Şimdi Ara

Opel Insignia Şehir içi Tüketim Verilerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, kısa bir şehir içi ortalama yakıt tüketimi paylaşımı yapacağım.

    Aracım 2011 Opel Insignia 1.6 Turbo benzin 180hp, manuel şanzıman.
    Son şehirler arası yolculuktan sonra bilgisayarı sıfırladım ve şimdiye kadar sadece şehir içi kullandım. Tekrar yola çıkacağım için şimdilik 2228 km'lik bir veri paylaşabiliyorum.

    Konum İzmir.
    Bu süre zarfında asla tasarruf amaçlı sürüş yapmadım. Standart sürüş ve yol müsait olduğu sürece de gazlamalı agresif sürüş mevcut.
    Genellikle 2 kişi + boş bagaj ile yolculuk.
    Lastik ebatları fabrikasyon 245 45 R18.
    Lastik basınçları 34 psi.
    Lastik yakıt etiketi B.
    Güzergahlarım çoğunlukla eğimsiz düz yollar.
    Genelde sıkışık trafiğe daha az denk geliyorum, bazen de çevreyolu kullandığım için ortalama hızım 37 km/h. (malesef foto almamışım)
    2228 km boyunca bilgisayarda ortalama 10.9 litre, pompada ise tahminimce 11.5 litre civarı tüketim yapmış.


    Opel Insignia Şehir içi Tüketim Verilerim


    Opel Insignia Şehir içi Tüketim Verilerim


    Bana kalırsa bu ortalama hıza göre bir tık yüksek bir tüketim. Tabiki benim ayağıma hakim olmamam, geniş tabanlı lastikler ve araç ağırlığının fazla olması gibi faktörler olunca çok da anormal değil.

    Merak edenler varsa şehirlerarası yolda araç full doluyken 7.5 litre civarı yakıyor. Tabiki yakıt tasarrufu yapma amacıyla sürersem yakalıyorum bu değeri.
    Yolculuk sonrası bununla alakalı da bir paylaşım yapacağım, herkese iyi aksamlar dilerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Fazla değil tüketiminiz, gayet normal.. A16Let motor, bunlar atmosferikler baz alıp fabrika tarafından euro 6'ya göz kırpmak için turbolanmış araçlardı.


    Çapxstrok blok herşey 1.6 atmosferik olanla aynı.. normalde bu verim açısından çok sağlıklı değil, turboşarj motorun tamamen kendine özgü mimarisi olmalı.. ilk turbo çağına geçiş dönemlerinde böyleydi..


    Ama çok keyifli motordur.. orta devirlere doğru şöyle bir esner, sonra aça aça gider. üst devirlerde de güçlüdür, Saab-Volvo turbo motorlarını anımsatır. zaten Saab da bu motoru kullanmıştı..

  • Benim 1.0 picantodan az yakıyor yine
    Şaka bir yana , eğer bu sürüşde dediğiniz gibi yol müsait oldukça gazlama varsa yakıt normal bence. 1.4 egealar bile şehir içinde 8-9'un altına düşmüyor.



    Opel Insignia Şehir içi Tüketim Verilerim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Maşallahı var valla hocam kesenize bereket

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arabanın hakkını vererek kullandıysanız az bile yakmış.

    Ben 1.0 90 beygirlik clio 5 ile agresif kullanımda 10 litre yaktırmıştım zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla değil tüketiminiz, gayet normal.. A16Let motor, bunlar atmosferikler baz alıp fabrika tarafından euro 6'ya göz kırpmak için turbolanmış araçlardı.


    Çapxstrok blok herşey 1.6 atmosferik olanla aynı.. normalde bu verim açısından çok sağlıklı değil, turboşarj motorun tamamen kendine özgü mimarisi olmalı.. ilk turbo çağına geçiş dönemlerinde böyleydi..


    Ama çok keyifli motordur.. orta devirlere doğru şöyle bir esner, sonra aça aça gider. üst devirlerde de güçlüdür, Saab-Volvo turbo motorlarını anımsatır. zaten Saab da bu motoru kullanmıştı..

  • Maalesef çok fazla... Ekranda 1.5tsi passat ile aralarida en az 3.5lt yakıt farkı var. Ayni koşullarda passatın yakacağı max 7.5lt.

    Sebepler;

    245 lastikler. +0,5lt
    Aracın E segment ağırlığında olması.+1lt
    Motorun eskiliği ve verimsizliği. +2lt (Ufak detaylar dışında 1994 yılında çıkan ecotec motorun turbolu hali.)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Ben aynı yol ve araç koşullarında dilediğim takdirde sadece sürüş tarzımı değiştirip tüketimi 9'a çekebilirim ama passat 5.5'e çekemez

    Şaka bir yana dediginiz gibi çok yakması için tüm sebepler bir arada resmen.
    Fakat bunun yanında aracın + yönleri tüm yakıt tüketimini unutturuyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    İzmir yolları ne kadar müsade ediyor onu da hesaba katmak lazım.
    Yollardaki çukurlarda vs yavaşlayıp tekrar hızlanmam gazlamaktan fazla yaktırıyor bu arada

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Aynen dediginiz gibi. Az sayıda Insignia ve çok sayıda Astra J'deki 1.6 115lik atmosferik motorla aynı.

    Motor devir çevirmeyi seviyor, uzaması da tam olarak anlattığınız gibi.
    Bunlardaki turbo da bir ilginç. Teknik detayını bilmem fakat büyük bir turbosu varmış sanırım. Devir çevirirken çıkardığı sesin üstüne vites değişiminde stock olarak verdiği çok keyifli bir blow off sesi var. Sırf bu ses için bile insanın gazlayası geliyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 7,5 ay kullanmıştım, tadı damağımda kaldı.

    Bana göre sıkıntıları;
    Çok sert süspansiyon,
    Orta konsol trim çıtırdamaları,
    Küçük dikiz aynaları,
    Arka baş mesafesi,

    İstanbul datça arasını sakin sürüş ile ( çine yokuşunda biraz basmıştım ) 6,4 lt gibi ortalama ile tamamlamıştım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • insignadaki 1.6 180hp motoru bilmem ama 2.0T 4x4 260hp gsi kullanmıştım alt devirleri mükemmel ötesi idi 1200 devirde araç akıp gidiyordu hızlanmak için 2000 devir çevirmek yeterli idi yakıt tüketimi konusunu çok yorumlayamayacağım teknik verilerde ort. tüketim 8.6lt diyor bence bu motorla da bu tüketimleri veya daha da altını yakalamak mümkün çünkü gerçekten hızlanmak için gaz basmaya ihtiyacımız olmuyor araç 400nm torku sadece 3000 devirde veriyor çok güzel rakam

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • individual İ kullanıcısına yanıt
    Süspansiyon sertliği şehir içinde bazen benim de canımı sıkıyor ama karşılığını şehirler arası yolda veriyor

    Ben de ara sıra İzmir-Dalyan arası gidip geliyorum. Çine ve Sakar geçidindeki virajlarda canını yakmadığım model kalmadı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt


    Kapısının kalınlığı, şasisinin rijitliği yeter.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    1.4 tsi passat vriant aracından sonra 2011 insignia sports tourer kullanıcısıyım. 1.5 tsi passat aynı yolda 7.5 yakması bir kere hayal ötesidir. Bilmedwn kullanmadan yorum yapmayiniz. Ayrıca 1.6 let motorun arıza çözümü tsi lere gore basit ve kolaydır. Zincir yerine kayış kullandığı için zincir uzama problemi yoktur. Yakıtı tsi gibi seçmez. Start stop bulunmadigindan dolayi jel akuye gerek yoktur. Her defasinda start stop ile ugrasmazsiniz. Tek dikkat edilecek husus bu motoru asla ve asla lpg ile tanistirmamaktir. Benim şehircilik tuketimim 9 s.arasi 7.5 ile 8 arasıdır
    Opel Insignia Şehir içi Tüketim Verilerim Opel Insignia Şehir içi Tüketim Verilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 8 Mart 2023; 22:53:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • flyer kullanıcısına yanıt
    Arkadaş detaylari vermiş.

    Çevreyollu, sıkışık trafiği olmayan, 37kmh gibi zaten yuksek bir ortalama hizda 1.5tsi yakacagi max 7.5 lt dir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Test tmeye hazırım. 5 yıl 1.4 tsi vriant kullandım. Bu konuda sizn tecrubenız nedir. Neye göre bu veriyi verebiliyorsunuz. 2 aracida kullandım biliyorum güzel kardeşim. Araç dsg ise belki olabilir oda zaten mekatronik ve kavrama problemleri ile o az yaktığı 1.5 2 lt yakıtı sizden misliyle çıkarır. Bana Doğuş propagandası yapmayın siz giderken ben geliyordum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 8 Mart 2023; 22:51:18 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle o kapının kalınlığı şaka gibi

    Evde bir de 2012 model 508 var, aynı yıl aynı segment araçlar ama resmen teneke. Hız 95'e gelince yanlardan rüzgar sesi başlıyor.
    Ben insignia'ya binince rüzgar sesi nedir bilmiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer kullanıcısına yanıt
    Neye göre olacak deneyimlerime göre.

    Dikkatinizi cekerim arkadas safkan, durkalklı sıkışık trafikli sehir icinden bahsetmiyor. Gayet akıcı, cevreyolu kullanimli orta halli karma bir sehirici kullanimi. Zaten 37kmh lik ortalama hizindan belli. Safkan sehirici 20kmh altinda baslar.


    Doğuş propagandası ne alaka yav



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 8 Mart 2023; 23:6:30 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer kullanıcısına yanıt

    B7 kasadır sizin Passat hocam.. eski 1.4 tsi Ea111 makina. Bunlar da 1.4 atmosferiğin turbolusu. İnsignia gibi aynı =)


    Arkadaşın bahsettiği 1.5 tsi çok farklı. B8'deki 1.4 tsi da çok farklı. bunlar (ea211) yakıt ve ısıl verimi yüksek, modern makinalar..


    O şu kadar yakar, bu bu kadar yakar diyemem, herkesin kullanım koşulu stili hızı farklı..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    1.4 tsi apayrı bir teknoloji cax motor. Yanlış biliyorsunuz. 1.6 let motora göre çok daha hassas yakıt secen ve kronik arızaları daha fazla olan bir ünite. Araştırmanızi tavsiye ederim. Sıkıştırma oranlari daha yüksek max tork aralıkları daha düşükten daha yükseğe doğru gidiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.