Şimdi Ara

Özel sipariş getirmek nasıl oluyor FİAT MARKA (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
3.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Otomatik istiyorsan ford connect yada psa’nın yeni araçlarına bakacaksın maalesef. Doblo’ya koyacağın şanzıman uyumlu olacak mı ki?
    Hocam connect pahalı tuzlu oluyor bu sebeple keşke şu fiat otomatik üretsede alsak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi yurt dışından getirsen 4 doblo parası isteyecekleri için, sana çözümü sunuyorum.

    Fiat bayisinin önünde kamp kuruyorsun, manuel aegeye alacak birisini buluyorsun, diyorsun ki aradaki farkı ben cebimden vereyim otomatik al, adamla anlaştıktan sonra sende istediğin dobloyu manuel alıyorsun. Sonrasında hooop sanayide şanzımancı Hasan ustada araçların viteslerini değiştiriyorsunuz tatatada herkes mutlu.

    Şayet manuel aegeya alacak birisini bulamazsan iki aracıda sen alıyorsun, vites değişimi sonrası satıyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    35 yıllık şoförlüğümde 4 milyon km yapmış biri olarak tavsiyeni dikkate alacağım

    Alıntıları Göster
    Bilgi soforlukle olmuyor ki hocam. Siz diyorsunuz bu motoru otomatik sanziman takilmis hali var. Var da, acaba egeadaki motor ve kabin ici vites kolu yeri doblo ile ayni mi (Ki olmadigina eminim)? Egeanin vites korugunun oturdugu kisimla doblonunkinin olculeri ayni mi? Egeada sanzimanin saseye baglanti yerleri ayni mi?(boyle bi baglanti olup olmadigini bilemiyorum)

    Eger egeada olan sanzimani egea stationa takmak isteseydiniz sansiniz vardi da, egea nere doblo nere?

    Siz bunu fabrikaya yaptiramazsiniz belki ama istanbuldaysaniz gidin bulun iyi bi fiat ozel servisi sanayide, ustayla konusun. Bunu yaparsaniz sanayide yaparsiniz, sonrasinda muayene isi ne olur orasi da apayri bi konu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir fikir alalım dedik dalga meselesi yaptınız konu kapanmıştır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özel siparişi sen şöyle ver hocam. Comformatic paket istiyorum de. Geçen yıla kadar satılıyodu otomatik opsiyon olarak büyük ihtimalle alabilirsin. Tek kavrama 6 ileri otomatik olarak. Fakat Doblo büyük araç. Baskı balata ve sarf malzemeleri çabuk yer baya şanzuman masrafıyla uğraşırsın.
  • hocam egea sw alabilirsin dobloyu aratmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Şimdi yurt dışından getirsen 4 doblo parası isteyecekleri için, sana çözümü sunuyorum.

    Fiat bayisinin önünde kamp kuruyorsun, manuel aegeye alacak birisini buluyorsun, diyorsun ki aradaki farkı ben cebimden vereyim otomatik al, adamla anlaştıktan sonra sende istediğin dobloyu manuel alıyorsun. Sonrasında hooop sanayide şanzımancı Hasan ustada araçların viteslerini değiştiriyorsunuz tatatada herkes mutlu.

    Şayet manuel aegeya alacak birisini bulamazsan iki aracıda sen alıyorsun, vites değişimi sonrası satıyorsun.
    Direkt servisten niye şanzımanı almıyor da böyle maceraya girişiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • özbekli35 Ö kullanıcısına yanıt
    Fiat yapmaz zaten satamıyorlar onu da koyarlarsa fiyat artar iyice ellerinde kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    35 yıllık şoförlüğümde 4 milyon km yapmış biri olarak tavsiyeni dikkate alacağım

    Alıntıları Göster
    35 yılda 4 milyon km yol yapmışsınız fakat üretimi olmayan bir aracı fabrikayla iletişime geçip ürettirmek istiyorsunuz. Gerçekten ilginç bir durum. Bu şanzımanın Doblo' ya takıldığında aracın üretebileceği karbon salınımını hiç düşündünüz mü ? Belki de emisyon normlarını karşılayamıyor. Ya da mevcut platformdan dolayı ( Doblo' nun platformu 2004 yılına ait ) bahsettiğiniz şanzıman uyum sağlayamamış olabilir mi acaba ? Ya da ağırlıktan dolayı şanzımanın dayanımı düşüyordur belki. Daha bunlar gibi bir çok neden sayılabilir.




  • Vay be forumda özel sipariş doblo getirtmek isteyende gördüm ya ben şok ben iptal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duggac

    hocam egea sw alabilirsin dobloyu aratmaz.
    Bagajı biraz büyük olsa çok güzel araç ama bagajı çok dar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    Kardeş dct şanzumanlı egea zaten Türkiyede şu an üretiliyor onun şanzumanını dobloya takmalarını isteyeceğim zaten teknik olarak bu mümkün ve en fazla 10-15 bin farkediyor ama fabrikaya bunu nasıl ileteceğim onu bilmiyorum

    Üretim müdürü ilemi görüşmem gerekiyor

    Alıntıları Göster
    Hocam oyle bir sey olamaz bunun uretim muduruyle falan alakasi yok. Eger ki arac yurtdisi icin uretiliyor olsaydi yurtdisindan getirme sanziniz olabilirdi belki ama uretilmeyen bir kombinasyonu istemek ozel uretim demektir ve bu seri uretim bir fabrikada yapilamaz. Yapilsa bile musteriye satilacak bir araba olamaz.

    Sizin yapabileceginiz su olur. Eger uyumdan eminseniz Normal bir Doblo alirsiniz, bi tane de sifir DCT sanziman sonra onu sanayiye goturup taktirirsiniz. Tabi burada yazilim sorunu ortaya cikacaktir sansliysaniz EGeanin yazilimi ile kullanirsiniz ama Doblo daha agir oldugu icin en verimli durum olmayabilir. Vites gecileri beklediginizden sarsintili olabilir vs.

    Yani sok istiyorsaniz ve yeteri kadar para dokerseniz (harcarsaniz demiyorum bakin para dokmeniz lazim boyle bir is icin) yapilabilir ama fabrikada degil. Degr mi kesinlikle degmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orktas

    Direkt servisten niye şanzımanı almıyor da böyle maceraya girişiyor

    Alıntıları Göster
    Çünkü tüm motor ve diğer aksamlar ile aktaracak, sırf şanzıman ile olmaz o iş
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Yapılır. Yeşil olduktan sonra herşey yapılır. Heleki italyan ve türk ortaklığındaki bir fabrikadan bahsediyorsak herşey olur.

    Benim Doblo'da o dönem sunulmayan 1.6 atmosferik motor var. O dönemki kasada motor üstten konulacak şekilde tasarlanmışken benim motoru alttan sokmuşlar.

    Güncel yönetmelikler ve yasalar engelliyor olabilir böyle birşeyi ancak böyle bir üretimin de kendine has sorunları var ve direk deneksiniz. Bir sorun çıkarsa fabrikanın testleri olmadığından araba ile başbaşasınız. Mesela benim arabada yağ doldurmak için bile S şeklinde hand-made huni gerekiyor çünkü yağ dolum yeri şasinin altında kalıyor. Bidondan doldurma şansın yok. En basit bir arıza da bile minimum 8 saatlik iş olarak geri dönüyor zira kaputun altı motora göre tasarlanmadığından hiçbir boşluk yok. Ustama gittiğimde en az 3-4 anahtar mefta oluyor. En son alternatörü sökebilmek için bir anahtarı 30 dk uğraşıp Z şekline getirdik mesela.

    O dönem doblolar 60 beygir ile can çekişiyorken 103 beygirle biz uçuyorduk. 2003'te Malibu olarak sonradan satışa sunuldu ağırlıkta da avrupaya ihraç edildi. Çok kısa bir süre sonra da üretimden tamamen kaldırdılar. Tamir masrafı, yakıt masrafı ve en önemlisi işçilik gereksinimlerinden dolayı çok az üretilebildi.

    Tüketimi bile aynı motor marea/palio'da 5-6 litrelerle uzun yol yapabilirken ben 9-10 litre sakin sürüşte yakıyorum. Performanslı sürüşte ucu açık. 25 litreyi ben gördüm. (göstergem anlık vermiyor, uzun dönem verisi )

    Günümüz için şöyle diyelim, 120 beygirlik egea çok yavaş geldiğinden 230 beygirlik bir egea alıyoruz fabrikadan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    Anladım anladım ama öyle bile kurtarmaz, en basitinden motorun yerleşimi şanzımanın mesafesi motorun şanzımanın tutturulduğu yerler de farklı. Sanayide bir şeyler uydururlar belki ama ne kadar sağlıklı çalışır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Almanlar mümkün değl böyle birşey yapamazlar. Yapmazlar filan değil direk yapamazlar diyorum. Almanların iş disiplini ile böyle birşey akıllarından dahi geçmez. Üretebilmeleri için sayısız testten simulasyondan geçip onay alması gerekir. Alman firmaları ile çalıştınız mı bilmiyorum ama (araba almak harici) o kadar protokolü adamlar para için çiğnemezler. Ruhlarında yok.


    İtalyan'lara gelirsek, benim tahminim fazla üzüm suyu olduğu yönünde olsa da herşeyi yapabilirler. Birde buna Bursa'da biraz Türk işini eklersek ortaya cidden enteresan şeyler çıkıyor. Zaten iki ülke de akdeniz ülkesi coğrafyada benzer.

    Geçen Tamirat tadilat'ta ed usta garajda yatmış orjinal bir Lamborghini tamir ediyordu. Sorunlu parçaları söktüklerinde olan parçaların olması gerekenlerle alakası yoktu. Ed usta'da, italyanlar ellerine ne geçerse onunla üretirler dedi. Şaşırdım mı nedense hiç şaşırmadım

    Almanların üretimlerinde bir parça eksik olursa o parça tedarik edilene kadar üretim durur. İtalyanlarda yerine birşey uydurup üretime devam ederler. Motor bile farklı olabilir mümkündür italyanlarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkes aynı şeyi yazmış bende yazayım ama birkaç ekleyeceğim daha var.
    Evet fabrika sizin istediğiniz üzerine üretmez. Ama başka bir ülkede satılıyorsa ithal edebilirsiniz baya tuzlu olarak.

    Ama sanayide başka bir araçtan sökülerek yada 0 alınarak yapılabilinir ben %99 uyacağını düşünüyorum çünkü fabrika elinden geldiğince ortak parça kullanmaya çalışır maliyetten dolayı
    Bunu anlamanın daha kolay yolu var. Doblo manuel ile egea manuel aynı sistemi kullanıyorsa otomatik neden olmasın. Büyük bir yük farkı olmadığından şanzımanın sıkıntı çıkartacağınıda sanmıyorum. Ama masrafa değmez çünkü Doblo ekonomik araç o kadar paranız varsa Doblo ile ne işiniz var.

    Ben Caddy'in tüm modellerini sürdüm. Doblo unda birkaç modelini sürdüm.

    Caddy otomatik 1.6 TDI
    Manuel 1.6 TDI
    Otomatik 2.0 TDI 140 bg
    Manuel 1.9 TDI
    Manuel 2.0 tdi (yeni nesil)
    Hepsini 10 km falan sürmedim tadımlık değil yani :)
    Uzun uzun sürdüm.

    Doblolardan da
    1.3 mjet Doblo eski kasa
    1.3 mjet pratico yeni kasa (Doblo ile aynı)
    1.3 mjet fiarino
    1.9 mjet doblo

    Şunu söyleyebilirim ki Doblo gerçekten alınacak bir araç değil. Özellikte otomatik bir Doblo arayan birisi için
    Caddy konfor, motor, yakışıklılık olarak kısaca her türlü daha iyi bir araç Doblo ile kıyaslanamaz.
    Şuanda 0 Doblo yerine 2004 model Caddy sürmeyi tercih ediyorum. Karar sizin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • iCrush kullanıcısına yanıt
    Psa’nın yeni araçları çıktıktan sonra kedi de kaçtı artık.

    İş yapacak olan connect alsın aile sürüşü isteyen psa’nın herhangi birinden alsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Yapılır. Yeşil olduktan sonra herşey yapılır. Heleki italyan ve türk ortaklığındaki bir fabrikadan bahsediyorsak herşey olur.

    Benim Doblo'da o dönem sunulmayan 1.6 atmosferik motor var. O dönemki kasada motor üstten konulacak şekilde tasarlanmışken benim motoru alttan sokmuşlar.

    Güncel yönetmelikler ve yasalar engelliyor olabilir böyle birşeyi ancak böyle bir üretimin de kendine has sorunları var ve direk deneksiniz. Bir sorun çıkarsa fabrikanın testleri olmadığından araba ile başbaşasınız. Mesela benim arabada yağ doldurmak için bile S şeklinde hand-made huni gerekiyor çünkü yağ dolum yeri şasinin altında kalıyor. Bidondan doldurma şansın yok. En basit bir arıza da bile minimum 8 saatlik iş olarak geri dönüyor zira kaputun altı motora göre tasarlanmadığından hiçbir boşluk yok. Ustama gittiğimde en az 3-4 anahtar mefta oluyor. En son alternatörü sökebilmek için bir anahtarı 30 dk uğraşıp Z şekline getirdik mesela.

    O dönem doblolar 60 beygir ile can çekişiyorken 103 beygirle biz uçuyorduk. 2003'te Malibu olarak sonradan satışa sunuldu ağırlıkta da avrupaya ihraç edildi. Çok kısa bir süre sonra da üretimden tamamen kaldırdılar. Tamir masrafı, yakıt masrafı ve en önemlisi işçilik gereksinimlerinden dolayı çok az üretilebildi.

    Tüketimi bile aynı motor marea/palio'da 5-6 litrelerle uzun yol yapabilirken ben 9-10 litre sakin sürüşte yakıyorum. Performanslı sürüşte ucu açık. 25 litreyi ben gördüm. (göstergem anlık vermiyor, uzun dönem verisi )

    Günümüz için şöyle diyelim, 120 beygirlik egea çok yavaş geldiğinden 230 beygirlik bir egea alıyoruz fabrikadan.
    Hocam sizin soylediginiz arac size ozel bir uretim degil. ZAten Avrupaya uretilecek olan aracin deneme uretimi buyuk ihtimal.
    Deneme uretimlerinin de kurallari vardir belli bir seviyeyi gectikten sonra musteriye satilabilir. Ilk urettiginiz araci musteriye satamazsiniz. Tabi dediginiz gibi Turkiyede kurallar biraz daha esnek olabilir. Yasal olarak satis izni olsa biel bir cok firma ne sorun cikacagini bilmedigi arabayi musteriye satip imajini zedelemek istemez.

    Hocam tabiiki yeteri kadar para varsa her sey yapilabilir o mantikla. Hani yapmadilar diyelim basar parayi fabrikayi satin alir kendiniz uretirsiniz mesela. Oyle bakarsak para varsa evet yapilir. Ferrari kisiye ozel araba tasarlayip uretiyor bile. Station Ferrari bile var boyle uretilmis. Tabii boyle bir uretimde fiyat diye bir sey yok harcanan paralar astronomik.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.