Şimdi Ara

Otomatik Vites Geri Kaçırma (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
1
Favori
78.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • . Hill holder cogu otomatik aracta olan yokus yukari kalkislarda sizin yerinize arka tekerlere siz freni biraktiktan sonra 2 saniye fren yapan bir sistemdir. Sizde hangi mitsubishi var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok rahatsız ediyorsa sat gitsin, zira en önemli kriter geri kaçırmaması ise bu sizi memnun etmeyecektir asla. Ayrca sadece geri kaçırması değil, başka yönlerden de oldukça konforsuz bir şanzıman tipidir bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrvirtuous

    Merhaba,

    Otomatik vites 2.el bir araç bakıyorum.

    Tek önemli kriterim var:

    * Yokuşlarda kesinlikle geri kaçırmaması. (Yani tam otomatik) Sırf böyle bir araç almak için 2008 Jazz Elite'mi sattım.


    Düşündüğüm fiyat aralığı 15.000 TL - 25.000 TL. Temiz, güvenilir olduktan sonra değerinde bir fiyatı olması yeterli. Ancak geçici (2 sene kadar) bir tecrübe edinme arabası olacağından, uygun fiyatlı olmasından yanayım tabii ki. O yüzden, aman boyasız olsun, aman değişeni olmasın gibi takıntılarım yok. Taklalı, ağır darbeli, önemli bir kaza yapmamış olsun yeter... Zaten servisler kasko kapsamında parça yenilemek için takla atıyorlar maalesef...

    Bu şartlarda, 2. eli daha hareketli ve yakıt tüketimi nispeten daha düşük olan ve aklıma ilk gelen arabalar:

    2002 - 2008 Jazz CVT
    2004 - 2008 Polo 1.4
    2004 - 2007 Corolla D-4D 1.4
    2005 - 2006 Fusion 1.4 TDCi
    2005 - 2008 Fiesta 1.4 TDCi
    2002 - 2008 Corsa

    Tavsiyelerinizi ve tecrübe paylaşımınızı rica ediyorum.

    Teşekkürler...

    Öncelikle fiesta 1.4 TDCI 2012 kullanıcısıyım ve bu araçtan beni hafif olarak soğutan olay torkunun düşük olması. Sanırım 150Nm civarı bir torku var. Dizel araçların torku daha yüksek olması gerekir ama bu 150Nm değeri bir çok benzinli aracın bile altında kalıyor. Araba kullanmaya 1.6 TDI polo ile başladım. Bu sebeple dik yokuşlarda bile sadece debriyajla araba kaldırmaya alışmışken fiesta beni bu konuda üzdü. VW'in TDI motoru 230Nm civarında gayet iyi bir torku var. Ya da Renonun 1.5 DCI motorlarında da yine 200 küsür Nm'lik bir tork var.

    Bu konuya baya takıntılıyım. Araba geri kaçırmamalı. Özellikle istanbul trafiğindeki çılgın servis/taksi şöförleri bayır yukarıyken kıçınıza yapıştıysa. El freni olayını da hiç sevmiyorum o yüzden TDI yada DCI motor benim ilacım. Ancak sizin için en büyük kriter yokuş kalkışı ise kesinlikle hill holder özelliği bulunan 1.5 DCI motorlu bir clio almanızdır. Hem piyasası çok iyi. Benim fiesta almamın en büyük sebebi ise b sınıfı araçlara sığamamam. Polo ne kadar almak istediysem de arabaya bindiğimde kambur durmak istemiyorum fiesta bu konuda çok iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevban41


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: sevban41


    quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Jazz CVT kullanıyorum. Yokuşlarda zaman zaman az da olsa kaçırır. Ama hiç bir zaman bu yarı-otomatiklerdeki gibi boştaymışçasına kaçmaz. Gaza dokunduğunuz an toparlar kendini. Yokuş yukarı geri geri park ederken de sorun yaratmaz. Bir çok yarı-otomatikde hill-holder yok. Hatta bildiğim kadarıyla Toyota hala MMT'de hill-holder kullanmıyor. VW ise Polo'da ve Seat'ın bazı modellerinde hill-holder kullanmıyor. Yarı-otomatik alırken buna dikkat etmeniz gerek. Çünkü özellikle İstanbul'da kullanıyorsanız hem sıkışık trafik hem de çok fazla tırmanış nedeniyle zor durumda kalırsınız..Vakti zamanında Jazz ile Astra arasında kararsız kalmışken Astra Easytronik'ten sırf hill-holder yok diye vazgeçmiştim. Jazz'ı aldıktan birkaç ay sonra standart olmuştu. iyiki de öyle olmuş..: )

    Hocam merhaba konu eski ama yorumunuz beni ilgilendirdiği için yazdım bendede cvt tam otomatik Mitsubishi var benim araçta 10 cm de olsa kaçırıyor ama akmıyor umrarım bir problem teşkil etmez saygılar

    Hangi model? Hill holder yok mu?

    Hocam valla dediğinizin ne olduğunu bilmiyorum desem

    Hill Holder=Yokuş Kalkış Destek Sistemi demektir kardeşim.




  • Hangi otomatik şanzıman olursa olsun aracı durdurduktan sonra freni sol ayağa alıp(hemen hemen tüm otomatik araçlarda fren pedalı daha geniştir) kalkış yaparken gaz-fren uyumu ile sıkıntısız araç kaldırılabilir. Bir kaç pratik, devamı gelir zaten.
  • 2007 otomatik ford fiesta 1.6i aracım mevcut 18.03.2017 tarihinde atiker akl marka gaz taktırdım.fakat bu günden sonra aracım yokuşlarda geri kaçırmaya başladı hatta gazdan ayağımı çektiğim de her türlü yokuşta sabit kalan aracım boştaymış gibi geri akmaya başladı.bu sorunu 1 vites R ve D yapmakta fakat 2. vitese aldığımda hiç problem yok yani yokuşta eskisi gibi aracım sabit kalıyor.bu aracı alalı 4 ay oldu alırken de kaçırmıyor diye aldım fakat şu anda madurum arabayı eşimde kullanıyor.bir çok ustayı aradım ama her biri farklı telden bir konu söylüyor mesele paramızı cebimizden almak arkadaş tavsiyesi ile sizlere yazıyorum yardımınızı bekliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.