Şimdi Ara

Palio 1.6 16V HL Fan Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
15.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Geçen ay 1999 model bir Fiat Palio 1.6.16V Araç aldım fakat fanı çok düzensiz çalışıyor araba stop ettikten sonra 1 dk kadar fan çalışıyor sonra susuyor bir usta bunun normal olmadığını bir fan müşürü takılmış olduğunu söyledi normalde o müşür olmaması gerekiyormuş ve araç 1. viteste sanki zorlanıyor gibi ve arabanın çekişi bana garip geldi. Sizce neden olabilir. Teşekkürler.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    Merhaba

    Geçen ay 1999 model bir Fiat Palio 1.6.16V Araç aldım fakat fanı çok düzensiz çalışıyor araba stop ettikten sonra 1 dk kadar fan çalışıyor sonra susuyor bir usta bunun normal olmadığını bir fan müşürü takılmış olduğunu söyledi normalde o müşür olmaması gerekiyormuş ve araç 1. viteste sanki zorlanıyor gibi ve arabanın çekişi bana garip geldi. Sizce neden olabilir. Teşekkürler.

    fan müşürü olmadan fan açmaz ki

    ne demek fan müşürü takılmış

    tabiki takılı olacak

    performans düşüklüğü var ise katalizör tıkanmıştır

    neticede 15 senelik araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 15 Mayıs 2014; 17:28:16 >
  • akifsari A kullanıcısına yanıt
    Hocam cevap için teşekkürler tam anlatamamışım yazıda bu araçlarda fan müşürü rayatördemi olması gerekiyor normalde orada olmaması gerekiyor dedi usta motorun yanında bir parça gösterdi bu fanı açıp kapatır dedi ama ben anlamadığım için birde burada danışayım dedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    Hocam cevap için teşekkürler tam anlatamamışım yazıda bu araçlarda fan müşürü rayatördemi olması gerekiyor normalde orada olmaması gerekiyor dedi usta motorun yanında bir parça gösterdi bu fanı açıp kapatır dedi ama ben anlamadığım için birde burada danışayım dedim.

    Senin aracında fan açma ya da müşür sorunu yok

    fan açma iki türlüdür fan 1 ve fan2

    araç ile uzun yol yapıp park ettikten sonra 1 dakika fan devreye girmesi sağlıklı çalışıyor demektir

    fiat motorları yüksek hararet çalışır

    senin aracındaki sorun radyatörün 15 sene sonra tıkanması ve hararetin buna bağlı yükselip zırt pırt fan açması

    ayrıca dediğim gibi katalizörün de tıkanmış.

    radyatörün ve katalizörün değişmesi ile aracın düzelir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    Hocam cevap için teşekkürler tam anlatamamışım yazıda bu araçlarda fan müşürü rayatördemi olması gerekiyor normalde orada olmaması gerekiyor dedi usta motorun yanında bir parça gösterdi bu fanı açıp kapatır dedi ama ben anlamadığım için birde burada danışayım dedim.

    Senin aracında fan açma ya da müşür sorunu yok

    fan açma iki türlüdür fan 1 ve fan2

    araç ile uzun yol yapıp park ettikten sonra 1 dakika fan devreye girmesi sağlıklı çalışıyor demektir

    fiat motorları yüksek hararet çalışır

    senin aracındaki sorun radyatörün 15 sene sonra tıkanması ve hararetin buna bağlı yükselip zırt pırt fan açması

    ayrıca dediğim gibi katalizörün de tıkanmış.

    radyatörün ve katalizörün değişmesi ile aracın düzelir

    Sağol Kardeş ben bir ustaya götürüp dediğin şeylere baktırıyım teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    Hocam cevap için teşekkürler tam anlatamamışım yazıda bu araçlarda fan müşürü rayatördemi olması gerekiyor normalde orada olmaması gerekiyor dedi usta motorun yanında bir parça gösterdi bu fanı açıp kapatır dedi ama ben anlamadığım için birde burada danışayım dedim.

    Senin aracında fan açma ya da müşür sorunu yok

    fan açma iki türlüdür fan 1 ve fan2

    araç ile uzun yol yapıp park ettikten sonra 1 dakika fan devreye girmesi sağlıklı çalışıyor demektir

    fiat motorları yüksek hararet çalışır

    senin aracındaki sorun radyatörün 15 sene sonra tıkanması ve hararetin buna bağlı yükselip zırt pırt fan açması

    ayrıca dediğim gibi katalizörün de tıkanmış.

    radyatörün ve katalizörün değişmesi ile aracın düzelir

    Sağol Kardeş ben bir ustaya götürüp dediğin şeylere baktırıyım teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    Paliolar öyle.Benim 99 model 1.6 paliom da bazen hararet yükselir sapıtırdı.Arabayı kapar giderdim 1-2 dakika fan çalışırdı.Sattım da kurtuldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Paliolar öyle.Benim 99 model 1.6 paliom da bazen hararet yükselir sapıtırdı.Arabayı kapar giderdim 1-2 dakika fan çalışırdı.Sattım da kurtuldum.

    Alıntıları Göster
    @jjuuddaass
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass

    fan çalışır normal ya fanın çalışması benim paliodada çalışıyodu araba stop ettikten sonra.
    zaten dikkat ettiysen bu durum doganlarda falanda var normal yani, ayrıca hararet biraz yükselebilir bu yükseldiği anlarda vites geçmelerinde de zorlanmalar olabilir buda normal bir drum çünkü paliolarda şanzımanda çabuk ısınıyor kışın bu durum hiç olmaz ama yazın havanın en sıcak dönemlerinde olur,
    düzensiz çalışıyor derken rolantisinde dalgalanma varsa ayrı konu
    ama ilk mesajda ustanın sana dedikleri tamamen yanlıs ve o kişi kesinlikle usta değil sakın ona aracı teslim etme böyle bişey yok daha fiat grubundaki fan olayıonı bilmiyosa bıraksın bu işleri zaten, fan çalışacak fan çalışmıyorsa sıkıntı var, şöyle dene arabayı çalıştırdıktan sonra normal kullanımda 90-100 dereceyi geçmemesi gerekli maksimum sınır dedigim gibi 90-100 olacak bunu geçiyorsa arıza var yok eğer geçmiyorsa hiçbir sıkıntı yok. fan olayı tamamen normal

    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun

    Benden sana tavsiye o arabayı paliodan anlamayan adama götürme.Bilmedikleri halde kurcalar mahvederler.Fiat özel servis falan bul bu arabalarla uğraşmış birisi olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun

    Benden sana tavsiye o arabayı paliodan anlamayan adama götürme.Bilmedikleri halde kurcalar mahvederler.Fiat özel servis falan bul bu arabalarla uğraşmış birisi olsun.

    Alıntıları Göster
    Asıl stop ettikten sonra fan açmazsa sıkıntı,fan müşürü görevini yapıyor ve radyatörü soğutuyor.Son model araçlarda bile dikkat edersen şu sıcak havalarda stop ettikten sonra fan açarlar.Normal bir durum,anormal olan usta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun

    senin masrafın çok

    step vallf değişecek . rölanti regülatörü değişecek

    katralizör temizlenecek

    radyatör değişecek

    baskı balata gitmiş

    15 yaşında olduğu için normaldir gerçi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun

    Benden sana tavsiye o arabayı paliodan anlamayan adama götürme.Bilmedikleri halde kurcalar mahvederler.Fiat özel servis falan bul bu arabalarla uğraşmış birisi olsun.

    Peki Kardeş bu sorduğun sorunların nedeni ne olabilir bir bilgin varmı?




  • 6 yıl önce full orijinal 60 binde paliom vardı. 1,6 hl. Araç durmadan içeri sıcak hava verirdi. Bu kronik sorun demişlerdi çözülemedi Ve o araca öyle masraflar etmiştim ki pert araba alsaydim daha iyiydi. Kotulemek için söylemiyorum çok güçlü bir motoru vardır sürüşü zevklidir fakat çok sorun yaşadım. Birkaçını yazayım. Lambda sensoru, egzos(porselen miymis neymiş çok pahalıydı) ,arka bilyalar, bir de gaz keser gibi olurdu sorunu bulana kadar neler cektik ne paralar gitti problem beyinden çıktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi everydayforus -- 16 Mayıs 2014; 21:33:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: everydayforus

    6 yıl önce full orijinal 60 binde paliom vardı. 1,6 hl. Araç durmadan içeri sıcak hava verirdi. Bu kronik sorun demişlerdi çözülemedi Ve o araca öyle masraflar etmiştim ki pert araba alsaydim daha iyiydi. Kotulemek için söylemiyorum çok güçlü bir motoru vardır sürüşü zevklidir fakat çok sorun yaşadım. Birkaçını yazayım. Lambda sensoru, egzos(porselen miymis neymiş çok pahalıydı) ,arka bilyalar, bir de gaz keser gibi olurdu sorunu bulana kadar neler cektik ne paralar gitti problem beyinden çıktı.

    Yasadiklarinizi kullanan cogu kullanici soyluyor.2005 sonrasi mk2 kasalarda bu kronik sorunlar giderilmis ama tam manasiyla bitmemis.1200cc 2009 symbol mu albea mi derken sanayideki 10 yillik yetkili servis tecrubesi olan ustamda - albea Albela... deyince symbolde karar kildik Ankara da dikkatimi cekti son zamanlarda albea taksilerin sayisi oldukca azaldi.Geneli accent,accent era dacia...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun

    Benden sana tavsiye o arabayı paliodan anlamayan adama götürme.Bilmedikleri halde kurcalar mahvederler.Fiat özel servis falan bul bu arabalarla uğraşmış birisi olsun.

    Peki Kardeş bu sorduğun sorunların nedeni ne olabilir bir bilgin varmı?

    Bu arabayı 6 sene kullandım böyle bir sorun yaşamadım.Senin sorunun lpgden olmalı.Lpg bu arabalarda beyinde sorun yaşatıyor.Bende lpg yoktu hiçbir zaman gaz verip arabayı çalıştırmadım.Türlü türlü sorun yaşadım ama bunlar yok.
    Bu arabada fan müşürü var.Yok diyen ustaya ben olsam bir daha uğramam.Ayrıca ara sıra boğaz kelebeği ve boğazı temizletmeni tavsiye ederim.
    Ayrıca arabanın akü kutup başlarını söküp 1-2 saat öyle bırak bu halde marş yap, arabanın beyni sıfırlansın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Indigo -- 19 Mayıs 2014; 1:26:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonVito58

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    @jjuuddaass


    haricinde düzensiz çalışma ve çekiş problemi demişsin biraz daha açarsan daha detaylı anlatabilirsen yardımcı olmaya çalışırım hocam.
    mesela araba ilk çalıştırmada gaz vermeden çalışıyor mu
    ilk çalışma süresi uzun mu ve çalışırken araba silkeleniyor mu sallanıyor mu
    debriyajın çok yukarda mı kavrıyor
    lpg ayarın ne durumda vs..

    Hocam ilk çalıştığında gaz vermeden çalışmıyor
    ilk çalıştığında araba aşırı yavaş gidiyor sonra sonra açılıyor
    evet debriyaj çok yukarda kavrıyor
    lpg ayarına baktırmadım

    vallaha helal olsun tam benim yaşadığım sorunları soru halinde sormuşsun

    Benden sana tavsiye o arabayı paliodan anlamayan adama götürme.Bilmedikleri halde kurcalar mahvederler.Fiat özel servis falan bul bu arabalarla uğraşmış birisi olsun.

    Peki Kardeş bu sorduğun sorunların nedeni ne olabilir bir bilgin varmı?

    Bu arabayı 6 sene kullandım böyle bir sorun yaşamadım.Senin sorunun lpgden olmalı.Lpg bu arabalarda beyinde sorun yaşatıyor.Bende lpg yoktu hiçbir zaman gaz verip arabayı çalıştırmadım.Türlü türlü sorun yaşadım ama bunlar yok.
    Bu arabada fan müşürü var.Yok diyen ustaya ben olsam bir daha uğramam.Ayrıca ara sıra boğaz kelebeği ve boğazı temizletmeni tavsiye ederim.
    Ayrıca arabanın akü kutup başlarını söküp 1-2 saat öyle bırak bu halde marş yap, arabanın beyni sıfırlansın.

    Alıntıları Göster
    benim palıomdada benzer sorunlar var ..bayan olmamnın dezavantajı sorunu da bilmiyorum çözümünüde .....
    1. olarak kısa mesafede dur kalk yapınca fan çalışıyor ki buna normal dediniz

    palıo 1999 model 1,4 motor

    2. olarak ilk kontağı çalıştırdığımda ve harekete başlarken yekinme yapıyor ,geri vitesdede bu böyle

    3. yolda ilerlerken vites düşürmede cayk diye bir ses oluyor

    ben galiba kullanamıyorum bunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neslihan11

    benim palıomdada benzer sorunlar var ..bayan olmamnın dezavantajı sorunu da bilmiyorum çözümünüde .....
    1. olarak kısa mesafede dur kalk yapınca fan çalışıyor ki buna normal dediniz

    palıo 1999 model 1,4 motor

    2. olarak ilk kontağı çalıştırdığımda ve harekete başlarken yekinme yapıyor ,geri vitesdede bu böyle

    3. yolda ilerlerken vites düşürmede cayk diye bir ses oluyor

    ben galiba kullanamıyorum bunu

    Alıntıları Göster
    Fan müsirinin görevi sıcaklık arttığında fan'a çalışması için elektrk (gerilim) verir. orneğin 100 *C ye geldiğinde. Fiat bis'te bile var bu sistem. Benim merak ettiğim fan müşiri motor ısınmamışken soğukken kapttığınzda da çalışıyor mu?




  • Birde bu fan olayi palio larda cok garip geldi bana normal duz yolda giderken hareret ibredeki ceyrege bile gelmiyor. Ama trafikte dur kalk hemen 90 a vuruyo ve fan aciyor. Normal yolda 80.90 giderken hareret cok düşük ama kalorifer cok guzel isitiyor. Yeniyim ogrenecegim cok sey var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jicks

    Birde bu fan olayi palio larda cok garip geldi bana normal duz yolda giderken hareret ibredeki ceyrege bile gelmiyor. Ama trafikte dur kalk hemen 90 a vuruyo ve fan aciyor. Normal yolda 80.90 giderken hareret cok düşük ama kalorifer cok guzel isitiyor. Yeniyim ogrenecegim cok sey var :)

    Termostat bozuktur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.