Şimdi Ara

Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor
    Ticaret Bakanlığına bağlı Reklam Kurulu, reklamların etkisi hakkında bir araştırma gerçekleştirdi. Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu yayınlandı. Araştırmaya katılanların yüzde 48’i yüksek düzeyde dijital mecra kullandığını ve her 10 kişiden 4’ü bir mal ya da hizmet satın alma aşamasında internet reklamlarından etkilendiğini ifade etti.



    Tüketicilerin %65'i gerçek içerikle reklamları ayırt etmekte zorlanıyor



    Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, araştırmanın çarpıcı sonuçlarından birisinin reklamların ayırt edilememesi olduğuna vurgu yapıldı. Dijital tüketicilerin yaklaşık %65’inin internet siteleri ya da uygulamalarında yer alan içeriklerdeki reklamları ayırt etme noktasında zorlandıkları bulgusuna ulaşıldı.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    İndirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığı düşünülüyor



    Araştırma, her 10 kişiden 7’sinin alışveriş platformlarında yer alan indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşündüklerini gösterirken her 10 kişiden 4 ’ünün alışveriş platformlarında mal ve hizmetlere dair yanıltıcı indirim oranları ve yanıltıcı fiyatlarla karşılaştığını gösteriyor.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    Araştırmanın sosyal medya davranışları hakkındaki bölümüne göre düzenli olarak kullanılan sosyal medya uygulamalarında %76,2 ile Instagram birinci sırada, %71,4 ile Facebook ikinci, %56,1 ile Youtube üçüncü ve %35,5 ile X (Twitter) dördüncü sırada yer alıyor.



    Sosyal medyadan alışveriş yapanların yüzde 47’si mağdur



    Sosyal medya kullanım amaçlarında ilk sırada yüzde 68,3 ile “sosyal çevre ile iletişimde kalmak ve takip etmek” yer alırken, kullanıcıların yüzde 30,1’i alışveriş yapmak için sosyal medyayı takip ediyor. Kullanıcıların yüzde 30,1’i sosyal medya üzerinden satış yapan sayfalardan sipariş verdiğini ifade ediyor. Bu kullanıcıların yüzde 52,8’i herhangi bir mağduriyet yaşamadığını ifade ederken yüzde 47,2’si mağduriyet yaşadığını belirtiyor.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    Forumdaki yorumlar çok önemseniyor



    Tüketici yorumlarının önemsenme durumu hakkındaki bölümde ise müşterilerin yüzde 73,6 ile en çok "forum, blog vb. yerlerde yayımlanan yorumları" önemsediği belirtiliyor. En az dikkate alınan yorumların ise arama motorlarında ve sosyal medya platformlarında yayımlanan yorumlar olduğu görülüyor.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    Her 10 kişiden 7'si influencerın yorumlarının gerçeği yansıtmadığını düşünüyor



    Sosyal medyadan alışveriş yapan kişilerin yüzde 21,3’ü influencerların ürün tanıtımları sayesinde alışveriş yaptığını ifade ederken, yüzde 78,7’si ürün tanıtımlarına yönelik içerikleri gördükleri halde alışveriş yapmadıklarını belirtmektedir. Her 10 kişiden 7’si, influencerların tanıtımlarının gerçek kullanıcı deneyimini yansıtmadığını düşündüklerini söylüyor.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    E-ticaret sitelerindeki tüketici yorumlarının objektif olmadığı düşünülüyor



    Satın alma kararı verirken tüketicilerin yorumları etkili oluyor. Bu araştırmada bunu doğrular sonuçlara ulaşılıyor. Kullanıcıların yüzde 51,6’sı alışveriş sitelerindeki tüketici yorumlarını okuduklarını söylüyor. Yorumları okumayan kitleye bu tercihlerinin gerekçesi sorulduğunda ise bu kitlenin yüzde 52,7’sinin tüketici yorumlarını objektif/tarafsız bulmadığını düşündüğünü görüyoruz. Yüzde 34,7’si ise bu yorumların gerçek kullanıcılar tarafından yapılmadığını düşünüyor.



    Ayrıca Bkz.Kuryelere gelecek yeni düzenleme işe yarar mı? Süre aralığı ortadan kalkıyor!



    Araştırmanın e-ticaret platformlarında yer alan tüketici yorumlarıyla ilgili bölümünde ise tüketicilerin yüzde 72,si manipüle edilerek yazılmış yorumlarla karşılaştığı sonucu görüntüleniyor. Alıiveriş platformlarında yer alan tüketici yorumlarının, ürünle ilgili hiçbir deneyimi olmayan tamamen manipülasyon amacı taşıyan 3. kişiler tarafından yazıldığı durumlarla karşılaştıkları ifade ediliyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 77,1’i olumsuz yorumların silindiğini veya olumlu yorumların öncelikli olarak yer aldığı durumlarla karşılaştıklarını belirtiyor.



    Katılımcıların yüzde 51,2’si tüketici yorumlarının alışveriş tercihlerini etkilediğini ifade etmektedir. Yorumları okuduğunu ifade eden kitlede yorumlardan etkilenme oranı ise yüzde 78,3.



    İndirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığı düşünülüyor



    Araştırma bulgularına göre katılımcıların yüzde 74,7’si bazı sitelerdeki indirimli fiyatların gerçeği yansıtmadığını düşünüyor. Her 10 kişiden 3’ünün, alışveriş platformları tarafından gönderilen “ürün tükenmek üzere” vb. türden bildirimlerle karşılaştığı görülmektedir. Katılımcıların yüzde 44,4’ü kişiselleştirilmiş indirimler ile karşılaştıklarını ifade ediyor.



    Online alışveriş deneyimlerinde gerçeğe aykırı ya da yanıltıcı bir reklam/içerik nedeniyle mağdur olduklarını belirten her 10 kişiden 6’sı , yaşadıkları mağduriyetin ‘satın aldıkları üründen farklı bir ürün gelmesi’ ve ‘yanlış ürün gönderilmesi’ olduğunu ifade etmektedir.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor
    Araştırma “Karanlık ticari tasarımlar” (Dark Commercial Patterns) olarak bilinen uygulamaların kullanıldığını gösteriyor. Araştırmaya katılan her 10 internet kullanıcısından 6’sı, internette satın almak istemedikleri ürünleri/hizmetleri satın almaya zorlayan, yanıltıcı ya da manipüle edici bilgiler veren reklam ve uygulamalarla karşılaştıklarını belirtmektedir.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    Her 10 internet kullanıcısından 3’ü satın almak istedikleri ürün/hizmete dair ödeme aşamasında geldiklerinde satın alma aşamasındaki fiyatın ilk gördükleri fiyattan yüksek olması durumu ile karşılaştıklarını ifade etmektedirler. Fiyat farkı ile karşılaşan her 10 kişiden 4’ünün satın aldıkları ürün/hizmete dair ödeme aşamasına geldiklerinde, ürünü ilk gördükleri fiyattan daha yüksek bir fiyata satın aldıklarının farkına varmadıklarını göstermektedir.



    Online alışveriş yapan tüketiciler en çok forumdaki yorumları önemsiyor



    Oyunseverler geçilemeyen reklamlardan rahatsız



    Araştırmada oyunlar hakkında sonuçlar yer alıyor. Oyun ve oyun platformlarıyla ilgili olarak kullanıcılardan sadece yüzde 12,8’inin mağduriyet yaşadığı görülüyor. Mağduriyet yaşadığını ifade eden kullanıcıların yüzde 56,5’i geçilemeyen uzun reklamlardan şikayetçi olduğunu ve yine yüzde 65’i zorla başka bir oyun/uygulama satın almaya yönlendirdiğini belirtiyor. Oyunlarda aşılamayan reklamlarla karşılaşan kullanıcıların yüzde 77,2’si bu reklamlardan rahatsızlık duyduklarını ifade etmektedir.




    Kaynak:https://tuketici.ticaret.gov.tr/data/659ffec913b876fb4cb77f9e/Ticaret%20Bakanl%C4%B1g%CC%86%C4%B1_Reklam%20ve%20Haks%C4%B1z%20Ticari%20Uygulamalar%20Aras%CC%A7t%C4%B1rmas%C4%B1.pdf







  • Önemsemeyelim mi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Cünkü o sitelerdeki yorumların cogu bot oldugu icin ola bilirmi

  • Bu devirde adblocker eklentileri kullanmayı, hatta bunların varlığını bilmeyenlerin çoğunlukta olması düşündürücü. Halbuki tüm sorunlarının çözümü Ublock Origin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitokiri_johndoesai -- 17 Ocak 2024; 20:16:59 >
  • Çoğu satış sitelerindeki yorumların alayı fake olduğu için normal bir durum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pazaryerlerindeki yorumların neredeyse hepsi ücretli reklam veya sahte yorum.

  • hitokiri_johndoesai H kullanıcısına yanıt

    Oyunlardaki reklamları da kapatıyor mu başkan ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt

    Tarayıcıda oyun oynuyorsanız kapatır diye düşünüyorum; yoksa ağdaki tüm reklamları engelleyeyim diyorsanız Pi-hole filan kurmanız gerekebilir. Kesin bilemiyorum.

  • Beleşci toplum olduğumuzun bir kanıtı daha. Bir şey alacağım, birileri benim adıma araştırsın ve en doğru olanı bana bildirsin. Ben de bu arada en iyi malı en ucuza nasıl getiririm ona odaklanayım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asau -- 21 Ocak 2024; 2:52:6 >
  • N11, Hepsiburada ve Trendyol gibi sitelerde yapılan yorumların çoğu gerçek kullanıcı yorumu bot veya sahte yorum değil çünkü senelerdir alışveriş yaparken önce alacağım satıcının kullanıcı yorumlarını bakıp alırım nerdeyse sorun yaşadığım bir durum olmadı o yüzden kullanıcı yorumları ve paylaşılan kullanıcı resimlerine oldukça güvenirim ve bende ürünlerle ilgili yorum yapıp görsel paylaşırım.

  • forum candır ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu foruma ilk üye olduğum yıllarda hersey hakkında ilk müracat yerim burası olurdu. Ancak forum ülke ve dünya gündemi bölümü ile karşılaşınca, bu forum gözümden çok düştü. Uzun zamandır teknoloji ile ilgili bölümlere uğramıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işi bilen insan sayısının artması iyiye işaret, belki en gerçek ve tarafsız yorumlar burada yazılır, eğer üründe müşteriye denk gelmiş arızalı vs bir durum yok ise, o durumda yanlış yönlendirme olabilir ancak çoğu kişi olması gerektiği gibi yorumlar, teknoloji bilgisi haliyle hayat bilgisi de bu insanların iyi olmalı bu da güvence verir

  • Sahte yorum kasıyor çoğu firma, sahte yorum hizmeti sunanlar bile var. Üstüne birçok sitede olumsuz yorumların büyük kısmı yayınlanmıyor.

    İnsan güvenmiyor doğal olarak.

  • asau kullanıcısına yanıt

    Forumun amacı bu kardeş. Senin gibi yeni nesiller boş boş yorum yapmak için kullanıyor o ayrı konu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eticaret yapan bilir, bizim milletin yorum yapma kültürü yoktur, ancak problem yaşarsa yorum yapar. Diğer türlü 1000 kişide 1 kişi yorum yapar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Sanal dolandırıcılık çok olduğu için normal. Ama sahte ile gerçek yorumu ayırt etmek de önemli tabi. 'Stok' kelimesi geçiyorsa direkt kaçın :D

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.