Merhabalar, aracım 2012 model VW Jetta 1.2 TSI sabah ilk çalıştırmada EPC ışığı yanması ve sönmemesi sonrasında başıma geldi. EPC ışığı yandığında araç zaten kendini korumaya alıyor ve 2bin deviri geçirmiyor. Bu sorun başıma geldi ve 4-5 farklı ustaya sorunu gösterdim makineye bağlanması sonucunda aşağıda fotoğrafını bıraktığım hatayla karşılaştım. ![]() Makineye bağladığında bu hatayı görünce ustalar zaten sizi direkt olarak turbocuya yönlendiriyor. Turboculardan da duyacağınız kelimelerin hepsi aynı "abi 1.2TSI turbosu revizyon olmuyor çıkmasını da önermem sıfırını al gel takalım" bu hata kodunu görüp daha detaylı olarak bile bakmadan P334B koduyla karıştırıyorlar o direkt turbo pallerinin aşınmasından kaynaklanan bir problemmiş bende araştırmalarım neticesinde öğrendim. O problemle karşılaşan arkadaşlara da önerim revizyon yapılabildiği ve sorunun halledilebildiğidir direkt olarak sıfır alınmasını söylüyorlar ama siz biraz araştırma yapmalısınız. Biz konumuza yani bizim hatamız olan P334A00 hatasına dönelim bu hata ile karşılaştıktan sonra yabancı forumları delik deşik ettim ve şöyle bir çözümle karşılaştım ve kendimde denedim. P334A Hatası İçin Çözüm Gerekli Malzemeler:
Elektrik Konnektörünü Çıkarın:
Anti-Tamper Vidalarını Sökmek:
Aktüatörün İki Parçasını Ayırın:
Pozisyon Sensörünü Serbest Bırakın:
Plastik Parçaları Yağlayın:
Dişli Parçaları Yağlayın:
Motor Konnektör O-Ringlerini Temizleyin:
Motor Konnektör Uçlarını Yağlayın:
Aktüatörü Tekrar Monte Edin:
Aktüatör Testi:
Hata Kodlarını Temizleyin:
Sonuç:
Not: Bu hata, P334B kodundan farklıdır. P334B hatası, turbo bypass valfinin mekanik olarak tıkanmasından kaynaklanır. Adımları tek tek yazdım ve kendim yaparkenki fotoğraflarımı da ekledim. Burada asıl sorun turbo kanallarını açıp kapatmaya yaran basit bir motor olan fotoğrafını aşağıya eklediğim elektrik motorunun ileri geriye salınım gibi bir hareket sonucu oluşuyor. Bu takılma ya içindeki mekanik aksamdan mekanik kolun toz,pislik kaplamasından ya da elektrik aksamın oksitlenmesinden kaynaklanıyor sorunu çıkaran parça işte bu. ![]() Öncelikle bu parçanın kolu muhafaza altındaki turbonun pallerinin konumunu ayarlıyor. Adımda yazanları tek tek takip edip sırayla fotoğrafları ekleyerek sorunu siz de eliniz az bir şey yatkınsa çok rahat yapabilirsiniz. ![]() Öncelikle muhafaza vidalarını söküp ben oksijen sensörünü sökmek istemediğim için vidaları söküp araya bez sıkıştırarak gerekli çalışma alanımı ayarladım orda kolun turboya bağlandığı yeri görebilirsiniz kolun size bakan tarafında yarım ay şeklinde bir parça var onu aşağıya doğru ittiğinizde kol serbest kalıyor ama elinizle güç uygulayarak çıkarmaya çalışmayın 2. adımda işlemi yaptığınızda şimdi anlatacağım zaten kol yarımayı çıkarıp o hareketi yaptıktan sonra boşa düşecektir. ![]() Aktüatörün altında siyah plastik parçayı 3 vida tutuyor zaten gözüküyor çok basit o vidaları söküp siyah plastik parçayı sağa kaydırınca zaten hemencecik elinize geliyor tabi bu işlem öncesinde kablosunu çıkartmayı unutmayınız. ![]() Çıkarttıktan sonra siyah plastik parça altında kalan asıl bölüm olan dişlileri görüyorsunuz genellikle bunlar takılıyor ya da aşınıyor o yüzden oluyor. Bu kısımda önceden adım 1. de söktüğümüz aktütatörün kolunu boşa düşürmek için elinizle dişlileri ittirirseniz kolayca ittirilmeyebilir biraz güç uygulayın ondan sonra kol ileri geri ve öne arkaya kendisi bir hareket yaptığını göreceksiniz bu hareketi yaparak siz de biraz yardımla aktütatörün kolu turboya bağlanan yerden serbest kalacaktır. ![]() Yazılan işlemleri doğru şekilde yaparsanız rahatlıkla aktüatör boşa düşüp elinize gelcektir. Tabi kol boşa düştükten sonra önde 2 adet somonu da gevşetmeyi unutmayınız. ![]() Sonra içini dişlileri yani bir güzel fren kaliper gresi ile bolca yağlayın. ![]() Daha sonra plastik aksamın soket giren yerini ve içini bir güzel kaliteli bir kontak spreyi ile temizleyin. Daha sonra plastik parçanın içinde yay ve ona bağlı bir parça göreceksiniz burda o plastik parça ve yayları ben esoil 300 ile -püskürtmeli ve yüksek ısıya dayanlıklı olduğu için- gres ile iyice yağlayın fazlaya kaçmayın ama biraz köpük gibi bir yağ olduğundan. Mekanik dişlileri yağladıktan sonra da aktütatörün içinde kolun hemen bitiminde ve dişlilerin dibinde yay gibi bir yer görüceksiniz orayı da esoil 300 ile püskürtmesi kolay çünkü oraya fren gresi sürebilmek için el girmiyor oraya da bu esoil 300 püskürterek yağlayın. İşlem tamamlandı bu işlemler sonrasında tekrar güzelce montajınızı tamamlayın ve sorun hallolmuş olacaktır. Bende aynı şekilde yaptım ve sorun halloldu. Bir de bu işlemlerin tamamına başlamadan önce akünüzü kontrol ettirin zayıf akü de bu soruna sebep olabiliyor. Bu sorunun çözümünü yabancı forumlardan araştırıp bilgileri birleştirerek ve yabancı birsürü videolar izleyerek sonuca ulaştım ve bana bu çözüm olmasaydı bu sorun için sıfır turbo 70bin TL ve işçiliği için de 15bin TL istenmişti.. Yorum yapmıyorum Allah insanı sanayiye düşürmesin diyorum ve bir yardımım dokunduysa eğer geri bildiriminizi bekliyorum. Sağlıcakla kalın.. |
Bildirim