Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (157. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 155156157158159
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rated

    Merhaba arkadaşlar,

    Chevrolet marka aracımda otomatik vites düşürürken tekleme gibi bir durum yaşıyorum. Tam olarak tekleme mi oluyor bu bilmiyorum ama vites düşüş yaparken gaza basınca oluyor. Mesela 3 den 2'ye düşerken gaza basıyorum böyle anlık durup aracı ileri atıyormuş gibi oluyor. Birde hafif ''tak'' diye bir ses geliyor. Sizce sebebi ne olabilir? Kavramadan dolayı bir problem değildir inşallah.

    Ayni şekilde ben de de cruze var. Bazen gaz sabit iken kritik bir noktada vitesi yükseltip sonra geri düşürüyormuş gibi bir sarsintı yapıyor. Ama bu nadir oluyor her zaman değil. Belki devir aralığı ile alakalı da olabilir bilmiyorum ama normal olarak viteslerin geçidinde bu problem yok.
  • e-rose kullanıcısına yanıt
    Cumartesi günü yağ değişimi yapıldı 4 lt yağ aldı şanzıman.. Şanzımanı komple indirip açmazsan 7-8 lt yağ almaz. Yani en azından benim aracımda böyle.. AL4 şanzıman.. Yağ değişimi sizinki gibi 1 seferde olmuyor. 3 defa değiştirdim 2 bin km aralıklarla. Sağlıklı bir değişim olması açısından.. O yüzden kutunun yarısını koydum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratHoca87

    Cumartesi günü yağ değişimi yapıldı 4 lt yağ aldı şanzıman.. Şanzımanı komple indirip açmazsan 7-8 lt yağ almaz. Yani en azından benim aracımda böyle.. AL4 şanzıman.. Yağ değişimi sizinki gibi 1 seferde olmuyor. 3 defa değiştirdim 2 bin km aralıklarla. Sağlıklı bir değişim olması açısından.. O yüzden kutunun yarısını koydum..

    İşini bilen servisler dönüş hortumunu da sökerek şanzıman yağının komple boşalmasını sağlıyor sizinki gibi değişim de mümkün ama istenilen bir durum değil. 7 litrelik hazneden çıkan pis yağın yerine 4 litre temiz yağ konulduğunda geriye kalan 3 litre pis yağ temiz yağın özelliğini yitirmesine sebep olacaktır. Ama şu var, hiç değişmemesinden kat kat iyidir.




  • Arkadaşlar aracım peugeot 406 2.0 benzinli bva otomatik vites aracımı ilk aldığımda usta selenoid valfi arıza görünüyor demişti yağı ile beraber selenoidler değişti. Aracımı yeni aldığım için o sıra pek fark edemedim. Lakin araçta hızlanırken devirin normalden fazla süzüldüğünü fark ettim bazı kullanıcıları yağının az olduğundan dolayı yapar dediler. İlk aldığım sıralarda geri kaçırma ve bu durum kesinlikle yoktu şimdi yeni yeni biraz yüksek rampalarda geri kaçırma yapıyor. Başka bir sorunum daha var vites 2 den 3 e geçer ken birden boşa düşüyormuş gibi oluyor geri normale dönüyor bu sorunları çözmek için ne yapmam gerekir nasıl bir yol izlemem gerekir. Herkese teşekkür ederim.
  • aracımı honda servisine verdim.bujileri degişecek,sübop ayarı yapılp bogaz kelebegi de temizlenecek.bakalım ilk 5 dakikada olan durma aşamasındaki stop etme ve t
    itreme düzelecekmi.sonuçları yazarım.
  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    Hayırlı akşamlar.benim opel astra 2001 benzinli otomatik CD aracımda bir sorun baş göstermeye başladı.

    Kırmızı ışıkta beklerken boşa almadığım zamanlarda yani D de iken frenden ayağımı çektiğimde araç bazen gitmek istiyor bazı zamanlarda gitmek istemiyor. Yağına baktırdım ama sıkıntı yok.bilgisayara bağladılar,motora tiribün hatası gitmiş.ayrıca oksijen sensörlü hatası da gitmiş.göstergelerde herhangi bir ışık yanmadı.sökülüp bakılacak 2000-4500 arası masrafı olabilir dediler.motor yağının kenarındaki çubuktan şanzıman yağına bakıyorum kırmızı değil açık kahve rengi.bu arada yağ göstergesi maximumda.bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.şimdiden teşekkürler..
  • samgur kullanıcısına yanıt
    aracımı honda servisine verdim.şu anda araçta her şey düzeldi.ve çekiş gücü artıp yag gibi gidiyor.bazı durumlarda yetkili servislere gitmek şart..tabi her serviste degil başka bir yetkili servis arızayı tesbit edemedi bana şanzımanı inderecegiz sadece söküp takması 1000 tl tutar dedi tabi onu kaala almadım...toplam 350 tl yaptırdım bunları....ayrıca çözüm bulamayan diğer serviside honda merkeze bildirecegim....işi bilen yapacak...sineye çekmek yok..
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    evet....yag ile alakası yokmuş..yetkili servisin söyledi şanzıman yagı ölçümü araç çalışmadan ölçüm oluyormuş ve doğru çıkıyor o şekilde....bogaz kelebegi temizlendi ,bujilerin hepsi degişti ve sübop ayarı yapıldı çok sıkıymış ve her 30-35 bin km bu ayar yapılmalıymış lpg araçlarda digerlerinde 40-45 bin km olması lazımmış...
  • ZAMAN NE ÇABUK GEÇİYOR...ARALIK/2017 AYINI YAŞADIĞIMIZ GÜZEL BİR PAZAR GÜNÜNDEN YAZIYORUM....BUGÜN SİZE, 1996 MODEL OPEL VECTRA CDK AT 2.5İ BENZİN/LPG Lİ OTOMATİK VİTES ARACI OLAN ARKADAŞIMIN BAŞINDAN GEÇEN İLGİNÇ BİR OLAYI ANLATMAK İSTİYORUM VE YORUMUNUZU BEKLİYORUM..YİNE BİR TATİL GÜNÜ, ARABASI ANKARA DAKİ AVM LERDEN BİRİNİN KAPALI OTOPARKINDA ARIZALANINCA, ÇEKİCİ ÇAĞIRARAK YARDIM İSTEMİŞ ANCAK, ÇEKİCİNİN YÜKSEKLİĞİ KAPALI OTOPARKA SIĞMAYINCA, ARIZALI ARAÇ MECBUREN BOŞ N KONUMUNA ALINARAK 600 METRE KADAR SÜRÜKLENEREK DAHA SONRA ÇEKİCİYE ARKADAN VE SADECE ARKA TEKERLERİ ÇEKİCİNİN GÖZLÜK TABİR EDİLEN YERİNE YERLEŞTİRİLİP ÖN TEKERLERİ FAAL BİR BİÇİMDE OTO SANAYİYE GÖTÜRÜLMÜŞ ANCAK, ELEKTRİK AKSAMINDAKİ ARIZASI ISLAH EDİLİP, KONTROLLERİ YAPILDIĞINDA VİTESİN SADECE İLERİ DOĞRU GEÇTİĞİ, GERİ R POZİSYONUNA ALINDIĞINDA İSE GERİYE GEÇMEDİĞİ GÖRÜLMÜŞ, SONUÇTA ŞANZUMANIN, ARABA ÇEKİCİ İLE SIRF BU ŞEKİLDE ÇEKİLDİĞİ İÇİN ARIZALANDIĞI KENDİSİNE SÖYLENİNCE, MEYDANA GELEN BU ANLAŞMAZLIK TAM DA BU ESNADA YAŞANMIŞTIR...BU KEZ ÇEKİCİ KAPALI ALT OTOPARKTAN 600 METRE SÜRÜKLENEREK DIŞARI ÇIKARILDIĞI İÇİN ŞANZUMANIN ARIZALANDIĞI, ARKADAŞIM İSE; ARABANIN ÇEKİCİYE TAM YÜKLENMEDEN SADECE GÖZLÜK KISMINA YÜKLENDİĞİ İÇİN ARIZALANDIĞINI İDDİA ETMEKTEDİR...DAHA ÖNCE DE DEDİĞİM GİBİ, BU KONU HAKKINDA YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oceanrace

    ZAMAN NE ÇABUK GEÇİYOR...ARALIK/2017 AYINI YAŞADIĞIMIZ GÜZEL BİR PAZAR GÜNÜNDEN YAZIYORUM....BUGÜN SİZE, 1996 MODEL OPEL VECTRA CDK AT 2.5İ BENZİN/LPG Lİ OTOMATİK VİTES ARACI OLAN ARKADAŞIMIN BAŞINDAN GEÇEN İLGİNÇ BİR OLAYI ANLATMAK İSTİYORUM VE YORUMUNUZU BEKLİYORUM..YİNE BİR TATİL GÜNÜ, ARABASI ANKARA DAKİ AVM LERDEN BİRİNİN KAPALI OTOPARKINDA ARIZALANINCA, ÇEKİCİ ÇAĞIRARAK YARDIM İSTEMİŞ ANCAK, ÇEKİCİNİN YÜKSEKLİĞİ KAPALI OTOPARKA SIĞMAYINCA, ARIZALI ARAÇ MECBUREN BOŞ N KONUMUNA ALINARAK 600 METRE KADAR SÜRÜKLENEREK DAHA SONRA ÇEKİCİYE ARKADAN VE SADECE ARKA TEKERLERİ ÇEKİCİNİN GÖZLÜK TABİR EDİLEN YERİNE YERLEŞTİRİLİP ÖN TEKERLERİ FAAL BİR BİÇİMDE OTO SANAYİYE GÖTÜRÜLMÜŞ ANCAK, ELEKTRİK AKSAMINDAKİ ARIZASI ISLAH EDİLİP, KONTROLLERİ YAPILDIĞINDA VİTESİN SADECE İLERİ DOĞRU GEÇTİĞİ, GERİ R POZİSYONUNA ALINDIĞINDA İSE GERİYE GEÇMEDİĞİ GÖRÜLMÜŞ, SONUÇTA ŞANZUMANIN, ARABA ÇEKİCİ İLE SIRF BU ŞEKİLDE ÇEKİLDİĞİ İÇİN ARIZALANDIĞI KENDİSİNE SÖYLENİNCE, MEYDANA GELEN BU ANLAŞMAZLIK TAM DA BU ESNADA YAŞANMIŞTIR...BU KEZ ÇEKİCİ KAPALI ALT OTOPARKTAN 600 METRE SÜRÜKLENEREK DIŞARI ÇIKARILDIĞI İÇİN ŞANZUMANIN ARIZALANDIĞI, ARKADAŞIM İSE; ARABANIN ÇEKİCİYE TAM YÜKLENMEDEN SADECE GÖZLÜK KISMINA YÜKLENDİĞİ İÇİN ARIZALANDIĞINI İDDİA ETMEKTEDİR...DAHA ÖNCE DE DEDİĞİM GİBİ, BU KONU HAKKINDA YORUMLARINIZI BEKLİYORUM...

    Arkadaşın dava açar ve bilirkişiye verilen dosya üzerinde yapılan teknik inceleme neticesinde sorunun nereden kaynaklandığı ortaya çıkar. Süreç uzun olur peşinen belirteyim.




  • oceanrace O kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun.

    Zaruri durumlarda otomatik vites araç en çok 50 km/saat hızla en çok 50 km çekilebilir. Kaldı ki bu zaruri durumlarda geçerlidir. Çekici çağrılan bir arabanın 4 lastiği de yerden kesilmelidir. 600 metre N konumuyla itelemek o şanzımana zarar vermez. Tamamen çekicinin hatası.

    Herhangi bir otomatik vitesi -paranız varsa- denemek için uzun yola çıkıp yokuş aşağı filan N konumunda kullanın. Bir müddet sonra R'ye geçmez; geçse de hareket etmez. Akabinde D'ye geçmez; geçse de hareket etmez. Şanzımanı kucağınıza aldınız, tebrikler.

    Yalnız çekici bu durumu bilee bile kabul etmez. İş mahkemeye gider gibi duruyor. Bilirkişiler sizi/arkadaşınızı haklı bulup çekiciye tüm masrafları ödecektir ama ülkemizde dava süreçlerinin nasıl yavaş işlediğini siz de bilirsiniz.
  • 2009 model suzuki swift aracım var.
    Aisin aw80/40LS model şanzımanı kullanıyor. ilk sahibi şanzıman yağını hiç değiştirmemiş.
    ben ilk değişimi yaptım. 1000km sonrasında ikinci değişimi yapacağım. Şanzıman soğutucu kit satın aldım onu da takacağım
    benim sorunum şanzıman ısınması ile gaza ani yüklenmede vuruntu oluşması. D konumda bu problem var. 3. konumda sorunum yok.
    bu problemi de her zaman değil yüksek devirdeyken yapıyor. sanırsam 4. vitese geçişte yapıyor.
    ankarada çok iyi bir usta arıyorum şanzıman tamiri ve gerekirse revizyon yapacak ve garantili yapacak.
  • Hayırlı akşamlar.benim opel astra 2001 benzinli otomatik CD aracımda bir sorun baş göstermeye başladı.



    Kırmızı ışıkta beklerken boşa almadığım zamanlarda yani D de iken frenden ayağımı çektiğimde araç bazen gitmek istiyor bazı zamanlarda gitmek istemiyor. Yağına baktırdım ama sıkıntı yok.bilgisayara bağladılar,motora tiribün hatası gitmiş.ayrıca oksijen sensörlü hatası da gitmiş.göstergelerde herhangi bir ışık yanmadı.sökülüp bakılacak 2000-4500 arası masrafı olabilir dediler.motor yağının kenarındaki çubuktan şanzıman yağına bakıyorum kırmızı değil açık kahve rengi.bu arada yağ göstergesi maximumda.bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.şimdiden teşekkürler..
  • Selamun aleykum abi al4 şanzımanın var citroen c4 araç 1den 2ye atarken araç vuruntu yapıyordu istanbulda bi ustaya verdim aracı selonoid değişmiş araçta araç şanzumanı hata veriyor ve hataları silmiyor selonoid değişiminden sonra oldu bunu neden yapar usta beyin bozuk dedi yarın yeni beyin gelicekmis onu deniyecekmis yazılımsal bisi olabilirmi aracimda vuruntudan baska bisi yoktu
  • Ahmet.6161 A kullanıcısına yanıt
    Ahmet.6161 arac sanzimanindaki fren sensoru devreye girip sanzimani siz gaz verene kadar notr konuma aliyor olabilir. soyle test edebilirsiniz; araci durdurun, kisa bir sure mesela 5-10 saniye frene basin, biraktiktan sonra araciniz kendisi one ivmeleniyorsa bu normaldir. ikinci denemenizde 1 dakika frende bekleyip birakin aracin siz gaza basmadan kendi kendine one ivmelenmemesi gerekir. durum boyleyse hersey normal calisiyordur. opel'in kullandigi ilgili sanzimanin da uzun fren sirasinda basinci notralize edecegini tahmin ediyorum. diger kod icin bir sey soylemek zor. su an bir anormallik yoksa elletmeyin bir muddet.
  • Selam ün aleyküm,

    Mersinde yaşıyorum ve bir 98 model Proton 418 otomatik şanzımanlı aracım var. Yıllardır şanzımanla ilgili sıkıntı yaşıyorum.
    Bundan yaklaşık dört beş yıl önce ilk sıkıntım başladı.
    İlkinde şanzımanda parça değişti sonra komple iç takımını değiştirdim. Araç ikinci araç olunca sürekli yatıyordu yani kullanılmıyordu.
    Şimdi aracı kullanmaya başladım ve sıkıntıların devam ettiğini gördüm.
    Yine bir şanzımancının yolunu tuttum.
    Aracın vites değiştirmeleri 2 den 3 e geçerken uzun süre vardı ve bir süre sonra 4 den 3 e düşürüyor ve kendini korumaya alıyor.
    Bu sorunlarla gittim yaklaşık 3000 TL masraf yaptım uzun geçiş süresi kısaldı. Şehir içinde vites düşürmesi olmuyor ama otoyola çıkınca bir süre sonra yaklaşık 30 Km vites yine 3 e düşüyor ve araç kendini korumaya alıyor.
    Kontrol ettik yağ azalmış ilave ettik şimdi biraz daha iyi ama biraz zorlandı mı yine kendini korumaya alıyor ve vites düşüyor.
    Bu konu hakkında yardımcı olabilirseniz çok sevinirim




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Hocam yakın zamanda peugeot 206 AL4 otomatik şanzıman yağını değistirecegim.Şuan büyük şehirde yaşamadıgim icin bu işlemi yaptiracagim yere güvenmiyorum şanziman yagini ben alip goturecegim ve planim 2 kere degistirmek sizce nasil bir yol izlemeliyim benim planim yagi degistirmek 100 km sonra tekrar degistirmek seklinde bu yag degistirdikden sonra acaba yag seviyesini nasil kontrol edebilirim şimdiden tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nickimsonikimsi

    Hocam yakın zamanda peugeot 206 AL4 otomatik şanzıman yağını değistirecegim.Şuan büyük şehirde yaşamadıgim icin bu işlemi yaptiracagim yere güvenmiyorum şanziman yagini ben alip goturecegim ve planim 2 kere degistirmek sizce nasil bir yol izlemeliyim benim planim yagi degistirmek 100 km sonra tekrar degistirmek seklinde bu yag degistirdikden sonra acaba yag seviyesini nasil kontrol edebilirim şimdiden tesekkurler.

    Yağ, filtre ile beraber karterdeki mıknatıs temizlenerek değişirse anlamlı olur. Yağı sık aralıkta değiştirseniz de mıknatısın etrafında talaş varsa işlevini yitirir, filtre doluysa o da işlevini yitirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose


    quote:

    Orijinalden alıntı: MuratHoca87

    Cumartesi günü yağ değişimi yapıldı 4 lt yağ aldı şanzıman.. Şanzımanı komple indirip açmazsan 7-8 lt yağ almaz. Yani en azından benim aracımda böyle.. AL4 şanzıman.. Yağ değişimi sizinki gibi 1 seferde olmuyor. 3 defa değiştirdim 2 bin km aralıklarla. Sağlıklı bir değişim olması açısından.. O yüzden kutunun yarısını koydum..

    İşini bilen servisler dönüş hortumunu da sökerek şanzıman yağının komple boşalmasını sağlıyor sizinki gibi değişim de mümkün ama istenilen bir durum değil. 7 litrelik hazneden çıkan pis yağın yerine 4 litre temiz yağ konulduğunda geriye kalan 3 litre pis yağ temiz yağın özelliğini yitirmesine sebep olacaktır. Ama şu var, hiç değişmemesinden kat kat iyidir.

    Al4 şanzımanda araya gireceğiniz hortum yok.



    Şanzımanın üstündeki bir eşanjör e motor suyu hortumları giriyor.



    Tag bu şekilde soğuyor (veya en başta ilk calismada hızlı isiniyor)




  • Merhaba arkadaşlar
    aracım 2004 model 2.4 accord aracıma yeni motor yapıldı ve kalorifer peteğinden su sızıntısı dolayı ile beyin değişti. Rodaj sonrası araçla gazlamaya çıktım 4. vitese kadar her sey çok iyi fakat araç 4. viteste 190km hıza geliyor ve orada kalıyor devir 5000 - 5500 arası 5. vitese atıyorum devir 4000 e düşüyor fakat hız kesinlikle 190km yi geçmiyor. Ustalar 2 seçenek sunuyor ya şanzuman kendini korumaya alıyor yada aldığım motor beyninde hız limiti var ve kesin cevap alamıyorum. Yardım edin lütfen fikirlerinize çok ACİL ihtiyacım var.
  • 
Sayfa: önceki 155156157158159
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.