Şimdi Ara

Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
24
Favori
452.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

    1 – HAZIRLIK

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

    1 – HAZIRLIK

    Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

    1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

    2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

    A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

    B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

    3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

    4 - Emniyet kemerini takınız.

    5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

    DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
    6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

    A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

    2 – KALKIŞ YAPMAK

    Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
    1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

    2 – Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

    3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

    Kalkış yapmak için,

    4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

    5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    6 – Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

    3 – SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    1 - Trafik kurallarına uyunuz.

    2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

    3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

    4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

    5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    4 – GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 – Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 – Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    5 – ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

    2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

    6 – DURMAK. DURMA KURALLARI

    1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

    2 – Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

    3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

    4 – Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

    7 – ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

    1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

    2 – Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

    3 – Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

    4 - En son fren pedalını bırakınız.

    5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

    6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

    7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

    OTOMATİK VİTESLER

    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.
    kaynak







  • Kardeş emeğine sağlık.Otomatik vitesli araç hiç kullanmadım ama kullanmış gibi oldum.Teşekkürler bilgilerinizden dolayı...
  • hocam gerçekten çok güzel açıklamalar yapmıssınız ellerine sağlık teşekkürlerimi sunarım. inişli ve çıkışlı yerlerde park etmek için önce n sonra elfireni olayı. motor yükü şanzımana binince p konumundan çıkarmak baya zorlanmaya neden oluyor ve kötü bir ses tak diye. saygılarımı sunarım
  • Verdiğiniz bilgiler gerçekten çok yararlı. Emeğiniz için teşekkürler.
  • bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi

    quote:

    Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.


  • Bu ne ya, kolay kullanım icin oto vites istiyordum bu manuelde karışıkmış. Yok d yok d1 yok n frene bas onu iktir gazı çek ona bas. Kafam karıştı
  • Bilgiler için teşekkürler.
  • emege saygı...
  • hocam eline saglık 4 yıldır manuel araba kullanıyorum,, manuel kullanımı böyle anlatmadılar,, Allah nasip ederse 1kaç gün sonra 1993 mazda 626hb otomatik almaya gidicem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    bu kadar ayrıntı olmasa da olurmuş gerçi

    quote:

    Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.




    ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)
  • Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

    Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

    Teşekkürler.

  • ama orada bir eksik war enzübesmelede çekilir sağ ayagızı araca atarken :)



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

    Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

    Teşekkürler.




    Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen
    quote:

    Orijinalden alıntı: ehedBir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

    Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

    Teşekkürler.

    Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


    D pozisyonunda birinci vites balataları her zaman kavramadadır. Yani dururken debriyaj da yok, balataları da ayırmaz. Bazı 50'lerde üretilmiş istisnalar var ama onlar da N'ye atar kalkmak için D'ye geçirmek gerekir.

    Ekonomi için bir faydası yoktur. N'de devir yükseliyor zaten, tersine daha yüksek rolanti için daha çok yakıt harcanır, bir de birinci vites balataları erkenden aşınmış olur. Eğer dur-kalk trafiğinde gaza hiç basmadan kalkabiliyorsanız, o anda ihtimal ki bir manuelden daha az tüketiminiz olur.

    Gaza hiç basmadan kalkabilmenin bir yolu aslında tam anlamıyla durmamaktır. Otomatiklerde serbest yavaş kalkışta (yani gaza basmadan) en büyük vakit kaybı ilk hareket kazanılırken oluyor. Sonrasında 7-10 km/s gibi hızlara daha rahat çıkabilir. Öndeki araç manuelse "kavrama-yaptığı" için durup kalkabilir, bu siırada sabite daha yakın bir hız korumak, veya hızı daha az dalgalandırmak otm. için ekonomik ve kolay olandır. Bazen gaza dokunmak gerekebiir bu durumda da gazı mümkün olan en erken zamanında bırakmayı öğrenmek lazım.

    Uzun bekleyişlerde N'ye almanın tek faydası soğumaya yardımcı olmasıdır. Bunun da sıcak havalarda uzun tırmanışlardan sonra bir de uzun bir bekleyiş varsa akla gelmesi lazım bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen


    quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Bir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

    Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

    Teşekkürler.




    Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


    ben %5-10 gibi bir tasarruf ediliyor diye biliyorum. Uzun kırmızı ışıklarda N ye alıyorum. Devirin düşük olması yalnız başına arabanın az yaktığı anlamına gelmez. ama devamlı vites değişimlerinde yıpranan parçalar vardır heralde




  • Bizim Araba N ve D de aynı devri tutturuyor Arac opel insigni 2.0D otomatik.. neyse ben öyle biliyordum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen
    quote:

    Orijinalden alıntı: ehedBir senedir otomatik vites kullanıyorum ve sormak istediğim bir konu var. Araç dururken vitesi n (boş) ye alsak harekete geçecekken d yapsak yakıt açısından bir tasarrufu olur mu? Mesela kırmızı ışıklarda, durmamız gereken durumlarda ama stop etmememiz lazım veya dur kalk larda. Otomatik vitesin kolaylığını bir kenara bırakıp bu şekilde bir kullanım uygulasak yakıt tasarrufu sağlamış olur muyuz?

    Burda ikinci bir soru hadi yakıt tasarrufu oldu ama bu durum arabaya şanzumana bir zarar verir mi? Düşünsenize sıkışık trafikte 100 kere bu durumla karşılaştık veya böyle kullanıyoruz diyelim. Yine söylüyorum otomatik vitesin kolaylığını ve mantığını bir kenara attığımızı düşünelim.

    Teşekkürler.

    Durduğumuzda Debriyaja basmak yerine boşa alsak yakıttan tasarruf edermiyiz Hayır Buda aynı şey sonuçta otomatik vites dururken debriyaja basar bi farkı yoktur Yanlışsa Düzeltin


    D pozisyonunda birinci vites balataları her zaman kavramadadır. Yani dururken debriyaj da yok, balataları da ayırmaz. Bazı 50'lerde üretilmiş istisnalar var ama onlar da N'ye atar kalkmak için D'ye geçirmek gerekir.

    Ekonomi için bir faydası yoktur. N'de devir yükseliyor zaten, tersine daha yüksek rolanti için daha çok yakıt harcanır, bir de birinci vites balataları erkenden aşınmış olur. Eğer dur-kalk trafiğinde gaza hiç basmadan kalkabiliyorsanız, o anda ihtimal ki bir manuelden daha az tüketiminiz olur.

    Gaza hiç basmadan kalkabilmenin bir yolu aslında tam anlamıyla durmamaktır. Otomatiklerde serbest yavaş kalkışta (yani gaza basmadan) en büyük vakit kaybı ilk hareket kazanılırken oluyor. Sonrasında 7-10 km/s gibi hızlara daha rahat çıkabilir. Öndeki araç manuelse "kavrama-yaptığı" için durup kalkabilir, bu siırada sabite daha yakın bir hız korumak, veya hızı daha az dalgalandırmak otm. için ekonomik ve kolay olandır. Bazen gaza dokunmak gerekebiir bu durumda da gazı mümkün olan en erken zamanında bırakmayı öğrenmek lazım.

    Uzun bekleyişlerde N'ye almanın tek faydası soğumaya yardımcı olmasıdır. Bunun da sıcak havalarda uzun tırmanışlardan sonra bir de uzun bir bekleyiş varsa akla gelmesi lazım bence.



    Tork konvertörlü otomatiklerde (dsg, easytronik cartronik curtronik olmayan) viteste olduğu sürece tork konvertör döner ve yağ basıncı sağlar, bu dönüş ise motordan aldığı güç ile olur. Lamba beklemeleri ve duraklamalar uzun süre olacksa, 1dk gibi, boşa almak ve lamba yanınca vitese almak çok az da olsa yakıt tasarurufu sağlayacaktır. Daha uzun süreli beklemelerde ise motoru durdurmak daha da fazla yakıt tasarrufu sağlar.




  • Hocam öncelikle çok tşk. ederim gerçekten otomatik vitese başlayanlar için çok yararlı olacagını zannediyorum ve aracı çalıştırırken (N) boşta olabilir demi bir sankınca yoktur (N) olmasında yoksa illa (p) demi olması lazım ve kalkarken direkt olarak (D) ye alsam bir sorun olur mu?
    Birde vites geçişleri devir saati kendini tamamladıgında gazdan ayagımızı çekip tekrar basmamız ile mi vites değişiyor.:)

    Eger böle ise yokuş aşağıya giderken gazamı basacam.)

    veya gaza bastıgımda çekmeme gerek yok mu vites kendiliğinden değişiyor mu?

    Şimdiden Çok Tşk. Ediyorum Herkeze hayırlı sürüşler ve kazasız,belasız Sürüşler diliyorum...Trafik Kurallarına Uyalım..
  • hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
    bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.
  • Rampalarda nasıl olcak ( yukarıya doğru ) arkamızda araba var diyelim yeşil yandı yeşil yanmadan önce gaza gerektiği kadar basıp öndeki araç hareket ettikten sonra ayağımızı frenden kaldırarak mı yapacaz
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.