Şimdi Ara

Oyun yapım ekipleri kimlerden oluşur ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
4.497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Birçoğumuz oyun yapmak istiyor ve tek başına olduğu için yada her şeyi nasıl yapacağını bilemediği için sıkılıp bırakıyor değil mi ? Forumda birçok örneği var ama bu gün bu sorununuza ufakta olsa bir çözüm getireceğim eğer benim söylemediğim bir şey var ve sizinde konuya eklememi istediğiniz bir şey varsa söyleyin. :)

    Yapımcı ekipler meslek gruplarına ayrılır:

    Programcı,Modelci,Kaplamacı,Animasyoncu,Harita Dizayn bunlar dışında gelişmiş oyun yapım ekiplerinde(100-200 kişinin çalıştığı) motion capture gibi teknolojiler için yine bir meslek grubu oluyor tabi bunların dışında genel olarak müdür yardımcı ekip lideri gibi yerlerde var ama en çok ilgilenmeniz gereken ilk söylediğim 5 tanesi çünkü büyük ihtimal ile 5-10 kişilik gruplar olacaksınız yada bir modelci kaplamada yapabilir animasyonda yapabilir deyip bir programcı bir modelci de olabilirsiniz bu sadece sizin yeteneğinize kalmış eğer o kadar iyi iseniz programcılığı bile yapabilirsiniz ama burada bu insanların görevlerini yazmak istiyorum ki oyun yapmak isteyen insanlar nereden gitsinler ne yolu izlesinler akıllarında bir şey oluşsun.


    Programcı: C#'dır JavaScript'dir programlama dillerini kullanarak oyundaki bütün mekanikleri oluşturur yani bir esc ye basıp oyunu pause edip Ana Menü, Ayarlar gibi butonları koymaktan tutun adamımızın Shift tuşuna basıp koşmasına kadar onların işidir.

    Modelci: Oyunumuzun içine girdiğimizde 3D-2D gördüğümüz her şeyi onlar yapmıştır. (Yapay butonlar-haritalar vb. dışında.)

    Kaplamacı: Genelde modelci ile birlikte çalışır modelcinin yaptığı bir objeye renk,doku veya resim koyarlar bazende programcıya yardım ederler mesela programcı bir buton yaptı ama programcı butonun ekranımızda basılacak yerini hesaplar ve fare oraya tıklayınca ne olacaksa olur o tıkladığı yerde bir buton resmi koymak kaplamacının işidir. (Bu durumda Photoshop ile uğraşmalılar ama genel programları zbrush gibi kaplama programlarıdır.)

    Animasyoncu: Daha yeni yeni bu alanda gelişmeye başlayan oyun sektörü herhalde en zor alanıdır çünkü senkronuydu oydu buydu çok sabır gerektirir ve kaplamadan çıkan model animasyoncu tarafından canlandırılır. (Genelde programcıyla birlikte çalışırlar çünkü oyunda animasyonun nasıl görüneceği senkron olayları fazlasıyla hataya yol açar)

    Harita Dizayn: Her şeyi tamamlanmış objeleri haritaya zekice yerleştirir hani Counter-Strike'daki haritalar çok mantıklı yapılmışya teröristler bomba yerine gelene kadar antiler yerlerini alabiliyor bu harita dizaynının ne kadar iyi olduğuna bağlıdır ayrıca eğer kötü bir dizayn varsa oyuncu oyundan çabuk sıkılabilir. (Genelde eğer varsa bir oyun motorunun üzerinde çalışırlar örnek Unity3d-UDK-CryEngine3)

    Tester: Oyun yapım sürecindeyken oynanabilir duruma geldiği andan itibaren çıkacağı zamana kadar oyunu oynarlar her update de yine oynarlar ve yine ve yine bu çalışanın işi oyundaki hataları bulup ekibin başındaki kişiye bildirmektir mesela bir evin bir kapısı kapalı olsa bile içinden geçiliyor yada kapı açık da olsa içinden geçilmiyor bu şekilde hataları ekibin başındaki kişiye bildirmek ile yükümlüdür.(Oyun build edildikten yani oynanabilir duruma geldikten sonra oyunu oynarlar.)

    Senarist: Telefona çıkaracağınız bir oyunda pek ilgi çeken taraf değildir ama pcdeki çoğu oyunda senarist vardır ve bu oyunlar genellikle hikayesiyle atmosferiyle yani hayal gücüyle ün yapmış oyunlardır.(örnekleri Dear Ester, Limbo'dur) Ayrıca senaristin olayı sadece hikaye değildir mesela Limbo örneğinde oyunda bir konuşma geçmiyor yada bir yazı yok ama olayların akışı bize birşeyler anlatıyor.

    Müzisyen: Oyun müzikleride önemlidir,kaliteli bir oyun müziği sizi uzun süreler oyunda tutar.Tanıtım videosundaki etkileyici müzik sizin ağzınızı sulandırır.O yüzden oyun stüdyoları çok kaliteli ses müzisyenleri ve senaristlerle anlaşırlar

    Yanlış söylediğim, söylemediğim, eksik olan bir yer varsa lütfen belirtin

    Oyun yapımcılarının Geliştirici Günlükleri adı altında yayınladığı videolari, yazıları inceleyebilirsiniz. Türkçe kaynak olarak:

    http://www.madbytegames.com/category/db/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fresheyır -- 13 Ocak 2014; 18:04:06 >



    _____________________________




  • Tester ve senarist yok

    Bence ideal AMATÖR VE KÜÇÜK grup şöyle olmalıdır(yalnız bu kişiler 2 den fazla görev alırlar)
    2 Modelci
    2 Coder
    1 senarist-başkan-müzik kısmı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bu kadar geç cevap yazdığım için özür dilerim çok yoğun günler yaşandı sınavlar vb derken neyse

    tester ve senaristi eklemeyi unutmuşum aslında konuyu açarken hepsi aklımdaydı sonra bir bir yazmaya başlarken bazıları uçmuş :D

    söylediklerinize katılıyorum bir kişi en azından 2 görev almalı ve eğer temple run gibi bir oyun yapılacaksa senariste pek gerek yok ki zaten indie oyunlarda tester olayını bütün ekip birden yapıyor diye biliyorum özellikle oynayan birisi olduğunu sadece özel oyunlarda duydum

    hemen tester ve senaristide ekleyeyim
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HolyMeat

    bu kadar geç cevap yazdığım için özür dilerim çok yoğun günler yaşandı sınavlar vb derken neyse

    tester ve senaristi eklemeyi unutmuşum aslında konuyu açarken hepsi aklımdaydı sonra bir bir yazmaya başlarken bazıları uçmuş :D

    söylediklerinize katılıyorum bir kişi en azından 2 görev almalı ve eğer temple run gibi bir oyun yapılacaksa senariste pek gerek yok ki zaten indie oyunlarda tester olayını bütün ekip birden yapıyor diye biliyorum özellikle oynayan birisi olduğunu sadece özel oyunlarda duydum

    hemen tester ve senaristide ekleyeyim

    Önemli değil
    _____________________________
  • Seslendirmeler/konuşmalar da önemli. Uygun sesi çıkarmak ve cümleleri düzgün kurmak, uygun sese sahip kişileri bulmak.

    Seslerin düzgün çıkması için gerekli filitre programlarını da yapmak gerek. Yani programcının grafikle uğraşanı olduğu kadar sesle uğraşanı da gerek.

    Muhasebeci ve avukatlar nerede? Belge peşinde koşmaktan yorgun düşersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 29 Aralık 2013; 17:52:01 >
    _____________________________
  • Oyun müzikleride önemlidir,kaliteli bir oyun müziği sizi uzun süreler oyunda tutar.Tanıtım videosundaki etkileyici müzik sizin ağzınızı sulandırır.O yüzden oyun stüdyoları çok kaliteli ses müzisyenleri ve senaristlerle anlaşırlar.Mesela Hans Zimmer





    müzik çok önemlidir,videoyu izlemek için meşgulüzdür fakat müzik öyle değildir.Bazen iyi bir soundtrack size ilham kaynağı olur,sizi başka diyarlara götürür ve hedefinize bağlar.
    _____________________________
    Cryengine 3 Amateur developer.
    https://www.https://www.youtube.com/watch?v=pSLb6oHhMhE
    *Model design.
    *Map design.
    *Concept design.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kımyasal

    Oyun müzikleride önemlidir,kaliteli bir oyun müziği sizi uzun süreler oyunda tutar.Tanıtım videosundaki etkileyici müzik sizin ağzınızı sulandırır.O yüzden oyun stüdyoları çok kaliteli ses müzisyenleri ve senaristlerle anlaşırlar.Mesela Hans Zimmer





    müzik çok önemlidir,videoyu izlemek için meşgulüzdür fakat müzik öyle değildir.Bazen iyi bir soundtrack size ilham kaynağı olur,sizi başka diyarlara götürür ve hedefinize bağlar.




    haklısınız müzisyeni düşünmüştüm ama yazmamıştım çünkü indie oyunlar ve genel olarak android oyun yapımını düşünmüştüm izin verirseniz yazınınızı kopyalayıp konuya yapıştırayım ?
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HolyMeat

    quote:

    Orijinalden alıntı: kımyasal

    Oyun müzikleride önemlidir,kaliteli bir oyun müziği sizi uzun süreler oyunda tutar.Tanıtım videosundaki etkileyici müzik sizin ağzınızı sulandırır.O yüzden oyun stüdyoları çok kaliteli ses müzisyenleri ve senaristlerle anlaşırlar.Mesela Hans Zimmer





    müzik çok önemlidir,videoyu izlemek için meşgulüzdür fakat müzik öyle değildir.Bazen iyi bir soundtrack size ilham kaynağı olur,sizi başka diyarlara götürür ve hedefinize bağlar.




    haklısınız müzisyeni düşünmüştüm ama yazmamıştım çünkü indie oyunlar ve genel olarak android oyun yapımını düşünmüştüm izin verirseniz yazınınızı kopyalayıp konuya yapıştırayım ?

    Tabi ne demek.
    _____________________________
    Cryengine 3 Amateur developer.
    https://www.https://www.youtube.com/watch?v=pSLb6oHhMhE
    *Model design.
    *Map design.
    *Concept design.




  • kımyasal kullanıcısına yanıt
    Tamamdır editledim
    _____________________________
  • Web Tasarımcı: Profesyonel oyunların web sitelerini hazırlar, güncel bilgiler ekler.

    Sanırım iyi oyunlar için web tasarımcı şart ama olmayadabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chupacobra -- 9 Şubat 2014; 18:03:53 >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.