DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir Kullanıcı
213
Cevap
31
Favori
372.540
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Otomatik vites araba nasıl kullanılır?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      06 Aralık 2011 10:06:29
      ARKADAŞLAR OTOMATİKTE 1 VE 2. VİTES SADECE YOKUŞ İNİŞ ÇIKIŞTAMI KULLANILIR. DÜZ YOLDA DA KULLANILAMAZ MI? YA DA İLK KALKIŞLARDA? SADECE D Mİ KULLANMAK GEREK?

      DÜN ARABAYI AKRABAM ALDI DÜZ YOLDA 2 İLE GİTTİ BANA KALIRSA ARABA İMDAT KURTAR BENİ DİYORDU. AĞLATTI DA ARABAMI :(



      _____________________________

    • Yarbay
      2985 Mesaj
      06 Aralık 2011 21:44:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: ppimpirikk

      ARKADAŞLAR OTOMATİKTE 1 VE 2. VİTES SADECE YOKUŞ İNİŞ ÇIKIŞTAMI KULLANILIR. DÜZ YOLDA DA KULLANILAMAZ MI? YA DA İLK KALKIŞLARDA? SADECE D Mİ KULLANMAK GEREK?

      DÜN ARABAYI AKRABAM ALDI DÜZ YOLDA 2 İLE GİTTİ BANA KALIRSA ARABA İMDAT KURTAR BENİ DİYORDU. AĞLATTI DA ARABAMI :(

      Sizin gibi pimpirikli birinin arabasını başkasına vermesi kesinlikle yanlış..

      Vitese gelirsek ; 1 olması, 2 olması, 3 olması, bu birle kalkılacak, sonra ikiye, üçe alınacak anlamında değildir. Yokuş aşağı inerken motorun kompresyon gücünden yararlanmak, yani aracı yavaşlatmanın sadece frenlere bırakılmaması amacıyla konulmuştur.



      _____________________________

      İnci akü 82 amper -- Boss 3,5 farad kapasitör -- 2x 4 AWG Power cable -- Pionner DEH-X7550SD -- M acoustic msx 465 -- M Acoustic MSX 1000.1 Mono -- Kicker Comp 38 -- Pioneer TS-A 6995 S -- Pionner ts s20 --JBL GTO 6508C 16cm Mid
    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      06 Aralık 2011 21:54:59
      bugün onu uyguladım. 2 yi. rampa inip çıkarken. çok işe yaradı.

      1 de karlı çamurlu buzlu yol içinmiş.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      801 Mesaj
      07 Aralık 2011 07:02:23
      @ppimpirikk, bizdeki otomatik Rio'nun kullanım kılavuzunda 1. ve 2. vitesler için 60-40 veya 40-20 km gibi bir sınır vardı. O vitesler yokuş çıkarken güce ihtiyaç duyulduğu anlarda kullanılmalı. Bu bilgiye sahip olmadan önce 3-4 kez düz yolda hızlanmak için kullanmıştım, araç kükreyip hızlanıyordu, hoşuma da gidiyordu ama böyle kullanmanın doğru olmadığı ortada.


    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      07 Aralık 2011 09:54:33
      evet düz yolda D kullanmak gerek.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      310 Mesaj
      09 Aralık 2011 13:38:15
      OTOVİTESİN NEYİNİ BİLMİOSUZKİ :) BENİM 8 YAŞINDA KARDEŞİM BİLE KENDİ KENDİNE ÖĞĞRENMİŞ AMCAMI İZLEYEREK. OTO VİTES ERKEK ADAMIN İŞİ DEĞİL ARABA DEDİĞİN ZEVK VERECEK OTODA ODUN GGİBİ OTURUNCA NE ZEVK ALIOSNZ :) HERHANGİ Bİ RAHATSIZLIĞINIZ YOKSA MANUEL TEK GEÇERİM OTOMATİĞİ EZERİM


    • Yarbay
      3195 Mesaj
      11 Aralık 2011 16:44:45
      guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

      otomatik ama manuel de var m tusu var.

      ustte de mandalın yanında + - var.

      bunları nasıl kullanacagız



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      11 Aralık 2011 20:50:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: ankarametinerr

      guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

      otomatik ama manuel de var m tusu var.

      ustte de mandalın yanında + - var.

      bunları nasıl kullanacagız


      artı eksi bir düşürmeye, karlı buzlu yolda arabayı kaydırmamaya yarıyor diye biliyorum. eğer vites kolunun yanındaki düğmeden bahsediyorsanız.



      _____________________________

    • Yarbay
      2411 Mesaj
      11 Aralık 2011 23:25:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: ankarametinerr

      guzel bir konu yeni aveonun otomatik vitesini anlatacakvarmı.

      otomatik ama manuel de var m tusu var.

      ustte de mandalın yanında + - var.

      bunları nasıl kullanacagız


      Manuel moda alıp vitesi kendin attırıyorsun özellikle iniş eğimli yollarda mevcut aracımda manuel moda alıp motor frenini kullanıyorum

      Her daim frene basmak araç için iyi değil,onun dışında otomatik modda kullanırsanız araç frene basmadığınız sürece hızlanacaktır

      Bu da frene basma ihtiyacını getirecek balataları eskitmeye ne gerek var



      _____________________________

      SSANGYONG ACTYON SPORTS 4X2 6/AT

      LUXURY HARD TOP
    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      12 Aralık 2011 19:56:13
      arkadaşlar ben acemi olduğundan yavaş seyrediyorum. araba gaza fazla basmadığımdan titriyormuş (babam söyledi). bir akrabam da 2 de kullan daha rahat olur dedi. tamirci ise 1 2 de zorunlu olmadıkça kullanmasın şansımanını mı yakar öyle bir şey demiş.

      hangisi doğru?

      arabamda R N D 1 2 vitesleri var başka yok.



      _____________________________

    • Yarbay
      3195 Mesaj
      12 Aralık 2011 21:47:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: ppimpirikk

      arkadaşlar ben acemi olduğundan yavaş seyrediyorum. araba gaza fazla basmadığımdan titriyormuş (babam söyledi). bir akrabam da 2 de kullan daha rahat olur dedi. tamirci ise 1 2 de zorunlu olmadıkça kullanmasın şansımanını mı yakar öyle bir şey demiş.

      hangisi doğru?

      arabamda R N D 1 2 vitesleri var başka yok.



      d de kullanma öneriliyor.



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Er
      6 Mesaj
      12 Aralık 2011 23:15:40
      yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.


      _____________________________

    • Yarbay
      3195 Mesaj
      12 Aralık 2011 23:17:37
      quote:

      Orijinalden alıntı: GÖZEN

      yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.

      buyuk masraf cıkarır mı 5 bin gibi



      _____________________________

      Resimli Hali

      [link=http://forum.donanimhaber.com/m_40697741
    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      13 Aralık 2011 09:37:04
      quote:

      Orijinalden alıntı: GÖZEN

      yaptığını birçok defa tekrarlarsan otomatik vites çubuğu var topuzun altında onun kırılmasına sebep olur.Ben bu şekilde vitesi zorladım ve bana 1000.TLye mal oldu.

      El freni Çekik gitmek mı yoksa 1 2 Vitesle gitmek mı çubuğu kırar?



      < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      364 Mesaj
      07 Ocak 2012 16:10:48
      merhaba, bir süredir otomatik vitesli araçları inceliyorum ama hiç kullanma fırsatım olmadı,
      benim otomatik vitesli araçlarda merak ettiğim bir konu var, normal vitesli araçlarda vites değiştirince mesela 2 den 3 e geçinde vites değişiminden dolayı gaz kesilip sonra tekrar yavaş yavaş veriliyor ve bu esnada debrijaj sert çekilirse hafif bi ileri geri sikkelenme olur araçta, acaba otomatik vitesli araçlarda da vites yükseltme sırasında bu değişimi hissediyor muyuz?



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      963 Mesaj
      07 Ocak 2012 20:06:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: frender

      merhaba, bir süredir otomatik vitesli araçları inceliyorum ama hiç kullanma fırsatım olmadı,
      benim otomatik vitesli araçlarda merak ettiğim bir konu var, normal vitesli araçlarda vites değiştirince mesela 2 den 3 e geçinde vites değişiminden dolayı gaz kesilip sonra tekrar yavaş yavaş veriliyor ve bu esnada debrijaj sert çekilirse hafif bi ileri geri sikkelenme olur araçta, acaba otomatik vitesli araçlarda da vites yükseltme sırasında bu değişimi hissediyor muyuz?

      Otomatik vitesin tipine göre değişir.

      Yarı otomatiklerde hissedilebiliyor bu. Özellikle düşük viteslerde.

      Tam otomatiklerde devirin düştüğünü devir saatinden ve arabanın sesinden anlıyorsunuz. Fakat tamamen sarsıntısız denemez.

      Çift kavramalı araç kullanmadım ama herhalde hiç sarsıntı olmuyormuş.



    • Er
      6 Mesaj
      10 Ocak 2012 21:18:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: ppimpirikk



      Alıntıları Göster


      El freni Çekik gitmek mı yoksa 1 2 Vitesle gitmek mı çubuğu kırar?

      araç durduktan sonra özellikle yokuş aşağı veya yokuş yukarı durumlarda önce otomatik vitesi P park durumuna getirip ayağını frenden çekip sonra el frenini çekersen bütün yükü vitese yüklemiş oluyorsun ve daha sonra çalıştırıp vitesi dreive D konumuna getirmek istediğinde vites giçmekte zorlanmaktadır.Buda zaman içinde çubuğun etrafındaki tırnakların kırılmasına neden olur yani vites çubuğu kırıldı denir servisler tarafından.Bir çubuk yüzünden bütün vites kutusu malesef değişmektedir.Tabi eğer iyi bir ustaya denk gelirseniz yoksa şanzıman arızalı derler vs...



      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      10 Ocak 2012 21:25:16
      5 bin tlmi valla kim diyorsa yalandır derim.Vites çubuğu kırılması ise tabi...malesef işi bilmeyen çok ustayım diyen var.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      304 Mesaj
      18 Ocak 2012 23:28:11
      ARKADAŞLAR, ARABAYI STOP EDERKEN ŞUNLARI YAPIYORUM... YANLIŞSA SÖYLEYİN ÇÜNKÜ TAMİRCİ KAFAMI KARIŞTIRDI!

      PARK YERİ BULDUM PARK ETTİM

      N YE ALDIM

      EL FRENİNİ ÇEKTİM

      FRENİ BIRAKTIM

      P YE ALDIM.

      KONTAĞI KAPATTIM.

      DOĞRU MUDUR??

      TAMİRCİ BANA N YE ALMA DİREK P YE GEÇİR, EL FRENİNİ ÇEK, KONTAĞI KAPAT DEDİ...

      HANGİSİ DOĞRUU????



      _____________________________

    • Yarbay
      2507 Mesaj
      20 Ocak 2012 15:48:31
      İlk yazdığın da doğru, tamircinin dediklerini yaparken
      durdun, ayak frende
      P ye aldın hala ayak frende
      El frenini çektin
      Motor stop
      indin
      Olay şu P ye aldığında vites kutusunda bir tırnak dişliye geçer ve şanzımanı kilitler. Eğer sen ayak frende değilken p ye alır el frenini çekersen aracın öne yada arkaya hafif kayıp kilitleyen dişliyi sıkıştırır. P den çıkartmak istersen biraz zorlar o nedenle ilk yaptığın da doğru tamircinin dediği de. Yapmaman gereken durup p ye alıp ayak frende değilken el freni çekmen.

      Arabayı ilgili vitesin hız sınırında kullandığın sürece sorun yok ama örneğin 2 de üst sınır 60 olsun sen de 60 ile gidersen motor devri yüksek olur bu da
      yakıt tüketimini arttırır
      vites kutusunun gereksiz yere aşırı ısınmasına yol açar
      Aşırı ısı yağ ömrünü de azaltır, keçe, balata gibi parçalara da zarar verir.
      Sen d ye al devrin 2000 lerden aşağıya düşmesin. En ideali 90 km de 4 e yada en üst vitese araç geçtiğindeki devir sayısıdır (elbette düz yola göre) Bir de lastik havalarını sık sık kontrol edin üretici değerlerinde tutmaya çalışın. Otomatik viteste aracın zorlanması ile vites büyütme daha üst devirlere alınır sürekli bir düşük viteste kalırsınız araç bağırır. Lastik havaları azalınca sürtünme artar, yakıt tüketiminiz de paralel olarak artar.



      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.