Şimdi Ara

otomatik vitesli araç trafik ışığında nasıl beklemeli (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
2.564
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • murderer_utku kullanıcısına yanıt
    Trafikte N ye almak çok gereksiz.

    BMW kitapçığına göre park ederken yapılması gerekenler:

    STEPTRONİC ŞANZIMAN

    Motoru kapatma

    1. Duran araçta P Vites pozisyonunu seçin
    2. Start/Stop düğmesine basın.
    Motor durdurulur.
    Radyo hazır duruma gelir.
    3. Park frenini devreye alın.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Dururken D de tutmanın bence tek eksisi sıcak havalarda yağ radyatörünün yeterli soğutma yapamaması nedeniyle yağın yüksek ısılara maruz kalarak vaktinden evvel (benim araçta 6 yıl ya da 90k km) bozulması. Bunun dışında bir sakıncası yok. Araç dururken dişliler dönmediğinden yağlansa ne olur yağlanmasa ne olur. Zaten konvertör şafttan aldığı hareketle içeriye az da olsa yağ basıyor.
    Ben çok sıcak havalarda duruma göre N ye alıyorum ya da almıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    D-N arası benim araçta mandal yol. Genelde 10 sn üzeri falan bekliyeceksem N ye alıyorum. Bir zararı yok.

    Alıntıları Göster
    D ile N arasında mandala gerek yoktur D den 2 ye ve N den R ye geçişte mandal gerekir. P den çıkarken mandalsız ve frensiz zaten çıkamazsın...
  • İstediğiniz viteste bekletebilirsiniz. Ben uzun bekleyeceksem boşa alıyorum ayağımı frenden çekmek ve titreşimi azaltmak için. Hiçbirşey olmaz merak etmeyin.

    Otomatik vitese en büyük zarar yokuşlarda el frenini çekmeden arabayı vitese yüklemek. Onun dışında tıkır tıkır çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senelerce 1987 Model 2.0 benzinli E190 otomatik vites Mercedese bindim. Bu vuruntu falan diye bahsedilen sorunları hiç yaşamadım hem o kadar eski hemde bakımsız (sorun çıkardıkça saniyeye giden araç) araçla 450 bin km yaptık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    D ile N arasında mandala gerek yoktur D den 2 ye ve N den R ye geçişte mandal gerekir. P den çıkarken mandalsız ve frensiz zaten çıkamazsın...

    benim vites koldan
    otomatik vitesli araç trafik ışığında nasıl beklemeli

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Honda break hold diye bir düğme koymuş

    Basınca ışıklarda tutuyor aracı ama arava gidecekmiş gibi titreme yapıyor . Titreme olayını hiç sevmediğim için ışıklarda hep N ye alıyorum .

    Servise sordum hiç gerek yok dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ışiklarda beklerken titreme hiç yok
    zaten 1500 kiloluk bu cüsse düz zeminde ayağı frenden çeker çekmez ileri firlamoyor gaza basmak şart

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yola çıkarken d ye alırsın, gideceğin yere varıp park ederken p ye alırsın. kalkıp ışıkta, yokuşta vs. oynayacaksak otomatik vitesin bir anlamı kalmaz.
  • D veya N de beklemiş bir önemi yok.

    Vuruntu şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilir. en son ne zaman değişmişti ?
  • Tam otm şanzımanları N ye almakla uğraşmayın gereksizdir.

    Zaten en fazla 2 dk beklersiniz onun dışında durunca P ye alınır çok boş muhabbet yıllardır aynı muhabbet

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haacar

    D veya N de beklemiş bir önemi yok.

    Vuruntu şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilir. en son ne zaman değişmişti ?

    10.000 km önce
    https://forum.donanimhaber.com/liqui-moly-sen-bir-efsanesin--131285262#132932156

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Trafikte N ye almak çok gereksiz.

    BMW kitapçığına göre park ederken yapılması gerekenler:

    STEPTRONİC ŞANZIMAN

    Motoru kapatma

    1. Duran araçta P Vites pozisyonunu seçin
    2. Start/Stop düğmesine basın.
    Motor durdurulur.
    Radyo hazır duruma gelir.
    3. Park frenini devreye alın.

    Hocam şanzımanın anasını ağlatırız gibime geliyor eğer böyle park edersek yokuşta. Tüm yük şanzıman kilidi üzerine biner. Ne gerek var o parçayı bu kadar yormaya :)
    Ben genelde düzde park ediyorum ama yine de dediğim gibi park ediyorum. N > El freni > P > motor durdur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murderer_utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Trafikte N ye almak çok gereksiz.

    BMW kitapçığına göre park ederken yapılması gerekenler:

    STEPTRONİC ŞANZIMAN

    Motoru kapatma

    1. Duran araçta P Vites pozisyonunu seçin
    2. Start/Stop düğmesine basın.
    Motor durdurulur.
    Radyo hazır duruma gelir.
    3. Park frenini devreye alın.

    Hocam şanzımanın anasını ağlatırız gibime geliyor eğer böyle park edersek yokuşta. Tüm yük şanzıman kilidi üzerine biner. Ne gerek var o parçayı bu kadar yormaya :)
    Ben genelde düzde park ediyorum ama yine de dediğim gibi park ediyorum. N > El freni > P > motor durdur.

    Alıntıları Göster
    Bunu ben değil, BMW diyor. Tabi siz bildiğiniz yöntemi kullanın yine de.
    Ben 6 yıldır aynı şekilde 2007 model tam otomatik Jetta kullanıyorum, sıkıntı olmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    Bunu ben değil, BMW diyor. Tabi siz bildiğiniz yöntemi kullanın yine de.
    Ben 6 yıldır aynı şekilde 2007 model tam otomatik Jetta kullanıyorum, sıkıntı olmadı.

    Hocam 320ied sahibiyim o BmW kitapçığında;
    arabanın yağ eksilttiğini(10k km de yaklaşık 1lt),
    1. Vitesten 2 ye geçerken hafif vuruntu olduğunu,
    ilk çalıştırmada sanki uçak kaldırırcasına motorun hazırlandığını yüksek gürltüyle çalıştığını(30sn sonra susuyor)
    110km hızdan sonra rüzgar sesini yan camlardan çok güzelce ilettiğini
    turbo hortumlarının aracı çok sakin kullansan bile düşük kmlerde sorun çıkarıp değiştirilmesi gerektiğini vs vs de yazmıyor malesef.
    Adamlar aracı bozun da getirin yüroları bizlere gömün diye kitapçık hazırlıyorlar. Sonra öyle kullanınca kullanıcı hatası diyorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Dururken D de tutmanın bence tek eksisi sıcak havalarda yağ radyatörünün yeterli soğutma yapamaması nedeniyle yağın yüksek ısılara maruz kalarak vaktinden evvel (benim araçta 6 yıl ya da 90k km) bozulması. Bunun dışında bir sakıncası yok. Araç dururken dişliler dönmediğinden yağlansa ne olur yağlanmasa ne olur. Zaten konvertör şafttan aldığı hareketle içeriye az da olsa yağ basıyor.
    Ben çok sıcak havalarda duruma göre N ye alıyorum ya da almıyorum...
    Evet gereksiz ısı meydana gelmiş olur ancak zaten halihazırda yağ soğutucusu var, motorun soğutma suyu vasıtası ile şanzıman yağı da soğutuluyor, soğutma sisteminde arızası olmayan bir araçta şanzıman yağı da çok ısınmaz, 60-80bin km aralığında şanzıman yağı değiştirilirse de uzun yıllar binilir. Milletimiz 200bin km boyunca şanzıman yağı değiştirmeden araç kullanıyor malesef, sonra yağı bi boşaltıyorsun reçel gibi akıyor.

    @kvadankpakal

    Aisin modern şanzımanlar D konumunda ve durur vaziyette iken frene 3-5sn kadar yeterli kuvvet uygularsanız otomatik olarak arka planda vitesi boşa alır.(Ekranda N yazmaz ama.) Titreşimin kesilmesi de boşa aldığının göstergelerinden biri. Bu sayede hem yakıt tasarrufu hem gereksiz ısının önüne geçilmiş olur.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    benim külüstür soğutma sistemindeki sorun yüzübden mi 2 saat aralıksız sürüsten sonra vuruntuyu arttırıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Arabalar hakkında pek bilgim yok, cvt şanzımanın kullanımı nasıl olmalı , ışıklarda nasıl durulmalı ? bilgi verebilirseniz çok sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okanhh -- 4 Eylül 2018; 20:19:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okanhh

    Arabalar hakkında pek bilgim yok, cvt şanzımanın kullanımı nasıl olmalı , ışıklarda nasıl durulmalı ? bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
    CVT'lerde de tork konvertörü kullanılıyor genelde, herhangi birşey yapmanıza gerek yok bırakın araç D konumunda dursun. Hiçbir araçta vitesle oynamaya gerek yok ki zaten, DSG de olsa N'ye almaya gerek yok, sadece çift kavramalarda dururken frene iyi basmak gerekiyor yoksa araç kavramayı kesmeyip ilerlemeye çalışıyor.

    Tork konvertörü olmayan, tek kavrama veya çift kavrama şanzımanlı araçlarda ayak frende düşük hızda ilerlemek iyi değil, hem debriyaj balatasının ömründen yiyor hem ısınıyor. Onun yerine tam duruş yapıp ara ara ilerlemek daha sağlıklı.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Cevapladığınız için teşekkür ederim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.