursa iyi olur)
    hangi km lerde ağır bakıma girerler?
    her iki motor seçeneğinde de otm vites performansı ,manuel viteslisine göre nasıl?(keşke yeni dsg li passat alabilsem)


    şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.

    kazasız belasız günler...







  • inşallah konu aşağılara düşmeden 1-2 kişi yardım eder
  • Merhaba,

    Yakıt tüketim bilgileri dışında tüm bilgileri Wikipedia'dan alabilirim. Bakım ve otomatik/manüel vites performans farklarını öğrenmek için kullanıcılara sormak daha uygun olacak. Konuyu güncel tutalım. B5.5 kullanıcılarından ve benden mutlaka bilgiler gelmeye başlar. Şahsi fikrimi soracak olursan 1.8 T ve LPG ve elini çabuk tut, bu motor ve kasa kombinasyonu, bir de araç temiz ve düşük kilometrede ise, oldukça rağbette ve yani 150 HP'ye LPG'yle ve Passat'ta ulaşmak için mükemmel bir tercih.

    T.G.
  • Öncelikle bu iki motor temelde farklı yakıt kullanmalarından dolayı taban tabana farklı karakteristik sergilerler.

    Sizin sürüş stilinize, beklentilerinize göre tercih yapmanız gerekir.

    0-100 hızlanma değerlerinde tabi ki benzinli olan daha avantajlı olacaktır. Üçüncü 1.8 T passat'ımı kullanıyorum ve 0-100 hızlanması konusunda hiç beni üzmedi.

    Dizel bir araçtan 0-100 hızlanmasında benzinli performansı beklemek yanlış olur. Dizelde ara hızlanmalar daha çok bilgi verir. 0-100 ü tabi ki benzinli 1.8 T den birkaç saniye düşük kalır.

    Ben kendi kullandığım 1.8 T nin tüketimini vereyim;

    Çok fazla durk kalk olmayan trafikte şehiriçinde 100km de 10 litre civarında tüketiyorum. Ankara'da genelde istanbul ve eskişehir yollarını kullanarak kızılay ve ulus'a gidiş gelişlerimde ise ortalamam 9litre/100 km oluyor.

    Şehirdışında tamamen ekonomi amaçlı kullanımlarımda 6.5, hatta 100 km/s hızı hiç aşmadığım ve yolun düzgün olduğu durumlarda 6.3litre/100km ye kadar tüketimi düşürebiliyorum. Ancak 130-150km/s lerde ilerlediğim yollarda ortalamam genelde 7.5-8 litre/100 km civarında oluyor.

    Tiptronik şanzımanla birlikte 1.8 T'yi tavsiye ederim. Çünkü 1.9 TDI'de kick-down durumlarında vites düşüp devir yükseldiğinde motordan beklediğiniz ataklığı, ivmelenmeyi bulamıyorsunuz. Bunun temel sebebi de dizel motorun yüksek devirlerde verimsiz olması. Ancak 1.8 T ile kick-down durumlarında 7000devir/dakika'ya kadar ivmelenme sürüyor.

    1.8 T nin kitapçıktaki son hız değeri 223 km/s. Ama gerek youtube daki videolar gerekse kendi tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki 240 km/s hızlara ulaşmak mümkün. Tabi burada kadran hatalarını falan hesaba katmıyorum.

    1.9 TDI'dan tabiki benzinliden daha hızlı olmasını beklemek yanlış olur.

    Vites geçişleri dizel araçlarda genelde daha sert olur. Bu genelleme TDI motorda da sürüyor. 1.8 T'ye nazaran TDI motorun vites geçişleri daha sarsıntılı. Ancak rahatsız etmiyor.

    Ben manuel vites kullanıyorum. Ancak arkadaşlarımdaki tiptronikleri de uzun süre kullandım. Her ne kadar tork konvertörlü eski nesil şanzıman motorun gücünü bir miktar törpülese de yeterli ivmelenmeyi sağlıyor.

    Sonuç olarak, aslında burada size armutla elmanın farkını anlatmaya çalıştım. Ben elma seviyorum. Armut seven de çok. İkisinin de tadı birbirinden farklı... Tadın ve karar verin...




  • bende bir süre sonra aynı seçimi yapmak zorunda kalacağım sanırım. Hem dizel hem de benzinli kullanmış biri olarak ikisininde birbirinden ayrı keyifleri vardır eminim. Ama 1.8t nedense biraz daha cazip geliyor bana şu anda(fiyatının biraz daha makul olmasında dolayı da olabilir)
    Anladığım kadarıyla benzinlisini alırsan tüp taktırmayacaksın. Eğer arabayı çok kullanıyorsan bir süre sonra canını sıkmaya başlayabilir diye düşünüyorum. Bu durumda dizel daha mantıklı görünüyor.
    ben benzinlisini alırsam kesinlikle tüp taktıracağım. Başka türlü yakıt masrafının altından kalkmam mümkün görünmüyor.
    Sonuç olarak araç tercihi bencede doğru, yakıt türüne de bütün seçenekleri değerlendirip sizler vereceksiniz. Umarım sizi üzmeyecek ve uzun yıllar güvenle kullanacağınız bir araba bulursunuz.
  • Merhaba Arkadaşım.
    Bende 1,5 aydır 1.9 TDI tiptronik kullanıyorum, daha önce bu sınıf araç kullanmadığım için passat bana çok lüks ve güvenli geldi. Çok agresif araç kullanmıyorum bu yüzden yakıt tüketimim 8,5 lire civarında şehir içi, şehir dışı 90'a sabitlersem 6 litre olacak gibi ama bu kesin deneymim değil tahminim.
    Şirkette 1.8T var ama kullanmak nasip olmadı :( yan yana koyunca hiçbir fark yok sadece ön kaputunun içinde saklı :).
    Ben LPG'ye bir türlü alışamadığım için dizel tercih ettim, Arkadaşlarında söylediği gibi 1.8T + LPG güzel bir tercih olabilir.
    Ayrıca tiptronik vites yakıtı biraz artırıyor bilgin olsun.

    Bol şans...
  • Merhaba,

    Yaklaşık 85,000 km boyunca 2005 model 1.8T tiptronic kullandım. (araçda gaz uygulaması yoktu). Dizel kullanmadığım için karşılaştırma yapamam ama 1.8 T araç performans açısından beni hiç üzmedi. Son hız konusunda O.B.K arkadaşıma katılıyorum. Özellikle yokuş aşağı giderken çok ciddi hızlara çıkabilirsiniz. Beni mest eden noktası, özellikle kickdown yaptığımda motordan gelen homurtu idi. Tiptronic vitesli araçta, 4 vitesde 5000-5250 devir arasında saatte 200km hıza ulaşabiliyorsunuz.

    Bu aracın beni tek üzen noktası yakıt tüketimi idi. Çok iyi hatırlıyorum tiptronic vites için şehir içi kullanımda fabrikanın verdiği tüketim verisi 13 litre civarında idi. Tabi gerçekleşen ise bunun üzerinde idi. 62 litrelik depo ile beyoğlu mecidiyeköy hattında çok yoğun trafikte kullandığım esnada 350-400km menzil sonrasında depo ışığı yanabiliyordu.

    Bu araç performans olarak sizi oldukça tatmin edecektir ancak yakıt tüketimi açısından LGP uygulamasını öneririm.

    Kazasız sürüşler




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    VW Jetta 1.4 TSI (140 HP) Midline?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bugün 1.9TDI aracımı burdaki yazılardan sonra bende biraz agresif kullanadayım dedim, yakıt tüketimi 8,5 litreden 12,5 litreye çıktı.
    Enejktör, turbo vs. ayarından bahsediliyor. Haftasonu enjektörlerini temizletecem (nasıl olduğunu bende bilmiyorum) bakalım tüketim değerleri düşecek mi ?
    Herkese iyi forumlar
  • yorumlar ve öneriler için herkese teşekkürler...

    sanırım genel olarak 1.8t nin çok yaktığını düşünüyorsunuz.zaten internette baktığım 1.8t lerin çoğu da lpgliydi.fakat ben hala lpg işine ısınamadım.o yüzden tdı ya yönelmem gerekecek.vites olarakta 6 ileri en doğru seçim sanırım.

    yalnız netteki ilanlar bana biraz uçuk geldi.yani 2005 model 220.000 km tdı hıghline passata 50 bin isteyen bile var.eee o kadar para verdikten sonra 5-6 daha verir tsı passat alır hem ekonomi hem performans hemde yeni kasanın keyfini sürerim.

    http://www.sahibinden.com/86000km_de_2005_model_1_9_passatWQQaXQQ10119153WQQpXQQdisplayitem evet araba donanımıyla motoruyla mükemmel ama sonuçta 2005 model ve 90.000 km de.yani fiyatının 2009 tsı ya yakın olmasına anlam veremiyorum.

    kafamda yavaş yavaş bişeyler şekillenmeye başladı.tanıdık bir vw ustası bulup 150-160 bindeki uygun fiyatlılara baksam iyi olacak.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: justiceman

    yorumlar ve öneriler için herkese teşekkürler...

    sanırım genel olarak 1.8t nin çok yaktığını düşünüyorsunuz.zaten internette baktığım 1.8t lerin çoğu da lpgliydi.fakat ben hala lpg işine ısınamadım.o yüzden tdı ya yönelmem gerekecek.vites olarakta 6 ileri en doğru seçim sanırım.

    yalnız netteki ilanlar bana biraz uçuk geldi.yani 2005 model 220.000 km tdı hıghline passata 50 bin isteyen bile var.eee o kadar para verdikten sonra 5-6 daha verir tsı passat alır hem ekonomi hem performans hemde yeni kasanın keyfini sürerim.

    http://www.sahibinden.com/86000km_de_2005_model_1_9_passatWQQaXQQ10119153WQQpXQQdisplayitem evet araba donanımıyla motoruyla mükemmel ama sonuçta 2005 model ve 90.000 km de.yani fiyatının 2009 tsı ya yakın olmasına anlam veremiyorum.

    kafamda yavaş yavaş bişeyler şekillenmeye başladı.tanıdık bir vw ustası bulup 150-160 bindeki uygun fiyatlılara baksam iyi olacak.


    Bana kalırsa buradaki fark Hükümetin vergilerinden kaynaklanıyor. Bildiğim kadarıyla motor hacmi arttıkça vergilerin % cinsinden artışta olduğu. Tsi motor 1400 ama Tdi motor 1900 cc buradan kaynaklanıyor olabilir... Saygılar...




  • Aslında cevap çok basit...

    1.6 Litre hacim üzerindeki motorlara sahip otomobiller % 60, onun altındakiler de % 37 ÖTV'ye (Özel Tüketim Vergisine) tabidir. 2.0 Litre hacim üzerindeki motorları saymıyorum bile, çünkü onlar da % 84 oranla vergilendiriyorlar. ÖTV da aracın MALİYETİNE ekleniyor ve maliyeti üzerinden de % 18 KDV (Katma Değer Vergisi) alınıyor. Devlet böylece kravat ve takım elbiseli bu kibar soygunu meşrulaştırıyor. 40.000 YTL'ye Gebze Gümrük Müdürlüğüne gelen bir otomobil, örnek PASSAT 1.9 TDI 2005 Model, % 60 ÖTV ile 40.000 YTL + 24.000 YTL = 64.000 YTL'ye çıkıyor, 11.520 YTL tutarında % 18 KDV de eklenince 75.520, mali mesuliyet sigortası, plaka ve trafik masrafları da bindirilince 77.000 YTL'ye yaklaşıyor. 40.000 YTL aracı yapan fabrikaya, 37.000 YTL de kılını, parmağını, hatta burnunu bile oyanmayan devlete.

    ÖTV de maliyete eklendiği (çıplak fiyatla evlendirildiği için) ve iadesi de sözkonusu olmadığından, maliyet oranı + KDV = fatura tutarı oluyor. Bu fatura tutarı da kasko bedelleri, kredi tutarları, envanter, amortizasyon (5 yıl) gibi bedel, süre, gider ve meblağlarda matrah teşkil ediyor.

    2005 yılında 77.000 YTL'ye ve tüm kriterlere ve parametgrelere göe pahalı satın aldığı 130 HP 1.9 TDI HIGHLINE VOLKSWAGEN PASSAT'ı vatandaş 3 yıl sonra 20.000 veya 25.000 YTL'ye 2. el fiyatıyla değil, ona maliyetine en yakın düşündüğü fiyatla satmak istiyor. Bu nedenle ÖTV araçla ölene kadar yaşamaya devam ediyor. Yani siz bu aracı şimdi satın alsanız bile vatandaşa yıllar önce ödediği ÖTV'yi kısmen iade ediyorsunuz. Hiçbir zaman ÖTV'den kurtuluş olmayacak.

    Ama 1.4 gibi küçük hacimlere sahip ve % 37 ile en yakın oranından % 23 daha az vergilendirilen TSI motorlara sahip güzel bir VW marka otomobil, PASSAT, GOLF, JETTA mesela, bu ÖTV kamburunu bu kadar çok taşımadığından sıfır maliyeti daha cazip/avantajlı oluyor.

    Saygılarımla,

    Taner Göde





  • Harika bir tespit Taner Bey; yazdıklarınızın üstüne eklenecek fazla birşey yok.

    40-45 Bin YTL lik bir meblağ şayet 2.el otomobil kredisiyle temin edilerek ödenecekse bencede daha uygun fiyata alınabilecek LPGli 1,8T daha mantıklı. Şu an için diesel çokda makul değil. Vergisi, bakım masrafları vs. iyi bir gelir gerektiriyor. Lpg çekinilecek bir yakıt değil...
  • tork istiyorsanız 1.9 tdi alın.çabuk hızlanma daha az bakım masrafları istiyorsanız 1,8 T alın.bizde 2004 1,8 T var lpg li gayet memnunuz. elmadağ gibi dik yokuşlarda 1,9 tdi 1.8 T yi geçiyor.dizel motor 310 nm tork üreterek ağır kasanın dik yokuşlarda fırlamasını sağlıyor benzinlide 210 nm tork üretiyor. dizeller 6 ileri benzinli 5 ileri. chip tuning ile her iki motoruda 40 bg kadar daha güçlendirmek mümkün.
  • Henüz araba almadıysanız size yardımcı olabilirim. Elimizde 2003 model tdi manuel vites passat bulunmakta arac 140 000 km civarında rengi siyah.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.