Şimdi Ara

Palio 1,2 16V devir saati hakkında. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
13.023
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 14 Mart 2010; 8:29:11 >
  • aracınızın motor yapısı ve vites oranları göz önüne alındığında 5.viteste o hızlara ulaşması mümkün değildir..sadece devir göstergesi değil hız göstergesi de aşırı sapma göstermiş durumda...

    ayrıca vites oranları ve aracın 1000 d/dk da vites marjlarında yaptığı maksimum hız bilinirse her türlü hız hesaplaması yapılabilir..zaten bu yüzden mevcut son dişli şanzıman oranıyla o hızı görmesi imkansız dedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 16 Mayıs 2007; 22:22:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Şimdi hocam arabamın hesabını cok yaptım madem ille nokta hesap istiyorsun öyle atmasyon değerlerle yapmayalım.
    Şİmdi benim aracım 3000 de/da da yaklasık 90 95 km arası gıdıyor. 93 diyelim (3 e bölünsün)
    devir basına 31 km/1000 devir 5. vites eder.
    Ben yaklasık 5500 devir/dk nın üzerine cıkamadım rampa assa olmasına ragmen
    O zman kac km ile gidiyormusum 5.5 x 31 = 170,5 km / sa
    Dediğim gibi 170 km/ saa yapmısmıyım yapmısım.
    O zaman debriajım kacırmıyormus deil mi?

    Şu resime bakalım hocam şimdi 356 kb geldi koyamadım koyacam ama biraz kasıp
    Arkadaş kac devir görüyor arabayı 6200+ o zaman carp alım
    6.2 x 31 =192,2 km /saat
    Adamın göstergesi kac gösteriyor peki 195 km yani onun debriajı da kacırmıyormus..Debriajı da kacırmıyorsa rpm göstergesinin yayı bozulmus demeyın lutfen



    Yada adam 13 " jantlarını cıkarmıs 12" jant koymus da demiyelim

    şimdi arkadaşım benim yazdıklarıma gereksiz yada atmasyon demen hoş değil.
    birde laf sokmuşsun gibi gülücükler de saçman hoş değil.

    şahinin fabrika verisi maximum sürati
    5. viteste 5500 d/dak da 160 km/h dir.

    eğer sen 5500 d/dak da 170 e geliyorsan
    hız göstergesinde hata payı olmayan bir araç senin yanından 161 km/h ile geçebilir.
    ben bunu izah ediyorum.

    yazdıklarımı aşağılayıcı buluyorsun sanırım
    fakat o aracı ben 5 yıl kullandım.

    lütfen bireysel çatışmaya dönüşmesin.
    adam gibi muhabbet edelim.

    edit:
    eğer aracı lifte kaldırıp 5. viteste gazı köklersen de daha önceden de izah ettiğim üzere 200 km/h hıza 7100 d/dak seviyesinde ulaşması gerek.

    dediğin gibi 220 km/h de ulaşabilmesi için 8000 d/dak çevirmesi gerek

    yine dediğin gibi 240 km/h hıza ulaşabilmesi içinse 8833 d/dak çevirmesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 16 Mayıs 2007; 22:29:56 >




  • 2000 model 1.2 palio ile 200km. hızı gördük çokta abartılacak bir şey değil bence.
  • 1.2 16v 1242cc palio motoru 70.8x70.8 çap strok,10.6:1 sıkıştırma oranları ile birlikte 5000 d7dk da 80 hp güç ve 4000 d/dk da 114 nm tork üretir..bu motor standart şanzıman ile 1.vites 3.91,2.vites 2.24,3.vites 1.52,4.vites 1.16,5.vites 0,83 ve nihayetinde 4.07:1 son dişli oranıyla 5.viteste devir kesiciye girmeden önce standart lastikleriyle maksimum 180 km/h hıza ulaşabilir..bundan sonrası yol eğim durumu,gösterge hatası vs ile ilgilidir...
  • abıler yapmayın etmeyın ya sız bu canı sokakta mı buldunuz bu arabayla bu hız yapılır mı
  • Devir kesiciye girmeden önce max 180km demişsiniz ve arkasından yolun eğim durumu ile ilgili olabilir demişsiniz araç aşağı doğru eyimli yolda 6000 yerine daha yukarı bir devirdemi kesiciye giriyor yoksa araç yokuş aşağı giderken tekerler yerden kesilip uçmayamı başlıyor. Aracın tekerleri yere değiyorsa yokuşta yukarıda aşağıda olsa aynı devirde kesiciye girmezmi ve girdiğinde her seferinde hızı aynı olmazmı? Diyeceksiniz boşa atar yokuş aşağı o süratte hızlanır bana kalırsa o süratte boşa attığınızda rüzgar sürtünmesinden dolayı hızlanacağına yavaşlar araç.

    Bana kalırsa bir yerde hata yapıyoruz ama nerede. Bütün araçların katalog değerlerinde verilen max. hızını sorunu olmayan bir araç ile aşılabildiği aşikar bunu hepimiz biliyoruz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Devir kesiciye girmeden önce max 180km demişsiniz ve arkasından yolun eğim durumu ile ilgili olabilir demişsiniz araç aşağı doğru eyimli yolda 6000 yerine daha yukarı bir devirdemi kesiciye giriyor yoksa araç yokuş aşağı giderken tekerler yerden kesilip uçmayamı başlıyor. Aracın tekerleri yere değiyorsa yokuşta yukarıda aşağıda olsa aynı devirde kesiciye girmezmi ve girdiğinde her seferinde hızı aynı olmazmı? Diyeceksiniz boşa atar yokuş aşağı o süratte hızlanır bana kalırsa o süratte boşa attığınızda rüzgar sürtünmesinden dolayı hızlanacağına yavaşlar araç.

    Bana kalırsa bir yerde hata yapıyoruz ama nerede. Bütün araçların katalog değerlerinde verilen max. hızını sorunu olmayan bir araç ile aşılabildiği aşikar bunu hepimiz biliyoruz.


    burada benim bahsettiğim araca gaz verildiği sürece devir kesiciye girdikten sonra düz yolda daha fazla hızlanmayacağıdır..fakat eğer aracı yokuş aşağı eğimli bir yolda kullanıyorsanız devir kesici devrede iken hızın giderek yükseldiğini görmenizdir..yani devir sabit iken hız yokuş aşağı tam gaz konumunda yükselmeye devam eder belli bir yere kadar..fakat 1.2 paliolarda mevcut şanzıman oranları bu hızın 200 km civarına ulaşmasına izin vermez..bu hıza ulaşmak için aracın boş viteste olması gerekir..benim anlatmak istediğim bu..yani motor gücü-maksimum deviri ve standart vites oranları bu hızı matematiksel olarak kontrol edemez..ki motor devir bitirmek durumundadır...burada anlatmak istediğim palio nun fabrika verisi max hızı 169 km/h tır..200 km hıza erişmesi motorun vites oranlarına göre son viteste 7500 civarı devir çevirmesini gerektirir ki bu mümkün değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 16 Mayıs 2007; 23:05:23 >




  • Biz araçta 2 kişi idik ve araçta devir saati yoktu 1.2 modeli ama 16v olmayabilir S modeliydi sanırım şirket arabasıydı çokta dikkat etmemiştim ve yanımdaki arkadaş bu araba 200 e çıkarmı deyince bastık ve denedim 200 ü gördü araç ama devir kesiciye girmedi bu benim yaşadığım olay yol çok ta eğimli değildi o sürati görmemiş olsam bu kadar üstelemezdim. Belkide aracın km. saati fazla gösteriyordu ona birşey diyemem ama gözle görünür bir hata yoktu km. saatinde yaptığı hızı belli ediyordu.
  • araçların son hızı veya herhangi bir viteste ulaşabileceğim maksimum hızlar belli motor devri ve şanzıman devir sayılarına göre matematiksel olarak hesaplanır..tabii bu hesaplamalar araçların fabrika çıkışı orjinal lastik ebadı,vites oranı,motor özellikleri vs ile ilgilidir..buna rağmen göstergeler yanıltıcı olabilir...1.2 motor modifiyesiz bir araçla göstergede 200 km hız görülmesi gösterge hatasıdır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Bana kalırsa bir yerde hata yapıyoruz ama nerede. Bütün araçların katalog değerlerinde verilen max. hızını sorunu olmayan bir araç ile aşılabildiği aşikar bunu hepimiz biliyoruz.


    arkadaşım sana şöyle izah edeyim.

    yukarıda türbülans arkadaşımızın yaptığı açıklamayı örnek alacağım
    demişki
    ...sıkıştırma oranları ile birlikte 5000 d7dk da 80 hp ...

    ben şunu anlarım.

    en yüksek viteste 5000 d/dak ya gelindiğinde araç maksimum hızına ulaşmış olur (180 km/h)
    fakat bu araç çok rahatlıkla 7000 d/dak çevirebilir küçük viteslerde

    yani devir kesici maksimum süratinde 5000d/dak da devreye girmez.

    birde araçta gösterge hataları vardır.
    araçların sınıfı küçüldükçe bu hata payı artar.
    bu güvenlik amaçlı bilinçli yapılan bir uygulamadır.

    şimdi resimde 5100 d/dak da 200 km/h hızı geçmiş
    aslında gerçek hızı 180 km/h den biraz fazla.

    bu motor fabrika verisi tarafından 5000 d/dak da en yüksek gücü üretir demiş.
    peki 5000 d/dak yı geçebilir mi?
    geçerse ne olur?

    geçebilir ama 5000 d/dak da 80 hp üreten motorun artık güç üretme yeteneği kalmaz.
    güç aniden düşmeye başlar devir daha da artınca.
    belki 5250 d/dak da aracın gücü 65 hp ye düşer.

    aniden düşen güçle rüzgarın sürtünme gücünü düz yolda o süratlerde yenmesi imkansızdır.
    anca eğimli bir yol ile bir miktar daha hızlanabilir.
    ya da arkadan alınan şiddetli bir rüzgar ile.


    edit:
    ben palio nun hızını 180 km/h olarak aldım.
    son süratini bilmiyorum.

    eğer max.hızı 169 km/h ise yukarıdaki tüm 180 leri 169 olarak görünüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 16 Mayıs 2007; 23:19:06 >




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 14 Mart 2010; 8:29:08 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 14 Mart 2010; 8:29:05 >
  • hocam ne deviri ya 1,6 Golfler 5200 devirde 200'ü anca görüyo.1,2 60-70hp'lik palio 200'ü rüyasında göremezTaş çatlasa o motorla rampa aşağı 180-190.O süratle de çok gitmiycek.Motoru eline alırsın mazallah.
  • abi palio nun teknik özellikleri o kadar hız yapmaya uygun değil allah korumuş sizi.ne aerodınamık var ne iletim organları o tur bir hızı karşılayacak seviyede belki motoruda yakarsınız yani......Titremedimi aracınız gezınmedımı yada
  • Düz yol son hızı fabrika verisi 169 km/h

    kadranda görülen sapmalı değer.%5 sapma +hafif eğim ile

    palio ile çok rahat kadranda 200 basabilirsiniz.tekniği buna müsayit.

    ancak gps ölçüm 200 basamayacağı ortada.

    gidip kullanın yüksek hızlarda hiç zorlanmadığını görüceksiniz.

    ben bu araba 1.2 dediğimde birçok arkadaşım inanmıyordu.

    ben klima açık 200 gittiğimi biliyorum.öyle anlık falan da değil.

    belirli limitlere kadar önemli çarpışma testlerinden geçmiştir.erodinamiği de küçük sınıf araçlar için normaldir.




  • yapmışsa yapmıştır adam doğrudur.... Ama yinede denemeyin bence arac musait değil bu seviyedeki bir hıza
  • 120 hp 1.6 16v palio sporting in son hızı fabrika verisi 200km/h

    220 lik kadranı kesiciye girmeden bitirebiliyor.
  • Ben de kullandım 1.2 80 beygir olanını, 200'ü görüyor ama benim golf ile kıyaslayınca sapmanın fazla olduğunu anladım tahminimce 180-185 civarı gidiyorsun kadran 200'ü gösterdiğinde.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.