Şimdi Ara

OPEL İNSİGNİA 1.6 Dizel Otomatik TÜRKİYE'DE (217. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.485
Cevap
61
Favori
382.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkan

    Araçlarını yeni almış olan arkadaşlara hayırlı olsun demek isterim öncelikle.

    Makyajlı Insignia şu an ülkemizde fiyat/performans olarak farkla önce bir araçtır. 2016 dizel insignia fiyatına C sınıf, 1 yaş genç dizel Megan satıyorlar ki kıyas bile götürmez. Passat, SuperB, altın kaplıymış gibi anlamsız fiyatlara satılıyor.

    Ancak servisin bu tutarsızlıkları pes dedirtiyor. Daha 3-4 ay önce standart fiyat olarak 1200 TL dedikleri ve yaptırdığım bakıma bugün 600 TL diyorlarsa bizi enayi yerine koyuyorlar ve kaybediyorlar demektir. Bundan sonra ucuz bile olsa servise götürmem aracımı, bu kadar enayi yerine konmak olmaz gerçekten...
    Opel TR müşteriyi gerçek anlamıyla salak yerine koyuyor. 2016 model tıpatıp aynı iki araçtan 3 yaşını doldurmuş olana 599 TL, doldurmamış olana 1199 TL fiyat çekiyorlar aynı bakım için. Demek ki normalde olması gereken fiyat 599 TL ki ondan bile kar ediyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MCMIII

    Hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız kullanın inşallah.

    Insignia öncesinde 10 senedir Alfa Romeo 1.6 TS Distinctive kullanıyordum. Araç bakarken en önemli kriterlerimden biri yol tutuşuydu ve işimin kolay olmadığını biliyordum. Çok şükür Insignia'da yol tutuş ve birçok kriteri bir arada bulabildim.

    Uzun yolda yüksek süratle kullanan biri değilimdir, nadiren kısa süreli yüksek hızlara çıkarım. Aracı şehir dışından aldım, dönüş yolunda 90-100 km/h gibi bir hızla gittiğim hissiyatta ekrana bakınca 150'ye geldiğimizi farkettim ve etkilendim. Bilenler varsa Bilecik - Adapazarı arasında Pamukova civarında ard arda gelen S virajlar var, buraları 150 ile düz yolda gider gibi bir hissiyatla güvenle döndüm. Direksiyondaki neyse de yüksek hızla dönülen virajlarda yolcular da bir tarafa savrulmuyorlar, uzun yolda yol tutuşuyla ivmelenmesiyle inanılmaz keyifli bir araç.

    Yetkili servislerde kampanya var şu sıralar standart bakım 600₺ (filtreler ve yağ değişimi)

    Aldığım kişi son 2 bakımı özel serviste yaptırdığından geçen bakımlarda görünen V kayışı, yakıt filtresi ve fren hidroliğinin değişimiyle, standart bakımla birlikte 1200₺ küsür fiyat aldım geçenlerde. Özel servislerde de yakın fiyat olacağını tahmin ediyorum, bu nedenle bakımı yetkili serviste yaptırmayı düşünüyorum. Aracımda Android Auto için ekranın güncellenmesi gerekiyor. Servise ekran güncellemesi önceliğim, bakımı da güncellemeyi yapacak serviste yaptıracağım dedim cevap bekliyorum :)
    Bende sık uzun yol yapan ve hızlı kullanan bir sürücü olduğum için yol tutuş benim içinde ilk sıradaydı. Bu konuda belkide önden çekişli araçlar içinde en dengeli modele sahibiz.

    Bakımı benim yaptırdığım dönemde 1200'dü ancak yakıt filtresi de bakım harici olarak eklenince rakam 1500 oldu. Şu an kampanyadan haberim var ancak aracım Kasım 2016 çıkışlı olduğu için 3 yaşını halen doldurmamış görünüyor. Servise bu arada bundan sonrası için baştan söyledim, garanti bittiği için kendi yağımı kendim getiririm dedim, onlarda kabul ettiler. Bundan sonraki bakımlarda yağı kendim alıp yetkiliye devam ederim muhtemelen.

    Sizinde aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanmanızı dilerim.




  • Selamlar, Nisan ayında sport 2016 aracımı 120bine sattım. Km 45bin boyasızdı. Sadece çok belli olmayan dolu ezikleri vardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,
    Şu AFL konusu ile ilgili aslında düz duvara selektör yapınca dediğiniz gibi çok ağır hareket ediyor gibi gözüküyor fakat trafikte bence bu yavaşlılığı öndeki araç anlamıyor.
    Yani siz selektör yaptığınızda direk öndeki araç selektörü algılıyor. Ama en tepeye gidene kadar dediğiniz gibi bir gecikme söz konusu.
    Ben bunu bir arkadaş ile test ettim de :)

    Bagajın düz olmaması da muhtemelen bağımsız süspansiyonların fazla yer kaplamasından ötürü.

    Bana göre en büyük eksikleri; şehir içi gereksiz sert yapıda ( makyajsız olanları için ), dikiz aynaları çok ufak, arka baş mesafesi kısıtlı, orta konsola bastırınca çıtırtı geliyor ( makyajsız olanları için )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pops44 P kullanıcısına yanıt
    Tüm markalarda satış sonrası hizmetler çok önemli bir parametre, belki ilk satıştaki kardan daha kıymetli. Yetkili servis kullanmanın elbette artıları var, orijinal parça kullanıldığını biliyorsunuz, aldığınız hizmetle ilgili sorun oluştuğunda karşınızda muhattabınız oluyor, yetkin eller müdahale ediyor (ediyor derken olması gerekn, yetkin eller kısmı ülkemizde muallak)

    Ne yazık ki özel serviste yaşanabilecek olumsuzluk riskiyle, yetkili servislerin fiyat politikasındaki suistimal arasında ikilemde kalıyoruz. Elbette marka olmanın getirdiği bir maliyet olacak ancak bu fark suistimal boyutunda olmamalı. Servis çalışanlarının yetkinliği de tartışmaya açık olmamalı.

    Paylaşırken atlamışım 600₺ standart bakım kampanyası 3 yaş üzeri araçlar için. Bunun dışında yedek parça için de 3 yaştan sonraki her yaş için ekstra indirim var. Dolayısıyla garanti süresi bitince müşteriyi kaçırmayalım stratejisi hiç hoş değil. Dünya giderek küçülüyor ve bu tür olumsuz durumlardan herkesin haberi oluyor. Müşteri memnuniyeti her geçen gün biraz daha ön plana çıkıyor, iş satmakla bitmiyor. Tabi bu sorunun kaynaklarından biri de tüketici olarak bizleriz. En ucuzu hedeflerken markaların ürün ve hizmet kalitesini de baltalıyoruz. Farkındaysanız sadece otomobilde değil genel anlamda artık f/p ürünleri veya orta kalite ürünler neredeyse kalmadı, herşeyin çöp olanı ve sınırlı insanın erişebildiği premium ürünler var. Lafı çok uzattım ve konuyu dağıttım burada keseyim, sanırım meramımı anlatabilmişimdir.




  • ERG81 E kullanıcısına yanıt
    Önceki aracımı da birkaç kez yetkili servise götürdüm. Sonrasındaysa sadece aracımın markasına bakan ve yetkili servisten çok daha emin ellere teslim ettiğimden emin olduğum özel servisle uzun yıllar geçirdim. Tek kriterim uygun fiyat olmadı, kullanılan parça ve verilen hizmetin kalitesini bilerek anahtarı bırakıp çıkardım. Aracın işi bitince de gidip ödemeyi yapardım, kafamda tek soru işareti de kalmazdı. Opel için malesef henüz böyle bir özel servis bilmiyorum. Yetkili servisin kampanyası olunca da en azından bu bakımda özel servis aramama gerek kalmadı. Sonrasına artık bakacağız.
  • Arabanın dokunmatiği iyi çalışıyor basıp çekmeyin basılı tutun😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MCMIII M kullanıcısına yanıt
    Babam arka arkaya 3 Opel kullandığı için aklımda kalmıştı. İstanbul’daysanız Opel Turanlar servisini öneririm. Çok çok iyi ustaları vardı ve sahibi gerçekten çok müstesna bir beydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aramızda 2cr yazılım yaptıran var mıdır? İzmirde gideceğim özel serviste bu uygulama yapılıyormuş ve yaptırıp yaptırmamak konusunda kararsızım, özellikle uzun dönem sonuçları kafamı kurcalamakta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce de yazmış olabilirim, Insignia'yı almadan önce eşimle, SuperB, Quashqai, Passat, Peogeot 508 gibi araçları bindik denedik. Hiç birinde bu araçtaki gibi tokluk ve güven hissini alamadık o yüzden de gidip Insignia tercih ettik. Herkes SuperB'nin genişliğine takılıyor ancak bagaj hariç arka koltuk için pratikte faydası olmayan bir genişliği var. Fakat bunun ötesinde yeni kasa Insignia'nın da maalesef dahil olduğu ön tasarımdaki düzlük, keyifsizlik hoşumuza gitmedi. Passat da SuperB de yeni kasa Insignia da aynı, dümdüz bir ön panel, ortada bir ekran, enlemesine bir tasarım, hepsi aynı tornadan çıkmış gibi. Makyajlı kasanın onlardan çok farklı olmasını beğendik. Aracı aldıktan sonraki tüm beklentilerimizi de fazlasıyla karşıladı, ben de çok memnunum bu araçtan.
  • bluerdem kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, İstanbul'dayım ancak Anadolu yakasındayım, Maltepe-Kartal-Pendik civarına yakın olsaydı keşke. Yine de not edeyim.
  • hakkan H kullanıcısına yanıt
    Hacim konusu segmenti için geyet yeterli, birkaç santim fark artı veya eksi yazılmaz bence de. Daha fazla hacim için farklı seçeneklere yönelmek gerek. Tasarım konusundaki düşüncelerinize de katılıyorum, dümdüz iç mekan tasarımları beğenmiyorum. SüperB'nin dış tasarımı eskisine göre çok daha güzel ancak Insignia özellikle yeni dış tasarımıyla daha sıradan geliyor.
  • yokuş inerken vites yükseltmemesi güvenlik önlemi hocam, motor freni yaparak aracın fazla hızlanmasını engelliyo. başta bana da ilginç gelmişti. hafif gaza basacaksınız ya da manuele alıp kendiniz vites atacaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zincirkıran Z kullanıcısına yanıt
    Gaza dokunmak daha mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BluePassenger

    Gaza dokunmak daha mantıklı
    Otomatik vitesin en gıcık olduğum yanı bu, kafasına göre, güya tedbir amaçlı vitesi bir türlü yükseltmiyor, genellikle gaza basmak da çok anlamlı olmuyor çünkü gaza dokunmak yetmiyor bayağı basmak gerekiyor. Ya da yokuş tırmanırken biraz gaza basıyorsunuz vites büyütüyor oysa tam o sırada yokuşun daha dik kısmına denk geldiyseniz araba çekemeyip yine vites küçültüyor. Bir türlü sevemedim şu otomatik vitesi arabalar kafasına göre aksiyon almak için hala çok aptallar, yolu lazerle tarayıp durumuna göre vites değiştiren sistemler çıkarsa işte o zaman alınabilir.
  • termo35 T kullanıcısına yanıt
    35 bin km boyunca 2cr yazılımlı bir şekilde bindim aracıma ve sorunsuz bir şekilde keyifle kullandım. Aracı arkadaşıma sattım o da aynı keyifle kullanmaya devam ediyor. Hiç düşünmeden yaptırın derim.
  • hakkan H kullanıcısına yanıt
    Hocam otomatik vites konusunda kullandığım arabaların içinde en beğendiğim volvo xc60 tı. vites geçişlerinde 1 kere bile kararsız kaldığını bilmiyorum yaklaşık 6 ay kullandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BluePassenger

    Hocam otomatik vites konusunda kullandığım arabaların içinde en beğendiğim volvo xc60 tı. vites geçişlerinde 1 kere bile kararsız kaldığını bilmiyorum yaklaşık 6 ay kullandım.
    Bu yazdıklarım kararsızlık olarak algılanmasın bugün otomatik vites Mercedes S600'e binseniz aynı yolda o da aynı şeyleri yapar, yolu insan gibi görmüyor ki değişimi ona göre yapsın. Hatta tam tersine Insignia'nın şansımanı bu güne kadar gördüklerimin en iyilerinden. Benim yaptığım otomatik vites ile düz vites kıyaslaması. Düz vitese kıyasla otomatik vites teknolojisi hala yetersiz.
  • hakkan H kullanıcısına yanıt
    İnsignia nın şanzımanı kötü demiyorum ama audi bmw Mercedes volvo bunların şanzıman ları daha iyidir yeni modelleri kullandınızmı bilmiyorum ama insan kullanınca daha iyi anlıyor. 2013 model A4 quatro kullandım insignia dan daha iyiydi dediğim gibi volvo dahada iyiydi. Belki yeni kasa audiler dahada iyidir kullanmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insignia'nın şanzımanı aslında oldukça başarılı, benim tek sorunum motor "soğukken" 2'den 3'e rampa inerken geçmeyi istememesi.
    Motor ısınınca her şey yolunda, tüm değişimleri yerinde ve kararlı.

    Bunun haricinde genele bakarsak tork konvertörlü olarak oldukça memnunum. Vites yükseltme hızı bir ZF veya Aisin veya Mazda'lardaki gibi olmayabilir ancak vites düşürme hızı özellikle kick-down emirlerinizde çok başarılı, çok hızlı.

    Diğer yandan rakiplere de bakmak lazım.

    Tek kavramalı robotizeler (Easytronic, MMT vs..): Kesinlikle gelmiş geçmiş en saçma şanzıman. İlk iki viteste araba öne arkaya yığılır, kafanız ileri geri sallanır; hill holder yoksa yokuşta kaydırır; muazzam kararsızlık özellikleri gösterir; tıpkı düz vitesliler gibi baskı balata debriyaj masrafı vardır...

    Çift kavramalı robotizeler (DSG, EDC, DCT vs...): Tek kavramalı robotizelerin ikinci baskı balata sistemini bir üst viteste hazır tutan şanzıman türü. İkinci kavrama bir üst viteste hazır beklediği için vites yükseltmelerde oldukça hızlı ancak vites düşürmelerde tek kavramalılar gibi yavaştır.
    Sadece vites yükseltirken hızlı olabilen bu şanzıman bu sayede aracın vites yükseltirken öne arkaya yığılmasını engeller. Ancak sadece vites yükseltirken hız kazanabilmek adına sıkışık trafikte ısınma sorunu, periyodik olarak bir değil iki baskı balata debriyaj değişim masrafı, her sene "bu sene düzeldi" denilen ancak bir sonraki sene yine düzelmediği ortaya çıkan yani sittin senedir düzelmeyen mekatronik ve kavrama arızaları, vites düşürürken yani sollamalarda tam otomatiklerden tokat yemesi, ikinci elde çoğu insanın kuşkuyla yaklaşması hatta saatli bomba muamelesi yapması gibi sıkıntılar mevcutken değer mi almaya?
    Bakın VW bile Amarok ve Touareg gibi zorlu koşullar ve daha üst segment ürün yönetiminde 8 ileri tork konvertörlü kullanıyor; nedenini düşünmek gerek...

    CVT: Sorunsuzdur, ağırlıklı japonlar kullanır ancak tüm araç kullanma zevkini öldürür. Ayrıca kayış sistemli kavrama olduğu için tekerleğe giden en yüksek güç kaybı bu şanzıman tipindedir. Her ne kadar pek bilinmese de şanzımanın içinde tork konvertörü vardır ancak kayış tutunma sistemi kullandığı ve birbirine kilitlenen dişli sistemi olmadığı için tıpkı çift kavramalılar gibi belirli bir tork yükünün üzerini kaldıramazlar.

    Hal böyleyken piyasada tork konvertörlü otomatik kullanan firmalar arasında (BMW, Mazda, Peugeot, Opel vs..) açıkçası zaten çok fazla tercih şansımız bulunmuyor. Insignia'daki ise aracın ağırlığı ile baş edebilmek için ilk iki viteste tork konvertörünün direkt kilitleme yapmaması haricinde oldukça başarılı bana göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 24 Temmuz 2019; 11:22:43 >




  • 
Sayfa: önceki 215216217218219
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.