Şimdi Ara

Ön kaput ısınma sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
19.841
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Sonunda Honda'ma kavuştum. Ancak bir sorunum (?) var.
    Araç Civic sedan elegance otomatik. Şu an 200'de. Gün boyu gezdim. Klima genellikle açıktı. Ancak mesafeler çok da uzun değildi. En son akşam saatlerinde park edip, yarım saat sonra yanına geldiğimde, ön kaputun her iki yanından neredeyse alev fışkıracak şekilde ısınma olduğunu farkettim. Kaputun ortası soğuk olmasına rağmen, her iki yanındaki ince aralıklardan sanki kaput altında ejderha varmış gibi bir sıcaklık taşıyordu. Araç yeni olduğu için de oldukça endişelendim. O yarım saatlik süre içerisinde çoktan soğumuş olması gerekirdi. Soğumuş olmasını bırakın, bu kadar ısınmaması gerektiğini düşünüyorum.
    Böyle bir sorun yaşamış, duymuş olan bilen var mıdır? Yardımcı olabilir misiniz?

    Teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ön Kaput Isınma Sorunu

    Motorlu araçlarda ön kaputun aşırı ısınması yaygın bir sorundur. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve aracınızın performansı ve güvenliği üzerinde olumsuz etkilere yol açabilir.

    Motor Kaputu Çok Isınıyor

    Arabanızın motor kaputu, motorun ve diğer bileşenlerin ısısını dağıtmak için tasarlanmıştır. Ancak, motor aşırı ısındığında veya egzoz sistemi bir sorun yaşadığında, kaput da aşırı ısınabilir.

    Hararet Normal Motor Çok Isınıyor

    Motorun aşırı ısınmasının bir nedeni, soğutma sistemindeki bir sorun olabilir. Soğutma sıvısı seviyesi düşükse, termostat arızalıysa veya radyatör tıkalıysa motor aşırı ısınabilir ve bu da kaputun ısınmasına neden olabilir.

    Arabanın Kaputu Çok Isınıyor

    Egzoz sistemindeki bir sızıntı da kaputun aşırı ısınmasına neden olabilir. Egzoz gazları, egzoz manifoldundan veya egzoz borusundan kaçırsa, kaputun ısınmasına neden olarak yangın riski oluşturabilir.

    Kaput Çok Isınıyor

    Kaput ısınması, elektriksel bir sorundan da kaynaklanabilir. Örneğin, alternatör aşırı yüklenmişse veya akü bağlantılarında gevşeklik varsa bu durum kaputun ısınmasına neden olabilir.

    Araba Kaputu Neden Isınır

    Araba kaputunun ısınmasının en yaygın nedenleri şunlardır:

    • Soğutma sistemi sorunları (düşük soğutma sıvısı seviyesi, arızalı termostat, tıkalı radyatör)
    • Egzoz sızıntıları
    • Elektriksel sorunlar (aşırı yüklenmiş alternatör, gevşek akü bağlantıları)

    Önlem Almak

    Ön kaput ısınma sorununu önlemek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Soğutma sıvısı seviyelerini düzenli olarak kontrol et.
    • Egzoz sistemini hasar veya sızıntı açısından kontrol et.
    • Elektrik sistemini gevşek bağlantılar veya aşırı yük için kontrol et.
    • Aracını düzenli olarak bakıma götür.

    Kaput ısınması sorununu görmezden gelmek ciddi sonuçlara yol açabilir. Motor hasarı, yangın ve hatta yaralanmalara neden olabilir. Bu nedenle, kaputun aşırı ısındığını fark edersen hemen güvenli bir yere çek ve aracını yetkili bir tamirciye kontrol ettir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bizimkide aynı geç soğuyor... az gezmemize rağmen..bi kaç saat sonra bakıyorum hararet bile sıckta oluyor... :D:D Bence soğumamasında fayda var..motor ısınırken çok yakar :D




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uA_Y_C_A -- 6 Temmuz 2008; 1:14:22 >
  • hiç dikkat etmemiştim, yarın ilk işim bunu kontrol etmek olacak
  • Kaputu açıp bakmaya korktun galiba, ejderha alev püskürtür diye


    200km. yazdığına göre sıfır almışsın, hayırlı olsun. Sıfır arabada motor soğutma suyunu eksik koymadılarsa, balatalar diske yapışmadıysa dediğin yerden o kadar sıcak gelmez. Bunlar da %99.9 senin arabada olmamıştır zaten. Bugünlerde hava çok sıcak, klima da sürekli açık olunca motor daha çok ısınacağı için, motor blokundan yayılan sıcaklık etrafındaki bilumum parçaları da ısıtır, bazıları geç soğuyorsa bu da seni işkillendirmiştir. İstersen servise sor yine de.
  • ya abartıyor, yada anlattığı kadarıyla bir sorun var, o kadar çok ısınsaydı ki burası çok daha sıcak, mutlaka dikkami çekerdi
  • Burda kaputun üstüne yumurta kırsan omlet yaparsın öğle vaktindeki sıcakta
  • Bugün hava sıcaklığı 29-28 derece civarlarındaydı. Araç yeni olduğu ve alışma sürecinde olduğum için çok fazla fren kullanmış olabilirim. Ancak yine de bu kadar ısınma pek normal değil gibi geldi bana. İşin garip tarafı. ne kadar ısınırsa ısınsın, yarım saat sonra hala o kadar sıcak olması beni düşündürdü açıkçası. Ejderhayla tanışmak için kaputu açtım ve bir süre bakıştık. Ama anormal birşey göremedim. Hararet göstergesi de %45 civarında idi. Dediğim gibi kaputun ortaları soğuktu ama yanları, çamurluklara doğru olan bölümler ve çamurluların üstü çok sıcaktı. Acaba diskler mi aşırı ısındı? Yeni olduğu için olabilir mi diye düşünmedim değil. En iyisi servise sormak olacak galiba..?

    Teşekkürler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caucass -- 6 Temmuz 2008; 1:38:27 >
  • Yarım saat olayına fazla takılmayalım, gel şunu 75dk. yapalım. Korkma bişey olmaz, normaldir bu durum. Yarım saatte öyle zırt diye buz gibi olur mu hiç? Belki manifoltun sıcağı gelmiştir efil efil?
  • Yani normaldir diyorsunuz. İnanmak istiyor deli gönül :) Geçen ay sattığım astra hb'imde böyle bir durumla karşılaşmamıştım da. Ondan garipsedik biraz. Araç da yeni olunca garipsemek panik durumuna dönüştü. Bekleyip göreceğiz. :)
  • Soğuk hava deposu bulursan oraya park et istersen bundan böyle, daha rahat eder kafan
  • Kaputta keçe varmı?
  • hornet endişe edilecek bi durum yok aynı şey bnim araçta da oluyor hemde baya bi ısınıyor. endişe etmeni gerektireek bi durum yok..
    ben başka bişey sorayım size aracı çalıştırdınız kapılar ve camlar kapalı rölantide çalışan arabanızın çalışma sesini duyuyor musunuz?
    dikkatli dinleyin yanlız çok mu pimpirikliyim acaba???
  • fazla takmayın
    yeni araç siz alışana kadar bazı şeyler ilginç gelebilir .
  • bir de klima açıkken kapıyı açtığınız zaman içeriye çok sıcak bir hava geliyor.araçın altına ateş var gibi.
    toprak yolda giderken de klimayı kapatıyoruz.klima fanı çok tozutuyor.gerden toz kalkıyor.
    ısınma ise bence çok normal.hava neredeyse 40derece.motor da 90 derece.güneşin altına bıraksan bile kaput yanıyor.bir de alttan motor ısıtıyor.bence çok normal.
  • aracımız çabuk ısınıp geç soğuyor. değil yarım saat, bir saat sonra da baksan kaput hala sıcaktır.
    normal bişey.

    bi arkadaş sormuştu, araba sıcakken, kapılar kapalı halde rölantide çalışan motorun sesini duymuyorum.
  • 2000 e geldim daha hiç kontrol etmedim
    bana da normal gibi geliyor bu sıcakta kaputun 1 saatte soğumaması..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Kaputta keçe varmı?


    Civiclerde insilatör (keçe) vardır arkadaşım.
    Amacı ses ve ısı yalıtımı içindir.
  • bırakın arabayla gezmeyi 30dk park edin elinizi tutamazsınız
    alev alev yanar kaput motorla ısı alakası 20drece ise güneşle
    50derecedir takma kafana böyle şeyleri duman çıkmadıkça
    sorun yok demektir
  • ARAÇ TA MOTOR KISMI KAPALI DEVRE BİR MOTOR SİSTEMİDİR.

    HERHANGİ BİR YERİNDEN YAĞ,SU YADA BİRŞEY SIZDIRMIYORSA.
    SİSTEM GÜZEL ÇALIŞIYOR DEMEKTİR.


    ANCAK .
    DİKKATLİ OLMAKTADA FAYDA VAR???




    quote:

    Orjinalden alıntı: newerdais

    bırakın arabayla gezmeyi 30dk park edin elinizi tutamazsınız
    alev alev yanar kaput motorla ısı alakası 20drece ise güneşle
    50derecedir takma kafana böyle şeyleri duman çıkmadıkça
    sorun yok demektir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.