Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
214
Cevap
24
Favori
452.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkür ederim.

    sanki tamircinin dediğini yaptığımda biraz zorlanma oldu gibime geldi. ondan size sormak istedim.

    kullanma kılavuzundada ilk yazdığım gibi yazıyor

    N

    EL FRENİ

    P

    FRENİ BIRAK

    KONTAĞI KAPAT.

    son olarak da şunu sorayım: hep bu işlemi izliyordum ben, ama ders aldığım hocanın dediği üzere kontağı kapattıktan sonra pye alıyordum vitesi... sanırım yanlış yönlendirildim. tamirci de bana sen kontağı kapatmakla elektriği kesiyorsun vites kolu sertleşir vs. gibisinden birşeyler söyledi. sizce çok zarar vermişmiyimdir vitese şanzımana vs... üzüldüm şimdi...
  • hiçbirşey olmaz herşeyin tedbiri var sistemlerde. Sadece hareket ederken P-R-D konumlarından birine almayın yeter. Bir de D de iken ayak frende diğer ayakla gaz vermeyin.
  • yok, bu saydıklarınızı yapmıyorum :) D kullanıyorum sürekli. 1 2 karlı buzlu yol için. zaten karda almadım arabayı, okadar iyi değilim daha. pişmem gerek. şu kontak olayı canımı sıkmıştı. teşekkür ederim tekrardan...
  • Karlı yollar için buz kristali sembolü olan düme varsa ona basın. Bunun dışında D ile 1-2 arasındaki fark sadece üst vites sınırının 1,2 yada 4 olmasıdır (aracınız 4vitesli ise) Sonuçta yavaş gittiğinizde araç zaten 1.-2. vitesleri geçmez. Buz işareti aktif olunca vitesin iç basıncı düşürülür böylelikle motordan tekere aktarılan güç zayıflar, araç patinaja düşmeden yavaşça kalkar.
    Otomatik viteslerde siz D ye alın işin elektroniği zaten motoru ve şanzımanı koruyacak değerlerde aacı çalıştırır. Bir ara sinirlenip giderken yanlışlıkla aracı D den r ye geçirmiştim. Vites kontrolü elektronik olduğu için R ye geçmemişti düz devam ettim. 1-2 sn içinde de d ye geri aldım zaten.
  • kar var diye aku bosalmıstır arabayı calıstıracagım 20 dakka. p de mi kalsın d ye mi alayım
  • Elbette P de kalsın araç boşta çalışacaksa yoksa vitesi yükte (D) bırakmanın hem tehlikesi var hem de yakıt tüketimini artırır.
  • tşkr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM

    ben çok gördüm böyle diyenleride sonra tozu yuttular dsg ile, tabi ayrıca daha önce manuel kullanmış kişiler sol ayaklarıyla debriyaja basar gibi frene basarlar sonra küt arkadaki adam çarpmış bunlarıda gördük öle 8 yaşındaki çocuk değilde o kadar yıl manuel araba kullanmış koca koca adamlar otomatik vites arabayı çalıştıramadılar bile (çalıştırırken ve vites değiştirilirken frene basılması gerekiyor) . öle ahkam kesmekle olmuyo erkek adam işi değil diye.sonuçta bilmemek değil öğrenmemek ayıptır. manüel öle matah bişey olsa f1 arabalarının hepsi manüel olurdu.




  • arkadaşlar ben arabayı çok az kullanıyorum. günde 15 dk filan. bazen 1 hafta almadığım oluyor. bir arkadaş aküyü boşaltırsın filan dedi. doğru mudur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppimpirikk -- 3 Şubat 2012; 22:22:17 >
  • 2004 model 307 1.6 xt premium araç aldım
    bunlarda p den d ye geçmek için frene basıp geçmek gerekli yalnız benim aracımda direk geçiyor asıl sorunum araç çalışır durumda P de 2 dk bırakırsam vitese geçiremiyorum sorun ne olabilri acaba çok acil yardıma ihtiyacım var?
  • hiç kullanmadım pug'ların otomatiğini ama bir iki ufak tahmin yürütebilirim sanırım. 2 dakka bekledikten sonra frene basarak geçirmeyi denediniz mi? p den d ye geçerken frene basılması her otomobilde geçerli yoksa arabanın fırlama ihtimali var. otomatik viteslerde ufak bi kanca bu işlevi görüyor belki o kırılmıştır. bi baktırmanızda fayda var.

    saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omeracikgoz

    hiç kullanmadım pug'ların otomatiğini ama bir iki ufak tahmin yürütebilirim sanırım. 2 dakka bekledikten sonra frene basarak geçirmeyi denediniz mi? p den d ye geçerken frene basılması her otomobilde geçerli yoksa arabanın fırlama ihtimali var. otomatik viteslerde ufak bi kanca bu işlevi görüyor belki o kırılmıştır. bi baktırmanızda fayda var.

    saygılar.

    Edit:sorun yokmuş.yanlışlık yapıyormuşuum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semihh95 -- 2 Nisan 2012; 7:45:39 >
  • Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
    Suan nisan 2012
    3sorum olacaktı

    1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
    2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
    3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
    Çok sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
    Suan nisan 2012
    3sorum olacaktı

    1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
    2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
    3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
    Çok sağolun

    1-Honda
    2-Sonradan otomatik vites kutusu taktırmak mantıksız ve masraflı olur.
    3-LPG ile motor uyumlu olduktan sonra sorun yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
    Suan nisan 2012
    3sorum olacaktı

    1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
    2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
    3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
    Çok sağolun

    1-307 tam otomatiktir tavsiyem.
    2-boşver taktırma işini
    3-otomatik ile lpg birşey değiştirmez önemli olan motorum uyumu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Butce olarak 30.000 TL
    OTM olsa iyi pratik olurdu.
    Citroen c1 30.700
    suzuki Alto 29.000
    Chery kimo forza 23.000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semihh95


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Merhaba Değerli Forum Uyeleri;
    Suan nisan 2012
    3sorum olacaktı

    1)Alınabilecek hesaplı otomatik vitesli nevar?
    2)Her marka modele otm. vites takılırmı?
    3)Otm.Vites ve lpg beraber ne kadar verimli?
    Çok sağolun

    1-307 tam otomatiktir tavsiyem.
    2-boşver taktırma işini
    3-otomatik ile lpg birşey değiştirmez önemli olan motorum uyumu

    Honda Jazz tavsiyemdir CVT li dir.
  • Arkadaşlar yeni işe başladım.
    Otomatik vitesli opel vecktra verecekler daha önce hiç sürmedım konuyu gnel anlamda okudum kafam aldı
    Fakat uygulamaya geçelim,

    Şimdi park etmek gerekirken

    Araç park esnasında yapılması gereken şeyler nelerdir,

    birde yokuş inerken vites geçişleri ( D D1 D2 nasıl olmalıdır.. )

    Yardımcı olursanız çok sevinirim..
    Acil lazım..


    Araç çalıştırkende yapmam gereken şeyler nelerdir

    Bunu bana anlatırsanız size dua etmekten başka yapacağım bir şey yoktur.. :


    Allah sizden razı olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi farego -- 6 Nisan 2012; 20:13:53 >
  • Son olarak, bu araba ile yokuşta durdun nasıl kalkılır..
  • Yokuş inerken de çıkarken de D de durur vites. Araç yüklü yada yük çekiyorsa yada bozuk yolda yavaş gidilmesi gerekiyorsa d2 yada d1.
    Çalıştırmak kolay.

    Araç P de yada N de olmalı. Motoru normal çalıştırın. P de ise D ye almak için mutlaka frene basmalısınız yoksa vites kilidi açılmaz kolu kıpırdatamazsınız. Birde frene basmadan vites koluna asılmayın. Bu durumda hasar yada arıza olmaz ama vites kilidini sıkıştırırsınız frene basınca kilit açılamaz kolu hareket ettiremezsiniz. N de iken çalıştırırsanız da ayağınızı frende tutmayı unutmayın. D ye alınca araç hareket edeceğinden ayağınızı dalgınlıkla frenden hafif çekerseniz ilerleyip başka bir aracaya, yayaya yada neseneye çarpabilirsiniz. Özellikle ışıkta vites D de önünüzde araç varken dalıp freni hafif bırakrsanız araç yavaşça ilerleyebilir, kontrolsüzce öndekine çarpabilirsiniz. Işıklarda durunca ayak frende N ye alırsanız hem vites kutusu aşırı ısınmaz uzun ömürlü olur hemde kazara hareket etmelerden korunursunuz.
    Aracı durdurmadan R ye almayın yada D de giderken araç son viteste ise (4-5-6) D1 yada D2 ye almayın. Elektronik kısmı koruma işini halleder ama diyelim ki sizin vites kutusunda bu durum için önlem almamışlar araç aniden fren yapar gibi yavaşlar arkadakiler size çarpabilir yada siz araç içinde kafanızı cama vs çarparak yaralanabilir, kontrolü kaybedebilirsiniz.

    Yokuşta durdunuz, araç p de, N de yada D de olsun. Ayak frende ve motor çalışıyor. Ayağınızı frenden çekerçekmez hafifçe gaz verin. Bazı otomatikler hafifçe geri kaçabilir bu orun değil. Çok çok el freniniz yarım çekin araç geri kaçmaz yada çok yavaş kaçar. Gaz verin yavaşça elfrenini de hemen indirin. Öncelikle boş yolda aracınızın vites karekteristiğini öğrenmenizi tavsiye ederim. Mesela rampa yukarı d durdunuz yak frende, ayağınızı frenden çekince ne kadar geri kayıyor. Tabi bu aracın yükü ile rampa eğimi ile de alakalıdır. Ama genelde çok kolaydır kalkmak sadece panik yapıp gaza aniden abanmayın. Araç güçlü ise hızlı toparlar, öndekine çarpabilirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.