Şimdi Ara

Önden çekişli arabaların 4 lastiğide aynıyken neden arkadan itişlilerde farklı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
8.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hep merak etmişimdir arkadan itişli arabaların arka lastikleri önlerden 20 veya 30 mm daha fazla oluyor örneğin önler 225 ken arkalar 245 veya 255 oluyor ama önden çekişli veya 4 çekerli araçların hepsinin aynı. Bunun mantıklı bir açıklaması varmı yoksa sırf görünüş için mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Önden Çekişli ve Arkadan İtişli Araçlarda Lastik Ebatlarının Farklı Olmasının Nedeni

    Önden çekişli ve arkadan itişli araçlarda lastik ebatlarının farklı olmasının temel nedeni, her iki sistemin de farklı güç aktarma prensiplerine dayanmasıdır.

    Önden Çekişli Araçlar

    Önden çekişli araçlarda motorun gücü ön tekerleklere aktarılır. Bu, ön tekerleklerin hem yönlendirme hem de tahrik işlevlerini yerine getirmesi gerektiği anlamına gelir. Bu, ön tekerleklerin arkadan itişli araçlara göre daha fazla yük ve tork ile başa çıkmasını gerektirir. Bu nedenle, önden çekişli araçlarda ön lastikler genellikle daha geniş ve daha kalındır, çünkü daha fazla ağırlık taşımaları ve daha fazla tutuş sağlamaları gerekir.

    Arkadan İtişli Araçlar

    Arkadan itişli araçlarda ise motorun gücü arka tekerleklere aktarılır. Bu, arka tekerleklerin yalnızca tahrik işlevini yerine getirdiği anlamına gelir. Böylece arka tekerlekler, önden çekişli araçlardaki ön tekerlekler kadar fazla yük ve tork ile başa çıkmaları gerekmez. Bu nedenle, arkadan itişli araçlarda arka lastikler genellikle ön lastiklerden daha dardır ve daha incedir, çünkü daha az ağırlık taşımaları ve daha az tutuşa ihtiyaçları vardır.

    Bununla birlikte, arkadan itişli araçlarda bazı istisnalar vardır. Örneğin, yüksek performanslı BMW M3 gibi araçlarda, arka lastikler daha iyi tutuş ve yol tutuşu sağlamak için ön lastiklerden daha geniş olabilir. Bu araçlar genellikle "BMW'nin arka lastik ebatları neden farklı" sorusuyla ilişkilendirilir.

    Sonuç olarak, önden çekişli ve arkadan itişli araçlarda lastik ebatlarının farklı olmasının nedeni, her iki sistemin de farklı güç aktarma prensiplerine dayanmasıdır. Önden çekişli araçlarda ön lastikler daha fazla yük ve tork ile başa çıkmak zorunda olduğundan daha geniştir, arkadan itişli araçlarda ise arka lastikler daha az yük ve tork ile başa çıkmak zorunda olduğundan daha dardır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güç aktarımı o tekerleklerde olduğu için olabilir Bana kalırsa ama asıl mevzu; ön lastikler döndüğü için gereğinden geniş tabanlı lastik direksiyonu çevirmeyi zorlaştırır hatta araçtan araca değişir ama lastik davlumbaza sürtebilir vsvsvs.



    Ayrıca bi' abimde insignia vardı, arkalar 235 önler 225di diye hatırlıyorum standart,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hepsi aynı,senin gördüklerini apaçiler kullandığı için oynamışlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Yanlış bilgi...



    Bmw de araç orjinal fabrikadan m paketse ön ve arka lastik ölçüleri farklıdır. Örneğin;



    M paket e46 nın offsetli jantlarının lastik ebatları şöyle,



    Önler: 225/45/17

    Arkalar: 245/40/17 şeklinde.



    Bunun böyle olma sebebide yol tutuşu arttırmak içindir.



    Fabrikanın yaptığı dışında kendi kendine lastik ebatlarıyla oynayan üstün zekalı(!) kardeşlerim ve abilerime buradan selam olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    Yanlış bilgi...



    Bmw de araç orjinal fabrikadan m paketse ön ve arka lastik ölçüleri farklıdır. Örneğin;



    M paket e46 nın offsetli jantlarının lastik ebatları şöyle,



    Önler: 225/45/17

    Arkalar: 245/40/17 şeklinde.



    Bunun böyle olma sebebide yol tutuşu arttırmak içindir.



    Fabrikanın yaptığı dışında kendi kendine lastik ebatlarıyla oynayan üstün zekalı(!) kardeşlerim ve abilerime buradan selam olsun.


    Aracım fabrikadan 205/55/16 ebatında çıktı.Ben ise önlere 225/40/18 arkaya 235/40/18 ebatında lastik koydum.Şimdi neden öyle bir laf dediniz aracım ne sürtüyor nede aracı yordu.Bu arada araç 1.18
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    hepsi aynı,senin gördüklerini apaçiler kullandığı için oynamışlardır.

    O zaman bmw üreticileri de apaçi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • basit fizik kurallarına bağlı olarak o şekilde yapılması daha uygun demek yeterli sanırım. önden çekişte niye yok dersen ağırlık dağılımı ve fizik kuralları çerçevesinde gerek kalmıyor.

    Önden çekişli arabaların 4 lastiğide aynıyken neden arkadan itişlilerde farklı ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arkadan çekişli araçlar genelde güçlü oldukları için çekiş arkada, buna rağmen motorun gücü hala patinaj yaptırabiliyorsa arka lastik tabanı genişliği artırılır.

    Önden çekiş araçların patinaja düşmesi genelde ağırlık dağılımı yüzünden olduğu için lastik genişletmek pek bir işe yaramıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk neden çekişi artırmak, belirli bir gücün üstündeki araçlarda firmalar daha geniş tabanlı lastik kullanmayı tercih ediyor.

    İkincisi ise araca önden kayma karakteristiği kazandırmak. Aracın arkadan kayması tecrübeli sürücüler için keyifli bir an yaşatsa da yeni bir sürücü için çok büyük bir ihtimalle kazayla sonuçlanacak olayların kapısını açacaktır. Önden kayma durumunda ise gaz pedalından ayağı çekmek (bir anda değil yoksa yine arkadan kaymaya sebep olur) direksiyon açısını biraz daha artırmak sorunu daha stressiz bir şekilde çözecektir. Bunun için genellikle araçlarda daha sert ön süspansiyon, daha geniş tabanlı arka lastikler (arkadan çekişli otomobiller için) kullanılır.
  • mercedeste de aynı şekilde fabrika çıkışı arka lastikler geniş oluyor. alman müyendizlerin bir bildiği var demekki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış bilgi vermeyelim. Önden çekişlilerde de bu durum mevcut.



    Önden çekişli arabaların 4 lastiğide aynıyken neden arkadan itişlilerde farklı ?






    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yukarıda yazılanın aksine Önden Kayma karakteri falan kazandırmak gibi bir amaç güdülmez.





    Cevabı Basit, Arkadan İtişli araçlarda yol kavrama ve tutuşunu arttırmak için. Ön Lastikler neden dar derseniz, Dönüş yapan lastikler ince olmasıyla daha kolay yön verir (buz pateni jiletlerini bu konuda örnek alabilirsiniz) ve yön lastikleri yüksek hızlarda yanaklarını da kullanır(Motorcular ne demek istediğimi daha iyi anlar.). Bazı araclarda Direksiyonu çevirdiğinizde lastikler yanakları üzerine dönmeye başlar. (Bazıları Mercedes Araçların dönüş çapının çok düşük olduğunu söyler. Araç Durağan halde Sağa ve Sola yatar. )



    Bu resimde Kalın Lastiğin Aslında ince Lastikten dönüş esnasında yolu neden daha az kavradığını görüyoruz. Kalın Olan arka Lastiğin tabanının bir Kısmı havada.



    Önden çekişli arabaların 4 lastiğide aynıyken neden arkadan itişlilerde farklı ?





    Burada da Ön Lastiğin Nasıl Açı ile döndüğünü görüyoruz.



    Önden çekişli arabaların 4 lastiğide aynıyken neden arkadan itişlilerde farklı ?



    Kısacası söyle bir genelleme yapabiliriz. Önden Çeker araçlar daha ekonomik amaçlı araçlardır. Yüksek Performans beklenilmez. Hem Lastik Maliyetleri hem de Çekişin ve Yönlendirmenin Aynı Lastikte olması nedeniyle bir lastik hem ince hem de kalın olamayacağından ötürü 4 teker genellikle aynı kullanılır. İstisnalar elbet vardır. Önden Çeken araçlarda Yük ve Çekiş Dengesi Önde olması nedeniyle arkadan savrulmaya daha müsaittir. Bazı istisnalar araçların arkadan savrulmaması için arkada çekiş olmasa bile arkaya daha kalın lastikler kullanabilir.



    Ancak Arkadan İtişli araclar genellikle lüks sınıf tarafından tercih edilir. Ve yukarıda resimlerde de açıkladığım gibi daha fazla performans için lastik boyutları farklı kullanılabilinir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amg paket olmayan Mercedesler, m paket olmayan bmw'lerde ön arka lastik ebatı aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    basit fizik kurallarına bağlı olarak o şekilde yapılması daha uygun demek yeterli sanırım. önden çekişte niye yok dersen ağırlık dağılımı ve fizik kuralları çerçevesinde gerek kalmıyor.

    Önden çekişli arabaların 4 lastiğide aynıyken neden arkadan itişlilerde farklı ?


    Aklıma ilk gelen bu örneği vermek olmuştu.

    Elinize sağlık




  • https://www.youtube.com/watch?v=kwSMgPYhWbo&t=386s

    3.40'dan itibaren izleyebilirsiniz.

    Edit: Dayanamadım, sadece video ile yetinmemeye karar verdim

    Biz burada 4 tekerlekli araçlardan bahsediyoruz siz ise motosiklet örneği ile geliyorsunuz. Otomobillerde lastikler hiçbir zaman tamamen yere basmaz, dönüş kabiliyeti kazandırmak için lastiklere kamber açıları verilir. Şimdi denklemi kuralım, arka lastiklerde daha yüksek tutuş = önden kayma.
    https://www.youtube.com/watch?v=uJMoOnXdDvU
    https://www.youtube.com/watch?v=y5Y-w4zGW00

    Artık geleneksel diyebileceğimiz bir şekilde Mercedes araçlarında oldukça agresif kaster açıları kullanır. Hepimiz park halinde lastiği tamamen çevrilmiş bir Mercedes görmüş ve o görüntüye de hayran kalmışızdır. Burada amaç aracın dönme kabiliyetini artırmaktır. Farkedeceğiniz üzere Mercedes araçlarının geneli uzun araçlar, manevra kabiliyetinin artırılması bu tarz araçların kullanışlılığını olumlu yönde etkiler.

    Önden çeker araçlar daha ekonomik araçlardır (Audi, Volvo?) yüksek performans beklenilmez (herhangi bir hot hatch) yük ve çekiş dengesi önde olduğundan dolayı arkadan savrulmaya daha müsaittir (ağırlık transferi ile yükü ön tarafa göndermediğiniz sürece bu kolay kolay gerçekleşmez, fren esnasında yükün ön tarafa doğru hareketlenmesinden dolayı her araç arkadan kaymaya meyilli hale gelir, karakteristik olarak tam gaz girilen bir virajda önden çekişti bir araç kafadan, arkadan çekişli bir araç ise arkadan kaymaya meyillidir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Takumi_Fujiwara -- 10 Temmuz 2017; 10:2:20 >




  • Orjinal bmw jantı var borusandan alınma kapı içinde de lastik rbatı yazıyor. Önler 245/45/18 arkalar 275/40/18

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onden kaymasi icin tasarlanmis arkadan kayani toplamak daha zordur gibi anlamsiz mesaj atan kimse ile tartismayacagim.



    Kafadan kayma ister motor olsun ister araba olsun hic bir surucu tarafindan arkadan birakma gibi hos karsilanmaz.


    4 ceker araclarda vizkoz diferansiyel nedir ? Guc aktarımı nasil yapilir ? Hic önü farkli arkasi farkli ebatta 4 ceker olmaz mi ? Bir ogren ondan sonra benimle tartis.
    Hadi baska kapiya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 10 Temmuz 2017; 10:37:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightGuardian


    quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    Yanlış bilgi...



    Bmw de araç orjinal fabrikadan m paketse ön ve arka lastik ölçüleri farklıdır. Örneğin;



    M paket e46 nın offsetli jantlarının lastik ebatları şöyle,



    Önler: 225/45/17

    Arkalar: 245/40/17 şeklinde.



    Bunun böyle olma sebebide yol tutuşu arttırmak içindir.



    Fabrikanın yaptığı dışında kendi kendine lastik ebatlarıyla oynayan üstün zekalı(!) kardeşlerim ve abilerime buradan selam olsun.


    Aracım fabrikadan 205/55/16 ebatında çıktı.Ben ise önlere 225/40/18 arkaya 235/40/18 ebatında lastik koydum.Şimdi neden öyle bir laf dediniz aracım ne sürtüyor nede aracı yordu.Bu arada araç 1.18

    1 serisi için aşırı gereksiz lastik ölçüleri takmışsınız bence. Hem araç daha fazla yakar, hemde çukurları daha fazla hissedersin 40 yanak ve 18'' janttan dolayı.

    Ama sen şimdi yok fln dersin, en iyisi güle güle kullan demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pipoti


    quote:

    Orijinalden alıntı: NightGuardian


    quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    Yanlış bilgi...



    Bmw de araç orjinal fabrikadan m paketse ön ve arka lastik ölçüleri farklıdır. Örneğin;



    M paket e46 nın offsetli jantlarının lastik ebatları şöyle,



    Önler: 225/45/17

    Arkalar: 245/40/17 şeklinde.



    Bunun böyle olma sebebide yol tutuşu arttırmak içindir.



    Fabrikanın yaptığı dışında kendi kendine lastik ebatlarıyla oynayan üstün zekalı(!) kardeşlerim ve abilerime buradan selam olsun.


    Aracım fabrikadan 205/55/16 ebatında çıktı.Ben ise önlere 225/40/18 arkaya 235/40/18 ebatında lastik koydum.Şimdi neden öyle bir laf dediniz aracım ne sürtüyor nede aracı yordu.Bu arada araç 1.18

    1 serisi için aşırı gereksiz lastik ölçüleri takmışsınız bence. Hem araç daha fazla yakar, hemde çukurları daha fazla hissedersin 40 yanak ve 18'' janttan dolayı.

    Ama sen şimdi yok fln dersin, en iyisi güle güle kullan demek.

    Yok hocam haksızsınız demeyeceğim yakıta çok etkisini göremedim ama çukurlarda hissettiriyor tek sorunum bu gibi görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightGuardian


    quote:

    Orijinalden alıntı: pipoti


    quote:

    Orijinalden alıntı: NightGuardian


    quote:

    Orijinalden alıntı: GrandLotus

    Yanlış bilgi...



    Bmw de araç orjinal fabrikadan m paketse ön ve arka lastik ölçüleri farklıdır. Örneğin;



    M paket e46 nın offsetli jantlarının lastik ebatları şöyle,



    Önler: 225/45/17

    Arkalar: 245/40/17 şeklinde.



    Bunun böyle olma sebebide yol tutuşu arttırmak içindir.



    Fabrikanın yaptığı dışında kendi kendine lastik ebatlarıyla oynayan üstün zekalı(!) kardeşlerim ve abilerime buradan selam olsun.


    Aracım fabrikadan 205/55/16 ebatında çıktı.Ben ise önlere 225/40/18 arkaya 235/40/18 ebatında lastik koydum.Şimdi neden öyle bir laf dediniz aracım ne sürtüyor nede aracı yordu.Bu arada araç 1.18

    1 serisi için aşırı gereksiz lastik ölçüleri takmışsınız bence. Hem araç daha fazla yakar, hemde çukurları daha fazla hissedersin 40 yanak ve 18'' janttan dolayı.

    Ama sen şimdi yok fln dersin, en iyisi güle güle kullan demek.

    Yok hocam haksızsınız demeyeceğim yakıta çok etkisini göremedim ama çukurlarda hissettiriyor tek sorunum bu gibi görünüyor.

    Aynı hataya F30'da düştüm bende, jantçı tanıdık olunca, şunu takalım, bunu yapalım diye diye, 205 60 R16 Pirelli'leri çıkarıp 245/40/19 taktık, araba BMW değil bildiğin 4 tekerlekli pancar motoru oldu sanki tüm yaylar kesilmiş, amortisörler patlamış araba pertten çıkmış gibi, 1 gün zor dayandım gittim söktürdüm.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.