Şimdi Ara

Opel İnsignia 1.6t sidi 170 hp Cosmo 2013-14 Almayı Düşünüyorum!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
24.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel İnsignia 1.6t sidi 170 hp Cosmo 2013-14 Almayı Düşünüyorum!

    Merhaba arkadaşlar.
    Öncelikle araç hakkında araştırmalarım devam ediyor. Bunun için gerçek kullanıcı araç hakkında uzun kullanım yorumları ve değerlendirmeleri benim için önemli.
    Aklımdaki bazı oluşan soruları sormakla başlamak istiyorum.
    Araç malum 2013 de yenilendi motor ve kısmen şanzuman.

    1- Şuan satılık sitelerdeki 2. El insignia 1.6t sidi 170 araçlar genelde 20k üzeri km de yani 3 4 yaş için fazla kullanılmamış gözüküyor. Bunun sebebi çok yakması mı yoksa millet ikinci araçları olup şehiriçi onu kullanıp insignia ile sadece uzun yol felan mı yapıyorlar. Benim gözümde insignia muadili seçeneklerim arasında olan passat CC 1.4 tsi ler 100.000 km üzerinde olmaları 2.el satılık araçlar aklımda soru işaretleri yapıyor?

    2- Yakıt tüketimi ile alakalı olarak yine YouTube test videoları genel de 10 lt üzerinde olduğu beyanları ve test araçlarının 12lt gibi afaki ortalama olduğu bilgileri hususunda gerçek kullanıcıların şehiriçi normal kullanımda kısa ve uzun mesafe de ve uzun yol tüketim verilerini merak ediyorum. Açıkcası aklımdaki kabul edilebilir değer sınırım:uzun yol 7-7.5 lt arası normal gibi, ş. İçi de 10.5 lt Max.
    Sizce durum ne olur.

    3- Fiyatlar yine sitelerde 70.000 civarında başlıyor sizce cosmo donanım gerçek piyasa değeri ne kadardır.

    4-Araç hakkında herhangi bir kronik de olmasa sıkıntı çıkaracak parça durum var mı?
    -Motor titremesi şanzuman vuruntu yapması mesela,
    -kaporta boya atması kalitesi
    -elektronik park freni hatası
    -anaktarsız çalıştırma hatası
    -ekranların donması vb sorunlar
    -diğer elektronik donanımlar hakkında sorunları olanlar

    5- Herhangi bir sıkıntı olmasa bile soru ve bilgi alma anlamında servis in buna yaklaşımı nasıl oluyor, sadece aracı satana kadar mı tavırları,

    6 - Garanti mevzusunu kaç sene veya km nereleri kapsıyor?

    7- Uzun vade de aracın bakım masrafları içerisinde ekstra neler çıkar?
    Mesela ayna oto motoru, silecekleri, afl hatası, kapılarda oluşacak ses, iç dekorasyon trim sesleri vb.

    8- aklıma geldi şoför koltuğu ayar kısmı plastiği çoğu araçta ya kırık yada ezik bunun sebebi nedir acaba? Fazla mı takıntılıyım

    9- Bu aynalarda kor nokta uyarısı cosmo da standart mı yoksa bir opsiyona bağlı olarak mı geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Merhaba. Fiyat fayda oranı yüksek bir araç seçmişsiniz, tebrik ederim. Sorularınızın cevaplarını "insignia team" sitesinde bulacağınıza eminim. Ben gene de bir şeyler yazayım.

    Düşük km'deki ilanların bir sebeple satmak zorunda kalan insanlar olduğunu düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla bu arabayı alan bir daha satmıyor.

    1650 kg 170 beygir turbo benzin denkleminde ekranda her türlü litre değerini görmeye hazır olun. Bu araç sabit hızda giderken neredeyse yakmıyor ama ivmelenmeye gelince cüsse o motora yaktırıyor. Hele bir de o 170 beygirin tamamını kullananlardansanız yakıtı düşünmemelisiniz. Şimdiye kadar gözlemlerim sabit 90 ile 5.5L, 120 ile 7L. Şehiriçi tanımının ucu açık olduğu için bunu 10L gibi düşünün. Şehre ve şanzımana göre değişiyor tabi.

    Makyajlanmış bir araç olduğu için zaten epey hatayı gidermişler. Bildiğim bir kronik sorun yok.

    Garanti standart 2 yıl ve 100000 km. Uzatılmış garanti 2 yıl ve 60000 km ekliyor. Böyle bir tane bulursanız içiniz daha rahat eder.

    Kör nokta uyarı sistemi Cosmo'nun da üstüne paketle alınıyor.

    İnşallah gönlünüze göre bir araç bulursunuz.




  • Bilgiler in Teşekürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insignia candır gerisi de ayrıntı. Yakıt biraz fazla ama bu sınıfta başka seçenek bu fiyata yok. Butce varsa ve ikinci el kaygın varsa bizim millet dizel fetişi olduğundan dizel otomatik versiyonu düşünebilirsin. Ben 1 yıldır 1.6 sidi 170 bg edition elegans versiyona sahibim. Cok memnunum. Sadece keşke bütçem olsa da cosmo cpg2 ve stil paketli alabilseydim diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bellerefon -- 22 Mayıs 2017; 23:40:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıt km de kaş kuruş oluyor sizin ş. İçi ve uzun yol tecrübeleriniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaskal

    Yakıt km de kaş kuruş oluyor sizin ş. İçi ve uzun yol tecrübeleriniz

    2013 Cosmo 170 bg otomatik kullanıyorum. Yakıt ş.içi 10-10,5 arası. Şehi dışı ise sabit hızda 5,5-6 arası yakıyor. Bence de bu değerler sizin için sıkıntı değilse hiç düşünmeyip alın derim. Ben de çok memnunum
  • Hakkınızda hayırlısı olsun.


    Ben de 2014 1.6 170 otm Cosmo kullanıyorum ve aracımdan çok memnunum, aksi olsa değer kaybı vs ona buna bakmaz şimdiye değişirdim aracımı


    Yakıt uzun yolda arkadaşların da dediği gibi 90-100km ler ile 5.5-6 litre arası, 120-130km gibi 7 küsür. Ş.içi ise ortalama Trafikte Edremit Körfezi ile Ankara için 8.5 ila 10 arası, şuan son depoda Akçay - Edremit içinde 7.5 litre
  • Yakıt değerleri ozaman çok güzel. Hiç de milletin dediği gibi değil. Bu araç 10 lt de üzmez şehir içi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustafaskal M kullanıcısına yanıt
    Benim kayseride kışın 11.5 -12 arası bu ara bakımdan sonra 10.5 civarı tamamen şehir içi dur kalk fazla değerler şehir dışı bir defa çıkabildim 7-8 civarıydı ilk alındığında. Bu bayramda yine uzun yol olacak inşallah değerleri paylaşırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaskal

    Yakıt değerleri ozaman çok güzel. Hiç de milletin dediği gibi değil. Bu araç 10 lt de üzmez şehir içi

    Şöyle söyleyeyim, son 230km boyunca deneme amaçlı* aracı Akçay ve Edremit te ş.içinde düşük viteste, Akçay - Altınoluk arasında ise 6.vitesi hiç kullanmadan genellikle 4. viteste ve yarı yarıya da agresif şekilde kullandım, tekrar depoyu doldurmak için yanaştığım pompada ortalama 11 küsür litre yaktığı ortaya çıktı.





    *son depo benzinden sonra çekişte bir azalma hissedince depoyu çabucak boşaltmak ve bir yandan da hızlı kullanımdaki tüketimi görmek için arabayı devirli kullandım, sonradan anladığım üzere çekiş sorununun nedeni havaların 2 günlüğüne çok ısınıp ve nemin %90 ı geçmesiydi.




  • Genelde kısa mesafe mi kullanıyorsunuz acaba? Veya klima açık mı. Yoksa uzun yolda daha az olması lazım geçerken veri 11 lt dediniz. Yol bilgisayarı ve ortalama hız ne gösteriyor acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaskal

    Genelde kısa mesafe mi kullanıyorsunuz acaba? Veya klima açık mı. Yoksa uzun yolda daha az olması lazım geçerken veri 11 lt dediniz. Yol bilgisayarı ve ortalama hız ne gösteriyor acaba?

    Tam olarak anlayamadım ama; 11 litrelik tüketimde kısa mesafeli güzergahlar arasında 6. vitesi hiç kullanmadan süratli kullanım + yer yer ş.içi sürüşler söz konusuydu, klimayı o günler hiç açmamıştım, bu aralarsa açık.


    Yol bilgisayarı tüketimi 10.8 gösteriyordu ama pompa hesabına göre ortalama tüketim yaklaşık 11.2 litre çıkmıştı, ortalama hızı hiç hatırlamıyorum ama şuan (yanılmıyorsam) yol bilgisayarına göre ortalama hız 37km, normal bir sürüş + nadiren sürat ile ortalama tüketim 8.3 litrede, klima ise açık..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 14 Haziran 2017; 0:24:58 >




  • Dediğiniz gibi tamamen bizim ayağımızda desenize.

    8 lt ile 11 lt motorun neler yapabildiğini ortaya koyuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaskal

    Dediğiniz gibi tamamen bizim ayağımızda desenize.

    8 lt ile 11 lt motorun neler yapabildiğini ortaya koyuyor

    Kesinlikle öyle.

    2008 den sonra aldığım araçlarda özelikle yavaş ve sakin kullanım şekline zorladım kendimi, bunu başardıkça da daha güvenli, daha bol seyirli yolculuklara haliyle muazzam yakıt tüketimi değerleri de eklendi, başta yavaş gitmek sadece ekonomi ve güvenlik sağlar ama çok sıkıcıdır diyordum ama aslında tabiri caizse süzüle süzüle gitmek onlarca yıl boyunca hiç görmediğiniz manzaraları yeni keşfetmenize bile neden oluyor ve sinir sisteminiz hızlı gitmeye göre daha sakin kaldığından daha az stres yapıp daha az da yoruluyorsunuz, tabi gene de ara ara yüksek süratlere de çıkıyorum elbette.


    2014 de Insignia yı çoluk çocuk sıklıkla uzun yola gittiğimizden almıştım, alırken ş.içinde pek kullanmam kullanırsam muhtemelen 12-13 litreleri görmek kolay olur diye düşünüyordum ama sandığımın aksine daha küçük, hafif ve güçsüz benzinli araçlara göre benzer kulllanımda 2 litre civarında daha fazla yakınca şaşırmıştım, çok daha fazla yakacak sanıyordum.

    Bu araçlar ekonomik değil ama başta sandığım ya da sanıldığı gibi müsrif de değil.


    Bu arada bugün hava 35 dereceydi ve nemliydi, çocukların tahlil sonuçları için trafikte hızlı kullanmam gerekti ve klima da hep açıktı, tüketim bu şekilde 8.7 litreye çıktı kı muhtemelen pompada da 9 küsür litre çıkar.




  • Küçük bir hort çekelim.



    Fabrika çıkışı lsd'li ayrıyeten marka coiloverlı kule gergili, 1.9 Turbo dizel yaklaşık 210 bg gücünde 1400 kg ağırlığında önden çekişli bir araca göre oldukça iyi yol tutan bir araç sahibiyim. Ancak otomatik bir araç almak amacıyla satıyorum aracımı. Ara hızlanmaları çok seven biriyim ve otomatik olmasının yanında hızlanmasının da iyi olup güvenli olmasını istiyorum. Araçta elektronik diferansiyel kilidi var mı? Flexride şase'de mi sadece var ya da?



    Diğer araçlara göre kıyaslama yapabilecek bir arkadaş varsa sevinirim. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hızlanma bu kadar önemliyse, tork konvertörlü otomatik vites nedeniyle Insignia çok tatmin etmeyebilir. Özellikle ilk 2-3 viteste ciddi bir performans kaybı var. Ancak yol tutuş ve genel sürüş özellikleri olarak son derece güven veren bir araç. Makyajlı kasanın konforu da oldukça başarılı, yolda premium hissi veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 6 Şubat 2018; 11:12:41 >
  • bi hort da benden.
    bu konuda bahsi geçen 1.6t 170 hp lik aracın motoru direct enjeksiyonlu mu yoksa çok nokta enjeksiyonlu mu? netten bununla alakalı bilgi bulamadım malesef.yardımcı olursanız sevinirim.
  • direkt enjeksiyonlu
  • 2013-2014 Manuel vites kullanan var mı? * Manuel vites ülkeye çok az gelmiş. Bulabilirsem alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 Eylül üretimi, ülkeye ilk giren serilerden olan bir araca sahibim. Opel'in huyu genelde her kombinasyonu ilk yıl getiriyor sonra gereksiz gördüklerini piyasadan çekiyor. Kime göre neye göre gereksiz ayrı bir tartışma konusu.

    Motor-şanzıman uyumu çok iyidir. Ortada güçten kırpan bir otomatik şanzıman olmadığı için gidişi çok iyidir. Performans olarak da 1.6 180'e en yakın 1.6 170 manueldir. Otomatiğin performansı tork konvertörünün kitledikten sonraki devirlerde manuelle denk oluyor. Yakıtı düşünen için de manuel otomatikten daha az yakıyor. Zamanında okumuştum, 1'den 2'ye geçişleri geç diye dur-kalk trafikte manuel modda kullananlar vardı. Yakıt tüketimini olumlu etkiliyormuş. Kısaca manuel candır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.