Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları... (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
0
Favori
72.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben hybrid bir vakayım..

    biri manuel biri otomatik 2 tane araç kullanıyorum, düz vites tamamiyle mekanik olmasının getirdiği avantaj ile motor ile daha senkron çalışır ve bu sayede kesintisiz bir performans elde edersiniz, üstelik mekaniğin elektroniğe oranla bozulma oranı daha düşüktür, tüm bunları geçsek bile araçta bozulan mekanik herhangi bir aksam size çok da pahallıya mal olmaz ama elektrik tesisatında ufacık bir arıza için miniminnacık bir cip e bile bir servet ödeyebilirsiniz..

    ..manuel in avantajları bunlar

    Şimdi gelelim otomatik vitese, şehiriçi ve yokuş trafiklerinde özelliklede işten çıkıp yorgun argın tek düşüncenizin eve gidip dinlenmek olduğu anlarda sizi yormadan sadece bir vasıta görevini görmesi gerçekten belki de tüm o yukarıdaki artıları bertaraf edebilecek bir özellik.. uğraşılacak bir vites olmadığı için insanın dikkatini yola kanalize etmesi de olumlu bir özellik, cep telefonunuzu rahatlıkla kullanabilmek veya sabah kahvaltı etmeden çıktığınızda bir elinizle direksyonu tutarken öbür elinizle de puaçanızı yiyebilmek de bazen eşsiz olabiliyor.

    amma velakin hem otomatik hem manuel kullandığım için bünye debriyaja alışık o yüzden sol ayak gene de rahat durmuyor otomatik kullanırken de.. şimdi diyeceksiniz o kadar konuştun nedir bunun ana fikri, şudur beyler; ben size manuel veya otomatik daha iyidir diyemem bu size kalmış birşey bence en iyisi benim gibi hem manuel hem de otomatik olan 2 araca sahip olmanız ama bir de itiraf; 2 tane olmasa tek bir seçim şansım olsa manuel derdim




  • hocam bir konuda bilgi almak istiyorum cevaplarsanız sevinirim .. freelander cipim vr ve otomotik vites daha doğrusu streptonic ..hem manuel hem otomotik yani.. yağ değiştirirken sadece bir yerden konuyor ama bir ara bana bunun birde minor şanzımanı var gibisinden birşeyler söylendi onun yağı ayrı konuluyor vs gibisinden .. streptonic şanzumanda sadece bir şanzumanmı var yok 2 taneyse eğer ona yağı nereden koyacağız her yağ değişiminde yağ filtreside değişmelimi otomotikte .. yağ pompası ne zaman değişir acaba..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altin-orfoz -- 13 Temmuz 2007; 7:12:34 >
  • Selamlar Altın Orfoz arkadaşım,


    yağ şanzımana tek bir yerden konulur, senin şanzımanında manuel kullanma özelliği de olduğu için fazladan parçalar (balata, ve sprag grubu vardır ve şanzıman 2 ayrı bölüme ayrılmıştır). ama yağı ortak kanaldan alır bu şanzıman da. eğer dediğin gibi olsa 2 ayrı yağ koyma bölümü olurdu araçta, yağ değişimi otomatik şanzımanın ömrünü ve verimini direkt etkiler asla ihmale gelmemeli 60,000 veya en geç 70,000 de değişmelidir. filtre konusuna gelince eğer şanzıman kapağının(aracın altında bulunur) içinde bir filtre varsa o da değişmelidir. bunun için şanzıman kapağının açılması gerekebilir, aracınızda filtre olup olmadığını kullanma kitapçığından öğrenmeniz mümkündür. ama çoğu yeni jenerasyon araçta filtre tork konvertörünün hemen arkasındadır, dolayısıyle şanzıman arıza yapmaz ve dağıtılmazsa değiştirilmesi gerekmez. esas olan yağın belirttiğim periyodlarda değişmesidir. bunun önemi şundandır eğer yağ özelliğini kaybeder ve konvertöre girerse o zaman konverör bozulan yağ nedeniyle ayırma işlemini zor yapmaya başlar sizde bunu vuruntu, devir almama, devir alsa da yürümeme gibi hissedersiniz. eğer konvertör tamamen bozuk yağ ile kaplanırsa o zaman araç ayırma-birleşme gerçekleşmediği tamamen hareketsiz kalacaktır ve bir cm bile oynamayacak ve arıza lambası da yanacaktır.




  • bu arada unutmadan bir konuyu açıklığa kavuşturalım, ben manuel düşmanı bir insan değilim belki önceki yazımda abartılı tepki vermiş olabilirim ama bilmeniz gerekiyor ki birçoğumuz büyük şehirlerde yaşıyoruz. büyük şehirlerin ortak noktası dur-kalklı trafiktir. şimdi bu sıkışık trafikte debriyaj pedalı ve gazla aynı anda da vites kolu ile cebelleşmek bence çok gereksiz. doğrudur manuel sistem otomobilin icadından beri kullanılan bir sistemdir ve başarılıdır ama günümüz koşulları bildiğiniz gibi otomatik lehine işlemektedir. herkes günde en az 3-4 saatini trafikte geçirmektedir. işe gelirken ve giderken ve manuel bir araç sizi kabul etmeseniz de sıkışık trafikte yoracaktır, hele iş dönüşü yorgun argın manuel araçta vites değişimi ile uğraşmak gerçekten sabır gerektiren ve ekstra dikkat gerektiren bir konudur. İstanbulda irili ufaklı yüzlerce kaza olur özellikle de arkadan çarpmalı, nedeni basittir. yorulan sol bacak istifa eder ve bum!! çünkü sıkışık trafikte öndeki araçla aramızdaki mesafe payı diye bir şey kalmamıştır. nedeni de diğer sürücülerin o aracın önüne başkasının geçmesini engellemek istemeleridir. ama sonuc çoğu zaman kaza olmaktadır. dolayısıyle otomatik kullanan kişileri hor görme veya tembeldi, kadın işiydi yakıştırmaları yapmaktan artık vazgeçelim, son sözüm ise şudur eğer siz debriyaj ile yorulmuyorsanız bu trafik koşullarında o zaman kimsenin itirazı yok, ama otomatiği seçenlere de saygı gösterelim, bilirsiniz eski bir deyiş vardır.. Zevkler ve renkler tartışılmaz...

    ama ben sözlerime otomatik vitesin kendime en uygun sistem olduğunu söyleyerek son veriyorum.




  • Yazılanların tümünü okudum bilinçsizce yapılan yorumlara sadace güldüm :) Otomatik vites 1,6, Golf IV ile her türlü yolda ve şartta hazırım, istediğiniz hızda arayada girerim, ışıkda da kalkarım :) Düz vites kullanacğıma yürürüm bunu tuttum herşeyi anlatmış arkadaşın dayısı :)
  • arkaşlar yıllardır şahin kullanıyorum manuel vitese alıştım şimdi değiştirmeye karar verdim arabamı ama manuel ile otomatik arasında düşünüyorum eskişhirde yaşıyorum pek fazla yoğun trafik olmuyor ve uzun yola sık olarak çıkıyorum sizce manuelmi otomatikmi birde tiptronik o nasıl birşeydir anlatırsanız sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihankadir -- 29 Haziran 2007; 2:36:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    YOLDA ARA GAZIYLA 4 DEN ÜÇE ÇEKİP ARACI ŞAHLANDIRABİLİYORMUSUN....İŞTE BU
    VİTES ATARKEN ORGAZM YAŞAYAN ARKADAŞLARIM VAR. TABİKİ ÇOĞUNUN IMPREZA TARZI ARAÇLARI VAR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: shuma II

    otomatik vitesli araçlar ,düz vitesli araçlara göre ara hızlanmalarda çok daha iyidir. Bunu dergi testlerine bakarak görebilirsin.
    3. vitesle giderken eğer motor devri uygunsa gaza sonuna kadar bastığında otomatik şanzuman bir alt vitese düşer ve daha iyi hızlanma sağlar. Ayrıca bu işlemi manuel olarak ta yapabilirsin vites kolunun yanındakimandalla kendin bir alt vitese düşürebilirsin

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    ban göre manuel yani düz vites daha güzel, çünkü araba ile uğraşıyorsun arabanın zevki çıkıyor uzun yolda mesela otomatik vitesle seri bi şekilde sollama yapılabilir mi (hiç kullanmadım bilmiyorum ) yani kamyonun arkasına gelip 3 viteste deviri düşürüp 2 ye atıp sol şeride fırlayabilirimisin yapılamaz gibime gliyor


    Bana sorarsanız herzaman için manuel vites Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz otomatik vitesi sevenlerde vardır ama ben düz vites isterim





    yöneticiler bile büyük harf kullanırsa yeni kullanıcılar ne yapar?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cihankadir

    arkaşlar yıllardır şahin kullanıyorum manuel vitese alıştım şimdi değiştirmeye karar verdim arabamı ama manuel ile otomatik arasında düşünüyorum eskişhirde yaşıyorum pek fazla yoğun trafik olmuyor ve uzun yola sık olarak çıkıyorum sizce manuelmi otomatikmi birde tiptronik o nasıl birşeydir anlatırsanız sevinirim


    Tiptronik hem ototmatik hem manuel kullanım imkanı verir, benim araç tiptronik 5 vites, istersem 2. viteste 120 basabiliyorum... bu açıklayıcı olmuştur sanırım.


    otomatike alıştınmı bırakamazsın oh be insan gibi gidiyoruz trafikte durkalk perişan oluyorduk manuelde şimdi muhabbet sohbet kolanı yudumla sandevichini ıssr ne güzel...
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Sequential_gearbox

    http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=189

    http://www.bmwworld.com/models/config/m3_smg.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Manual_transmission

    Hayır tiptronik değil,
    SMG Sequential Manual Gearbox sözcüklerinin başharflerinden oluşuyor. Anlamı Sıralı manuel Viteskutusu demek. Temelde motosiklet şanzumanıdır. Tüm motosiklet şanzumanları SMG'dir ama tabii debriyajı ile birlikte. Binek otomobiller H-Pattern manuel vites kutusu kullanır ancak tüm yarış otomobilleri de Uzun yıllardır, motosikletlerdeki SMG'lerin türevlerini kullanır. Debriyajın olmaması sizi şaşırtmasın, bu manuel bir vitestir. tam manuelden tek farkı, debriyajın ayak pedalıyla değil, solenoid ya da elektro-mekanik bir yöntemle devreye alınmasıdır. Sıralı denmesinin nedeni, 5'ten 3'e veya ikiye inemez, 2'den 4'e çıkamazsınız. Sıra değişmez: 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1

    Avantajı ise çok hızlı vites değiştirme imkanı tanır, zaten yarış otomobilleri o yüzden kullanır, yanlış vitese geçirme ihtimaliniz yoktur, hangi viteste olduğunuzu aklınızda tutmak zorunda kalmazsınız, sırayla vites küçültüp büyüttüğünüz için ne debriyaj balatasına, ne de motora vites küçültürken veya büyültürken aşırı yük bindiirme ihtimaliniz yoktur,

    Bu vites kutusunun bir diğer avantajı ise sekromeç dişlilerinin olmayışı yüzünden sadece kalkış anında debriyaja ihtiyaç duymalarıdır. Ondan sonra vites yükseltirken debriyaja gerek kalmadan vites değiştirme imkanı tanır. Oysa senkromeçli araba viteskutularında bu mümkün değildir, debriyajsız vites değiştiremezsiniz. Ama binin bir motosiklete, ilk vitese debriyajla geçtikten sonra 2-3-4-5-6'ya kadar sırayla debriyaj kolunu hiç kullanmadan doğru gaz kolu modülasyonu ile sadece vites pedalını tıklayarak vites değiştirebilirsiniz. İşte bu özellik sayesinde vitesleri çok hızlı ve seri biçimde değiştirmek mümkündür. Ve o yüzden neredeyse tüm yarış otomobilleri motosikletlerdeki sabit-meçli, sıralı şanzumanı kullanırlar ve buna elektronik aktüasyon mekanizmaları ekleyerek yarı-oomatik hale getirirler. Motosikletlerde ise saf manuel hali bulunur. BMW 3.20 de böyle bir şanzumana sahip. Motosikletlerden ve yarış otomobillerinden, binek otolara bir teknoloji transferi. Çok keyifli bir şanzumandır ama ben olsam normal binek otolarda bildiğimiz otomatik vitesi tercih ederdim.

    Kişisel nedenlerden dolayı her zaman H-pattern senkromeşli klasik manuel şanzumanı kullanmak isterim ama özellikle şehiriçi trafiğnde, süreklü dur-kalk halinde, tam otomatik otomobil şanzumanını ortalama otomobil sürücüsü herkese tavsiye ederim.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arabayı kullanan ben olduğuma göre hangi vitesle gideceğime de ben karar veririm mantığıyla bence manuel vites daha cazip..diyordum ben 1 hf öncesine kadar..ama arkadaştaki bmw 320 yi kullandıktan sonra tüm fikirlerim değişti..alette sıralı şanzıman vardı..smg diyorlarmış..debriyaj filan yok..vites kolunu ne zaman ileri ittirirsen o zaman vites büyüyor..ne zaman geri çekersen o zaman küçülüyor..harika bişeydi


    Triptronic vites olmasın o




  • kimse niye dsg den bahsetmemiş.
    şu an en hızlı vites değiştiren, aynı aracın manuel versiyonundan daha çabuk hızlanan o.
    2008 de 7 viteslisi gelicek üstelik
  • DSG bence everready'nin uzmanlık alanına giriyor. Rica edelim bence o yazsın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: xtatic

    kimse niye dsg den bahsetmemiş.
    şu an en hızlı vites değiştiren, aynı aracın manuel versiyonundan daha çabuk hızlanan o.
    2008 de 7 viteslisi gelicek üstelik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    hocam bir konuda bilgi almak istiyorum cevaplarsanız sevinirim .. freelander cipim vr ve otomotik vites daha doğrusu streptonic ..hem manuel hem otomotik yani.. yağ değiştirirken sadece bir yerden konuyor ama bir ara bana bunun birde minor şanzımanı var gibisinden birşeyler söylendi onun yağı ayrı konuluyor vs gibisinden .. streptonic şanzumanda sadece bir şanzumanmı var yok 2 taneyse eğer ona yağı nereden koyacağız her yağ değişiminde yağ filtreside değişmelimi otomotikte .. yağ pompası ne zaman değişir acaba..






    vay be ..zaman ne çabuk geçiyor ..

    bir varmış bir yokmuş..


    ne belaymış ki buralara kadar yazdırtmış bana
  • arkadaşlar benim bir sorum olacaktı. otomatik vitesli arabalar neden genelde 4 vites? acaba 4 vites olduğu için mi çok yakıyor? yani manuel de 5 e atabiliyorsun ama otomatikte 4 te mi kalıyor? araba bağırarak mı gidiyor? bunu bir arkadaş anlatırsa sevinirim..
  • Alışmaya bağlı bir olay vites seçimi. Ben şehir içinde Toros kullanıyorum. Benimkisi zevk meselesi. Şehirler arası yollarda zaten vitese pek ihtiyaç duyulmuyor. Bu yüzden otomatik vites gereksiz kalıyor. Şehir içinde zevke kalmış. Otomatik vitesin bakım masrafları ve yakıt tüketimi fazla olur. Yalnız ağır vasıtalarda otomatik vitesi destekliyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustisan

    arkadaşlar benim bir sorum olacaktı. otomatik vitesli arabalar neden genelde 4 vites? acaba 4 vites olduğu için mi çok yakıyor? yani manuel de 5 e atabiliyorsun ama otomatikte 4 te mi kalıyor? araba bağırarak mı gidiyor? bunu bir arkadaş anlatırsa sevinirim..


    var mı bi anlatacak olan?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustisan

    arkadaşlar benim bir sorum olacaktı. otomatik vitesli arabalar neden genelde 4 vites? acaba 4 vites olduğu için mi çok yakıyor? yani manuel de 5 e atabiliyorsun ama otomatikte 4 te mi kalıyor? araba bağırarak mı gidiyor? bunu bir arkadaş anlatırsa sevinirim..



    evet klasik tam otomatikler genelde 4 ileri viteslidir.

    neden böyledir hiç bir fikrim yok demek teknoloji buna elveriyor. 5. vites çok pahalı oluyor vb

    neden çok yaktığına gelince öncelikle doğrudur 5. vites olmadığı için çok yakmaktadır.

    diğer etkende bu şanjımanlarda tork konvertörü dene bir parça olması ve bu parçanın ortalama yüzde 10-15 arası güç dolaysıyla yakıt kaybına yol açması.

    hayırlı günler.




  • Bende uzun yıllar düz vites araçlar kullandım ve kullandığım ararçların hepsi GTI sınıflarındaydı. Simdi tiptronic şanzıman focus kullanıyorum. İnanın GTI larla ne kadar yorulmuş olduğumu anladım. Oh be dünya varmış iyi ki otomatik almışım.. Sonraki arabamda otomatik olacaktır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustisan

    arkadaşlar benim bir sorum olacaktı. otomatik vitesli arabalar neden genelde 4 vites? acaba 4 vites olduğu için mi çok yakıyor? yani manuel de 5 e atabiliyorsun ama otomatikte 4 te mi kalıyor? araba bağırarak mı gidiyor? bunu bir arkadaş anlatırsa sevinirim..



    evet klasik tam otomatikler genelde 4 ileri viteslidir.

    neden böyledir hiç bir fikrim yok demek teknoloji buna elveriyor. 5. vites çok pahalı oluyor vb

    neden çok yaktığına gelince öncelikle doğrudur 5. vites olmadığı için çok yakmaktadır.

    diğer etkende bu şanjımanlarda tork konvertörü dene bir parça olması ve bu parçanın ortalama yüzde 10-15 arası güç dolaysıyla yakıt kaybına yol açması.

    hayırlı günler.


    teşekkürler..




  • Kilo başına verdiği güç en az 0.5 beygir olmayan araçlarda düz vitesin hiç bir espirisi yok.. Yani sözün özü, motosiklette güzel birşeydir düz vites çünkü bastınmı gider.. Ancak otomobillerde son derece gereksizdir.. Otomatik vites rahattır.. Kullanmayı bilirseniz yakıtı öyle yüksek filan değildir..
  • Otomatikmiş, kadın işiymiş, yaşlı işiymiş yok şöyleymiş böyleymiş...Zaten Vw DSGyi yaşlılar için çıkardı.BMW SMG şanzımanı kadınlar için çıkardı.Opelde Easytroniği üşengeçler için çıkarmış...

    21. yüzyıldayız hala nelerden bahsediyorsunuz...(Sevmeyenlere ve zevk almayanlara lafım yok)

    Saygılar...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.