Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kamil usta cevabınıza teşekkür ederim benim arabanın ecu değişti evet ecu yu yetkili serviste aynısını getirerek değiştirdiler yani yetkili serviste adaptasyonunuda yaptıklarını söylediler . ancak yağı kontrol ettiğimde farkettimki normalden fazla yağ konulmuş arabaya şu arada arabam daha 65 bin km de . yani en alttaki tırnakların orda loww ondan sonra HOT işaretli orjinalinde HOT seviyesindeydi bunlar daha yukarda tırtıklı değil nokta işareti var silik olarak yazılmış SW yazısına kadar doldurmuşlardı .bir yerede fazla yağın geçişlerde kasıntı yapabileceği yazıyordu yağı şanzımandan eski seviyesine kadar çektim birbuçuk litre yağ çıktı bir gün bu şekilde bindim 2 den 3 geçişteki vuruntu bariz azaldı bugün neredeyse kayboldu . fakat şimdide 4 viteste giderken yavaşlayınca durmaya yakın bariz hissediyorum vuruntu yapmaya başladı yağ tam kırmızı değil daha bin km anca kullandım kahvemsi olmuş

    neyse bu gün yekrar yarım litresini iave ettim çekişte düzeldi yavaşlarkenki vuruntuyuda yapmadı birkaçgün böyle deneyim diyorum dikkat ettim 3 viteste giderken yavaşlarken yaptığı vuruntuyu yapmıyor normal D de giderken yapıyordu

    siz nedersiniz acaba yağı yanlış koymuş olabilirlermi çünkü ilk bunlar başıma gelmeden önde yağ değişiminde orjinal yağmı diye sormuştum aynı özellikte yağ dediler fiyat farkıda 50 TL demişlerdi usta dedim 50 lira için başımıza iş almayalım dedim yok bişey olmaz dediler tahminim gene muadil yağ koydular arabaya tabi banada 5.500 TL gibi bir kitleme !!!!!

    Yabancı sitelerde yaptığım araştırmalarda yağın mutlaka aynı özellikte hatta fabrikasyon yağ olması gerektiği yazılıydı




  • kamil ustam, bende 1998 model ssangyong musso araç var, araçta otomatik şanzıman mevcut düşük devirlerde vites attırırsam araç vuruntu yapıyor ama yüksek devirle yağ gibi hissettirmeden vites geçiyor. istanbulda bu aracın 1 ustasını bulabildim sadece ona gittim karteri açıp baktık, içindeki mıknatısa yapışmış kıl gibi ince ince demir parçaları vardı. şanzımanın yapmamız lazım hemen yoksa dağılır dedi. yağ çok kötü yanık gibi kokuyordu ama rengi kırmızıydı yeni gibi, yağınıda değiştirmeden kapattık karteri en kısa zamanda gel dedi ve güzel bir rakam verdi bende birkaç ustaya gittim test sürüşleri yaptı, sırf o vuruntu için o kadar masraf etmene değmez şanzıman dağılıcak durumda olsa bu kadar iyi vites geçmez yüksek devirlerde dediler ama yağını değiştir yüksek oranda rahatlarsın dediler. şimdi burda aklımdaki soru birisi dexron 5 koyalım süper olur dedi, diğeri orjinali dexron 2 bu şanzımanların başka yağ koyarsan şanzımanı yersin dedi, birisi dexron 2 kötü dexron 3 koyalım dedi. bende şaşırdım ne yapıcağımı bana yardımcı olabilir misiniz ?




  • Merhabalar,
    aracımda 4 ileri vitesli klasik tork konvertörlü bir şanzıman var. Aracımı kick down yaptıktan sonra (aracım dizel motorlu bu arada) düşük viteste üst devirlere kadar tırmanırken mesela 3500 devri gödüğünde hızı sabitlemek için ayağımımdaki baskıyı azalttığımda da doğal olarak bir üstvitese geçiyor. Buraya kadar her şey normal. Ancak eskiden aracım kick down yapıp bahsettiğim devirlere geldikten ve bende düzlükte ayağımdaki baskıyı hafifletip hızı sabitlediğimde yaklaşık olarak bir st vitese geçtiğinde 1000 devir kadar bir düşüş meydana gelirken şu anda üst vitese geçmesinden sonra 400-500 devirlik bir azalma olyor ve araç sanki vites büyütmemiş de kick down da devam ediyor muş gibi bir izlenim edindim. Dah önce forumda eşimin aracının R'deki geç vitese girme problemi yüzünden sorduğum soruya 60000km ye gelen araçtaki şanzıman yağının değişiminin yeterli olacağı söylenmişti ki denildiği gibi yağı değiştirdiğimde sorun neredeyse kalmadı ancak benim aracım henüz 50000km de ve şanzıman yağının bu soruna da (eğer ki sorunsa) etken olup olmadığını öğrenmek isterdim.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizuzman06

    kamil usta cevabınıza teşekkür ederim benim arabanın ecu değişti evet ecu yu yetkili serviste aynısını getirerek değiştirdiler yani yetkili serviste adaptasyonunuda yaptıklarını söylediler . ancak yağı kontrol ettiğimde farkettimki normalden fazla yağ konulmuş arabaya şu arada arabam daha 65 bin km de . yani en alttaki tırnakların orda loww ondan sonra HOT işaretli orjinalinde HOT seviyesindeydi bunlar daha yukarda tırtıklı değil nokta işareti var silik olarak yazılmış SW yazısına kadar doldurmuşlardı .bir yerede fazla yağın geçişlerde kasıntı yapabileceği yazıyordu yağı şanzımandan eski seviyesine kadar çektim birbuçuk litre yağ çıktı bir gün bu şekilde bindim 2 den 3 geçişteki vuruntu bariz azaldı bugün neredeyse kayboldu . fakat şimdide 4 viteste giderken yavaşlayınca durmaya yakın bariz hissediyorum vuruntu yapmaya başladı yağ tam kırmızı değil daha bin km anca kullandım kahvemsi olmuş

    neyse bu gün yekrar yarım litresini iave ettim çekişte düzeldi yavaşlarkenki vuruntuyuda yapmadı birkaçgün böyle deneyim diyorum dikkat ettim 3 viteste giderken yavaşlarken yaptığı vuruntuyu yapmıyor normal D de giderken yapıyordu

    siz nedersiniz acaba yağı yanlış koymuş olabilirlermi çünkü ilk bunlar başıma gelmeden önde yağ değişiminde orjinal yağmı diye sormuştum aynı özellikte yağ dediler fiyat farkıda 50 TL demişlerdi usta dedim 50 lira için başımıza iş almayalım dedim yok bişey olmaz dediler tahminim gene muadil yağ koydular arabaya tabi banada 5.500 TL gibi bir kitleme !!!!!

    Yabancı sitelerde yaptığım araştırmalarda yağın mutlaka aynı özellikte hatta fabrikasyon yağ olması gerektiği yazılıydı

    selam şanzumanda her şeyi yaptırmışsınız eğer Ankarada iseniz gelin misafirim olun bende bakıp gerekli bilgileri veriririm daha bilinçli şekilde hareket edersiniz iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetcemal

    kamil ustam, bende 1998 model ssangyong musso araç var, araçta otomatik şanzıman mevcut düşük devirlerde vites attırırsam araç vuruntu yapıyor ama yüksek devirle yağ gibi hissettirmeden vites geçiyor. istanbulda bu aracın 1 ustasını bulabildim sadece ona gittim karteri açıp baktık, içindeki mıknatısa yapışmış kıl gibi ince ince demir parçaları vardı. şanzımanın yapmamız lazım hemen yoksa dağılır dedi. yağ çok kötü yanık gibi kokuyordu ama rengi kırmızıydı yeni gibi, yağınıda değiştirmeden kapattık karteri en kısa zamanda gel dedi ve güzel bir rakam verdi bende birkaç ustaya gittim test sürüşleri yaptı, sırf o vuruntu için o kadar masraf etmene değmez şanzıman dağılıcak durumda olsa bu kadar iyi vites geçmez yüksek devirlerde dediler ama yağını değiştir yüksek oranda rahatlarsın dediler. şimdi burda aklımdaki soru birisi dexron 5 koyalım süper olur dedi, diğeri orjinali dexron 2 bu şanzımanların başka yağ koyarsan şanzımanı yersin dedi, birisi dexron 2 kötü dexron 3 koyalım dedi. bende şaşırdım ne yapıcağımı bana yardımcı olabilir misiniz ?

    selam dexron 3 Türkiyede pek bulunmuyordu önce 2 yi şanzumanlara uyguluyorduk 3 çıkınca kalite daha iyi arttı sizin araca dexron 3 uygun olur birde şanzuman katkısı var onuda uygulayınca vitesler daha sessiz geçişler sunuyor vuruntu hissedilir şekilde azalıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Merhabalar,
    aracımda 4 ileri vitesli klasik tork konvertörlü bir şanzıman var. Aracımı kick down yaptıktan sonra (aracım dizel motorlu bu arada) düşük viteste üst devirlere kadar tırmanırken mesela 3500 devri gödüğünde hızı sabitlemek için ayağımımdaki baskıyı azalttığımda da doğal olarak bir üstvitese geçiyor. Buraya kadar her şey normal. Ancak eskiden aracım kick down yapıp bahsettiğim devirlere geldikten ve bende düzlükte ayağımdaki baskıyı hafifletip hızı sabitlediğimde yaklaşık olarak bir st vitese geçtiğinde 1000 devir kadar bir düşüş meydana gelirken şu anda üst vitese geçmesinden sonra 400-500 devirlik bir azalma olyor ve araç sanki vites büyütmemiş de kick down da devam ediyor muş gibi bir izlenim edindim. Dah önce forumda eşimin aracının R'deki geç vitese girme problemi yüzünden sorduğum soruya 60000km ye gelen araçtaki şanzıman yağının değişiminin yeterli olacağı söylenmişti ki denildiği gibi yağı değiştirdiğimde sorun neredeyse kalmadı ancak benim aracım henüz 50000km de ve şanzıman yağının bu soruna da (eğer ki sorunsa) etken olup olmadığını öğrenmek isterdim.
    Saygılar.

    selam aracınızın marka ve modelini yazmamışsınız bildirirseniz size daha doğru bilgi verebilirim iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetcemal

    kamil ustam, bende 1998 model ssangyong musso araç var, araçta otomatik şanzıman mevcut düşük devirlerde vites attırırsam araç vuruntu yapıyor ama yüksek devirle yağ gibi hissettirmeden vites geçiyor. istanbulda bu aracın 1 ustasını bulabildim sadece ona gittim karteri açıp baktık, içindeki mıknatısa yapışmış kıl gibi ince ince demir parçaları vardı. şanzımanın yapmamız lazım hemen yoksa dağılır dedi. yağ çok kötü yanık gibi kokuyordu ama rengi kırmızıydı yeni gibi, yağınıda değiştirmeden kapattık karteri en kısa zamanda gel dedi ve güzel bir rakam verdi bende birkaç ustaya gittim test sürüşleri yaptı, sırf o vuruntu için o kadar masraf etmene değmez şanzıman dağılıcak durumda olsa bu kadar iyi vites geçmez yüksek devirlerde dediler ama yağını değiştir yüksek oranda rahatlarsın dediler. şimdi burda aklımdaki soru birisi dexron 5 koyalım süper olur dedi, diğeri orjinali dexron 2 bu şanzımanların başka yağ koyarsan şanzımanı yersin dedi, birisi dexron 2 kötü dexron 3 koyalım dedi. bende şaşırdım ne yapıcağımı bana yardımcı olabilir misiniz ?

    selam dexron 3 Türkiyede pek bulunmuyordu önce 2 yi şanzumanlara uyguluyorduk 3 çıkınca kalite daha iyi arttı sizin araca dexron 3 uygun olur birde şanzuman katkısı var onuda uygulayınca vitesler daha sessiz geçişler sunuyor vuruntu hissedilir şekilde azalıyor

    kamil ustam o zaman dexron 3le değiştiriyorum içindeki yağı, katkı olarak hangi katkıyı tavsiye edersiniz, yukardaki mesajda marka vermemişsiniz. yardımlarınız için çok teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: troleybus

    Merhaba Arkadaşlar,
    Benim araba geri vitese takınca, frenden ayağımı çektiğim anda geri harekete başlıyordu. Nor mal olanı bu zaten. Ama şimdilerde bazen bunu yapmıyor. Yani kavramaya başlaması için gaz vermem gerekiyor. Bzaen de normale dönüyor. Bu neden olabilir? (Düz alan için söylüyorum, rampa vs yok)...
    Teşekkürler...

    selam aracınızın marka ve modelini belirtmemişsiniz daha fazla bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım iyi günler

    Ford Mondeo II
    Teşekkürler...
  • Kamil Usta,

    İstanbul'daki bir yetkili servisten aldığım fiyatlar aşağıdaki gibi, uygun mu sizce?

    2 selenoid fiyatı: 270,00 TL ( KDV dâhil ) Fiyattır.
    Yağ fiyatı: 200,00 TL ( KDV dâhil ) Fiyattır.
    İşçilik: 100,00 TL (KDV dâhil ) Fiyattır.
  • ..
  • ustam otomatik şanzımana katkı konulmaz diyorlar bu işin aslı nedir motrsilk katkısı koymayı düşünüyorum. birde youtubta mercedes servisinde yurt dışında yağ değişimi esnasunda önce temizleyi koydular araç bir süre böyle çalıştı sonra yağ değişti ve yağada katkı koydular . yağın özelliğini bozar selenoidleri tıkar diyorlar nedir bu işin aslı sonuçta usta sizsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizuzman06

    ustam otomatik şanzımana katkı konulmaz diyorlar bu işin aslı nedir motrsilk katkısı koymayı düşünüyorum. birde youtubta mercedes servisinde yurt dışında yağ değişimi esnasunda önce temizleyi koydular araç bir süre böyle çalıştı sonra yağ değişti ve yağada katkı koydular . yağın özelliğini bozar selenoidleri tıkar diyorlar nedir bu işin aslı sonuçta usta sizsiniz

    selam,
    size vereceğim cevap her ne kadarda olsa net bir cevap olmayacaktır bunu baştan belirteyim.
    otomatik şanzuman yağ katkısı varmı? var. Peki hangi durumlarda kullanılır ? eğer arıza belli bir boyuta ulaşmışsa hiç bir faydası olmayacaktır.
    katkı temizleyici ve şanzuman içerisindeki balata yüzeylerinde aşıntıyı engelleyici ve O ringlerde yumuşatıcı etkiye sahiptir.
    ben bu yorumları yaparken daha önce denenmiş ve elde ettiğim verilere göre yapılan tesbitlere dayanarak yazıyorum.
    geçenlerde karşılaştığım bir araçta yaşadığım soğutma sistemi sorununu şanzuman soğutucusundan kaynaklı olduğu için yazışmalar sonucu bulduğum bir ürün
    sayesinde çözebildim.Bu ürünü şu anda soğutma sisteminde sıkıntı yaşayan bütün araçlarda kullanıtorum ve elde ettiğim sonuç mükemmel.
    buna dayanarak katkının doğru malzeme kullanıldığında tartışılmaz olduğunu söyleyebilirim.




  • o zaman il yağ değişiminde katkıyı koymak faydalı olacaktır sonucunu çıkarabiliriz herhalde ustam teşekkür ederim
  • Arkadaşlar kolay gelsin ...
    2002 model peugeot 307 otomatik bir araç aldım. 130 000 km de. Benim sorunum aracım rampada geri kacırma yapmıyordu .Genel bakım adı altında yağ vs değişiminde bulundum (şanzıman da dahil ) akabinde araç şu an çok olmamak şartı ile rampada kacırma yapmıyor ama yüzde 10 a yakın ve üzerinde geri kaydırma yapıyor eger gaz yada fren ile müdahale etmezsen aşagıya kadar iniyor . Sizler den ricam sorun ne olabilir vede masrafı nasıldır yardımlarınız için şimdiden teşekkür..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Merhabalar,
    aracımda 4 ileri vitesli klasik tork konvertörlü bir şanzıman var. Aracımı kick down yaptıktan sonra (aracım dizel motorlu bu arada) düşük viteste üst devirlere kadar tırmanırken mesela 3500 devri gödüğünde hızı sabitlemek için ayağımımdaki baskıyı azalttığımda da doğal olarak bir üstvitese geçiyor. Buraya kadar her şey normal. Ancak eskiden aracım kick down yapıp bahsettiğim devirlere geldikten ve bende düzlükte ayağımdaki baskıyı hafifletip hızı sabitlediğimde yaklaşık olarak bir st vitese geçtiğinde 1000 devir kadar bir düşüş meydana gelirken şu anda üst vitese geçmesinden sonra 400-500 devirlik bir azalma olyor ve araç sanki vites büyütmemiş de kick down da devam ediyor muş gibi bir izlenim edindim. Dah önce forumda eşimin aracının R'deki geç vitese girme problemi yüzünden sorduğum soruya 60000km ye gelen araçtaki şanzıman yağının değişiminin yeterli olacağı söylenmişti ki denildiği gibi yağı değiştirdiğimde sorun neredeyse kalmadı ancak benim aracım henüz 50000km de ve şanzıman yağının bu soruna da (eğer ki sorunsa) etken olup olmadığını öğrenmek isterdim.
    Saygılar.

    selam aracınızın marka ve modelini yazmamışsınız bildirirseniz size daha doğru bilgi verebilirim iyi günler

    Aracım 2009 model hyundai i30 crdi.




  • kamil ustam 96 model 5.20i otomatik vites bmw bir arac aldım bu aracların otomatik sanzımanları kapalı sistemmiş galiba onceki aracım peuget 306 da otomatik sanzıman yagını kolayca değiştirebiliyorduk.bmw 5.20i araclarda otomatik sanzıman yağı ozel bir aracla falan mı değiştirilebiliyor.su an için sanzumanımda problem yok ama en son ne zaman değiştiğini bilmediğimden yag ve filtrelerini değiştirmek istiyorum.lifte kaldırıp baktığımda altta sanzımanın altında tek bir vida var yağ cubugu falan yok.bilgilendirmeleriniz için simdiden teskkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Merhabalar,
    aracımda 4 ileri vitesli klasik tork konvertörlü bir şanzıman var. Aracımı kick down yaptıktan sonra (aracım dizel motorlu bu arada) düşük viteste üst devirlere kadar tırmanırken mesela 3500 devri gödüğünde hızı sabitlemek için ayağımımdaki baskıyı azalttığımda da doğal olarak bir üstvitese geçiyor. Buraya kadar her şey normal. Ancak eskiden aracım kick down yapıp bahsettiğim devirlere geldikten ve bende düzlükte ayağımdaki baskıyı hafifletip hızı sabitlediğimde yaklaşık olarak bir st vitese geçtiğinde 1000 devir kadar bir düşüş meydana gelirken şu anda üst vitese geçmesinden sonra 400-500 devirlik bir azalma olyor ve araç sanki vites büyütmemiş de kick down da devam ediyor muş gibi bir izlenim edindim. Dah önce forumda eşimin aracının R'deki geç vitese girme problemi yüzünden sorduğum soruya 60000km ye gelen araçtaki şanzıman yağının değişiminin yeterli olacağı söylenmişti ki denildiği gibi yağı değiştirdiğimde sorun neredeyse kalmadı ancak benim aracım henüz 50000km de ve şanzıman yağının bu soruna da (eğer ki sorunsa) etken olup olmadığını öğrenmek isterdim.
    Saygılar.

    selam aracınızın marka ve modelini yazmamışsınız bildirirseniz size daha doğru bilgi verebilirim iyi günler

    Aracım 2009 model hyundai i30 crdi.

    praetor selam aracınız zamanla kullanım durumundan dolayı kalibrasyon yani yapılandırma yapmak lazım bunlarda bulunan pompayı herhangi bir pompacıya giderseniz sorununuzu halleder uyumunu kontrol etmek lazım çünkü Türkiyede bulunan dizel yakıttan dolayı zamanla sorunlar oluşabilir iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    kamil ustam 96 model 5.20i otomatik vites bmw bir arac aldım bu aracların otomatik sanzımanları kapalı sistemmiş galiba onceki aracım peuget 306 da otomatik sanzıman yagını kolayca değiştirebiliyorduk.bmw 5.20i araclarda otomatik sanzıman yağı ozel bir aracla falan mı değiştirilebiliyor.su an için sanzumanımda problem yok ama en son ne zaman değiştiğini bilmediğimden yag ve filtrelerini değiştirmek istiyorum.lifte kaldırıp baktığımda altta sanzımanın altında tek bir vida var yağ cubugu falan yok.bilgilendirmeleriniz için simdiden teskkurler.

    selam cinarxx servise gidersen yardımcı olurlar belki parada almayabilirler yeni aldıysanız benim önerim yağını değiştrip sorunsuz bir şekilde binin çünkü evveliyatını bilmiyorsunuz aklınızda soru işareti kalmasın şimdi ben anlatsam size karışık gelebilir iyi günler




  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • .

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.