Şimdi Ara

Otomotiv devi BYD’ye modern “kölelik” davası: İşçiler silah zoruyla tutuldu!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Brezilya'da işçi haklarını korumakla görevli federal savcılar, Çinli otomotiv üreticisi BYD’ye yönelik ağır suçlamalarla dolu bir dava açtı. Suçlamalar arasında “insan ticareti” ve “kölelik benzeri çalışma koşulları” yer alıyor. Dava, BYD’nin Brezilya’daki en büyük pazarı olan Bahia eyaletinde inşa edilen yeni fabrika projesi kapsamında yaşanan ihlalleri kapsıyor.



    BYD’ye “kölelik” davası



    Federal savcılık, BYD ve iki taşeron şirketi JinJiang ile Tecmonta’ya karşı toplam 257 milyon reallik (yaklaşık 45 milyon dolar) manevi tazminat talebiyle dava açtı. Buna ek olarak, her bir işçi için 21 maaş tutarında bireysel manevi tazminat ile işçilerin “kölelik benzeri” koşullarda geçirdikleri her gün için ek ödeme yapılması da isteniyor.



    Ayrıca Bkz.BYD, Çin'de yeni bir fiyat savaşı başlattı: Çinli üreticilerin hisseleri düştü



    Ayrıca, mağdur edilen işçilerin bireysel olarak da tazminat alması için yasal yollara başvurulduğu bildirildi. Dava kapsamında savcılar, iş yasalarına uyulmasını zorunlu kılmak için mahkemeden karar talep ediyor. Bu kurallara her bir ihlal başına 50.000 real (yaklaşık 8.900 dolar) para cezası uygulanması ve cezanın, etkilenen işçi sayısıyla çarpılması isteniyor.



    İnsanlık dışı çalışma koşulları



    Brezilyalı savcılara göre, Aralık ayında yapılan denetimlerde, BYD taşeronları tarafından Çin’den getirilen 220 işçinin, yasa dışı yollarla ülkeye sokulduğu ve kendilerine verilen sözlerin tutulmadığı ortaya çıkmıştı. İşçilerin barındıkları yerlerin insan onuruna aykırı olduğu, çalışma koşullarının ise “modern kölelik” tanımına uyduğu bildirilmişti. Fabrikadaki çalışmalar ise Aralık ayında durdurulmuştu.




    Çalışma alanında yapılan  incelemelerde, işçilerin kalabalık ve hijyenik olmayan barınaklarda tutulduğu, silahlı gözetim altında bulunduruldukları ve pasaportlarının ellerinden alındığı belirtildi.



    Çinli işçilerin ülkelerine geri gönderildiği ve dava sonucu elde edilecek tazminatların kendilerine ulaştırılması için Brezilya’daki şirketlerin ödeme belgelerini sunmakla yükümlü olacağı ifade edildi.



    Hazırlanan dava dosyasında, işçilerin illegal sözleşmelere tabi olduğu, haftalık dinlenme haklarının tanınmadığı ve iş güvenliği standartlarının hiçe sayıldığı belirtiliyor. Ayrıca işçilere ağır ve tehlikeli koşullarda çalışma zorunluluğu getirildiği, yasal hakların tanınmadığı ifade ediliyor.



    BYD: "İnsan haklarına saygılıyız"



    Söz konusu suçlamalara karşı BYD, yaptığı yazılı açıklamada insan haklarına saygılı olduklarını ve Brezilya ile uluslararası iş hukuku kurallarına uygun davrandıklarını savundu. Şirket, Brezilyalı savcılarla iş birliği içinde olduklarını ve tüm savunmalarını mahkeme sürecinde sunacaklarını bildirdi. Yasal süreç ve taraflar arasındaki görüşmeler devam ediyor.




    Kaynak:https://www.dw.com/pt-br/byd-%C3%A9-processada-por-suspeita-de-trabalho-an%C3%A1logo-%C3%A0-escravid%C3%A3o-na-bahia/a-72692126
    Kaynak:https://www.dw.com/pt-br/byd-%C3%A9-processada-por-suspeita-de-trabalho-an%C3%A1logo-%C3%A0-escravid%C3%A3o-na-bahia/a-72692126







  • Ucuz araba sahibi olma hayali ve heyecanıyla Çin otomobil markalarına alkış tutup gönüllü reklamını yapanlar farkında değiller,Byd’nin Brezilya’da ortaya çıkan bu rezilliği Çin devletinin dünya ticaretini ele geçirme,tek-el olma planlarından bağımsız değil.AB,Çin devlet sübvansiyonlarından yararlandıkları ve haksız rekabete yol açtıkları için ek vergiler koydu.Buradan bakınca görmemek için kör olmak gerek,Byd’de (geçmişte Apple vs de) ortaya çıkan insan hak ve onuruna aykırı uygulamalar Çin devletinin büyük planlarından bağımsız değil.ABnin almaya çalıştığı gibi önlemler alınmazsa bunun varacağı yer tüm dünyada daha da kötüleşen ekonomi,işçi ücretlerinin,çalışma koşullarının olumsuz yönde etkilenmesi,işsizlik olacak.Ki Avrupa’da özellikle otomotiv sektöründe bu kendini göstermiş durumda,ZF’nin VW’nin vs işçi azaltma,fabrika kapama planları boşuna değil.Konu uzun aslında
  • BYD her yerde kendini kral sanıyor herhalde. Bizde fabrikası olmasına rağmen yüksek fiyatlı satışlarına dert yanalım adamlar Brezilya'da çalışma kampı yapmışlar.

  • Bu nasıl personel lojman alanı!

    Bildiğin esir,mülteci kampı gibi.

  • yok mu aralarında bi Bruce Lee

  • Şu haberi okuyunca Çin'deki fabrikaların halini hayal bile edemiyorum.
    Dünya pazarını ele geçireceğiz diye vatandaşını ezim ezim eziyor belli ki.
    Güney Kore'de aynı durumdaydı, sonunda insanlar yaşamaktan nefret etti. Nüfus çökmek üzere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kötü şartlarda işçi çalıştırılıyor ve emek sömürüsü yapılıyorsa hak edilen cezanın verilmesi gerekiyor. Brezilya hükümetinin; gelen yatırıma, adam gibi işini yap, demesi de taktire şayan.


    Fakat bu haberleri gördüğümde benim aklıma gelen ilk soru şu oluyor; Çinli firmalar ne zaman en büyük olmaya başlasalar hep kara haberler yayılıyor.

    Huawei en büyük örneği.

    Iphone üretimlerini yapan Foxconn firmasında da berbat çalışma şartları var fakat kimse dava açmadı diye hatırlıyorum.

  • 20 sene önce kendi insanlarına yapıyorlardı. Sonra Doğu Türkistan Türklerine aynısını yapmaya başladılar. Şimdide dünya ülkelerinde borusu öttüğü yerlerde aynı yöntemleri kullanıyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İşte diyoruz ya Avrupa neden Çin ile rekabet edemiyor, bu yüzden. Avrupa'da işçiye bol para ve hayatına değer veriliyor, maliyetler artıyor.

    Böyle bir sistemle maliyet konusunda kimse rekabet edemez. Çin gerek ülkesinde gerek 3. parti ülkelerde işçiyi köle olarak görüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vain -- 29 Mayıs 2025; 12:7:56 >
  • Ucuz araba sahibi olma hayali ve heyecanıyla Çin otomobil markalarına alkış tutup gönüllü reklamını yapanlar farkında değiller,Byd’nin Brezilya’da ortaya çıkan bu rezilliği Çin devletinin dünya ticaretini ele geçirme,tek-el olma planlarından bağımsız değil.AB,Çin devlet sübvansiyonlarından yararlandıkları ve haksız rekabete yol açtıkları için ek vergiler koydu.Buradan bakınca görmemek için kör olmak gerek,Byd’de (geçmişte Apple vs de) ortaya çıkan insan hak ve onuruna aykırı uygulamalar Çin devletinin büyük planlarından bağımsız değil.ABnin almaya çalıştığı gibi önlemler alınmazsa bunun varacağı yer tüm dünyada daha da kötüleşen ekonomi,işçi ücretlerinin,çalışma koşullarının olumsuz yönde etkilenmesi,işsizlik olacak.Ki Avrupa’da özellikle otomotiv sektöründe bu kendini göstermiş durumda,ZF’nin VW’nin vs işçi azaltma,fabrika kapama planları boşuna değil.Konu uzun aslında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 29 Mayıs 2025; 13:3:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O arabalar başka türlü nasıl ucuza gelecek? Avrupalı da keyfinden pahalı sayıp rekabetten geri kalmıyor. İnsana değer vermekle köle yapmak da maliyet.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sabah haber okudum Volvo işçi çıkarıyorken, byd 3000 işçi alacak haberi vardı.
    Bu konu özeti olmuş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Modern kölelik düşük ücrete karşılık her işi işçiye yaptırmakla, yüksek mesai saatleriyle, işçi haklarının askıya alınmasıyla alakalı. Ama daha çok düşük ücrete karşılık yüksek çalışma saatler ve iş tanımının aşırı esnek olmasıyla hatta olmamasıyla alakalı. Başlıkta da belirtildiği gibi silah zoruyla insanları tutuyorsan bu modern kölelikten ziyade ilkel köleliktir, bildiğin köleliktir yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlarda dürüstlüge dair hiçbisey yok . Halkini ezerek , kopyalayarak dünya devi olacaklarsa yerin dibine batsinlar..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.