Şimdi Ara

OpenGL kullanan hangi oyun var ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Pek opengl kullanan oyun görmüyorum yada kullanıp kullanmadığını bilmiyorum belirtilmiyor . AMD hala opengl de nvidia dan performans olarak gerisindemi Karşılaştırabileceğim bir oyun varmı ?



  • Minecraft kullanıyordu sanırım
  • War thunder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rage

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • :D beleş oyunların hepsi opengl demekki.
  • cs 1.6
  • Win altında kimsenin kullanması için bi neden yok zaten.

    Linux ve Os X altındakilerin tamamı GL kullanır.

    PC'de Win varken kimse Linux altına AAA oyunları düşünmez zaten, eğer o tarz oyun arıyorsan bulamazsın. Valve / Source kökenli olanlar (HL 1 2 vs. Left for deadler vs. şeklinde). Metro 'nun portu yapıldı ama sorunlarla başetmek açısından veya Win vs. Linux arasındaki kalite farkına eksik efektlere bakarsan Linux'e oyun çıkartmamakta haklılar dersin. Win altında 3 günde düzeltilecek şeyler için Linux'da bekler durursun.

    Os X altına da giden çok fazla oyun yok, Borderlands 2 , Batman ac , bioshock inf. faln gibi oyunlar var.

    Amaç eğer, "Mantle muhabbetinde sıkıldık GL'de de çok iyi işler yapılır" ise yanlış yerden bakılıyor. Yok GL için niye oyun yapmıyorlar diyip, Dx11 oyunlarıyla karşılaştırılacaksa GL'in Dx'e göre tam adam oluşu, aynı özelliklerini içermesi, GL'e ayar verenlerin saçmalamasınından sonra, anca 2012'nin ortasına denk gelir(gl 4.3'e). Yani atı alanın üsküdarı geçmeyi bırak köprü kurup vergi almasına. Öncesinden GL'in başındaki amcalar oydu buydu Nvidia idi 3d Labs idi zart zort idi uğraşıp durduklarından Dx çok yol aldı gitti. Üstüne adam gibi Win ortamı + geliştirme araçları da tuzu biberi oldu.

    Ne zman çıktı dx11? 2009 civarı diyelim uyumlu donanım ile. GL 4.3? 2012 ortası. Ne kadar zman farkı var? Öncesinde GL toparlandı faln kabul, ama Dx için dx11 / compute shader olayı vurucu nokta. O yüzden tam karşılaştırılacaksa dx11 vs. gl 4.3 şeklinde bakılmalı. Doğal olarak dx8 zmnından beri olanları da katarsan Win altında GL'in desteklenmesi yaygınlaşması için hiçbir ama hiçbir neden yok.

    Windows tekel bilmemne olayından hareketle konuşulacaksa elbet bi miktar onun da payı var. Ama GL komitesi (Khronos >> ARB diyip hepten çorba etmeyelim) kendi kendine yıllarca yeterince zarar verdi. Ms nin tekelmiş trüstlükmüş bilmemnelikmiş bişeyler yapmasını baskı kurmasına, insanların fikir sahibi olmadan karalamasını sağlayacak kadar hiç ama hiç gerek olmadı. GL zamanında kendi başını yaktı kısaca.

    Buna, Windows altında geliştirme araçları(VC, windowsun kitleri vs.), iyi dökümante edilmiş sistemler vs. eklenince Windows'un kendisi zaten iyi bi geliştirme ortamı oldu. Herşey birbirini tetikledikçe kimsenin Windows altında GL'e yönelmesi için gerçekten yeterli neden kalmadı.

    GL ile Dx arasında, özel olarak üstünde çok vakit ayırıp debelenirsen Dx'e göre bi miktar daha hızlı işleyeceği verimli olacağı yerler var. Bu tarz üsstünde uzun uzun çalışılmış, intel amd nvidia'dan mühendislerle beraber iyileştirme yapılmış bi tek Valve'in Left 4 dead denemesi var. Onu da, "ne öğrendik nasıl yaptık" diye paylaştıklarından, karşılaştırmalar olduğundan biliyoruz. İşi,konsept-çalışmadan oyun geliştirme olayına yayınca işler öyle yürümüyor, o kadar uzun süreler bişeyler öğrenip oyunumuz GL'de %10-20 daha iyi çalışsın diye uğraşmıyor. Onun da yapılan işe göre her zaman garntisi yok. İş yine dönüp dolaşıp üstünde çalıştığı platforma, geliştirme araçlarına, yaygınlığa veya potansiyel müşterilerin olduğu platformlara vs. vs. ye geliyor.

    Konsollar için, geliştirme ortamı v.s faln gibi şeyler dışında bi işi projeyi oyunu piyasaya çıkartmak istiyorsan gidip o konsol firmalarından izin alman gerekiyor, olurlarını alman gerekiyor, haraçları ücretlerini yatırman gerekiyor, sıraya girmen gerekiyor. Öyle elini kolunu sallayan gidip Xbox'a oyun çıkartıp kafasına göre satamıyor. Sony/PS için de böyle bu, MAC platformu için de böyle. Steam'in de bunlardan ayrı kalan yanı yok, Greenlight'ı da kendisi de öyle.

    Bunların hepsinin ortamına 1 kere girince oyunun satınca paralar gelecek o ayrı. Ama girmek için langır lungur elini kolunu sallaya sallaya giremezsin. Biz burda aramızda bişey ürettik, hadi 2 güne konsollara girsin, steamde yer alsın, Mac'e gelsin olayı yok. Paşa paşa haracını yatıracan, izinlerini alacan (devlet dairsenin teknolojik bürokrasi olayı gibi).

    Windows için ise 1 site açıp gelin vatandaş size cillop gibi oyun yaptık demen yeterli. Yukarıda bide Windows altında geliştiricilerin seçmesi için olası nedenlerden de bahsettim biraz. Adam Windows'a geliyor geliştiriyor, sitesini altyapısını kuruyor, takr takr reklamını yapıyor. Sonrada kimsenin store'una bilmemnesine direk bi bağlantısı olmadan işini görebiliyor. AAA 'lar için de bu böyle ufaklar indieler için de böyle. AAA 'ların tuzu biraz daha kuru orası ayrı.

    Benden ortaya kuru soru olsun, Mac'de çalışan 1-2 AAA oyunları PC ile ve Dx versiyonları ile benzer donanımda karşılaştıran kaç yer/kişi var acaba ? GL'i geliştirsenler vs. diyenlerden MAntle gereksiz diyenlerden biraz argüman alabilseydik biraz. Mac ortamında en azından sabitimsi donanım var diye, o donanıma özelimsi özelleştirme de olabilir bi miktar. Koskoca Apple var sonuçta arkalarında. NVidia'nın GL'de olan Nvidia'ya özel GL extensionları ile bi Borderlands, Bioshock faln PC'ye göre en az %30 fark atabilseydi de görseydik mesela.

    Bu yazdıklarımın adam gibi tek tek detayını karşılığını bulabilirsin az araştırırsan. En özet hali ile geçersem Windows altında tekel olduğundan MS bastırdığından değil, geçmişte GL kendi kendini yediği için ve Dx o zaman aralığında sıyrıldığı , tercih edilebilecek Win kolaylığı ve geliştirme ortamına katkı sağladığı için geçmişte tercih edilmeye başladı. Bütün Windows platformlarına aynı temel geliştirme ortamlarından kod yazmak, işte Xbox için XNA faln ipi kopardı. GL'i adam edip küllerinden yeniden doğdurup karşısına dikene kadar atı alan üsküdarı geçti zaten. Ondan sonra büyük işler için zaten Windows standart oldu, kimse gerçek bi neden olmadan ne GL'e ne Linux'e nede Mac'e port etmez uğraşmaz.

    Millet de kendini paralar durur, bi taraftan kökten anti-Windowscu Linuxcular , bi tarafta GL süper ama tekel var abiciler vs. vs. diye.

    Edit : yazayım da içimde kalmasın, mac vs. pc perf karşılaştırması için bikaç iyi oyun süper optimize ve native GL şeklinde yazılmıyor onu biliyorum. Amacım, kendine özgü bi sistem olan Mac için yeterince iyileştirilmiş VE özelleştirilmiş pompalanmış GL driverı, özenle geliştirilmiş oyun varsa (ki yok) karşılaştırmak için. En olmadı hackintosh ile karşılaştırma yapmak isteyen çıkar diye. Dönüp dolaşıp native oyun portu, Mac GL driverı, özel optimizasyon peşinde koşulmaması gibi şeyler var. Yani olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 9 Şubat 2014; 3:51:17 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ben aralarındaki rekabetten ötürü sormadım gerçi ama Nvidia nın geçmişte opengl de hız farkı vardı iyi idi daha iyi çalışıyordu şuan durum ne ? DX olmayan oyun yok gibi zaten.bir şekilde windows da oynatıcaksan dx gerekli.
    L4d2 sanırım en iyi yazılmış Linux için oyun en optimize .

    opengl den dx e port etmek çokmu zor ? ne değişiyor ?
  • Amnesia serisi de OpenGL. Renk paletiyle direk belli ediyor :)

    PS exclusive'larda da benzer bir durum vardı.
  • Nvidia babasının hayrına hızlı yada iyi değildi onu demek isitoyurm, sırf süper akıllı adamlar ve süper mimari yaptılar diye değil, altta çapanoğlu olduğu için alttan alttan didikleyip bende şu var bu var dediği için ATI'ye göre avantajlıydı. CAD yazılımları vs. derken adamlar kendileri standart koydurmaya kendileri bi mimari bi özellik oluşturup hadi bunu destekleyin standart olsun diye bastırdıkları için öyleydi. En olmadı işi bi noktadan sonra oraya getirdiler.

    Şimdi 1-1 karşılaştıracak oyun faln pek yok ama AMD'nin perf olarak geride kalmasını gerektirecek bişey yok artık. Brink var bazılarının GL oyunu diye test ettiği, o da id tech4 motoru kullanıyor, onda da bi 7870 nerdeyse 680 ile aynı, 7970 baya bi fark atıyor, 290x ile Titan hemen hemen aynı (%2-4 bi Titan bi 290x önde). HT4u testlerinde Brink'i kullanıyor GL oyunu diye.

    Edit: Linux'e oyun aktarması oyun yapması kolay değil. 15 senelik geliştirici olup Linuxe yıllardır umut besleyip yeter artık olmuyo diyenler var. Yada oyunu Linux'e uydurmaya çalıp Linux'un kendisinden gelen oluşabilen sorunlarla baş edecekk geliştirme süresi uzayıp canı fena halde sıkılan geliştriciler de var. Umudu yok adamların. Windows tekeli faln değil olay yani.

    Win altında GL de yukarda bahsettiğim gibi gereksiz. Yıllardır kimsenin GL üstünde geliştirme yapmasını gerektirecek bi ortam olmadı. Dx11 çıktı GL bitti. Gl 3.0 diye yalandan bişey çıktı yerinde saydığı gözüktü. Herkesin elinde Dx üstünde geliştirmek için altyapı var, yılların desteği var, araç gereç oluşmuş bi kültür birikim var. GL'de oyun yapılmamasına şu an tak diye bakarsak niye yapılmıyor der zor mu kolay mı noktasına takılırz. Insanlar şimdi Iphone'a alıştılar dimi, Samsung herşeyi 1-1 aynı olan, kullanımı görüntüsü işletim sistemi vs.'si bi format ile yeni Galaxy çıkarsın. Insanlar bırakır mı Iphone'u? yerleşmiş bi taban var artık. Samsung eksiklerini sevilmeyen yanlarını bi anda sıfırlasa bile tercih edilmesi için bi nedn yok dimi, eskiden yapacaktı onları. Bu GL Dx'de onun gibi, yakın zamanda adam oldu GL o yüzden tercih edilmesini gerektirecek bişey yok. Geliştriciler, araçlar faln hep Dx üstüne uzmanlaşmış, kimsenin şimdi başka bişeye yönelmesi için neden yok.

    Öyle feci zor vs. olan bişey değil, sadece gereksiz. Oturup özel şekilde optimize edeyim vs. derdine düşersen geliştirme süresini uzatırsın, suyunu çıkartayım dersen de Valve'in yaptığı gibi olur ama kimse oyun yapacam diye o çabalara o kadar girmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 9 Şubat 2014; 11:59:37 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.