|
Otomotiv devi BYD’ye modern “kölelik” davası: İşçiler silah zoruyla tutuldu!



-
-
BYD her yerde kendini kral sanıyor herhalde. Bizde fabrikası olmasına rağmen yüksek fiyatlı satışlarına dert yanalım adamlar Brezilya'da çalışma kampı yapmışlar.
-
Bu nasıl personel lojman alanı!
Bildiğin esir,mülteci kampı gibi.
-
yok mu aralarında bi Bruce Lee
-
Şu haberi okuyunca Çin'deki fabrikaların halini hayal bile edemiyorum.
Dünya pazarını ele geçireceğiz diye vatandaşını ezim ezim eziyor belli ki.
Güney Kore'de aynı durumdaydı, sonunda insanlar yaşamaktan nefret etti. Nüfus çökmek üzere.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kötü şartlarda işçi çalıştırılıyor ve emek sömürüsü yapılıyorsa hak edilen cezanın verilmesi gerekiyor. Brezilya hükümetinin; gelen yatırıma, adam gibi işini yap, demesi de taktire şayan.
Fakat bu haberleri gördüğümde benim aklıma gelen ilk soru şu oluyor; Çinli firmalar ne zaman en büyük olmaya başlasalar hep kara haberler yayılıyor.
Huawei en büyük örneği.
Iphone üretimlerini yapan Foxconn firmasında da berbat çalışma şartları var fakat kimse dava açmadı diye hatırlıyorum.
-
20 sene önce kendi insanlarına yapıyorlardı. Sonra Doğu Türkistan Türklerine aynısını yapmaya başladılar. Şimdide dünya ülkelerinde borusu öttüğü yerlerde aynı yöntemleri kullanıyorlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İşte diyoruz ya Avrupa neden Çin ile rekabet edemiyor, bu yüzden. Avrupa'da işçiye bol para ve hayatına değer veriliyor, maliyetler artıyor.
Böyle bir sistemle maliyet konusunda kimse rekabet edemez. Çin gerek ülkesinde gerek 3. parti ülkelerde işçiyi köle olarak görüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 29 Mayıs 2025; 12:7:56 > -
Ucuz araba sahibi olma hayali ve heyecanıyla Çin otomobil markalarına alkış tutup gönüllü reklamını yapanlar farkında değiller,Byd’nin Brezilya’da ortaya çıkan bu rezilliği Çin devletinin dünya ticaretini ele geçirme,tek-el olma planlarından bağımsız değil.AB,Çin devlet sübvansiyonlarından yararlandıkları ve haksız rekabete yol açtıkları için ek vergiler koydu.Buradan bakınca görmemek için kör olmak gerek,Byd’de (geçmişte Apple vs de) ortaya çıkan insan hak ve onuruna aykırı uygulamalar Çin devletinin büyük planlarından bağımsız değil.ABnin almaya çalıştığı gibi önlemler alınmazsa bunun varacağı yer tüm dünyada daha da kötüleşen ekonomi,işçi ücretlerinin,çalışma koşullarının olumsuz yönde etkilenmesi,işsizlik olacak.Ki Avrupa’da özellikle otomotiv sektöründe bu kendini göstermiş durumda,ZF’nin VW’nin vs işçi azaltma,fabrika kapama planları boşuna değil.Konu uzun aslında
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 29 Mayıs 2025; 13:3:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
O arabalar başka türlü nasıl ucuza gelecek? Avrupalı da keyfinden pahalı sayıp rekabetten geri kalmıyor. İnsana değer vermekle köle yapmak da maliyet.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sabah haber okudum Volvo işçi çıkarıyorken, byd 3000 işçi alacak haberi vardı.
Bu konu özeti olmuş.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Modern kölelik düşük ücrete karşılık her işi işçiye yaptırmakla, yüksek mesai saatleriyle, işçi haklarının askıya alınmasıyla alakalı. Ama daha çok düşük ücrete karşılık yüksek çalışma saatler ve iş tanımının aşırı esnek olmasıyla hatta olmamasıyla alakalı. Başlıkta da belirtildiği gibi silah zoruyla insanları tutuyorsan bu modern kölelikten ziyade ilkel köleliktir, bildiğin köleliktir yani.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Adamlarda dürüstlüge dair hiçbisey yok . Halkini ezerek , kopyalayarak dünya devi olacaklarsa yerin dibine batsinlar..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu nasıl personel lojman alanı! Bildiğin esir,mülteci kampı gibi. |
BYD her yerde kendini kral sanıyor herhalde. Bizde fabrikası olmasına rağmen yüksek fiyatlı satışlarına dert yanalım adamlar Brezilya'da çalışma kampı yapmışlar.
|
Şu haberi okuyunca Çin'deki fabrikaların halini hayal bile edemiyorum.
Dünya pazarını ele geçireceğiz diye vatandaşını ezim ezim eziyor belli ki. Güney Kore'de aynı durumdaydı, sonunda insanlar yaşamaktan nefret etti. Nüfus çökmek üzere. |
Ucuz araba sahibi olma hayali ve heyecanıyla Çin otomobil markalarına alkış tutup gönüllü reklamını yapanlar farkında değiller,Byd’nin Brezilya’da ortaya çıkan bu rezilliği Çin devletinin dünya ticaretini ele geçirme,tek-el olma planlarından bağımsız değil.AB,Çin devlet sübvansiyonlarından yararlandıkları ve haksız rekabete yol açtıkları için ek vergiler koydu.Buradan bakınca görmemek için kör olmak gerek,Byd’de (geçmişte Apple vs de) ortaya çıkan insan hak ve onuruna aykırı uygulamalar Çin devletinin büyük planlarından bağımsız değil.ABnin almaya çalıştığı gibi önlemler alınmazsa bunun varacağı yer tüm dünyada daha da kötüleşen ekonomi,işçi ücretlerinin,çalışma koşullarının olumsuz yönde etkilenmesi,işsizlik olacak.Ki Avrupa’da özellikle otomotiv sektöründe bu kendini göstermiş durumda,ZF’nin VW’nin vs işçi azaltma,fabrika kapama planları boşuna değil.Konu uzun aslında
|
O arabalar başka türlü nasıl ucuza gelecek? Avrupalı da keyfinden pahalı sayıp rekabetten geri kalmıyor. İnsana değer vermekle köle yapmak da maliyet.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X