Şimdi Ara

OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
33.911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "kapisiz" adlı kullanıcıya şunu demek isterim.özellikle vw nin dsg şanzımanları süper.düzgün kullanırsan hiç bir sorun çıkarmaz.ayrıca vites geçişlerini hissetmiyorsun bile. ÇOK RAHAT.:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.


    dizel yarı otomatik multimode 6 vites
    benzinli tam otomatik 4 vites
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.


    dizel yarı otomatik multimode 6 vites
    benzinli tam otomatik 4 vites


    Tam otomatik vitesin türü nedir onu soruyorum. Dizel MMT fakat benzinli olan klasik tork konvertörlü şanzıman mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Yeni Corolla'ların otomatik şanzımanı ne tip? Sanki onda da vites geçişleri çok uzun sürüyor gibi.


    dizel yarı otomatik multimode 6 vites
    benzinli tam otomatik 4 vites


    Tam otomatik vitesin türü nedir onu soruyorum. Dizel MMT fakat benzinli olan klasik tork konvertörlü şanzıman mı?


    aynen o şekilde eski nesil tork konvertorlu şanzıman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight

    bu civic sedanların hepsi tam otomatik mi yoksa cvt denen kötü sistemli olan var mı


    cvt'de tam otomatik yani kademeli otomatik ama sonuç olarak sistem aynı tork konvektör yani sizin dediğiniz kötü sistem yarı otomatik i-shift'tir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Ne kadar uzun anlatmışlar arkadaş. Vites değiştirmeler , yokuşlar vs. vs.
    Otomatik vites arabamı nasıl kullandığımı anlatıyım.

    1-) Arabaya oturduktan sonra emniyet kemerini takarım, farı açarım ve kapıyı kilitlerim. (Mükemmel 3 lüm, gece gündüz farketmez)
    2-) Frene basarım, kontağı çeviririm, vitesi P den D ye alırım. (Geri gideceksem R ye alırım)
    3-) El frenini indiririm.
    4-) Ayağımı frenden çektiğim anda araba zaten gitmeye başlar. Bundan sonrası sadece GAZ ve FREN.
    5-) Gidecegin yere vardıktan sonra, park et, ayağın hep frende basılı kalsın. El frenini çek, vitesi P ye al, farları kapat, kontağı kapat, kapı kilidini aç. Ayağını frenden çek ve arabadan in.



    Yok kırmızı ışıkta vites değiştirme, yok yokuşta vites değiştirme vs. gerek yok. Boşuna mı otomatik vites aldık.


    2 sorum var

    1)İlk çalıştırmada p den ilk önce n ye almıyormusunuz yoksa direk d yemi çekiyorsunuz

    2)Ayağın sürekli frende olsun derken nerelerde frende olsun düz yolda frende olsa güç kaybı olur yav

    edit: ilk sorumun cevabını aldım
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 6 Ağustos 2011; 0:40:11 >




  • valla otomatik civic ilgimi çekti mondeo yerine tercih edilebilirmi acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah


    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Ne kadar uzun anlatmışlar arkadaş. Vites değiştirmeler , yokuşlar vs. vs.
    Otomatik vites arabamı nasıl kullandığımı anlatıyım.

    1-) Arabaya oturduktan sonra emniyet kemerini takarım, farı açarım ve kapıyı kilitlerim. (Mükemmel 3 lüm, gece gündüz farketmez)
    2-) Frene basarım, kontağı çeviririm, vitesi P den D ye alırım. (Geri gideceksem R ye alırım)
    3-) El frenini indiririm.
    4-) Ayağımı frenden çektiğim anda araba zaten gitmeye başlar. Bundan sonrası sadece GAZ ve FREN.
    5-) Gidecegin yere vardıktan sonra, park et, ayağın hep frende basılı kalsın. El frenini çek, vitesi P ye al, farları kapat, kontağı kapat, kapı kilidini aç. Ayağını frenden çek ve arabadan in.



    Yok kırmızı ışıkta vites değiştirme, yok yokuşta vites değiştirme vs. gerek yok. Boşuna mı otomatik vites aldık.


    2 sorum var

    1)İlk çalıştırmada p den ilk önce n ye almıyormusunuz yoksa direk d yemi çekiyorsunuz

    2)Ayağın sürekli frende olsun derken nerelerde frende olsun düz yolda frende olsa güç kaybı olur yav

    edit: ilk sorumun cevabını aldım
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm


    1 ) 2. maddede cevap verdigim gibi.
    - Vites P' de iken arabayı çalıştırıyorsun
    - Daha sonra vitesi P'den D ye çekiyorsun.


    2 ) 5. maddede anlattığım sırada yaparken, frene bas diyorum.
    - Park ettikten sonra ayağın hep frende kalsın (giderken değil )
    - Park halindeyken El frenini önce çek, sonra P ye al. Daha sonra da ayağını frenden çek.


    Otomatik vites araba kullanırken, sadece SAĞ AYAĞINI kullan.
    Gaz ya da Frene sadece sağ ayağınla basacaksın. Sol ayağın hiç bir zaman pedala dokunmayacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N


    quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah


    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Ne kadar uzun anlatmışlar arkadaş. Vites değiştirmeler , yokuşlar vs. vs.
    Otomatik vites arabamı nasıl kullandığımı anlatıyım.

    1-) Arabaya oturduktan sonra emniyet kemerini takarım, farı açarım ve kapıyı kilitlerim. (Mükemmel 3 lüm, gece gündüz farketmez)
    2-) Frene basarım, kontağı çeviririm, vitesi P den D ye alırım. (Geri gideceksem R ye alırım)
    3-) El frenini indiririm.
    4-) Ayağımı frenden çektiğim anda araba zaten gitmeye başlar. Bundan sonrası sadece GAZ ve FREN.
    5-) Gidecegin yere vardıktan sonra, park et, ayağın hep frende basılı kalsın. El frenini çek, vitesi P ye al, farları kapat, kontağı kapat, kapı kilidini aç. Ayağını frenden çek ve arabadan in.



    Yok kırmızı ışıkta vites değiştirme, yok yokuşta vites değiştirme vs. gerek yok. Boşuna mı otomatik vites aldık.


    2 sorum var

    1)İlk çalıştırmada p den ilk önce n ye almıyormusunuz yoksa direk d yemi çekiyorsunuz

    2)Ayağın sürekli frende olsun derken nerelerde frende olsun düz yolda frende olsa güç kaybı olur yav

    edit: ilk sorumun cevabını aldım
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm


    1 ) 2. maddede cevap verdigim gibi.
    - Vites P' de iken arabayı çalıştırıyorsun
    - Daha sonra vitesi P'den D ye çekiyorsun.


    2 ) 5. maddede anlattığım sırada yaparken, frene bas diyorum.
    - Park ettikten sonra ayağın hep frende kalsın (giderken değil )
    - Park halindeyken El frenini önce çek, sonra P ye al. Daha sonra da ayağını frenden çek.


    Otomatik vites araba kullanırken, sadece SAĞ AYAĞINI kullan.
    Gaz ya da Frene sadece sağ ayağınla basacaksın. Sol ayağın hiç bir zaman pedala dokunmayacak.

    Parkda ayagin frende iken d den n ye almak sonra el frenini cekip freni birakmak sonra da p ye almak sanzuman omru acisindan daha iyi siye biliyorum ve ben oyle yapiyorum.




  • Otomatik vitesle ilgili şu konu da yararlı olmuş:

    http://forum.donanimhaber.com/m_50255365/mpage_1/key_otomatik%2Cvites/tm.htm
  • otomatik vites iidir

    düz viteste öğrenip 10yılı aşkın süreden beri düz vites kullanıp son 1,5 sene den beri otomatik vites kullanan biri
    olarak
    otomatik vites iidir
    bi kere baskı balata derdi yok
    60 000 de bi yağ değiştiriyon
    fazla yakıyo doğrudur
    ama yeni nesil şanzımanlarda öyle bi sıkıntı da
    yok
    hele bide çift kavramalı olursa süper
    otomatik te en iyi araçlar
    mercedes
    honda bmw volvo
    volvonun 2004 ten sonrası neredeyse %99 hatasız en iyi şanzıman
    benim aracım s40 2001 sıkıntılı şanzuman
    ama şimdilik bi sıkıntını görmedim oda şans
  • İstanbulda yaşıyorsan en iyi tercih otomatik vitestir. Biraz fazla yakar ama trafikte sıkıntı yapmazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N


    quote:

    Orijinalden alıntı: dj appıah


    quote:

    Orijinalden alıntı: HITM@N

    Ne kadar uzun anlatmışlar arkadaş. Vites değiştirmeler , yokuşlar vs. vs.
    Otomatik vites arabamı nasıl kullandığımı anlatıyım.

    1-) Arabaya oturduktan sonra emniyet kemerini takarım, farı açarım ve kapıyı kilitlerim. (Mükemmel 3 lüm, gece gündüz farketmez)
    2-) Frene basarım, kontağı çeviririm, vitesi P den D ye alırım. (Geri gideceksem R ye alırım)
    3-) El frenini indiririm.
    4-) Ayağımı frenden çektiğim anda araba zaten gitmeye başlar. Bundan sonrası sadece GAZ ve FREN.
    5-) Gidecegin yere vardıktan sonra, park et, ayağın hep frende basılı kalsın. El frenini çek, vitesi P ye al, farları kapat, kontağı kapat, kapı kilidini aç. Ayağını frenden çek ve arabadan in.



    Yok kırmızı ışıkta vites değiştirme, yok yokuşta vites değiştirme vs. gerek yok. Boşuna mı otomatik vites aldık.


    2 sorum var

    1)İlk çalıştırmada p den ilk önce n ye almıyormusunuz yoksa direk d yemi çekiyorsunuz

    2)Ayağın sürekli frende olsun derken nerelerde frende olsun düz yolda frende olsa güç kaybı olur yav

    edit: ilk sorumun cevabını aldım
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm


    1 ) 2. maddede cevap verdigim gibi.
    - Vites P' de iken arabayı çalıştırıyorsun
    - Daha sonra vitesi P'den D ye çekiyorsun.


    2 ) 5. maddede anlattığım sırada yaparken, frene bas diyorum.
    - Park ettikten sonra ayağın hep frende kalsın (giderken değil )
    - Park halindeyken El frenini önce çek, sonra P ye al. Daha sonra da ayağını frenden çek.


    Otomatik vites araba kullanırken, sadece SAĞ AYAĞINI kullan.
    Gaz ya da Frene sadece sağ ayağınla basacaksın. Sol ayağın hiç bir zaman pedala dokunmayacak.


    teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unpop

    Hiç otomatik araba kullanmadım bilmiyorum ama bildigim kadarıyla D yap ileri, R yap geri Park ettignde ise P. Ama surda otomatik araba nasıl kullanılırı okudum millet 2 sayfa döşemiş, bu kadar zahmetli mi ya otomatik kullanmak. Valla manuelden zor geldi gozume, o zaman ne anlamı kaldı otomatikin pratikilginin. şehir içi dur kalklardaki vites değiştirmekten kurtulmak icin otomatik dusunuyordum gozum korktu


    http://forum.donanimhaber.com/m_21624346/mpage_1/key_//tm.htm#21668751
    http://forum.donanimhaber.com/m_9264934/tm.htm




    Otomatik vitese alıştıktan sonra asla düz vites kullanmak istemessiniz :)




  • Otomatik vites kullanmak kolaydır konforludur ama tam otomatik alınırsa performansı manuele göre daha düşük ve yakıt tüketimi yüksek bir araç'a sahip olunmuş oluyor,yakıt fiyatları 5 tl ye doğru giderken fazladan fazladan yakıt tükettikten sonra cebimden daha fazla para çıktıktan sonra o konforun hiç bir anlamı kalmıyor.Performansı manuel gibi olsun tüketimi daha az olsun diye çift kavramalı otomatik alınsa bu seferde en az 5 bin tl para ödenmesi gerekiyor alınırken bu da benzin alınırsa en az 1200 litrelik yakıt parasına denk geliyor dizel alınırsa da en az 1400 litre yakıt parasına denk geliyor.Ben otomobile kendi kendine vites atsın diye daha fazla para vermektense o fazladan parayla daha çok otomobille gezmeyi tercih ederim.Sol ayakla bir pedala basıp sağ elle bir kolu ileri geri ittirmek çokta zor bir eylem olmasa gerek.Toplu taşıma da üst üste tıkış tıkış gitmekten ve yürümekten herhalde manuel vites bir araç kullanmak daha konforludur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: arda4232


    quote:

    Orijinalden alıntı: arfeiniel

    otomatik vites kullanmak keske zor olsaydı
    boylece bayan suruculerin %80inden kurtulmus olurduk



    :D +1 Katılıyrum Erkeğiz biz otomatikle işimiz ne iki dakka uüraşmakmı zorumuza gidiyor kim cıkartıtysa bu otomatik vitesi:D :D +1 Katılıyrum Erkeğiz biz otomatikle işimiz ne iki dakka uüraşmakmı zorumuza gidiyor kim cıkartıtysa bu otomatik vitesi:D

    Ciddiyim ne zevk aliyorsunuz zart zurt vites degistirmekten? Soyle guclu motorlu araba almaya musait vergiler olsa, sonra da trafik laneti olmasa otomatik vitese bir kere bile donup bakmam. Ama sikisik, 10 dk da 500 metre zor ilerlediginiz trafikte bana manuelin zevkini ve "erkeksi" tarafini soyler misiniz?

    Keske ulkemizde vergiler duzgun, arac fiyatlari normal, benzin fiyatlari adaletli olsa da uzun yol icin manuel sehir ici icin de otomatik vistesli arabamiz olsa.

    Hantal denmesine gelince buna da tam anlami ile katilmiyorum. Otomatikte iliskin gaz pedali ile onu kullanmasini bilirsen bunun da ustesinden gelirsin. Yok go kart gibi basarsan hantal gelir tabi ki. Abartiyorsun diyeceksiniz ama gaz pedalini hissetmeniz lazim, hossettiginiz takdirde sadece 1 ayak hareketi ile nasil vites dusureceginizi ve arttiracaginizi cok rahat anliyorsunuz.

    Sanki manuel kullanmak da cok buyuk basari. Vites degistirmesini bilen adam erkegim diye geziniyor.


    sıkışık trafik olmadığı sürece manuel vites kullanmak hoşuma gidiyor (ki böyle biseyden bahsetmemişim bile). bunu yargılamak seni ilgilendirmez.
    vites değiştirmek senin benim için belki müthiş bi başarı değil ama bazıları için ciddi bi sorun.
    bazılarının yaşadığı bu sorunlar yüzünden tercih edilen otomatik vitese karşıyım ben.
    daha manuel aracı yürütemeyen üstelik direksiyon sınavına bile o.vites araçla giren sonrada çok iyi araba kullandığını zanneden bayanlar yüzünden bu tepkimiz.




  • Tam da cvt bir toyota verso bakarken güzel bir konu olmuş bu.
  • 4 yildir otomatik vites kullaniyorum manuelden gecis surem 2 gun du 2 gunde alistim simdi manuel vitesi ozluyormu yum hayir. Biraz fazla yakiyo ama son kurusunua kadar helal olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xdrive

    4 yildir otomatik vites kullaniyorum manuelden gecis surem 2 gun du 2 gunde alistim simdi manuel vitesi ozluyormu yum hayir. Biraz fazla yakiyo ama son kurusunua kadar helal olsun
    edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NDT Man -- 10 Ağustos 2011; 11:58:59 >
  • 1 lt fazla yaksa nolur ki o rahatlıga feda olsun.calıstıgım yerde var megane dizel otomatik,gercekten harika bisey.frenden cek ayagını kalkıp gidiyo kendisi.pc de araba oyunu oynar gibi valla.tork konvertörlü oldugndan yokusta geri kacırmıyo
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.