Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam Bursadan gelen şanzuman için tork konvertörünün içinde arıza vardı o arızada burçları kırmış bunları tamir ederek sorunu giderdik iyi günler.
  • selam sayın Engin AKB ilk önce yağ seviyesine bakın daha sonra yağ değişimine gidin iyi günler
  • selam arkadaşlar sizlerin vermiş olduğunuz bilgilere göre elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışıyorum her ne kadarda olsa aracı görüp test etmek kontrolünü yapmak arızanın teşisi ve onarımı için daha sağlıklı olur saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Kartal'da oturuyorum.
    Usta önerebilirsiniz, gerekirse izmit'e de giderim.
    yukarıda yazılanları okudum, bu parçalar mutlaka orjinal parçalar olsun yazılmış, burası orjinal parça mı kullanmaktadır?

    Elektrovana'lar değiştikten sonra siz aynı sorunu yaşamış mıydınız?


    Ben parçayı internet üzerinden almıştım, başka bir peugeot forumunda sponsor olan bir arkadaş var adresihttp://www.peugeotmarket.com/ şimdi baktım hala devam ediyormuş kampanya. 120 lira tanesi, 240 liraya almıştım 2 tanesini. DFaha sonra İzmit'e gidip yine bu forumdan bir arkadaşın tavsiyesi
    zerine gitmiştim o ustaya. Usta servisten ayrılma bir usta. Ben arıza ile karşılaştıktan sonra önce yağ değiştirmiştim, sorun gitmemişti daha sonra vanalar ile yağı tekrar değiştirmiştim yani size tavsiyem 2 kere masraf etmemek için gidin doğrudan vanaları değiştirin. Bu arada yazılım güncelleme işi bildiğim kadarıyla sadece serviste oluyor ve bazı arkadaşlar sırf bu işlem için serviste değiştirmek gerektiğini söylüyordu ama ben bir sıkıntı yaşamamıştım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler

    Kamil Usta merhaba,

    Yazılım atan yetkili servis, siz de önce yazılım demişsiniz.

    Yazdıklarınız kaba değil ama noktalama işaretleri olmadığı için yanlış anlaşılıyor sanırım.
    Siz yukarıdaki ilk mesajınızda hemen yazılım atma derken, herhalde yazılım attırmayın demek istemişsiniz.
    Ben önce yazılımla deneyin, sonra diğerlerini uygulayın diye anlamıştım.

    Sizin söylediğinize göre konu selenoit ile alakalı.
    Bu işi selenoit değişimi ile çözeceğiz.

    Bunun için istanbul'a yakın bir yerlerde önereceğiniz bir arkadaşınız, güvenilir bir usta var mıdır?

    Teşekkürler,
    Mücahit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: elux

    bu forumu düzenleyenlere şimdiden teşekür ederim .

    Bende 98 model ford mondeo otomatik var ustalara bir sorum olacak
    aracımı d konumunda kullanırken 1 den 4 kadar bütün vitesleri sorunsuz olarak geçişini sağlıyor ve gidişinde herhangi bir sorun yok ancak vitesi 1 konumuna aldığım zaman araç yerinden zor kalkıyor kısa mesafe sonunda vitesten atıyor. o/d lambası yanıp sönüyor kontağı açıp kapatıktan sonra lamba sönüyor ama arıza devam ediyor.
    ama diğerlerinde (p r n d 2 ) konumlarında sorun yok yağını yeni değiştirdim ama sorun çözülmedi. YARDIM ETMENİZİ RİCA EDERİM saygılar.

    selam,
    aracınızın arıza şekli şanzumanda sorun olmadığını gösteriyor,
    1.vites dediğiniz triptronic 1 ise eğer vites konum şalteri 1.inci vitesi görmediğinden kendisini korumaya alıyor olabilir(o/d) arıza elektriksel olduğu için
    kontak kapat aç yaptıktan sonra kont. unit. kendisini resetliyor ve arıza geçici olarak hafızadan siliniyor.
    vites konum şalterini kont. ettiriniz.
    iyi günler......

    s.a kamil usta.
    1-2 ay içinde ankaraya gelip size uğrayacağım sizin hesabınıza göre ortalama ne kadar tutar tedarikli olalım.
    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: elux

    s.a
    kolay gelsin kamil usta
    bende 98 model 200 binde otomatik mondeo var aracı''p''den''d''yada''r''ye alınca gaz vermeye başladıktan 2-3 saniye sonra tepki verip hareket ediyor yalnız aracın gidişinde ve vites atışında sorun yok sebebi ne olabilir maliyeti ortalama ne tutar.
    saygılar.

    selam hidrolik beyne baktırmanız lazım saygılar

    kusura bakma kamil usta yanlış gönderdim ilk mesajı oda geçerli esasında ama bu arıza benim için daha öncelikli buralarda güvenilecek usta bulamadım o yüzden biraz bekleyip sana uğrayacağım ortalama bir fiyat verirsen sevinirim ikisi içinde olabilir




  • Kamil usta Benim 2007 Rav 4 üm var şanzıman yağını büyük bir hata olarak kabül ettiğim özel Ankara AYDOĞMUŞ ŞANZIMAN SERVİSİ serviste değiştirdim Ankarada . Değişimden sonra vuruntu başladı 2 den 3 e geçerken boşluk yaparak geçiş derken uzun yolda ustalarada kızıp arabayı fazla zorladım ve araç 70 km yi geçmemye başladı geriye taktım 3 metre gitti ondan sonra geride iptal , tabii cinler tepemde. servisi aradım getir dediler yavaş yavaş ankaraya ulaştım . şanzıman inecek dediler. iyi ! indirin dedik sonra 4 gün sonra tahminim aradılar şanzıman revizyon oldu arızanın nedeni aracın ECU su arızalı dediler servisten istemişler 2.200 Tlde ona verdik bu iş bana 5.500 Tl ye patladı 10 günde araçsız kaldım.

    neyse araba çıktı ECU serviste değişti aracı servisten aldım gelirken dikkatimi çekti 2 den 3 e geçerken vuruntu var neyse yetkili servisten özel servise 10km kar geldik tekrar denedim bişey yok genel olarak vites geçişleri iyi . parayı birgüzel bayıldık . ertesi gün sabah işe gidiyorum araba gene 2 den 3 e geçerken vuruntulu geçiyor 15 km sonra düzeliyor. tekrar aradım getir dediler gittim bir tur attı ustacık bişey yok gayet güzel diye ya diyorum kardeşim motor soğukken yapıyor sen biraz kullan bişey olmaz dediler. Allah Allah bu nası iş biraz kullan geçer sabırla iyi peki dedim.
    fakat düzeleceği yok usta bir gün önceden getir soğukken bakalım dedi ertesi gün bir sorun yok sen biraz bin dedi izliyorum karşısındaki sanki aptal bir b... tan anlamıyor test sürüşü yapıyoruz şanzımanı sert kullanıyor ısıtıyor bşey yok diyor yavaş yavaş hızlandık vuruntu yaptı . biraz bin bişey olmaz dedi yanındaki ustası bana selenoidlerden olabilir diyor HÜSEYİN usta bişey olmaz diyor tam bir zırvalık sabırla gene peki dedim eve geldim 10km sonra araba cort ladı 3 den yukarı çıkmıyor motor bağırıyor gitmiyor 2 den 4 de direk vites atıyor neyse ustacığa telefon açtım durum bu getir dedilet gidip gelmekten kafayı yiyecem araba gene 4-5 gün yattı gidiyorum adamlar pişmiş iyice gayeet rahaat dünya umurlarında değil 3 gün geçmiş daha arabayı açmamışlar usta ne zaman bakacaksın diyorum bir kere kuyruğu kaptırmışız adamın cevaba bakın ben o arada emanet bir araba buldum nasıl olsa araban var diyor . bende hata ordan anhtarı alıp kafasına geçirecende . neyse araba emanet falan dedik ertesi gün aradım tatma araba dediler gittim sigortamı atmış ne hallettik dediler. yaklaşık bir aydır biniyorum ve hala aynı sorun devam ediyor yetkili servise uğramıştım konuyu bahsettim ECU değişmesine gerek yok bizce dediler ama bana giren girdi

    Aradım AYDOĞMUŞ ŞANZIMANI hüseyin usta arkaşı araba aynı böyle olmaz dedim ben bir istanbulu arayım alt şanzıman beyninden olabilir dedi ve ben bekliyorum arayacak diye bir hafta sonra ben aradım ne oldu diye arayamamış arkadaş neyse sonra konuştuk ellerinde yokmuşmu bulamamışmı neymiş. tabi benim şalter attı bu ne vurdum duymazlık beni sallıyosun deyinde arkaaşın zoruna gitmiş getir bu sefer ben bakacağım alt beyni söküp temizleyim dedi son durum bu

    ne b... yapacağız bilmiyorum bu işin sonunda kesin birbirimize gireriz ya Allah Onlara verir ya bana Yağı kontrol ettim nor mal seviyenin LOW HOT sonrada SW yazısı var yağ çubuğunda önceden HOT kısmına kadardı orjinalinde yağ seviyesi Bunlar SW ye kadar yağ koymuşlar fazla yağ ne yapar bilmem ama servis kasıntı yapar olmaz dedi. Ayrıca daha 1500 km bile olmadı yağın rengi kavrengiye yaklaşmış ve bulanık yani kırmızılığı bayağı azalmış İstanbuldan bir şanzımancıyı aradım durumu anlattım adam güldü tam yerine gitmişsin bazı testlerden bahsetti hiçbiri yapılmadı arızadan bahsettim kesinlikle düzeltilmesi gerekir dedi ve sorularıma içtenlikle cevap verdiği için İstanbuldaki servise isminide vereyim ATTS servis çok teşekkür ederim.

    Neyse daha fala uzatmayım işlerimi ayarlayıp tekrar götüreceğim durumu düzeltirlerse ne ala ama gelişmeler için bilgi vereceğim . Ya buş düzelir yada mahkemelik oluruz her kuruşu söke söke alırım cihazı aleme reklam olduklarıda yanlarına kalır. Avkatımla ve yargıdan birkaç tanıdığıma durumu anlattım sen haklısın bu seferde hallolmazsa dediler dava açarız bilirkişi tayin edilir sorunda bariz ortada faiziyle ve tüm masraflarla paranı geri alırsın dediler umarım bunlara gerek kalmaz bende kurtulurum bu işten
    Bu arada konuyla ilgili bilgi verebilecek yardımcı olabilecek varsa şimdiden teşekkür ederim




  • Merhaba Arkadaşlar,
    Benim araba geri vitese takınca, frenden ayağımı çektiğim anda geri harekete başlıyordu. Nor mal olanı bu zaten. Ama şimdilerde bazen bunu yapmıyor. Yani kavramaya başlaması için gaz vermem gerekiyor. Bzaen de normale dönüyor. Bu neden olabilir? (Düz alan için söylüyorum, rampa vs yok)...
    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler

    Kamil Usta merhaba,

    Yazılım atan yetkili servis, siz de önce yazılım demişsiniz.

    Yazdıklarınız kaba değil ama noktalama işaretleri olmadığı için yanlış anlaşılıyor sanırım.
    Siz yukarıdaki ilk mesajınızda hemen yazılım atma derken, herhalde yazılım attırmayın demek istemişsiniz.
    Ben önce yazılımla deneyin, sonra diğerlerini uygulayın diye anlamıştım.

    Sizin söylediğinize göre konu selenoit ile alakalı.
    Bu işi selenoit değişimi ile çözeceğiz.

    Bunun için istanbul'a yakın bir yerlerde önereceğiniz bir arkadaşınız, güvenilir bir usta var mıdır?

    Teşekkürler,
    Mücahit

    selam ben ilk önce yazılım attırmadan çözüme gitmek istedim çünkü yazılıma gelene kadar bazı noktaları kontrol etmek gerekir inanın hiç kimseye güven olmuyor benden istanbulda otomatikçi sormuşşunuz öyle bir isim veremiyeceğim ankarada olsa gelin misafirim olun derim tabiki bire bir test edince arızaları giderebiliyorum sizin arızanız anladığım kadarıyle selenoit yani elektro vana arızası bunları değiştirmeniz gerekir tanesi 70 tl var 160 tl de siz iki tanesini değiştireceksiniz bu ve işçilik başka bir şey çıkacağını sanmıyorum iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elux

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: elux

    bu forumu düzenleyenlere şimdiden teşekür ederim .

    Bende 98 model ford mondeo otomatik var ustalara bir sorum olacak
    aracımı d konumunda kullanırken 1 den 4 kadar bütün vitesleri sorunsuz olarak geçişini sağlıyor ve gidişinde herhangi bir sorun yok ancak vitesi 1 konumuna aldığım zaman araç yerinden zor kalkıyor kısa mesafe sonunda vitesten atıyor. o/d lambası yanıp sönüyor kontağı açıp kapatıktan sonra lamba sönüyor ama arıza devam ediyor.
    ama diğerlerinde (p r n d 2 ) konumlarında sorun yok yağını yeni değiştirdim ama sorun çözülmedi. YARDIM ETMENİZİ RİCA EDERİM saygılar.

    selam,
    aracınızın arıza şekli şanzumanda sorun olmadığını gösteriyor,
    1.vites dediğiniz triptronic 1 ise eğer vites konum şalteri 1.inci vitesi görmediğinden kendisini korumaya alıyor olabilir(o/d) arıza elektriksel olduğu için
    kontak kapat aç yaptıktan sonra kont. unit. kendisini resetliyor ve arıza geçici olarak hafızadan siliniyor.
    vites konum şalterini kont. ettiriniz.
    iyi günler......

    s.a kamil usta.
    1-2 ay içinde ankaraya gelip size uğrayacağım sizin hesabınıza göre ortalama ne kadar tutar tedarikli olalım.
    saygılar

    saygılar tabiki herzaman beklerim gelin misafirim olun bendeki öncelik sizlerin memnuyeti geldikten sonra test edip ona göre parçaları beraber tedarik ederek arızayı gideririz fiyat konusunda arızayı görmeden fiyat şudur diyemem ama sizi üzmeden menun kalmanız benim öncelikle düşüncemdir saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizuzman06

    Kamil usta Benim 2007 Rav 4 üm var şanzıman yağını büyük bir hata olarak kabül ettiğim özel Ankara AYDOĞMUŞ ŞANZIMAN SERVİSİ serviste değiştirdim Ankarada . Değişimden sonra vuruntu başladı 2 den 3 e geçerken boşluk yaparak geçiş derken uzun yolda ustalarada kızıp arabayı fazla zorladım ve araç 70 km yi geçmemye başladı geriye taktım 3 metre gitti ondan sonra geride iptal , tabii cinler tepemde. servisi aradım getir dediler yavaş yavaş ankaraya ulaştım . şanzıman inecek dediler. iyi ! indirin dedik sonra 4 gün sonra tahminim aradılar şanzıman revizyon oldu arızanın nedeni aracın ECU su arızalı dediler servisten istemişler 2.200 Tlde ona verdik bu iş bana 5.500 Tl ye patladı 10 günde araçsız kaldım.

    neyse araba çıktı ECU serviste değişti aracı servisten aldım gelirken dikkatimi çekti 2 den 3 e geçerken vuruntu var neyse yetkili servisten özel servise 10km kar geldik tekrar denedim bişey yok genel olarak vites geçişleri iyi . parayı birgüzel bayıldık . ertesi gün sabah işe gidiyorum araba gene 2 den 3 e geçerken vuruntulu geçiyor 15 km sonra düzeliyor. tekrar aradım getir dediler gittim bir tur attı ustacık bişey yok gayet güzel diye ya diyorum kardeşim motor soğukken yapıyor sen biraz kullan bişey olmaz dediler. Allah Allah bu nası iş biraz kullan geçer sabırla iyi peki dedim.
    fakat düzeleceği yok usta bir gün önceden getir soğukken bakalım dedi ertesi gün bir sorun yok sen biraz bin dedi izliyorum karşısındaki sanki aptal bir b... tan anlamıyor test sürüşü yapıyoruz şanzımanı sert kullanıyor ısıtıyor bşey yok diyor yavaş yavaş hızlandık vuruntu yaptı . biraz bin bişey olmaz dedi yanındaki ustası bana selenoidlerden olabilir diyor HÜSEYİN usta bişey olmaz diyor tam bir zırvalık sabırla gene peki dedim eve geldim 10km sonra araba cort ladı 3 den yukarı çıkmıyor motor bağırıyor gitmiyor 2 den 4 de direk vites atıyor neyse ustacığa telefon açtım durum bu getir dedilet gidip gelmekten kafayı yiyecem araba gene 4-5 gün yattı gidiyorum adamlar pişmiş iyice gayeet rahaat dünya umurlarında değil 3 gün geçmiş daha arabayı açmamışlar usta ne zaman bakacaksın diyorum bir kere kuyruğu kaptırmışız adamın cevaba bakın ben o arada emanet bir araba buldum nasıl olsa araban var diyor . bende hata ordan anhtarı alıp kafasına geçirecende . neyse araba emanet falan dedik ertesi gün aradım tatma araba dediler gittim sigortamı atmış ne hallettik dediler. yaklaşık bir aydır biniyorum ve hala aynı sorun devam ediyor yetkili servise uğramıştım konuyu bahsettim ECU değişmesine gerek yok bizce dediler ama bana giren girdi

    Aradım AYDOĞMUŞ ŞANZIMANI hüseyin usta arkaşı araba aynı böyle olmaz dedim ben bir istanbulu arayım alt şanzıman beyninden olabilir dedi ve ben bekliyorum arayacak diye bir hafta sonra ben aradım ne oldu diye arayamamış arkadaş neyse sonra konuştuk ellerinde yokmuşmu bulamamışmı neymiş. tabi benim şalter attı bu ne vurdum duymazlık beni sallıyosun deyinde arkaaşın zoruna gitmiş getir bu sefer ben bakacağım alt beyni söküp temizleyim dedi son durum bu

    ne b... yapacağız bilmiyorum bu işin sonunda kesin birbirimize gireriz ya Allah Onlara verir ya bana Yağı kontrol ettim nor mal seviyenin LOW HOT sonrada SW yazısı var yağ çubuğunda önceden HOT kısmına kadardı orjinalinde yağ seviyesi Bunlar SW ye kadar yağ koymuşlar fazla yağ ne yapar bilmem ama servis kasıntı yapar olmaz dedi. Ayrıca daha 1500 km bile olmadı yağın rengi kavrengiye yaklaşmış ve bulanık yani kırmızılığı bayağı azalmış İstanbuldan bir şanzımancıyı aradım durumu anlattım adam güldü tam yerine gitmişsin bazı testlerden bahsetti hiçbiri yapılmadı arızadan bahsettim kesinlikle düzeltilmesi gerekir dedi ve sorularıma içtenlikle cevap verdiği için İstanbuldaki servise isminide vereyim ATTS servis çok teşekkür ederim.

    Neyse daha fala uzatmayım işlerimi ayarlayıp tekrar götüreceğim durumu düzeltirlerse ne ala ama gelişmeler için bilgi vereceğim . Ya buş düzelir yada mahkemelik oluruz her kuruşu söke söke alırım cihazı aleme reklam olduklarıda yanlarına kalır. Avkatımla ve yargıdan birkaç tanıdığıma durumu anlattım sen haklısın bu seferde hallolmazsa dediler dava açarız bilirkişi tayin edilir sorunda bariz ortada faiziyle ve tüm masraflarla paranı geri alırsın dediler umarım bunlara gerek kalmaz bende kurtulurum bu işten
    Bu arada konuyla ilgili bilgi verebilecek yardımcı olabilecek varsa şimdiden teşekkür ederim

    saygılar anladığım kadarıyla siz ecu değiştirmişsiniz bu araçların ecu su 2003 e kadar eski revizyondu bunlar yapılandırma olmuyor bu araçlarda kronik arıza şanzuman arızalanınca şanzuman revize edildiği zaman ecu da değişmesi lazım 2004 ten sonra yeni ecu lar yeni versiyon sizin değişmiş olan ecu nuzun numarasına bakmak lazım aracın üzerinde bulunan şimdiki ecu nun versiyonunun eskimi yenimi olduğunu tespit etmek gerekiyor anladığım kadarıyla sizin anlatımlarınıza göre ecu ( elektronik beyin ) arızası gibi gözüküyor ama aracı diyagnoza sokup net olarak söyleyebilirim iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troleybus

    Merhaba Arkadaşlar,
    Benim araba geri vitese takınca, frenden ayağımı çektiğim anda geri harekete başlıyordu. Nor mal olanı bu zaten. Ama şimdilerde bazen bunu yapmıyor. Yani kavramaya başlaması için gaz vermem gerekiyor. Bzaen de normale dönüyor. Bu neden olabilir? (Düz alan için söylüyorum, rampa vs yok)...
    Teşekkürler...

    selam aracınızın marka ve modelini belirtmemişsiniz daha fazla bilgi verirseniz yardımcı olmaya çalışırım iyi günler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Merhaba,

    Benim 407 2.0 otm vites aracım var, alalı 1 ay oldu. araç 40bin km'de ve fazla kullanılmamış. Ben her gün kulalnıyorum. Aracımda bir kaç kere farklı hata mesajları aldım.

    şimdiye kadar 3 kere "automatic gearbox faulty" uyarısı aldım.
    dün serviste versiyon yükleriz geçer, geçmezse vanalarda sorun olabilir, yaklaşık 900TL demişlerdi, bu sabah yine aynı hata mesajını aldım. bu hata mesajlarına dikkat ettim, 2 tanesi aynı yerde oldu. Her hata mesajı da sabah arabayı ilk çalıştırıp, yaklaşık 2-3 km gidip e-5'e çıktığımda, tam da gaza yüklendiğimde alındılar. bu hata mesajı alındığında ekranda vites olarak PRND hepsi bir görünüyor.
    Biraz yol aldıktan sonra arabada bir vuruntu oluyor ve sanki araba vitesten çıkmış gibi ses yapıyor. kontağı kapatıp 5-10 saniye bekledikten sonra bu uyarı kayboluyor.

    Bugün yukarıdaki uyarıdan sonra uygun bir yer bulana kadar biraz daha gitmek zorunda kaldım, "automatic speed system faulty" uyarısı da yazdı. bunu ilk defa gördüm.

    Bir defasında da "Direction Indicator Faulty" uyarısı vermişti.
    Bu uyarıyı yol boyunca uzun süre verdikten sonra daha vermedi.
    Serviste tüm farları kontrol etmişler, çalışmayan far yokmuş.

    Bana bu uyarılar konusunda yardım edebilir misiniz?

    teşekkürler,
    MMA


    selam hemen yazılım atma selenoit değişimi gibi işlemler sırasıyla yapılmalıdır ne yazikki baside kaçıp hemen parça değiştirelim mantığı ne yazıkki ters mantıktır ilk önce aracın yağ seviyesine baktırınız yağ kontrolünden sonra ya ilave veya değişime gidiniz sonra arıza düzelmez ise sırayı takip ederek sonuca ulaşamak lazım iyi günler dilerim.

    Merhaba Kamil Usta,

    Serviste direkt parça değişimi istemediler benden.
    Önce yazılım yükleyelim, sorun düzelebilir dediler.
    Dün yazılım yüklediler. (ben bir fark göremedim)
    Bu sabah yine aynı hatayı verdi.

    Telefon açtım servise, şanzuman vanaları değişmesi gerekli dediler.
    Benim aracım 2006 model ve 40bin de, aldığım adam neredeyse hiç kullanmamış. Servisdeki yetkili, bu nedenle aracın vanalarında tortu birikintisi olmuş olabileceğini söyledi. En iyisi bu vanaları değiştirmekmiş.

    Sizin yazınıza göre ilk yapılan işlem doğru,
    Yağ seviyesine de bakmışlar sanırım, eksik olsaydı yağ ilave ederlerdi.
    Zira 40bin km bakımını yaptırdım. Silecek suyu bile doldurmuşlar.
    Vites ve şanzumanı da kontrol etmişler.

    Şimdi benim selenoit mi değiştirmem gerekli?
    http://www.peugeotmarket.com/ELEKTROVANASELENOIDTUM-MODELLER,PR-2.html linkteki selenoid'i değiştirmem yeterli midir?
    Bunu yapabilecek Kartal veya Bostancı Oto Sanayilerinde önerebileceğiniz birileri var mıdır?
    Yetkili servise mi gitmeliyim?

    selam arkadaşim ben anlamıyorum ne yazılım atıyorlar ve kım atıyor böyle bir şey olamaz kım ne yapıyor nasıl para kazanmanı yolarınıı arıyorlar onuda anlamıyorum sizin arzanız berlı selenogi arzası arkadaşim bizim başimızada çok geliryor yenı takıyorum o bile arzalı oluyor yazılım felan hikaye onu için ustanız doğru seçin kusura bakmayın bıraz kaba yazdım her halde gerçekten ustalarımız nasıl para kazanlım diyrlar ama arzaları çözmuyorlar para gelsınde nasıl gelirse gelsın kımse kolay para kazanmıyor arkadaşim bir insan kendıne yapımıyan bir şey karşi tarafa yapmaz ama malesef oluryor ve çok üzülüyorum nese tekrar özür kaba yazdıyım için arkadaşim ben her zaman doğruların yanıdayım iyi günler

    Kamil Usta merhaba,

    Yazılım atan yetkili servis, siz de önce yazılım demişsiniz.

    Yazdıklarınız kaba değil ama noktalama işaretleri olmadığı için yanlış anlaşılıyor sanırım.
    Siz yukarıdaki ilk mesajınızda hemen yazılım atma derken, herhalde yazılım attırmayın demek istemişsiniz.
    Ben önce yazılımla deneyin, sonra diğerlerini uygulayın diye anlamıştım.

    Sizin söylediğinize göre konu selenoit ile alakalı.
    Bu işi selenoit değişimi ile çözeceğiz.

    Bunun için istanbul'a yakın bir yerlerde önereceğiniz bir arkadaşınız, güvenilir bir usta var mıdır?

    Teşekkürler,
    Mücahit

    selam ben ilk önce yazılım attırmadan çözüme gitmek istedim çünkü yazılıma gelene kadar bazı noktaları kontrol etmek gerekir inanın hiç kimseye güven olmuyor benden istanbulda otomatikçi sormuşşunuz öyle bir isim veremiyeceğim ankarada olsa gelin misafirim olun derim tabiki bire bir test edince arızaları giderebiliyorum sizin arızanız anladığım kadarıyle selenoit yani elektro vana arızası bunları değiştirmeniz gerekir tanesi 70 tl var 160 tl de siz iki tanesini değiştireceksiniz bu ve işçilik başka bir şey çıkacağını sanmıyorum iyi günler

    Kamil Usta, verdiginiz cevaplar ve ayirdiginiz vakit icin cok tesekkur ederim.
    Son bir sorum olacakti, bu sekilde araci kullanirsam araca zarar vermis olur muyum?




  • mmavcu selam böyle araçınız kulanırsanız kavrama bantlarına ve tasların burclarına zarar vere bilir en kısa zaman yapdırmanız lazım arkadaşim iyi günler
  • ...

  • ...

  • ...

  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.