Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (158. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (3 Mobil) - 6 Masaüstü3 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 156157158159160
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan_96

    Merhaba arkadaşlar
    aracım 2004 model 2.4 accord aracıma yeni motor yapıldı ve kalorifer peteğinden su sızıntısı dolayı ile beyin değişti. Rodaj sonrası araçla gazlamaya çıktım 4. vitese kadar her sey çok iyi fakat araç 4. viteste 190km hıza geliyor ve orada kalıyor devir 5000 - 5500 arası 5. vitese atıyorum devir 4000 e düşüyor fakat hız kesinlikle 190km yi geçmiyor. Ustalar 2 seçenek sunuyor ya şanzuman kendini korumaya alıyor yada aldığım motor beyninde hız limiti var ve kesin cevap alamıyorum. Yardım edin lütfen fikirlerinize çok ACİL ihtiyacım var.

    Otomatik şanzımanlı araçların çoğunda limitör var ve şansımanı korumak için belirli bir limitten sonra aracın hızını arttırmıyor. Aracının; Teknik verilerine ulaşarak bu durumu teyit edebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hasan_96

    Merhaba arkadaşlar
    aracım 2004 model 2.4 accord aracıma yeni motor yapıldı ve kalorifer peteğinden su sızıntısı dolayı ile beyin değişti. Rodaj sonrası araçla gazlamaya çıktım 4. vitese kadar her sey çok iyi fakat araç 4. viteste 190km hıza geliyor ve orada kalıyor devir 5000 - 5500 arası 5. vitese atıyorum devir 4000 e düşüyor fakat hız kesinlikle 190km yi geçmiyor. Ustalar 2 seçenek sunuyor ya şanzuman kendini korumaya alıyor yada aldığım motor beyninde hız limiti var ve kesin cevap alamıyorum. Yardım edin lütfen fikirlerinize çok ACİL ihtiyacım var.

    Otomatik şanzımanlı araçların çoğunda limitör var ve şansımanı korumak için belirli bir limitten sonra aracın hızını arttırmıyor. Aracının; Teknik verilerine ulaşarak bu durumu teyit edebilirsin.

    Dediğiniz galiba şanzıman beyni ile alakalı bir durum fakat yanılmıyor isem accord lar da tek beyin var tüm kontrol oradan sağlanıyor. Bugün tekrar servise gidip araştıracağım. Normalde bizim araçlar zorlanmadan 250 km hızı rahat görebilen araçlar. Benim araçta 190 km ye kadar çok rahat çıkıyor fakat sonrası yok orada bir şey tutuyor aracı




  • Arkadaşlar merhaba. audi a3 marka 2010 model otomatik vites aracım var.

    Bir kaç gündür aracın önünden lıkırtı tıkırtı gibi bir ses geliyordu. Alakası varmıdır bilmiyorum bugünde 2. vitesten 3 e geçerken bariz duyulacak bir ses çıkarttı. Sanki bir kaç gündür önden gelen lıkırtıyla aynı sesi çıkarıyor.

    Diğer vites geçişlerinde problem yok. Düşük hızda vites geçişi yaparken sesi duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EgeliLodos

    Arkadaşlar merhaba. audi a3 marka 2010 model otomatik vites aracım var.

    Bir kaç gündür aracın önünden lıkırtı tıkırtı gibi bir ses geliyordu. Alakası varmıdır bilmiyorum bugünde 2. vitesten 3 e geçerken bariz duyulacak bir ses çıkarttı. Sanki bir kaç gündür önden gelen lıkırtıyla aynı sesi çıkarıyor.

    Diğer vites geçişlerinde problem yok. Düşük hızda vites geçişi yaparken sesi duyuyorum.



    Bugün aracı audi özel servisine bıraktım. Kavrama değişecekmiş. 2300 TL fiyat çıkarıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EgeliLodos


    quote:

    Orijinalden alıntı: EgeliLodos

    Arkadaşlar merhaba. audi a3 marka 2010 model otomatik vites aracım var.

    Bir kaç gündür aracın önünden lıkırtı tıkırtı gibi bir ses geliyordu. Alakası varmıdır bilmiyorum bugünde 2. vitesten 3 e geçerken bariz duyulacak bir ses çıkarttı. Sanki bir kaç gündür önden gelen lıkırtıyla aynı sesi çıkarıyor.

    Diğer vites geçişlerinde problem yok. Düşük hızda vites geçişi yaparken sesi duyuyorum.



    Bugün aracı audi özel servisine bıraktım. Kavrama değişecekmiş. 2300 TL fiyat çıkarıldı.

    8 yaşındaki şanzımanın arıza vermesi kötü bir durum. Bu konuda Japonların gözünü seveyim. Geçmiş olsun.




  • Değerli üstatlarım hayırlı akşamlar.
    2004 model 2.0 Laguna otomatik aracım var 123000 km'de.DPO şanzımanlı.
    iki gün önce bolu highway avm'ye gittim. dönüşte kavşaktan dönerken motor gaz yediği halde ivmelenmediğini farkettim. tekrar gaza bastım yine hızlanmıyor. Manuel e aldım ikinci viteste olduğunu gördüm. 3e çektim hızlandı sorun yok. 4e çektim yine sorun yok. geri geri park ettim yine sorun yok. D de veya 1. viteste hiç hareket yok. Manuel 2 yaparsam çok az yürümeye başlıyor ağır ağır hızlanıyor. ekrandan vites in hangi konumda olduğu yazıyor. Araba şanzıman arızasını önceden de şimdide herhangi bir arıza mesajı vermedi. Arabayı aldığımda 97000 km de idi. bir yıl arayla 2 defa yağını değiştirdim. Benim problemim ne olabilir. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı akşamlar.
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    Servisten çıkar çıkmaz satıyorum. Bi daha audi vw grubu otomatiğe bulaşmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EgeliLodos

    Servisten çıkar çıkmaz satıyorum. Bi daha audi vw grubu otomatiğe bulaşmam.

    Neden?

    Çift kavramalı otomatiklerde manuellerdeki gibi baskı balata bulunur.nasıl ki manuelde belli bi km den sonra debriyaj balatasını değiştirmek gerekiyorsa aynı durum bunda da var.sizinki arıza değil ki.

    Şimdi en az 80–90 bin km sorunsuz kullanabilirsiniz.
  • Selamlar..
    Audi A6 2012 2TDI model aracımın içinde, vites altından içeriye vuruntu, tok bir ses alıyorum.
    Bunu soğukken çalıştırdığım da N de yapıyor sürekli
    Çok sık olmamakla birlikte vites geçişlerinde de alıyorum. Sorun şu anlık büyük değil ama erken teşhisle daha fazla zarara uğramam.
    Yardımlarınızı bekliyorum.. Teşekkürler
  • Tum ustalarıma saygılar.

    1.4 clio rxt otomatik aracım var.2001 model ve 129000 km de.

    Alırken ısrarla sormama rağmen yağ değisimi ile ilgili sağlıkli bir bilgi alamadım ve yaptırmayı istiyorum.Yağ onerisi ve tahmini fiyati merak ediyorum.Işcılik dahil ne kadar tutar?



    Ayrıca 3 gundur bir problem var.Arac 4 .ncu vitese gecdikten hemen sonra 2dk icinde bir ses geliyor ve kendini 3 e alıyor.Ekranda auto uyarisi cikiyor.Sağa çekip kontaği aç kapa yapıyorum ve düzeliyor.Son 3 haftada 2 kere yapti ve son yaptigindan beri arac 3 den 4 e artik 4200 devirde geciyor çoğu zaman.Bu sorunla alakali çozüm önerisi ve tahmini fiyatları da rica ediyorum.



    Kendim Bursa da ikamet ediyorum ve ne yazikki şehir dısina çikma ihtimalim bulunmuyor bu aralar.İşlerim sebebi ile



    Bursada hem yağ değişımını hemde bu arızaya bakacak veya burdaki ustalarımın yorumlarına istinaden yonlendirme yapabileceğim ustada araştırıyorum



    Çok kafa şişirdim biliyorum affedin :)



    Saygılar.




  • https://forum.donanimhaber.com/2009-ford-ranger-2-5-xlt-otomatik-sanziman-sorunu--130844410

    Arkadaşlar ben sorunumu bu konuda anlatmaya çalıştım, birde aynısını buraya aktarıyorum.

    S.a arkadaşlar.

    Babama iki yıl önce 100 bin km civarında 2009 model ford ranger aldık. İki yıldır sorunsuz kullanıyorduk, köyde ufak tefek işlerde kullanıyordu. Dün beni aradı bu araç artık gitmemeye başladı gaz almıyor vs dedi. Bende bugün aracı 4 Levent Eski sanayide esnaf olan kayınçomun yanına götürdüm. Orada özel ford servisi arkadaşlar baktı aracın beyinden veya şanzımandan sorunlu olduğunu fakat onların yapamayacağını söyledi. Sonra şanzımancı birini bulduk, sağolsun hemen baktı maalesef şanzıman yanmış dedi. Bana içerisinden çıkan yağı vs gösterdi. Şuan bu kapalı kutu içinden ne kadar masraf çıkacağı belli olmaz, yarın açıp indirip ona göre bir şey söylerim dedi.

    İlk defa başıma böyle bir olay geliyor, nasıl bir yol izlemeliyim. Bozuk olmayan parçalara para ödetir mi ? Böyle bir ihtimal var ise bu sorunu nasıl aşarım.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    Ve birde üç aşağı beş yukarı fiyat verebilecek arkadaşlar var ise çok memnun olurum.




  • EMOZEY E kullanıcısına yanıt
    Şanzımanlarımız aynı al4 bendede 2000 peugeot 206 var ayni sorunlari yasadim yagi degistirdim planet2000 den sayaci sifirlayip hata kodlatini sildirdim bana hatirlat 1 ay sonra eger sorunum gecmisse sana aytintili anlatayim 1 haftadir hata almiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimsonikimsi -- 13 Ocak 2018; 1:14:34 >
  • sarget S kullanıcısına yanıt
    Şanzıman rektefiyesine gidilecekse zaten şanzıman tamir kiti kullanacağından iç aksamdaki hemen hemen her parça değişecek. Değiştirilmeyecek parçalar çok sağlam parçalardır ve tamir kiti içerisinde zaten yer almaz. Yani düşündüğünüz gibi bir kazıklama yoluna gidemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EMOZEY

    Tum ustalarıma saygılar.

    1.4 clio rxt otomatik aracım var.2001 model ve 129000 km de.

    Alırken ısrarla sormama rağmen yağ değisimi ile ilgili sağlıkli bir bilgi alamadım ve yaptırmayı istiyorum.Yağ onerisi ve tahmini fiyati merak ediyorum.Işcılik dahil ne kadar tutar?



    Ayrıca 3 gundur bir problem var.Arac 4 .ncu vitese gecdikten hemen sonra 2dk icinde bir ses geliyor ve kendini 3 e alıyor.Ekranda auto uyarisi cikiyor.Sağa çekip kontaği aç kapa yapıyorum ve düzeliyor.Son 3 haftada 2 kere yapti ve son yaptigindan beri arac 3 den 4 e artik 4200 devirde geciyor çoğu zaman.Bu sorunla alakali çozüm önerisi ve tahmini fiyatları da rica ediyorum.



    Kendim Bursa da ikamet ediyorum ve ne yazikki şehir dısina çikma ihtimalim bulunmuyor bu aralar.İşlerim sebebi ile



    Bursada hem yağ değişımını hemde bu arızaya bakacak veya burdaki ustalarımın yorumlarına istinaden yonlendirme yapabileceğim ustada araştırıyorum



    Çok kafa şişirdim biliyorum affedin :)



    Saygılar.

    Şanzıman revizyonu gerekir muhtemelen. Ustaya göstermek lazım. Revizyon 3000-4000 tl arası.

    Yağ değişimini 150 liraya yapıyorlar Ankara'da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serhatcn -- 16 Ocak 2018; 10:12:49 >




  • Merhaba ben yalova dıgım getir bir bakalım arkadaş
  • iyi günler ustalarım size benimde bir sorum olacak
    1,4 tork konvertörlü 2010 opel corsa aracım var. Araç 97 bin km ve şanzıman yağını bugün değiştirdim.
    Araca Castrol dexron6 şanzıman yağı koydurdum. Şanzıman soğutucu radyatör hortumunu çıkartarak 6 litre kirli yağ çıkarıp 6 litre yeni yağ ileve edilerek değiştirildi.
    Araç ile 20 km yol yaptım vites geçişleri hemen hemen eskisi gibi geldi bana.Zaten önceden de sorun yoktu. Belki biraz daha yumuşar diye umuyordum.
    Aracın yağı değiştirmeden önce D ye aldığımda gitmek için daha çok önünü kaldırıyordu. şimdi eski yağa göre pek öne atmıyor. Durum böyle olunca eskiden geriye kaymadan kalktığı rampadan şimdi kayarak kalkıyor.
    Buna sebep ne olabilir? yağın alışma dönemi var mıdır?bir 500km kullan dediler doğru yanlış bilmiyorum

    bilgi verirseniz çok iyi olacak ustalarım. cümleten kolay gelsin
  • Ankara'da otomatik şanzuman ustası tavsiyesi verebilecek var mı?

    Aracım 2006 model Citroen C3 1.4 otomatik. AL4 şanzuman.

    Motor ısınana kadar 1. vitesten 2. vitese geçerken 1-1,5 sn. geç geçiyor. Bu esnada araba bağırıp fazla devir yükseltiyor. İlk çalıştırmalarda gaza çok yumuşak basmak zorunda kalıyorum.

    Ayrıca yine motor ısınana kadar gaza yumuşak basarak gitmezsem hafif rampa yerlerde zorlandığında şanzuman uyarısı verip (kar ve spor mod ışıkları yanıp sönüyor) vites kendini korumaya alıyor. Kontak kapatıp açınca düzeliyor.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf07. -- 26 Ocak 2018; 11:11:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf07.

    Ankara'da otomatik şanzuman ustası tavsiyesi verebilecek var mı?

    Aracım 2006 model Citroen C3 1.4 otomatik. AL4 şanzuman.

    Motor ısınana kadar 1. vitesten 2. vitese geçerken 1-1,5 sn. geç geçiyor. Bu esnada araba bağırıp fazla devir yükseltiyor. İlk çalıştırmalarda gaza çok yumuşak basmak zorunda kalıyorum.

    Ayrıca yine motor ısınana kadar gaza yumuşak basarak gitmezsem hafif rampa yerlerde zorlandığında şanzuman uyarısı verip (kar ve spor mod ışıkları yanıp sönüyor) vites kendini korumaya alıyor. Kontak kapatıp açınca düzeliyor.

    Saygılar.

    Önce yağ değistir şanzıman yağ seviyesi bizim tapadan bakiliyor buna dikkat et bence sorunun çözülecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimsonikimsi -- 26 Ocak 2018; 19:30:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickimsonikimsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf07.

    Ankara'da otomatik şanzuman ustası tavsiyesi verebilecek var mı?

    Aracım 2006 model Citroen C3 1.4 otomatik. AL4 şanzuman.

    Motor ısınana kadar 1. vitesten 2. vitese geçerken 1-1,5 sn. geç geçiyor. Bu esnada araba bağırıp fazla devir yükseltiyor. İlk çalıştırmalarda gaza çok yumuşak basmak zorunda kalıyorum.

    Ayrıca yine motor ısınana kadar gaza yumuşak basarak gitmezsem hafif rampa yerlerde zorlandığında şanzuman uyarısı verip (kar ve spor mod ışıkları yanıp sönüyor) vites kendini korumaya alıyor. Kontak kapatıp açınca düzeliyor.

    Saygılar.

    Önce yağ değistir şanzıman yağ seviyesi bizim tapadan bakiliyor buna dikkat et bence sorunun çözülecek.

    Cevap için çok teşekkür ederim hocam. Sonucu yine burda yazarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf07.


    quote:

    Orijinalden alıntı: nickimsonikimsi

    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf07.

    Ankara'da otomatik şanzuman ustası tavsiyesi verebilecek var mı?

    Aracım 2006 model Citroen C3 1.4 otomatik. AL4 şanzuman.

    Motor ısınana kadar 1. vitesten 2. vitese geçerken 1-1,5 sn. geç geçiyor. Bu esnada araba bağırıp fazla devir yükseltiyor. İlk çalıştırmalarda gaza çok yumuşak basmak zorunda kalıyorum.

    Ayrıca yine motor ısınana kadar gaza yumuşak basarak gitmezsem hafif rampa yerlerde zorlandığında şanzuman uyarısı verip (kar ve spor mod ışıkları yanıp sönüyor) vites kendini korumaya alıyor. Kontak kapatıp açınca düzeliyor.

    Saygılar.

    Önce yağ değistir şanzıman yağ seviyesi bizim tapadan bakiliyor buna dikkat et bence sorunun çözülecek.

    Cevap için çok teşekkür ederim hocam. Sonucu yine burda yazarım



     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    Hocam bu yönergelere uy şanzımanin teknik shet inden aldim bunu ben buna uydum şuan sorunsuz dogru yağı kullan yağı sen al öyle git.




  • 
Sayfa: önceki 156157158159160
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.