Şimdi Ara

Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
2
Favori
10.611
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun araştırmalar sonucu zor bela karar kılıp aldığım aracımı sizlere tanıtmaya çalışacağım. eksiklerim, yanlışlarım olursa affola.

    aracım 2003 model 1.6 motor benzin ve atiker sıralı lpgli Elegance donanımlı C kasa Vectra.

    ilk başta MOTOR hakkında yorumlarımı yazacağım, çünkü bu araç ile ilgili en çok motor konuşuluyor.
    biz 3 kişilik çekirdek bir aileyiz ve büyümek üzereyiz. bu yüzden ne olursa olsun, kaç model olursa olsun en az D sınıfı bir araca ihtiyacımız vardı. bu yüzden bazı alanlardan feragat etmek gerekiyordu. bu aracı almadan önce ağır olduğunu hemen hemen her Vectra geçen konuda, yazıda okumuştum. aracı hiç denemeden, direk almak için 200km yol gittim ve hiç test etmeden gerekli kontrollerden sonra aldım. (test etmeden derken direksiyona geçmeden sahibi ile bir test yaptık tabi ki)
    eski aracım 93 model Şahindi ve 15 yıl kadar kullanmıştık. Şahin'den sonra bana tabi ki uçuyormuş gibi gelebilir, sizde öyle düşünebilirsiniz fakat ben abartmadan, taraftarlık yapmadan gözlemlerimi aktaracağım. araç 1. viteste yüksek hızlara çıkmıyor, biraz gaza basarsanız hemen 2yi istiyor. 2. viteste 60km hıza kadar performanslı şekilde ulaşabiliyorsunuz ve bir vites daha büyütmeniz gerekiyor. 3. viteste aracı 90-95 km hıza kadar zorlayabilirsiniz (tabi performanslı kullanımdan bahsediyoruz) aracı 4. vitese takmadan 3. vitesteki son hızına geldiğinde geçen süre 11sn-11.3 sn arası. yani bu aracın doğru devirde doğru viteste kullanırsanız 0-100ü 12 saniyede görmek mümkün (fabrika verisi 12.5 saniye). bu süreyi LPG de ve tek kişilik kullanımda elde ediyoruz. hazır lafı geçmişken, LPG de performans kaybı diye bir durum söz konusu değil, bunu belirteyim. 12 saniye ve performans yan yana gelmez tabi ki ama D sınıfı, 1.5 tona yakın ve 102 beygir bir araçtan daha ne bekliyebilirsiniz ki? yani bu şartlarda hangi araç bundan daha performanslıdır? ben aracımı savunmuyorum fakat rakiplerine bakmadan ağır kalıyor denmesini pek tasvip etmiyorum.
    Motordan direkt olarak yalıtıma geçmek istiyorum.
    200km lik dönüş yolunda hız testi yapmadım, 100km ortalama hız ile ara ara 140 km hızlara çıkarak dönüşümü gerçekleştirdim. araçta motor sesini 5. vites 100km hızdan sonra duymaya başlıyorsunuz, yani motor sesi konusunda D sınıfına pek yakışmıyor olsada rahatsız eden bir seste değil açıkcası. rüzgar sesini ise bir başka gün 160km hıza çıkarak test ettim ve bu araç ile 160km hızda 1 saat kadar fazla rahatsız olmadan yolculuk edilebilir. fakat 120km hızlarda rüzgar sesi diye bir şey yok, sadece motor sesi var. yol seside hissedilir derecede fakat rahatsız edecek kadar değil.
    süspansiyonlar
    araç yaşından dolayı mı yoksa oldu bitti böyle midir bilemiyorum ama derin çukurlarda çat küt ses geliyor. bu aracı çok fazla kötü yola sürmeyeceksiniz, daha çok asfalt aracı. süspansiyonlar D sınıfı bir araca yakışmıyor, daha fazla bir şey demeye gerek yok sanırım
    Konfora gelirsek;
    bu araçla 120km ye sabitleyip 12 saat yolculuk edebilirsiniz, koltuklar oldukça rahat. camları kapatıp hafif bir müzik açarsanız dış dünya ile alakanız kesiliyor ve yola odaklanıyorsunuz. düz asfalt yolda yağ gibi akıyor. koltuk mesafeleri oldukça geniş. ben 179 boyundayım ve yayılarak araç kullanmayı seviyorum. koltuğu en arkaya dayadığımda arkaya geçip rahatça oturabiliyorum. arka diz mesafesi sınıfının ayarında diyebilirim ve arka koltuklarıda en az ön koltuklar kadar rahat.
    güvenlik
    Elegance donanımda Esp var ve şuana kadar hiç devreye girdiğini hissetmedim, araç yola adeta yapışıyor. bu konuda 2.0 dizel passat ve 3.20i ile kıyaslarsam bunlardan aşağı kalır bir yanı yok. motordan dolayı zaten 200km üzerine çıkma gibi bir durumunuz yok ama 150-160 km hızlarda hafif virajlara girerken yavaşlamanıza hiç gerek kalmıyor. 90km hızlarda keskin virajlara giriyorum bana mısın demiyor. yola gerçekten iyi yapışıyor.
    araç 10 hava yastığı ilede birazda olsa güvenli hale getirilmiş, zira 100km hızın üstünde bir yere çarptığınızda hangi araç olursa olsun kurtulma ihtimaliniz çok düşük. bu yüzden ben çok kısa bir süre yüksek hızlarda deneme yaptım ve kimseye tavsiye etmiyorum. altınızdaki sonuçta kul yapımı bir araba ve ne olursa olsun şartları fazla zorlamayın derim.
    gelelim yakıt tüketimine
    gitmez ve çok yakar diyenler bu dakikadan sonra okumasınlar, araçla şuan yaklaşık 600km yol yaptım. bunun 300ü uzun yol, 300ü şehir içi. uzun yolda ortalama 100-105km hız ile (uzun süre 120-140 arasıda kullanıldı) 9.5 lt lpg tüketimi var. şehir içinde ise 23km ortalama hız ile son 215km yi agrasif kullanmama rağmen 12lt lpg ile tamamladım. eski aracım şahinde bile şehir içinde 12 lt nin altına inemiyordum. bu aracı sakin kullanmaya başlayabilirsem (ilk 3 vites gerçekten zevk veriyor) 10.5-11 lt civarı çok rahat yaktırabilirim. buda böyle bir araç için fena sayılmaz. ha bu arada aracı ilk aldığımda kalan benzin 50km menzil gösteriyordu, 600km geçti 42 km menzil gösteriyor. yani araç benzinden neredeyse hiç yemiyor. giden benzinide hesap edersek litre hesabı vermiş olsamda şuanki fiyatlara göre şehir içi max 30-31 krş yakmış oluyor. (krş hesabı internet çöplüğüne gideceği için lt üzerinden vermek daha mantıklı)

    donanımla ilgili şimdiye kadar bir şeyden bahsetmedim çünkü araç yılına göre ayrı bir parantez açılmayı hakedecek donanıma sahip.
    katologlarda bahsedilenlerden hariç kısaca bahsetmek gerekirse;
    hız sabitleyici
    iklimlendirmeli ve çift yönlü dijital klima
    tüketim, hız, sıcaklık gibi değerleri gösteren yol bilgisayarlı ekran
    yağmur sensörü
    park sensörü
    lastik basınç sensörü
    kararan dikiz aynası
    elektrikli dikiz aynası (içerden tek tuş ile kapatıp açılabiliyor. ayrıca kumandadan da açılıp kapandığını yazıyorlar ama ya ben beceremedim ya da kumandaya tanıtılmamış)
    far yıkama
    xenon far
    sis farı ve arkada 3. stop lambası
    ön iki kapıdan açılan bagaj kapağı ve kumandadan da açılabiliyor
    kumandadan bütün camları açma ve kapatma
    elektrikli 3 hafızalı şoför koltuğu
    elektrikli yan yolcu koltuğu
    ön iki koltukta bel desteği
    içerideki lambaları kısıp açabileceğiniz bir tuş mevcut
    park sensörlerini iptal edebileceğiniz bir tuş mevcut
    arka perde otomatik ve açıp kapatabileceğiniz tuşu ön konsola eklemişler
    arka yolcu manuel perdeler
    direksiyondan müzik ve ses kontrolü
    katlanabilir arka koltuklar
    ön ve arka kol dayama
    arka koltukta gizli bardak gözü
    yükseklik derinlik ayarlı direksiyon
    Cd ve kaset çalar
    kapıları kitlemeyi unutursanız biraz geçtikten sonra otomatik kitleniyor fakat camlar kapanmıyor
    ve en son hoparlör, hoparlörleri bilerek sona sakladım. 4 kapıda hoparlör mevcut, markasını bilmiyorum fakat ekstra bir ses sistemi eklenmişcesine kaliteli bir hoparlör. son ses açtığımda aracı neredeyse zıplatacak kıvama geliyor. içerde son ses açıldığında uzun süre duramazsınız ve ne hikmettir ki ses bozulmuyor. yani ben böyle bir araçta böyle bir ses sistemini asla tahmin edemezdim.
    iç döşemelerden bahsedecek olursak, ön gövde de yumuşak plastik mevcut, kapıların kol dayama yerlerinde güzel yumuşak kumaş kaplama var. torpido gözü yine yumuşak kaplamalı. direksiyon deri fakat biraz yıpranmış durumda. araçta sert plastiği alt kısımlarda ve kapıların kollarının olduğu yerde kullanmışlar. sert plastikler soyuluyor, çok dandik. rezalet ya, araçta beğenmediğim 3 noktadan biri sert plastiğin kalitesi, biri kocaman anahtarı diğeride süspansiyonlar. yani böyle bir araba yapıyorsun, donanımı dolduruyorsun, mis gibi hoparlör ekliyorsun ama böyle dandik bir plastiğide kullanıyorsun. yani 250 tl daha harcayıpta kaplayamazlar mıydı?

    neyse çokta fazla uzatmadan çekebildiğim birkaç fotoğraf ile kısa-orta tanıtımımı şimdilik bitirmiş olayım. aracı kullanmaya devam ettiğim sürece ara ara yakıt ve olursa sorunlarıyla ilgili paylaşımlara devam ederim. bir sorunuz olursada elimden geldiği, bildiğim kadarıyla cevaplayabilirim. okuduğunuz için teşekkürler.


    dipnot: fiyata hiç girmeyelim











     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu
     Opel Vectra C İnceleme-Kullanıcı Yorumu







  • hocam bende comfort kullanıcısı olarak yazayım ozaman.
    aracın süspansiyonları sert yol yalıtımı gerçekten başarılı.
    atmosferik motorun verdiği sesten zevk alıyorum ama kimisi konfor istiyor bu konuda.kişiye göre değişir.
    160 ta dahi rüzgar sesi kesinlikle yok.
    süspansiyonlar sert çukurlara hızlı girince sanki biryere çarpmış gibi küt küt ediyor
    ama süspansiyonlara göre aracın yanakları kalın kaçmış 55 yanak yerine 50 yanak ve 17 jant kullanılıp biraz daha yumuşatılabilirmiş aracın süspansiyonları.
    215 taban gerçekten çok kaliteli bir tutuş getiriyor.lassa phenoma lastik kullanıyorum bu arada.
    arac gayet konforlu geniş .
    ben limitleri zorladım4.vites 180 3 vites 140 çok rahat yapıyor 2. vites 95-90 , 1.vites 45-50.
    kesiciye sokmadan vites değiştirdiğim için tam hızları hatırlamıyorum. ve araç 200 e rahat çıkıyor otoban kullanımında.uzundada iyi gidiyor.ilk kalkış aracın ağırlığından biraz hantal kaçıyor.yakıt şehir içinde fazla yakıyor bu sebepten ama şehir dışında araç resmen kokluyor.5.vitesle rampaları 80 ile çok rahat çıkıyorum cc+lpg ile üstelik araçta 4 yolcu full bagaj iken
    motor ecotech malesef yağ yakıyor ilerleyen km lerde dahada artıyor.özellikle 200bindeki bir aracın yağ yakmamasına imkan vermiyorum.
    c2(makyajlı kasa) ler twinport motor olduğu için daha sağlam ve ekonomik
    aracın cd çalarından nefret ediyorum cd mi alıyor vermiyor. şuan içinde cd yok ama var olarak gözüküyor.
    onun dışında 2014 yılındaki donanımlı araçların taşıdığı donanımı hala taşıyor.ve sınıfındaki ve değerindeki araçlardan daha kaliteli hissettiriyor.
    nekadar sorunları olsada benim için özel bir araç vectra.
    arabanızda temizmiş hayırlı olsun bu arada
    aracın daha çok ve hoş ayrıntıları var fakat uzun kaçtı sıkıcı olabilir




  • 1.9 Cdti 150 HP Alaydın iyiydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan555

    1.9 Cdti 150 HP Alaydın iyiydi.

    manuel i yok olsada comfortlarda var sadece.arkadaş elegance almış ekstraları çok fazla eleganceların.
  • Hocam bizde vectra c 2004 kullandık tüm yorumlarınıza katılıyorum fakat yokusta araba cıkmıyor hocam 2 kişiyle 3000 devirle girdigimiz yokusta vites kucultuyorduk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 51 bin km de hiç tüp takilmamis twinport 2006 model 1.6 comfort vectram var ilgilenenler mesaj atsın :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    OPEL VECTRA C KASA HAKKINDA
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ay Karanlık

    51 bin km de hiç tüp takilmamis twinport 2006 model 1.6 comfort vectram var ilgilenenler mesaj atsın :D

    Tamam inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayirli olsun, güle güle kullanın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shedower.

    Hocam bizde vectra c 2004 kullandık tüm yorumlarınıza katılıyorum fakat yokusta araba cıkmıyor hocam 2 kişiyle 3000 devirle girdigimiz yokusta vites kucultuyorduk.

    aracı 3 kişi + bagajda yokuşada vurdum, daha yüksek devirde uygun viteste girerseniz hız düşmeden çıkıyor fakat birazda olsa az devirde girdiğimizde kesinlikle vites düşürüyorum.

    bu arada kullanıcıları varken sorayım, anahtardan yan aynalar kapanıyor mu?
  • teşekkür ederim, çok daha iyisi sizin olsun.

    @gazozvar, hayırlı olsun dediğini farzediyorum
  • Yag eksiltiyormus bu motor. Gecen arkadas ekledi motora. Bilginiz olsun. Kontrol edin vectracilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağ yaktığını bende duymuştum, opel serviside söyledi zaten. 10bin km de 1 lt yağ yakıyormuş, yağ değişimide 132bin de yapılacak fakat ben 130bin de yağı değiştireceğim. tanıdık ustalar var, arada kontrol ettirip duruma göre 10bin de değilde daha erken yağ değişimi yapabilirim. bunlar böyle bir araç için görülmek istenmeyen kusurlar, açıkcası çokda önemli değil
  • yağ azaldığında ikaz bölümünde belirtiyor. lambası yandığı an değişime daha varsa 1 lt ekletiriz olur biter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muskeder

    yağ azaldığında ikaz bölümünde belirtiyor. lambası yandığı an değişime daha varsa 1 lt ekletiriz olur biter

    Yanlis anlasilmasin ama cok okadar azalma yahu. Benim arabaya bakiyorum 1 gram azalma yok. Tam sentetik kullaniyorum yagi. Ama araclariniz guzel Allah var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muskeder kullanıcısına yanıt
    Öncelikle aracınız hayırlı uğurlu olsun.

    Aracınızın ağırlığı 1360 kg, yani D sınıfı için ağır bir araç sayılmaz. Hatta güncel bir Focus ile hemen hemen aynı, Astra j'den hafif.
    Motoru da 100 hp gücündeki Ecotec motor. 10bin olmadan yağ eklemek gerekiyor.

    Performans için şunu söyleyebilirim, ş.içi için gerçekten yetersiz, Şanzıman oranları nedeniyle 2'nci vitesi gayet hissiz ve tepkisiz iken siz 60'a kadar performanslı bir şekilde ivmelendiğini söylemişsiniz. Bu durumda 2 seçenek var, ya 2nci vitese 6000 devir civarı geçiyorsunuz ya da sizin performans beklentiniz makul seviyelerde. Bir önceki aracınıza göre size yeterli gelmiş olabilir ancak gerçekten bu konuda iyi değil.

    0-100 Fabrika verisi 12,5 sn olan bir araç 100'e 12 sn.de çıkmaz. Şöyleki;

    1. Aracın km bilgisini göremedim, muhtemelen 150 bin üstüdür. Kalibrasyonu doğru yapılmış bir dyno-check cihazında aracın reel gücü yaşı ve km.si nedeniyle iyimser bir tahminler 85 hp civarı çıkar.

    2. Göstergelerdeki sapma o araç için 7 km/h civarında

    Bu şartlarda 100 km'ye bırakın 12,5 sn.yi, 13'te çıkıyorsa iyidir.

    Bu olumsuz yorumlardan sonra işin iyi kısmına gelelim;

    Konfor olarak gerçekten iyi, alt takımların sanırım miadı dolmuş, onları da değiştirirseniz çok daha iyi olacaktır. Tam bir uzun yol arabası, dediğiniz gibi yormuyor.

    Perfornans ş.içi kötü fakat yüksek hızlarda muadillerine göre iyidir. 130-140'tan sonra iyi gidiyor. Youtube'da benimkiler dahil bir çok max speed videosu var zaten.

    Bagaj, iç mekan genişliği konusunda çok iyi fakat aracın boyutları nedeniyle bu durum park manevralarında biraz sıkıntı çıkarıyor.

    Kazasiz belasız güzel günlerde kullanmak nasip olsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kahraman202 -- 31 Ağustos 2014; 10:05:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hayırlı olsun iç mekan da soyulmalar var oraları plastik dip kaplatır ya da piano black kaplatırsanız daha hoş durabilir.

    Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin.

    Birde iç mekana iyi bir yerde koltuk koruma tarzı detaylı temizlik yaptırırsanız daha hoş olur.

    Yazma sebebim anladığım kadarıyla bu aracı daha en az bir 10 yıl kullanacaksınız bunları yaptırırsanız sizin için zevkli hale gelir.
  • 2.2 Vectra c var bir arkadaştan araç gayet güzel gidiyor. Donanım olarak zengin. Koltuk ayarını değiştirince aynanın otomatik ayarlanmasi, elektrikli koltuklar vs. çok hoş. Konforlu bir araç. Ve kapidan toknses geliyor ve agir Bizde Vectra b var ikisinin alakası yok Vectra c amerikan araçlarına benziyor. Karakteristik olarak cok farklı araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    aracım şuan 129bin de.
    7km lik bir sapma olacağını tahmin etmemiştim, böyle ise 13 sn de çıkacaktır çünkü 4. vitese taktıktan sonra ilk 3 vitesteki hızlanma devam etmiyor, biraz daha yavaş hızlanıyor.
    şehir içi yetersiz tabi, hatta trafikte öndeki aracı geçmek zorunda kaldığınız anlarda ani hızlanma için vites küçültmek gerekiyor. fakat ne olursa olsun 100hp bir araçtan daha fazlasını beklememek lazım (ekstra not olarak ekliyeyim, bagajım daima en az 100kg dolu olur+30lt lik tüpüde sayarsak araç yine 1.5 ton sayılır ). ben zaten performanslı araç kullanan, hız meraklısı biri falan değilim. yani ara sıra ufak hızlar yapıyorum ve bu araçta şimdilik bana cevap veriyor.
    aracı şahinden sonra kullanmak başlarda büyük sıkıntıydı. şahinden geniş ve çok uzun. ev dışında bir yere park ederken bazen uzunluktan dolayı sıkıntı çekiyorum, henüz alışamadığım.




  • muskeder kullanıcısına yanıt
    5. Vites 3000 devirdeki hızı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.