Şimdi Ara

Palio 1,2 16V devir saati hakkında. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
13.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Selamlar hız ölçümlerini GPS ile yaparsanız bana göre daha sağlıklı olur.
  • Arkadaşlar şu soruya bi cevap verebilirmisiniz?

    2 tane 2003 model palio 1,2 16v var elimizde. Birisinin motoru açılmış bastınmı gidiyor, diğeriyle hep yavaş gidilmiş beşinci vitesi nadiren görmüş. İkisinide düz yolda 5.000 devire getirsek (beşinci viteste) ikiside aynı hızdamı gider yoksa motoru açılmış olan dahamı hızlı gider??
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 14 Mart 2010; 8:29:02 >
  • bende mondeo tdci var 4500 dd devir kesiciye giriyo ibreyide sonluyo 240 km
  • Gerçekte bu hızı yapamaz fakat o anki faktörler(hava,rüzgar,eğim+kadran yanılması vs.)den dolayı kadranda böyle bir hızı görmek imkansız değildir.
    Şahsen bir arkadaşımın 2000 model 1.3 16v corollasının 195 görmesine şahit oldum.200'e de gelirdi bence ama yol bitti. Bu araba 86BG ve hava müsaitti.Ama mutlaka kadran yanılması vardır 195 ise ben onu 187-190 gibi tahmin ederim
  • Palionun göstergesinde tahminim %10luk hata var...

    Bizim 97 C200 210a kadar çıkıyo sonra motor gazı kesiyo limitöre giriyo daha hızlanmıyo fabrikanın açıkladığı değerde 200km yani mersoda %5lik hata payı var Palioda %10 hata olması gayet doğal
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 14 Mart 2010; 8:28:57 >
  • o zaman benim kuzenin şahininde göstergesi bozuk.
    araç orjinal hiç bir modifikasyon yok sadece yaylarla oynandı uzun yola çok gittigi için savrulmasın diye birde orjinal 14' jantlar 15' dogan slx jantıyla degiştirildi.
    araç lpg li. lpg ile 200e tık die oturuyor.jant farkıda var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard

    o zaman benim kuzenin şahininde göstergesi bozuk.
    araç orjinal hiç bir modifikasyon yok sadece yaylarla oynandı uzun yola çok gittigi için savrulmasın diye birde orjinal 14' jantlar 15' dogan slx jantıyla degiştirildi.
    araç lpg li. lpg ile 200e tık die oturuyor.jant farkıda var

  • broadway bıle 170 yapabılıyor palıo 200 yapmıs cokmu?
    ceyhun berber palıoyla 200 yaptıgını vıdeoya cekmıs fazla soze ne hacet
  • gösterge tablosu ne kadar dandik

    yanlış anlama arkadasım sakın,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunpal

    broadway bıle 170 yapabılıyor palıo 200 yapmıs cokmu?
    ceyhun berber palıoyla 200 yaptıgını vıdeoya cekmıs fazla soze ne hacet


    bide dizel yani
  • Ankara-İstanbul otoyolunun Yeniçağa-Gerede bölümünde; içinde şoför dahil üç kişinin ve normal bagaj yükünün bulunduğu 2004 model 1.2 motor 16 V Palio ile göstergede 185 km. hızı gördüm.

    Yolun tamamen boş olduğu bir andı ve sadece meraktan ötürü basabildiğim kadar bastım. İbre 110'dan 170'e kadar hızla yükseldi, sonra yavaşlayarak 185'e kadar ağır ağır çıktı. Korktuğum için hızımı hemen düşürdüm, ancak sanki biraz daha bassaydım ibre 190'ı geçecekti gibi... Bu arada devir kaçtı, bakmadım.

    Göstergenin % 10 hatalı olduğunu düşünürsek (ki buradaki arkadaşlar yaklaşık o kadar hata payı olduğunu söylüyorlar), demek ki gerçekte 167 civarında hıza çıkmışım. Biraz daha bassam 170'i bulacakmışım.

    Yolun düzlüğü, zeminin güzelliği ve rüzgarın esmeyişi nedeniyle olsa gerek; aracın yolu iyi tuttuğunu ve sarsma/titreme yapmadığını hissettim. Motor sesi oldukça fazlaydı tabii... Ancak kendimi hiç güvende hissetmedim ve tamamen meraktan ötürü yaptığım bu eylemden çabucak vazgeçtim.

    Bahsettiğim araç ile Türkiye'nin hemen her yol koşulunda olmak üzere 80.000 km.ye yakın yol yaptım. Hatta bir kere araç feribotta yüklü iken fırtına çıktı ve araçlar kilitlerinden kurtulup birbirlerine çarptı. Bu olayda aracımın arka tamponu çatladı.

    Her ne kadar otobanda 185 ibre ile aracı iyi gidiyor gibi hissetsem de bazı yol koşullarında 100 km. hız bile beni ürkütüyor. Bu nedenle şehir içinde (o da bölünmüş bulvarlarda) 70, şehir dışında 100 km.yi asla geçmiyorum. Sadece otobanda 110 km.ye çıktığım oluyor.

    Bu vesile ile, aynı araç ile eşimin geçirdiği bir kazdan bahsederek; aracın güvenliği hakkında iyi-kötü bir fikir vereyim :

    Birkaç yıl önce eşim, aracımız ile bir kavşakta yeşil ışığın yanmasını bekliyor. Yeşil yanınca hareket ederek kavşağın içine (göbeğe) giriyor. Bu arada kendi şeridine kırmızı yandığı için durmak zorunda olan ancak içkili olduğundan ışığı falan algılamayan bir bayan sürücü, hızla gelerek göbeğe giriyor ve sol (sürücü) tarafından bizim aracımıza çarpıyor.

    Aracımız yana savruluyor, neyseki takla atmıyor ama asfaltın üzerinde yaklaşık 360 derece dönüyor ve ortadaki refüjün üstüne çıkıyor. Darbeyi hemen yanından alan eşim, kemeri takılı olmasına rağmen önce sağına, sonra soluna savruluyor ve kafasını solundaki kapının cama çarpıp bayılıyor.

    Darbenin 1/4'ü ön kapıya, kalanı da aradaki direğe ve arka kapıya geliyor. Görgü tanıklarının ifadesine göre çarpan araç en az 80 km. hıza sahip, zaten sürücünün kendisi de yaklaşık 70 km. hızla geldiğini ve ışığı görmediği için kavşağa hızını kesmeden girdiğini itiraf ediyor. Bir cm. olsun fren izi bile yok, resmen "bodoslama" çarpıyor bizimkine...

    Bu arada ben şehir dışındayım ve tüm olup biteni telefonla öğreniyorum. Hemen dönüşe geçiyorum ancak sabah varabiliyorum. Eşim geceyi ve sonraki günü hastanede geçiriyor, neyse ki bir şeyi yok...

    Aracımızın durumuna gelince... Telefonda ilk duyduğumda, aracın sol tarafının tamamen dağılmış olduğunu hatta belki perte bile çıkabileceğini düşünüyorum. Ancak sonradan görüyorum ki, tam yandan ve çarpışma için yüksek sayılabilecek bir hızla çarpmasına rağmen hem kapılar hem de direk beklediğimden iyi durumda... Direk dört parmak kadar içeri göçmüş, ön kapıda iki-üç parmaklık bir göçük var, arka kapı biraz daha fazla hasarlı... Direk eğilmesine rağmen tavan yapısı hasar görmemiş, koltuk vb. iç donanım sağlam...

    Gerçek hayatta yaşanmış bir çarpışma testi olarak baktığımda, aracın iyi dayandığını düşünüyorum. Çarpan araç belki de Che Kalos olduğu için... Allah korusun; daha büyük ve sağlam bir araç olsaydı sonuç çok daha kötü olabilirdi.




  • 2003 Model 1.2 16v Palio vardı 180km hız yapmıştık 10 dk falan bu hızla gitmiştk (ne cesaret valla) depo direk dibe vurmuştu.
  • Zamaninda Palio Van kullanmi$tim bi sure. 1.2 - 8V benzinli motor vardi ustunde. Ayni zamanda 1.4 75 HP'lik Polo da vardi. Ancak Palio, Polo'dan cok daha iyi bi $ekilde kaciyodu. Devirlenme, ara hizlanma, gayet iyiydi. Gitmesine gidiyodu, ama guven vermedigini anliyodum

    Daha sonra Ku$adasi - Soke yolunda, 2004 yilinda, 4 ki$i ($oforle pek muhabbetim yoktu, on koltukta oturan cocukluk arkada$imdi) yoldan cikip elektrik diregine girdiler. On yolcu koltugundaki arkada$im direkt carpma aninda hayatini kaybetti. $ofor, direksiyonla koltuk arasinda siki$ti, direkten kopan teller arabanin ustune du$up kisa devre yapinca, araba alev aldi ve adam koltukla direksiyon arasindan cikamadan canli canli yanarak vefat etti. (Mekanlari cennet olsun).

    Arka koltuktakilerden biri arabadan firladi, kafasindan asfalt parcalari cikardilar. Digerinin ayak parmaklari kesildi.

    O gun itibariyle benim icin a$iri hiz da bitti, Palio da bitti.

    O, 5000 cikan devire de, 200'e dayanan ibreye de iyi bakin. Gordugunuz, daha kotusu yaninizdaki insanlara gostediginiz en son $ey olabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    http://www.youtube.com/watch?v=OKzaq5f2MiI

    palio multijet 70 hp

    http://www.youtube.com/watch?v=iEvw1W8k6kk

    yaris d4d 90 hp

    http://www.youtube.com/watch?v=MBgAqgtlma8

    bmw 335i coupe 306 hp

    hangisi dogru



    ohh gezmeye gelince 335i hangisini alırsın diye sorunca 335d.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.