Şimdi Ara

OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
33.891
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KD69

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: KD69

    D'de giderken vitesle oynanmaz diye biliyorum vites değişimi için durması lazım ben öyle yapıyorum şahsen Araç yarı otomatik (Tiptronik)


    benim aracımda tiptronik, bu dediğiniz konuda yanlış bilgi sahibisiniz.

    aracınız Dde giderken istediğiniz gibi müdahale edip, manuele alabilir ve tekrar Dye alabilirsiniz.

    ben özellike yokuşlarda, sabah araç soğukken veya yerde buz varken yavaş kullanımlarda manuele alır, uygun yerde Dye geçerim.

    ama şurada dediğiniz doğru, araç durmadan, manuel veya Dden Rye almayınız.....


    Hiç düz sürmedim bir kere bir abimiz sürmüştü debriyajsız vites değişimi iyi fikir aslında peder kullanmana gerek yok diyo (: M + - düzde sürsem kaç ileri olur beşmi gene dörtmü. Otomatik vites ,Tiptronik vitese göre daha az arıza çıkartır deniyor sizce doğrumu yada bilgisi olan varmı?

    Klasik tork konvertörü kullanan şanzımana sahip araçların arıza oranı daha düşüktür ancak biraz daha fazla yakar diğerlerine göre. Neticede kanatçıklara ve statöre zarar verecek kadar kötü kullanmadığınız takdirde bir sıkıntı olmaz. 4 ileri bazı kişilere çok itici gelebilir ancak en sıkıntısız olan türdür.




  • bilgilendirme için sağolun arkadaşlar

    Türkçe'ye "Tiptronik (tiptronic) vites" olarak giren otomobil terimi, düz vites ile otomatik vites arasında yer alan yarı otomatik bir vites sistemini ifade eder.

    Sözcüğün İngilizce orjinal karşılığı "Tiptronic"tir ancak zaman zaman "Triptronic" olarak da kullanıldığından, Türkçe'ye de her iki terim de girmiştir ve sistem bazen Tiptronik olarak adlandırılmaktayken, bazen Triptronik olarak kullanıldığı da görülür. Terimin orjinali ünlü Alman otomobil firması Porsche tarafından marka tescili yapılan "Tiptronic" olduğundan, doğru kullanımın da aslında Triptronik değil, Tiptronik olduğu söylenmelidir.

    Tiptronik şanzımana sahip bir arama, aslında otomatik vitese sahiptir ve otomatik vitesli diğer arabalar gibi, sürücünün vites değiştirmesini gerektirmeden kullanılabilir.

    Ancak tiptronik şanzımana sahip arabalarda, sürücü dilerse otomatik vitesi devre dışı bırakıp, aracı düz (manuel) vitesliymiş gibi de kullabilmektedir. Tiptronik şanzıman esas olarak bu sistemi ifade etmekteyse de, markanın yaratıcısı Porsche firması, sistemin kullanımı için değişik araba firmalarına (Volkswagen, Skoda, Audi gibi), lisans vermekte ve bu firmalar da tiptronik sistem adı altında kendi değişik vites standartlarını üretebilmektedir, bu nedenle tiptronik vites her araba markasında tam olarak aynı kullanım şekline sahip değildir.

    Ayrıca bu sistemin lisansını Porchse firmasından satın almak yerine kendi terimlerini kullanmayı seçen değişik araba markaları da mevcuttur, o nedenle aynı ya da benzer şanzıman/vites sistemlerinin farklı araba markalarında farklı isimlerle kullanımı yaygındır. Örneğin BMV ve Rover çok benzer bir şanzıman sistemi için "Steptronic", Mercedes "TouchShift", Hyundai "Shiftronic", Volvo "Geartronic" isimleri kullanmaktadır.alıntıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KD69 -- 21 Şubat 2012; 14:54:43 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.