< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
ÖTV ve KDV'nin Sıfırlandığını Düşünün



-
-
ötv ve kdv ithalatı frenlemek için alınıyor.
ülkedeki araç sayısını kaldıracak yol ve garaj yok.
hükümetin otomobil vergilendirme sistemi doğru.
ülkede döviz yok. israrla herkes sıfır arabaya binmek istiyor.
20 yaşında genç 20 bini var. al bi uno diyorum.
uno araca külüstür diyor.
yahu bu ülke ne ara böyle bir lükse alıştı, anlamak mümkün değil.
biz almanya değiliz . almanyada 90 milyon nufus 45 milyon çalışan var.
biz 85 milyonuz 25 milyon çalışan var bunun 5 milyonu devlet memuru.
hollandada bakan bisikletle işe gidiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrix1212 -- 17 Kasım 2020; 21:0:47 > -
Uno'ya nasıl külüstür denilir ya ? Bir kaza olsa direk Rabbine kavuşturur öyle ilim irfan sahibi bir araba oysaki.
İstanbul'a göç engellenmeli diyeceğim de 5 milyon mülteciyi kontrolsüz dağıtan ülkede şunu yazmak bile boşa zaman kaybı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 12 Kasım 2020; 0:56:31 > -
Vergiler trafikteki araç sayısını değil o araçların kalitesini/güvenliğini azaltıyor. Araba almayı kafaya koyan gider 20-25000 civarına bir şeyler alır yine ama güvenlik hak getire.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam fikrinize saygım var ama elin oğlu 20k miktarındaki bir paraya Mercedes BMW binerken benim ülkemin gencine UNO yu layık görmek doğru değil. Haklısınız biz ekonomik olarak güçlü bir ülke değiliz 20 bine o saydığım segmentteki arabaları alamayız ama neredeyse 10 aylık bir asgari ücretin karşılığı da 20 yaşındaki gençten daha yaşlı olan UNO olmamalı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Erdoğan varken karanlık günlere devam
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Piyasada eski ve güvensiz arabalar azalır insanlar daha güvenli ve konforlu seyahat eder.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence de ötv kdv kalkmamalı bilakis bi tık daha artması uygun olabilir.
Yada büyük şehirlere ekstra vergi getirilebilir.
Sigortalar belki İstanbul ankara izmir gibi trafiğin yoğun olduğu yerlerde arttırılıp insanlar toplu taşımaya yönledirilir.
İstanbulun neresinde yaşarsanız yaşayın bi otobüs dolmuş metro tramvay falan kesin geçiyordur.
Aktarma noktaları yapılıp oralara bisiklet parkları yapılabilir. İnsanlar bisikletle durağa gider, oraya bisikletini koyar işine gider.
Misal İstanbul anadolu sahilde belediye bisikletleri bile var. Ben orda olsam abone olur hep onu kullanırım. Belediye daha ne yapsın.
Elektrikli scooterlada yaygınlaşıyor. Bakırköy kadıköy mecidiyeköy gibi yoğun yerlerde insanlar elektrikli scooterları kullanabilir. Belediye yakında bunuda yaparak trafiği rahatlatacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mevcut vergi sisteminin savunalacak tarafı yok. Berbat ve adaletsiz bir sistem. Ama burada, yazanlar da olmuş, şunu bilmek lazım. Vergiler azalsa araç satışı artar, cari açık artar, ülkedeki dövize talep artacağından dövizin fiyatı artar ve araçlar gene pahalı hale gelir. Çok basit ve mekanik şekilde yazdım elbette.
Burada yapılması gereken güçlü bir hurda teşviği ile araç havuzumuzu güvenli ve çevrevi hale getirmek.
İkincisi ise belki evlenenler vb gibi gruplara çeşitli avantajlar sağlamak ve en azından ortalama bir insanın /ailenin erişimini kolaylaştırmak.
Bir diğer yapılması gereken en önemli şey toplu taşımayı teşvik etmek. İnsanın sağlık ve konforuna yakışır toplu taşıma en verimli, çevreci ve toplumsal fayda açısından yüksek ulaşım yöntemidir. Devletin metro yapımından tutun otobüs alımına kadar giden bir planla seferberlik ilan etmesi lazım.
Araç kullanmayı pek sevmeyen biri olarak toplu taşıma hakikaken medeniyet göstergesidir diye düşünüyorum
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
köprüye 35 dolar + abd enflasyonu oranında artış ile garanti verirken dolar var ama vatandaş %50 yerli otomobil alırken yok.
zaten sorun burada. vergi cezası affı zengine var vatandaşa yok. insanların istediği adalet başka bir şey değil.
yoksa fakirsek fakirizdir. eğer hep beraber bu fakirliği çekiyorsak sorun yok. aynı gemideyiz.
fakat birileri geminin üst katını ultra lüks yaptı biz makine dairesinde kürek sallıyoruz.
almanyayı geçtim türkiyede kişi başına düşen araç sayısı batık yünanistandan, bulgaristandan hatta romanyadan bile az. avrupada en çok otomobil üreten 5. ülkeyiz fakat en az otomobil sahipliği konusunda sırbistanla yarışıyoruz en sonlardayız.
böyle adalet olmaz. millet metrobüste covid kapmamak için ne yapacağını şaşırmış, hastalık ile açlık arasında seçim yapmak zorunda kalıyor.
biraz acıyın şu insanlara, insaf edin.
bisiklet öneren arkadaşlar. istanbulda her yer tepe. çoğu yerde bisikleti güvenle park edecek bir yer yok. hemen hemen herkes işine kilometrelerce uzakta oturuyor. sabah kan ter içinde mi gidecek insanlar işe. zaten çoğu yerde bisiklet yolu da yok. ölüm riski çok yüksek.
hepsini geçtim en ucuz yetişkin bisikleti 1000 tl den başlıyor. adamlar avrupada 1000 euroya araba satıyorlar.
avrupadan örnek gösterecekseniz onların adalet sistemini gösterin, liyakatli yönetimlerini gösterin. her yıl değişmeyen akıl ile tasarlanmış eğitim sistemini gösterin.
bulgaristanda 17 kişinin öldüğü otobüs kazasından sonra 3 tane bakan istifa etti. bizde tren kazasında 25 kişi öldü çıt yok. her yıl bayramda yüzlerce insan ölüyor çıt yok.
sırf kendinizi bir tarafa yakın hissediyorsunuz diye doğru bildiğinizi söylemekten geri duruyorsanız yazık size.
-
Trafik azalsın istiyorsan toplu taşımayı geliştireceksin. Kimin eli kimin götünde belli olmayacak kadar sıkışık, terk kokusundan geçilmeyen dolmuşa travmaya metroya mı binecez? Kaçak göçmenler bile bu kadar kötü taşınmıyor be!
Dünyanın hiçbir ülkesinde bir arabadan %200,300 vergi alınmaz. Bahane uydurup durmayın, yok trafik azalsın yok dış borç azalsın vb... Vergi değil haraç kesiyor hükümetiniz, siz hala ama işin iyi yönünden bak diye absürt şeyler uyduruyorsunuz. 20 senelik külüstür bir aracın 60-70 bin lira olmasını paralı yalakalar bile açıklayamaz. 16 sene okuyorum, senelerce çalışıyorum neden? Bir tane unoya binmek için mi? Kalsın kardeşim teşkkürler
-
Bıktık artık şu zihniyetten. İnsanları toplu taşımaya "yönlendirmek" böyle birşey değil. Sizin tarif ettiğiniz vergilerle zamlarla ezip yıldırma ve toplu taşımaya mecbur bırakmadır. Böyle yaparak sadece mutsuz bireyler ve kötü toplu taşıma sistemi elde ederiz. Ancak onun yerine toplu taşımayı daha iyi şartlara getirip insanların tercih etmesini sağlarsak bu toplu taşımaya teşvik olur.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
bunu düşünmek bile istemiyorum çünkü 2. el arabamın değeri düşer.
-
Usain Bolt'un nefes nefese kalacağı yokuşlarla dolu ülkede halen daha bisiklet önerenler var. :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC7AB336F -- 12 Kasım 2020; 9:24:21 > -
20 yaşındaki gence 25 yaşındaki unoyu layık görecek kadar düştün yani?
Ötv kdv'nin ithalatı engellemeyle alakası yok. Bunu idrak edemeyecek kadar aciz misin?
Vergilendirme sistemi gerçekten çok doğru. 1 milyonluk mercedes e serisi 300binlik hibrit corolladan düşük mtv ödüyor.
sıfır araca binmek herkesin hakkı. Araba dediğin altı üstü basit bir araç. Öyle olmalı, herkes bunu istemeli.
Almanyada 45milyon çalışan falan yok. Belli bir yerlerden uydurma olduğu.
Bir sürü şey yazmışsın, ikisi doğru. ülkedeki araç sayısını kaldıracak yol ve garaj yok. hollandada bakan bisikletle işe gidiyor. Gerisi çöp
Herkes araba alsın. Kolayca alsın. Araba almayı umut etmeyi bırakmalı, değer üretmeliyiz. Araba almak için yıllarını veren insan girişim yapamaz, atılım yapamaz. Ürettiği fikiri hayata geçiremez.
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: fasttornado
Mevcut vergi sisteminin savunalacak tarafı yok. Berbat ve adaletsiz bir sistem. Ama burada, yazanlar da olmuş, şunu bilmek lazım. Vergiler azalsa araç satışı artar, cari açık artar, ülkedeki dövize talep artacağından dövizin fiyatı artar ve araçlar gene pahalı hale gelir. Çok basit ve mekanik şekilde yazdım elbette.
Burada yapılması gereken güçlü bir hurda teşviği ile araç havuzumuzu güvenli ve çevrevi hale getirmek.
İkincisi ise belki evlenenler vb gibi gruplara çeşitli avantajlar sağlamak ve en azından ortalama bir insanın /ailenin erişimini kolaylaştırmak.
Bir diğer yapılması gereken en önemli şey toplu taşımayı teşvik etmek. İnsanın sağlık ve konforuna yakışır toplu taşıma en verimli, çevreci ve toplumsal fayda açısından yüksek ulaşım yöntemidir. Devletin metro yapımından tutun otobüs alımına kadar giden bir planla seferberlik ilan etmesi lazım.
Araç kullanmayı pek sevmeyen biri olarak toplu taşıma hakikaken medeniyet göstergesidir diye düşünüyorumaçıköğretim ekonomi mezunusun herhalde.
ülkeden petrolden hammedeye iğneden ipliğe ithal giriyor. ülkede ihraç edilen malın bile %85 i ithal.
dövize talep olur. döviz araba sevdamız yüzünden yükselir. yahu bu nasıl mantık.
doğalgaz petrol herşey zamlansın ama kapımızda araba olsun.
ülkenin sadece ithal ilaca ödediği para senelik yarım milyar dolar.
TÜRKİYE NUFUSUNUN YARISININ YAŞADIĞI 5 ŞEHİRDE TRAFİK SORUNU ÇÖZÜLMEDEN ÖTV VE KDV DEĞİŞİKLİĞİ YAPILMAMALI.
HERYER ARABA. TRAFİKTE NEFES ALINMIYOR.
-
quote:
Orijinalden alıntı: commandx20 yaşındaki gence 25 yaşındaki unoyu layık görecek kadar düştün yani?
Ötv kdv'nin ithalatı engellemeyle alakası yok. Bunu idrak edemeyecek kadar aciz misin?
Vergilendirme sistemi gerçekten çok doğru. 1 milyonluk mercedes e serisi 300binlik hibrit corolladan düşük mtv ödüyor.
sıfır araca binmek herkesin hakkı. Araba dediğin altı üstü basit bir araç. Öyle olmalı, herkes bunu istemeli.
Almanyada 45milyon çalışan falan yok. Belli bir yerlerden uydurma olduğu.
Bir sürü şey yazmışsın, ikisi doğru. ülkedeki araç sayısını kaldıracak yol ve garaj yok. hollandada bakan bisikletle işe gidiyor. Gerisi çöp
Herkes araba alsın. Kolayca alsın. Araba almayı umut etmeyi bırakmalı, değer üretmeliyiz. Araba almak için yıllarını veren insan girişim yapamaz, atılım yapamaz. Ürettiği fikiri hayata geçiremez.
bu sana yeter.
boş vaktım yok.
Almanya Federal İstatistik Ofisi'nin (Destatis) açıkladığı geçici verilere göre, geçen yıl ülkede istihdam, 2018'e göre yüzde 0,9 yükseldi. 2019'da istihdama katılan kişi sayısı 402 bin kişi artarken, toplam istihdam 45 milyon 256 bin milyon olarak kayıtlara geçti.2 Oca 2020
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrix1212 -- 12 Kasım 2020; 10:3:33 >
-
Araba alamayan nesil , mantar gibi turuyor , otv ve kdv nin neden yuksek oldugunu sorgulamayip alinmazsa derdine dusmusler uyanin artik uyanin
...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_Uno'ya nasıl külüstür denilir ya ? Bir kaza olsa direk Rabbine kavuşturur öyle ilim irfan sahibi bir araba oysaki.
İstanbul'a göç engellenmeli diyeceğim de 5 milyon mülteciyi kontrolsüz dağıtan ülkede şunu yazmak bile boşa zaman kaybı.
senin deden at arabasına binerdi.
hayalinde araba rüyası göremezdi.
baban o külüstür dediğin arabayı alabilmek için gençliğini
harcadı yıllarca para biriktirdi.
şimdi sen o arabaya külüstür diyerek başka bir kaliteyi hak ettiğini ima ediyorsun?
bende sana diyorum ki ?
kardeş sen bu lüksü hak edecek ne yaptın ?
biri bana anlatsın. Türkiye ne üretti ne sattı gençler altına sıfır araba bekliyor ?
yahu bu ülkede ne dogalgaz var ne petrol.
siz bu cürretkarlıgı nereden alıyorsunuz ? burası almanya değil. burası covid aşısını bulmadı.
burası elinde kullandıgın telefonu bilgisayarı üretmedi.
burada eşekle ilişkide bulunan insanların gururla anlattığı bir ülke.
burada ithal girdiler pahalı. ve pahalı olmak zorunda.
Uno'ya nasıl külüstür denilir ya ? Bir kaza olsa direk Rabbine kavuşturur öyle ilim irfan sahibi bir araba oysaki. İstanbul'a göç engellenmeli diyeceğim de 5 milyon mülteciyi kontrolsüz dağıtan ülkede şunu yazmak bile boşa zaman kaybı. |
Hocam fikrinize saygım var ama elin oğlu 20k miktarındaki bir paraya Mercedes BMW binerken benim ülkemin gencine UNO yu layık görmek doğru değil. Haklısınız biz ekonomik olarak güçlü bir ülke değiliz 20 bine o saydığım segmentteki arabaları alamayız ama neredeyse 10 aylık bir asgari ücretin karşılığı da 20 yaşındaki gençten daha yaşlı olan UNO olmamalı. |
Vergiler trafikteki araç sayısını değil o araçların kalitesini/güvenliğini azaltıyor. Araba almayı kafaya koyan gider 20-25000 civarına bir şeyler alır yine ama güvenlik hak getire.
|
20 yaşındaki gence 25 yaşındaki unoyu layık görecek kadar düştün yani? Ötv kdv'nin ithalatı engellemeyle alakası yok. Bunu idrak edemeyecek kadar aciz misin? Vergilendirme sistemi gerçekten çok doğru. 1 milyonluk mercedes e serisi 300binlik hibrit corolladan düşük mtv ödüyor. sıfır araca binmek herkesin hakkı. Araba dediğin altı üstü basit bir araç. Öyle olmalı, herkes bunu istemeli. Almanyada 45milyon çalışan falan yok. Belli bir yerlerden uydurma olduğu. Bir sürü şey yazmışsın, ikisi doğru. ülkedeki araç sayısını kaldıracak yol ve garaj yok. hollandada bakan bisikletle işe gidiyor. Gerisi çöp Herkes araba alsın. Kolayca alsın. Araba almayı umut etmeyi bırakmalı, değer üretmeliyiz. Araba almak için yıllarını veren insan girişim yapamaz, atılım yapamaz. Ürettiği fikiri hayata geçiremez. |
ötv ve kdv ithalatı frenlemek için alınıyor. ülkedeki araç sayısını kaldıracak yol ve garaj yok. hükümetin otomobil vergilendirme sistemi doğru. ülkede döviz yok. israrla herkes sıfır arabaya binmek istiyor. 20 yaşında genç 20 bini var. al bi uno diyorum. uno araca külüstür diyor. yahu bu ülke ne ara böyle bir lükse alıştı, anlamak mümkün değil. biz almanya değiliz . almanyada 90 milyon nufus 45 milyon çalışan var. biz 85 milyonuz 25 milyon çalışan var bunun 5 milyonu devlet memuru. hollandada bakan bisikletle işe gidiyor. |
Erdoğan varken karanlık günlere devam |
köprüye 35 dolar + abd enflasyonu oranında artış ile garanti verirken dolar var ama vatandaş %50 yerli otomobil alırken yok. zaten sorun burada. vergi cezası affı zengine var vatandaşa yok. insanların istediği adalet başka bir şey değil. yoksa fakirsek fakirizdir. eğer hep beraber bu fakirliği çekiyorsak sorun yok. aynı gemideyiz. fakat birileri geminin üst katını ultra lüks yaptı biz makine dairesinde kürek sallıyoruz. almanyayı geçtim türkiyede kişi başına düşen araç sayısı batık yünanistandan, bulgaristandan hatta romanyadan bile az. avrupada en çok otomobil üreten 5. ülkeyiz fakat en az otomobil sahipliği konusunda sırbistanla yarışıyoruz en sonlardayız. böyle adalet olmaz. millet metrobüste covid kapmamak için ne yapacağını şaşırmış, hastalık ile açlık arasında seçim yapmak zorunda kalıyor. biraz acıyın şu insanlara, insaf edin. bisiklet öneren arkadaşlar. istanbulda her yer tepe. çoğu yerde bisikleti güvenle park edecek bir yer yok. hemen hemen herkes işine kilometrelerce uzakta oturuyor. sabah kan ter içinde mi gidecek insanlar işe. zaten çoğu yerde bisiklet yolu da yok. ölüm riski çok yüksek. hepsini geçtim en ucuz yetişkin bisikleti 1000 tl den başlıyor. adamlar avrupada 1000 euroya araba satıyorlar. avrupadan örnek gösterecekseniz onların adalet sistemini gösterin, liyakatli yönetimlerini gösterin. her yıl değişmeyen akıl ile tasarlanmış eğitim sistemini gösterin. bulgaristanda 17 kişinin öldüğü otobüs kazasından sonra 3 tane bakan istifa etti. bizde tren kazasında 25 kişi öldü çıt yok. her yıl bayramda yüzlerce insan ölüyor çıt yok. sırf kendinizi bir tarafa yakın hissediyorsunuz diye doğru bildiğinizi söylemekten geri duruyorsanız yazık size. |
Bıktık artık şu zihniyetten. İnsanları toplu taşımaya "yönlendirmek" böyle birşey değil. Sizin tarif ettiğiniz vergilerle zamlarla ezip yıldırma ve toplu taşımaya mecbur bırakmadır. Böyle yaparak sadece mutsuz bireyler ve kötü toplu taşıma sistemi elde ederiz. Ancak onun yerine toplu taşımayı daha iyi şartlara getirip insanların tercih etmesini sağlarsak bu toplu taşımaya teşvik olur.
|
Trafik azalsın istiyorsan toplu taşımayı geliştireceksin. Kimin eli kimin götünde belli olmayacak kadar sıkışık, terk kokusundan geçilmeyen dolmuşa travmaya metroya mı binecez? Kaçak göçmenler bile bu kadar kötü taşınmıyor be! Dünyanın hiçbir ülkesinde bir arabadan %200,300 vergi alınmaz. Bahane uydurup durmayın, yok trafik azalsın yok dış borç azalsın vb... Vergi değil haraç kesiyor hükümetiniz, siz hala ama işin iyi yönünden bak diye absürt şeyler uyduruyorsunuz. 20 senelik külüstür bir aracın 60-70 bin lira olmasını paralı yalakalar bile açıklayamaz. 16 sene okuyorum, senelerce çalışıyorum neden? Bir tane unoya binmek için mi? Kalsın kardeşim teşkkürler |
Benzer içerikler
- audi a6 bluetooth bağlantısı nasıl yapılır
- kaç tane hafif kusur muayeneden geçer
- avrupa yakası araba kullanma yerleri
- oto süpürge olan benzinlik
- devirdaim pompası arızası
- bmw jeep 2024
- yaşa göre trafik sigortası fiyatları
- model y
- opel grandland 2025
- q4 e tron fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X