Şimdi Ara

opel astra mı ford focus mu? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
85.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ne yanisürüş keyfi,üstün yol tutuş,sportif aksam astrada yokmu?
  • astranın yol tutuşuna focustan iyi diil diyen günaha girer bence ya, focusun girdiği her viraja astrada rahat rahat girer tek fark motor gücüdür focusun üstün olduğu ilk ve de tek fark bu , oda tabi ocak -temmuz vergi zamanlarında acıya dönüşüyo focus severler için
  • ben olsam astrayı seçerdim.
  • Bence iki araç avantaj ve dezavantajlarına göre değerlendirilmeli..
    Focus'un Avantajları
    + Geniş iç hacim
    + Geniş Bagaj
    + Mükemmel motor performansı (Astra yanına bile yaklaşamaz..)
    + Mükemmel motor gücü ve tork (109 PS 240 NM, anlık overboost özelliği ile 260 NM)
    + OPET'ten yakıt aldığınız sürece yakıtttan kaynaklanabilecek arızalarda garanti sağlaması
    + Sınıfının yol tutuş lideri
    + Mükemmel sürüş dinamikleri ve viraj kabiliyeti
    + Makul ve mantıklı fiyat

    Dezavantajları
    - Triger kayışlı tasarım nedeniyle egzantrik kayışının değişim ihtiyacı
    - 15.000 veya 6 ayda bir yağ değişim periyodu (hangisi önce gerçekleşirse), bu nedenle artan bakım giderleri
    - Düşük kaliteli malzeme ve işçilik
    - 2 nci vergi dilimi nedeniyle Astra'ya göre yüksek yıllık vergi
    - Cazibesi yüksek olmayan kasa

    Astra'nın avantajları
    + 2 nci elde tutulan kasa ve motor
    + Makul bagaj hacmi
    + 1 nci vergi diliminde olması sayesinde düşük yıllık vergi
    + 15000 Km'de bir bakım (Focus'taki gibi 6 ayda yağ değişim ihtiyacı yok)
    + Makul malzeme ve işçilik kalitesi
    + Yol tutuş
    + 6 ileri şanzıman, bu sayede uzun yolda düşük tüketim ve iç gürültü
    + Egzantrik kayışlı olmaması (Zincir tahrikli olması) sayesinde kayış değişim ihtiyacının bulunmaması
    + Makul ve mantıklı fiyat
    + Cazibesi yüksek kasa

    Dezavantajları
    - 2500 d/d'a kadar hantal kasa, devamlı vites değiştirme ihtiyacı
    - Kısıtlı arka görüş
    - İç gözlerin hemen hemen hiç bulunmaması
    - Motorun kışın zor çalıştığına yönelik şikayetler
    - Yokuş yukarı dur kalkların tam bir eziyete dönüşmesi




  • Yukarıda yazanlara kısmen katılıyorum.
    Ancak:
    Mükemmel motor performansı (Astra yanına bile yaklaşamaz..) Biraz ABARTI. Focusun motoru tabii ki astraya göre oldukça
    güçlü ve atak. Lakin arada abartı bir fark yok. Performans sisin için birinci önecelik ise eğer kesinlikle focus.
    Fakat astranın sizi üzmeyeceğini garanti ederim.

    Yokuş yukarı dur kalkların bir eziyet olduğuna da katılmıyorum. Adabına göre sürmeye alışırsanız sorun yaşamazsınız.
    Biraz alışmanız lazım.

    Focus Asrtraya göre çok gürültülü.
    Astranın bagaj hacmi makul mu denince yanlış anlama olmasın. Sonuçta bir HB. Bir HB nin bagajı ne kadar büyük olabilir ki.
    Bunun farkındaysanız evet doğrudur bagaj makul. Ama normal bir sedanın neredeyse yarısı kadar bagaj var.

    Astranın en büyük artısı fiyatının rakiplerine göre çok daha makul olmasıdır.
    Özellikle işiçilik, donanım ve malzeme kalitesini düşünce...

    İkisinin de ortak zayıf noktası müşteri memnuniyeti konusunda zayıf olan servisler.

    Focus kullanmadım. Ancak astarını yoltutuşu gerçekten iyi. Focus daha da iyi deniyor ki bu durumda focus süper demektir.

    Dolayısıyla iki araba kıyaslanınca mantık şunu seç diyemiyor doğrusu.
    Hangisi gözünüze doş geliyorsa onu almak en mantıklısı.
    Diğer unusurlar birbirini dengeliyor...




  • valla astra focus tan iyi olsa bile umrumda değil, neden derseniz bizim işyerinde 3 kişide astra var arkadaşlardan, bir kişide focus var. Herkes aynı arabayı alsa hayat çok sıkıcı olurdu

    Astra'nın tipinin daha güzel olduğu göreceli birşey. Ne varki ön far tasarımı çok güzel, özenilmiş. Diğer yanları ise kütük gibi dümdüz. Öte yandan astra nın önünün külçe gibi dümdüz olması sanki çok sağlammış gibi bir intiba yaratıyor. Focus'un ilk kasasındaki tipini focus II de biraz fazla yuvarlatmışlar, ön farlar biraz daha agresif olabilirdi. öte yandan yuvarlak hatlar aracı olduğundan büyük gösteriyor ve heybet veriyor. Astra ise tam tersine olduğundan ufak gözüküyor, düz hatları yüzünden. Bana sorarsan bu konuda çok tarafsız olamam, gözlemlerimi yazıyorum. Astra'nın tipi güzel allah için. Ama focus çirkin bir araba değil. Hele hatcback in yandan görünüşü yani silüeti hiçbir hatchback te yok bence.

    Focus un işçiliği çok adi değil biraz abartılıyor. Ghia donanımında bulunan sony müzik sistemi ve dijital klima ön konsola çok renk katıyor. Plastil kalitesi hoş. Şimdiye kadar arabama binen bütün arkadaşlarım hayran kaldılar arabama. İç mekan ferah.

    Astra kullanmadım, sadece bindim yolcu olarak. Güzel bir intiba bıraktı. Ultra mavi astra lar bir kez daha baktırıyor kendine.

    Bu arada yukarıda bir arkadaş focus ta yol bilgisayarı yok demiş. Focus ta yol bilgisayarı var ama astra gibi orta konsolda ekran şeklinde değil, gösterge panelinde ve mütevazi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 15 Ağustos 2007; 23:42:15 >




  • Araştırdım Focus Daha İyi Diyen Her Forumda Çok
    Opel iyi Diyen Daha Az
    Ford un Performansı Opel e Göre Bayağı Önde
    Ford un Parçası Opelden Ucuz
    Opel Yetkili Servisleri Bayağı Sorunlu bunu çok okudum
    (Mondeo ile Vectra Nın Performansı Karşılaştırılamaz Yarışlarda Bile Görüldü Takip edenler Bilir Bilmeyen Kimse Kalmadı Diyordum Hala Varmış)
    Yokuşta Dur Kalk Opel ile Harbi Harbi Eziyet
    Yolda Focus Benzincide Astra
    Ben Ford Diyorum Basarsan Yakıyo Basmazsan Yakmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sport81

    Araştırdım Focus Daha İyi Diyen Her Forumda Çok
    Opel iyi Diyen Daha Az
    Ford un Performansı Opel e Göre Bayağı Önde
    Ford un Parçası Opelden Ucuz
    Opel Yetkili Servisleri Bayağı Sorunlu bunu çok okudum
    (Mondeo ile Vectra Nın Performansı Karşılaştırılamaz Yarışlarda Bile Görüldü Takip edenler Bilir Bilmeyen Kimse Kalmadı Diyordum Hala Varmış)
    Yokuşta Dur Kalk Opel ile Harbi Harbi Eziyet
    Yolda Focus Benzincide Astra
    Ben Ford Diyorum Basarsan Yakıyo Basmazsan Yakmaz.

    Bunu anlamadım nasıl yani.
  • bence focusun yol tutuşu astranın eline su dökemez. tasarım konusunda görünüş konusunda hiç yorum yapmıyorum bence bu zevk meselesi. focusu da beğenen çok. ama astra malzeme kalitesiyle bir üst sınıf araba hissi veriyor. ayrıca güvenlik ve sağlamlık konusunda astra birkaç adım daha önde. bence kesinlikle astra...
  • Astra malzeme kalitesi çok iyi ve daha bir lüks ve bir o kadar da hususi araç izlenimi veriyor. Focus şirket aracı olarak çok tutuluyor. Bu sebeple performans istemiyorum arabayıda hırçın kullanmıyorum dersen, Astra seni çok fazla mutlu eder. Tartışmamız. Ama sen gaz fren gaz fren kullanan, yollarda duramayan sürekli şerit değiştiren biri isen focus tabii ki.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hayri77

    bence focusun yol tutuşu astranın eline su dökemez. tasarım konusunda görünüş konusunda hiç yorum yapmıyorum bence bu zevk meselesi. focusu da beğenen çok. ama astra malzeme kalitesiyle bir üst sınıf araba hissi veriyor. ayrıca güvenlik ve sağlamlık konusunda astra birkaç adım daha önde. bence kesinlikle astra...

    cok güzel abartmıssın ARKADASIM..... Helal sana
  • yoo hiç abartma yok bencede kesinlikle astra
  • astra forever
  • konuyu açan neyi seçtiyse, artık onuda değiştirecektir, 2007 de açılmış konuya 2009 da tavsiye yazıyorsunuz
  • bence astra güzel araba fakat süspansiyonu çok sert ve içeriye lastik sesi çok alıyor
  • Size tavsiyem 2007 model aynı donanıma sahip iki aracı yan yana koyun imkanınız varsa bide öyle bakın,
    Çok şey istiyorum ancak mümkünse km leri de birbirine yakın olsun,

    Galerilerde bu iki aracı yan yana yakalama ihtimaliniz var,

    sonra bakın bakalım astra mı focus mu, o zaman zaten neden astranın 2. eli daha iyi onun da cevabını alırsınız

    Saygılarımla
  • 2007 de açılmış konu açan arkadaş bence çoktan almıştır ama konu astra focus çekişmesine dönmüş artık
  • ben 2007 de araç alrıken kıyasladım tam bir hata idi ford da bakmaya bile gerek yokmuş.
  • focus bağımsız süspansiyon kullanıyor astra ise hala bildiğimiz klasik torsiyon çubuğunu kullanıyor
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.