Vay arkadaş PC'de ki RAM mimarisi ile konsolların RAM mimarisini eşit tutup "yeuwwww konsollarda vram+ram toplamda 16 bizde niye böyle değil lowwww" diyen bir sürü tip var. Bunlar birde burada durmadan böyle donanım önerisi falan mı yapıyorlar ? Vah DH'nin haline ki ne vah ! Konsollarda "fetch only what you need" mimarisinin ön planda olması söz konusu. Ayrıca neredeyse bütün konsollar Unified Shared Memory yapısını kullanıyor. Yani CPU veya GPU dinamik olarak o bellek içerisinde dans edip, kimin ne kadar belleğe ihtiyacı varsa, o anda çizilen kareye göre paide etmesi söz konusu. Bunun dışında, konsollar direct stream özelliğini kullanıyorlar (neredeyse ps2'den beri). Yani sıkıştırma/tekrar açma gibi komutlar, yada driver overhead dediğimiz gelen her bir paket için izin alma gibi durumlar söz konusu değil. Doğrudan, depolamadan sıcak/soğuk veri değişimine gerek duymadan, hazır olarak verileri çekebiliyorlar-çekiyorlar. Pre-mapped stream, Pre-cached shaders gibi donanım sabit olduğu için önceden hazırlanmış paketlemelerden de nemalanıyorlar. Bu yüzden radeon 7850'li, jaguar cpu'lu konsollarda millet God of WAR, RDR oynadı. Ama şu anda o işlemci, gpu'yu pc'ye koysan, Youtube'den video açamaz hale gelirsin. Bir bilseniz sırf şu korsanı yüzünden hobi olarak edindiğiniz, sonradan da tapma girişimlerinde bulunduğunuz PC'lerin ne kadar hantal ne kadar eski, ne kadar arkaik yapılar kullandıklarını (günümüzde kullanılan evimize giren kişisel bilgisyarlardan bahsediyorum) Hala daha 40-42 yıllık kodlar Windows'un arka planında konteynırlar içerisinde çalışabiliyor, ki bu konuda sayısız makale yayımlandı. PC'de yukarıda saydığım çoğu özellik ya yok, yada tam tersi şekilde negatif etkileyecek bir biçimde var. Bu yüzden siz mecburen kullanılacak assetleri RAM üzerinde depolamak zorundasınız. Çünkü sıkıştır/aç, kapa/aç komutları ile çalışıyor Directx ve Windows üzerindeki çoğu API. Bunun yanısıra, CPU ile GPU arasında doğrudan bir konuşma yok PC'lerde. Aradaki kalablığı en aza indirgemeye çalışan bir kaç teknik var (async computing gibi) ama çoğu hala emekleme aşamasında ve yazılımına entegre edenler çok az. PC'de tek bir haritayı (örneğin) önce depolamadan alıyorsun, RAM'de açıp CPU'nun işlemesi için hazır hale getiriyorsun (bu arada bu dolaylı işlemi de CPU yapıyor) ve hazır olan malzemeleri doğrudan GPU'ya atamıyorsun, tekrar CPU tarafından GPU'nun okuyabileceği hale getirip, rasterliyorsun. Bu sırada her bir paket tekrar tekrar, açılıp kapatılıyor, sıkıştırılıyor vs... GPU için ayrı, CPU için ayrı olmak üzere. Bu yüzden bir veriyi 2-3 defa işlemden geçirmek veya GPU ve CPU tarafından işlenebilmesi için hazırda bekletmen gerekiyor. Bu yüzden hem VRAM'i hemde RAM'i işgal ediyorsun. PC'deki RAM tamamen kabak. CPU için bekleme odası. Başka hiç bir işe yaradığı yok. Çünkü depolamayı doğrudan veri yoğurmak için kullanamıyor pc'ler. |
Oyunlarda RAM gereksinimi kontrolden çıktı: 32 GB RAM standart olacak (5. sayfa)
-
-
16 GB Ram En az 5 yıl daha götür. 5 yıla kim öle kim kala. Zaten o zamana kadar bütün sistem gereksinimleri artar.
-
saçma ama, god of war oynarken 10gb+ VRAM (6700xt), 23GB (32 var pcde) RAM kullanımı gördüm.
oyunun toplam boyutunun yarısı belleklerdeydi :d
-
ben de god of war'ı 8 gb ramde büyük oranda akıcı oynamayı başardım (ps4 muadili ayarlarda). çok bir anlamı yok açıkçası, çoğu oyun çok bulunca çok kullanıyor. isterseniz video atarım, ama tabi ultra değil demezseniz. 16 gb ram ile kimse 4k ultra oynamayı beklemesin. ama konsol ayarlarıyla bir şekilde gidilecektir
-
dediğin gibi tarlayı bol bulmuş yayılmış olabilir. ancak 32'lik kit almamın sebebi de god of war oyunuydu.
16gb ram vardı bende önceden. bir baktım ki oynarken resmen tamamını yiyor. daha önceki oynadığım oyunlarda görmediğim miktarlarda ram yiyordu. Bu yüzden aldım 32liği.
sonra da 23-24gb ram harcamasını görünce pes artık dedim. :d
-
bu arada 1440p / 2k oynadım. orta üst grafik ayarlarıyla.
-
32 GB az olmuş. en az 128GB istiyoruz. Şirketlerde artık nereden maliyet kısacağını şaşırdı. Şu oyunlara biraz optimizasyon yapın.
-
olabilir. ben bu konularda gerçekten merak edip çok araştırma yaptım. 16 gb öneren çoğu oyun bile akıcı olarak 8 gb'da oynanabiliyor. muhtemelen kullanıcıların arkaplanda birçok programı açık bırakacağını varsayarak bu gereksinimleri veriyorlar. aşağıda 10 dakika oynadım, değişik yerlere gittim, oyunun cpu ve ram olarak en ağır yerinde başladım (hub bölgesi), değişik yerlere teleport oldum, ram leak olur mu diye zorladım, en son da valkyrie keserek videoyu bitirdim. videonun genelinde akıcı ve pürüzsüz bir 60 fps deneyimi vardı. çok nadir harita geçişlerinde küçük takılmalar oldu. bu da %1 low'un 50 54 fpslerde gezmesine sebep oldu ama oyun deneyimini olumsuz etkileyecek şekilde de değildi. daha önce bu testi yaptığımda 5 saat de oynadığım olmuştu.
belki oyunun herhangi bir high ayarında bir tür leak vardır, bilmiyorum. 8 gb ramin perspektifinden konuşacak olursam, bu ram miktarına sahip birinin konsol üstü ayarlarda oynamayı beklemesi hata olur. bu da PC'nin suçu değil. ps4 / orijinal ayarlarda benim gördüğüm oyunlar 8 gb ramde bile düzgün çalışıyor. ama arkaplanda en basitinden bir chrome bile açsam belki sınıra yaklaşıp oyun zorlanacaktı, orası ayrı bir konu. multitask için bol ram lazım orası kesin. aynısı 16 gb için de geçerli. 8-10 gb vram ve 16 gb ramli sisteme sahip birinin yandık 32 gb ram lazım demesi saçma benim açımdan. yukarıdaki bir arkadaşın dediğinde haklılık payı var; PC'de RAM'deki verilerin çoğu VRAM'e kopyalamak için hazırda bekletilen veriler. o yüzden VRAM tüketiminiz ne kadarsa genelde RAM tüketiminiz de onun bir tık üstü olur. 12-16 GB VRAMli kartları dolduran ayarlarda oynandığnıda 16 GB RAM'in yetmeyeceği çok açık. ama 8 GB VRAM'nın yanına 32 GB RAM ne alaka? hiçbir alakası yok.16 GB RAM tüketimini aşacak ayarlar açtığınızda 8-10 GB VRAM çoktan dolup taşmış olacaktır. Ben 32 GB RAM'in karşılığının 12-16 GB VRAMli kartlar olduğunu düşünüyorum.
şahsen ben oyun oynarken arkaplanda her şey kapatıp oyuna odaklanan biriyim. bende de 16 gb ram var, sırf bu ram mevzusu ne derece abartılıyor diye merak ettiğim için 1x8 ram ile son 3 yılda çıkan birçok AAA oyunu test ettim ve test ediyorum (hatta 2x4 olsa daha iyi bir CPU performansım olacaktı. 1x8'e rağmen bu performansları alabiliyorum. elimde 2x4 bir ram olsa daha tutarlı testler olurdu. bu hâli bile gayet iyi). 16 gb bile öldü bitti denilen oyunların çoğunda 8 GB ile bile keyifli ve oynanabilir bir deneyim alınabildiğini gördüm. burada tek sorun, multitasking keyfini sınırlaması olabilir. bu da oyunların kötü optimizasyonlu olup olmaması değil, kullanıcının kendi standartlarında o bellek miktarının yetmemesidir. 8 gb ram ile 15 sekmeli chromium tabanlı bir tarayıcı, discord ve spotify beraber bu oyunları oynamak imkansız olur tabii.
Cyberjunkyoutubeyes it works just keep your background cleanhttps://www.youtube.com/watch?v=cevpysKrdV4&t=6shatta işi ileriye götürelim, spiderman gereksinimlerine göre 1080p med 60 fps için 16 gb ram gerekli (ya da haber yazarının deyimiyle "şart").
https://cdn.player.one/sites/player.one/files/2022/10/14/miles-morales-pc-requirements.jpg
8 gb yalnızca VERY LOW, 720p ve 30 FPS gibi olağanüstü düşük standartlarda kurtarıyormuş. yani öyle diyor bu tablo.
buyrun, 1440p HIGH, 45 FPS'de oynuyorum. 10 dakikalık ortalama %1 de 38 oldu. gayet akıcı ve güzel bir şekilde oynanıyor. peki 720p VERY LOW 30 FPS 8 GB ram olayına ne oldu?
CyberjunkyoutubeMarvel's Spider Man Miles Morales 1440p High 8 GB RAM 45 FPS Testhttps://www.youtube.com/watch?v=E4xMZG49JWkdemek ki , gereksinimleri bu kadar da ciddiye almamak gerekiyor. evet, oyuncu kitlesinin büyük kısmı "meta" anlamında 8 gb'ı bitirdi ya da bitti olarak görüyor. bu 8 gb bitti diyenlerin çoğu arkaplanda kamyonla program açık bırakan kişiler. aynısını devam ettirmek istiyorlarsa muhtemelen 24 ya da 32 GB RAM'e geçiş yapmaları gerekecek. söz konusu videoları game bar'la çektim ki bunun da bir ram yükü var ve arkada Discord açıktı. bunun haricinde bir program açık değildi. discord'un açık olması bana yeter, arkadaşlarıımla konuşayım yeter diyen biri için 16 GB RAM yetebilir gelecek nesil oyunlarda... ama yeni sistem toplayanlar tabii ki 32 GB RAM'den şaşmasınlar. ama upgrade imkanı olmayanlar (benim gibi) boşuna üzülmesinler. ben bir şekilde idare edileceğini düşünüyorum. ben üzülmüyorum çünkü 8 GB testlerimde bile oyunların gayet güzel oynanabildiğini gördüm. tabii 60+ fpsler 120+ fpsler isteyenler başka
(videoları 30 fps çekmişim. kusura bakmayın)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 21 Ocak 2023; 17:36:55 >
-
Bunlar 32GB'ı 32MB zannediyor herhalde altı üstü oyun neyin 32GB mış bilinçli yapıyorlar önce oyunlara düzgün yapay zeka geliştirsinler sonra ram istesinler adam olsunlar
-
Ya PC'de 32 gb ram istenildiği zaman hep ultra ayarlar, 4k gibi çözünürlükler ön plana çıkıyor.
Konsollar 16 gb ram kullanıyor ama bir sürü ince teknik var işin içinde. Düz 4k mı var düz 60 fps mi var mesela konsollarda. Dinamik çözünürlük, ortama göre değişken fps, performans modu kalite modu gibi ince ayarlarla geliyor oyunlar konsollara. variable rate shading gibi az öneme sahip bölgelerde kaliteyi kısan ayarlar yerleşik olarak geliyor mesela kimi oyunda. Ek olarak unutmamak lazım ki konsollar 16 gb ram'i pc'den daha verimli kullanıyor. PS'nin bellek ve işlemciyi nasıl bir teknik ile çok verimli kullandığına dair tanıtımı yapılmıştı mesela Sony tarafından. Yani konsollar özelleştirilmiş donanımlardır aynı zamanda. Hatta PS5'in SSD çözümünün muadili PC'de yoktu neslin başında, şu an var mı bilmiyorum yeni SSD teknolojileri geliştirildi ancak çoğu kullanıcı buna geçmedi bile. Çoğunluk M2 ssd bile kullanmıyor hala.
Oyunların PC sürümlerinde ise Ultra - 4K için sistem gereksinimi paylaşıldığı zaman çok düz bir ayar olarak geliyor bu, değişken değil dinamik değil hilesiz hurdasız şekilde alıyorsun grafikleri Ultraya, seçiyorsun 4K'yı ve hep bu ayarda gidiyor oyun. Ayrıca bir oyunu en yüksek kaliteye aldığınız zaman konsoldan daha iyi grafiklere sahip oluyor, daha iyi grafik demek daha fazla donanım demek. Hiçbir zaman PC sürümlerindeki en yüksek grafikler, konsol sürümdekiler ile aynı olmadı. Kaplamalar aynı olsa efektler aynı olmuyor, efektler aynı olsa bitki örtüsü aynı olmuyor, gölgeler aynı olmuyor genelde, çizim mesafesi farklı oluyor, kısaca PC sürümünde daha kaliteli oluyor kimi şeyler. [GoW'da ultra grafik ayarları ve Original (PS) grafik ayarları diye bir seçenek bile var...]
Eğer oyunları konsol sürümlerinin muadiline optimize ederseniz zaten konsol ayarında bir donanımınız varsa aynı verimi alıyorsunuz. Hatta daha fazla fps bile alabilirsiniz. Digital Foundry'nin konsol muadili ayarlar testlerini inceleyin anlarsınız demek istediğimi. İsterseniz grafik testlerini de inceleyin, karşılaştırmalara bakıldığında konsoldakinden daha iyi grafikler var ultra ayarlarda.
Sözün özü, günümüzde tıpkı telefon reklamlarında olduğu gibi, eğer son versiyonu almazsan sen çağ dışısın ve her şeyin yavaş olacak algısı PC donanımlarında da oluşuyor. Hayır abi en basitinden oyundaki sadece çizim uzaklığı ve gölge ayarlarını konsol seviyesine çek yine kotarırsın 32 gb ram'in yoksa bile. Gerisini düşürmene bile gerek kalmayabilir yani. Konsollar özelleştirilmiş optimizasyon sunuyor da PC'nin ayrı ayrı seçilebilir grafik ayarları size aynı optimizasyon alternatifini sunmuyor mu sanki? Gidip para saçmayın sakın önerilen sistem gereksinimini toplamak için. Biraz optimize edin, biraz digital foundry videolarından vakit ayırıp araştırma yapın çözüyorsunuz işi. Ben bir spider man örneğini bırakayım mesela. Ha yapımcıların sonradan patchlerle adam ettiği çöp optimizasyonlu oyunlara pek çare yok, onlar için tek seçenek biraz beklemek ve updateli halini oynamak.
Digital FoundryyoutubeIt's the PC tech review you've been waiting for. Alex Battaglia takes a closer look at Nixxes' PC port of Marvel, breaking down all graphics settings stacked up against PlayStation 5, along with the best settings overall. All this along with commentary on the quality of the conversion work, the successful adaptations for PC users and much, much more. Go here for at-a-glance look at optimised settings and the closest PlayStation 5 equivalents: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2022-marvels-spider-man-pc-tech-review Join the DF Patreon for EARLY ACCESS to every DF Direct Weekly, pristine video downloads, behind the scenes content and much, much more: https://bit.ly/3jEGjvx Podcast RSS Feed: https://digitalfoundry.podbean.com/ Subscribe for more Digital Foundry: http://bit.ly/DFSubscribehttps://www.youtube.com/watch?v=xI2VUQsPqJo&ab_channel=DigitalFoundry
-
128 GB kullanıyorum gönder gelsin ^_^
-
Sanırım oyunu hard disk yerine ram'e kuracaz direk
-
Ülkede herkes her şeyi komplo teorileri üzerine düşünüyor. Hogwarts Legacy'i takip edenler açık dünyaya ağırlık verdiğini bilir, diğer oyunları bilmem ama çok şaşırtıcı değil. 32 GB biraz fazla olsa da oyuna göre çok anormal değil. Sadece açık dünya ile de alakalı değil, doku çözünürlüğü artınca oyunlar daha iyi görünüyor, bu da RAM kullanımını arttırıyor. Optimizasyon ile alakalı da olabilir ama en port oyun bile konsola göre az veya çok, daha iyi grafiklere ve daha fazla detay seviyesine sahip olduğu için konsol ile kıyaslamak saçma, ki birkaç seneye yeni konsol da çıkar, onlar 32 GB olur zaten.
RAM şu anda ucuz dünya genelinde. Donanım sattırmak için son ihtiyaç duyulan şey bu. VRAM konusu daha önemli bence. Nvidia hala 16 GB VRAM'i sınırlı GPUlara koyuyor, oysa şu an minimum VRAM 16 GB olmalı. Şu an GPU piyasası da fiyat olarak keskin bir iniş halinde (dünya genelinde).
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hogwarts legacy yüzde 90 pc'de optimizasyon özürlü çıkacak bir açık dünya oyunu olacak. 32gb Standart olacak dediğiniz oyunların hangisi red dead redemption kalitesinde çalışacak. Yanına yaklaşamazlar. Red dead kaç gb ram ile çalıştığı ortada.
Oyun motoru çöp olan firmaların ram,vram ya da işlemciye dayanması vasatlığını gösterir.
16gb ram şuan için Unreal Engine 5 için bile yeterli olduğu açıklandı. Bomboş bir haber. Unreal Engine nvme ssd konusunda şart koşuyor. Haklılar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Patlıcak bence bu oyun
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Nvme ssd mi :) biri aventador diğeri tofaş. Buffer yapılacaksa vram e yapılır nvme ye değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 sene oldu 32 GB a geçeli. Dolar düşük ve ramler ucuz diye gaza gelip almıştım. Ondan beri gerçek bir ihtiyaç olmadı ama zamanı geliyor artık. Oyun düşünen birinin 32 GB a yavaş yavaş geçmesinde fayda var. Bununla birlikte 16gb bir süre daha götürecektir.
-
Çoğu anakartta 4 ram slotu var ve 2 tane 8 GB stick 2. el 600-800 bandında bulabiliyorsun. Orjinal oyuna 200-300 veren de 2 tane ram stickinin lafını yapmasın.
-
Konsollarda çatır çatır oynanan oyunlar nasıl oluyorda pc ye gelince 2 kat fazla donanım istiyor ?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X