Yüzbaşı
09 Kasım 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 29 (Bu ay: 0)
Gönderileri
herkese selamlar. Tayin dolayisi ile ankaradan kahramanmarasa tasinma olayi gundeme geldi. Evden eve nakliyatlardan fiyat aldigimda ise dumur oldum. 2200 tl den 4700 + kdv diyene kadar bircok firma ile konustum. Eger aralik ayi sonu civarinda ankaradan marasa ya da yakinlarina tasinacak birileri varsa ayni firma ile tek buyuk kamyon kullanilarak daha ucuza mal etme sansimiz varmis. Bu konuda bana ulasirsaniz sevinirim. E mail adresim ozmurat@gmail.com
1. güzel bir anahtar:



2. şık duran ön göğüs krom kaplamalar
Bugün Chevrolette Cruze için test sürüşüne gittim. Görüşlerimi paylaşmak isterim:

Öncelikle donanım özelliklerine bakarsak cruze'nin 3 ana donanım seçeneği var:
1. 1,6 (33,722 TL)
2. 1,6 LS (36.000 TL)
3. 1,6 LS PLUS (38,350 TL)

fazla ayrıntıya girmez isek

Boş 1,6 versiyon gerçekten boş, güvenlik özelliklerinin hepsi standart olmakla birlikte birçok donanım ve konfor eksiği var. arka camlar manual, kapı kolları ve yan aynalar siyah, direksiyon derinlik ayarı yok, ön kol dayama yok, sis farı, direksiyondan kumandalı müzik sistemi yok, bilimum cep ve gözler de yok. ayrıca malzeme kalitesi gerçekten kötü, özellikle direksiyon simidinin plastik kalitesi sanki enjeksiyon terlikler gibi, keza ön konsol da öyle.

1,6 LS donanım olarak Dream ile Premium arasında (Elektronik klima sadece PLUS paketinde var, dreamde olmayan sadece deri kaplı direksiyon simidi ve vites topuzu var. onun haricinde Dreame daha yakın aslında. 6'lı CD changer yok vs vs.)

1,6 LS PLUS donanımı ise en alınası seçenek. konsolda kullanılan piyano-black kaplama ile file kumaş kaplamanın uyumu çok güzel. Genel olarak baktığımızda ise civic Premium'un sahip olduğu donanıma eşdeğer donanımları var. artıları krom kaplamaları. Elegance'dan eksileri ise CC ve sunroof olmayışı

gelelim sürüş konforuna ve performansına:
kullandığım araç anlaşmalı olarak Landi-Renzo marka kit ile LPG dönüşümü yapılmış bir araçtı. zaten benim civic de BRC marka LPG'li.
cruze'nin koltuğuna oturduğumda tüm ayarları kendime göre yapmama rağmen çok rahat edemedim, belki de benim ön yargılarım yüzünden?
büyük bir direksiyon simidi aracı spor tarzdan uzaklaştırıyor, civicimde küçük direksiyona alışmışım.
Debriyaj tepkileri daha çok konfora yönelik, yumuşak bir kavraması var. aracı kaldırırken atılmasını istiyorsanız gaz pedalına yüklenip debriyajı gerçekten hızlı bırakmanız gerekiyor.
süspansiyonları da civice nazaran daha konfora yönelik, ancak virajda aracı zorlayamadığım için virajlardaki tepkisini ve yol tutuşunu bilemiyorum.
eğer aracın ara hızlanmasını istiyorsanız kesinlikle gaz pedalını paspasa dayamanız gerekiyor, civicte çok nadir yaptığım birşey, ama cruze'de birkaç kere yapmak zorunda kaldım.
Fren tepkileri civice oranla biraz daha yumuşak, sert fren yapmak istiyorsanız pedala biraz daha yüklenmeniz gerekiyor. (fren pedalı yumuşak ve frenleme dozunu artırmak içi civicten daha fazla güç kullanmanız gerekiyor)

Fiyat-Performans oranına baktığımızda ise tüm donanım seçenekleri kağıt üzerinde Dream versiyonundan ucuz. En iyi donanım olan LS Plus versiyonu 38,350 TL lik fiyatı ve 450 lt lik bagaj hacmi ile çocuklu orta yaş ailelerin tercihi olabilir. ayrıca anlaşmalı olarak LPG dönüşümü yapılabilmesi bir avantaj olabilir, olmaya da bilir... Ancak amacınız performans, modifikasyon, spor kullanım ve ikinci elde değer kaybetmeden rahat satmak ise cruze size göre değil.
Bugün honda internet sitesine girdiğimde S2000 modelinin kaldırılmış olduğunu gördüm, bir anlam veremedim.
Niye ki?
Yaklaşık 1 ay kadar önce lpg dönüşümü yaptırdım. (çok da memnunum keşke ilk aldığımda yaptırsaydım)
bugün sağ xenon far yine arızalandı, yanmamaya başladı. ben de BORA Honda'dan randevu alıp gittim, sağolsunlar hiç bekletmeden hemen aldılar.
kontrol ettikten sonra sağ xenon beynini değiştirdiler ve ücret almadılar.
servis danışmanına LPG dönüşümü ve garanti olayını sorduğumda ise, motor ve LPG ile ilgili olabilecek arızalar için garanti dışı kalır dedi, yürüyen aksam, boya, kaporta vs sanırım yine garanti dahilinde.
Bir de yine bu forumdan bazı kişilerden duyduğum kadarı ile bazı yetkili servisler LPG li araçlara bakmıyorlarmış.? Bunu da sordum ve öyle birşey olmadığını söyledi.
Herkese selamlar.
Aracım imzamdaki 2008 civic. Yakıt tüketimim şehir içi ortalama 8,5-9 lt, uzun yolda 6 lt yi pek geçmiyor.
Yılda ortalama 12-13 bin km yapıyorum.
Bir süredir LPG dönüşümünü düşünüyorum ama merak ettiğim bazı şeyler var.
Kabaca bir hesapla 1600 tl lik LPG dönüşümünü mali olarak 1,5 yılda amorti ediyorum. Aracımı da en az 3-4 sene satmayı düşünmüyorum (en azından model değiştirmek için)
en önemli sorum bizim 6 yıl/150.000 km garanti LPG dönüşümü sonrası nasıl etkileniyor? Bileniniz, servis ile konuşanınız var mıdır?
ikincisi LPG dönüşümü sıkıntı yaratır mı? yani performans olsun, kullanım ve konfor olsun.
Sonuçta yılda 2500 tl sadece benzin masrafım var, LPG ile bunun 1500 tl'ye ineceğini umuyorum.
Bu konuda özellikle garanti konusunda yardımlarınızı bekliyorum.
saygılarımla...
geçen pazartesi hava güzel, bi Eymir'e gidelim dedik. En son geçen sonbaharda gitmiştim. Eymir'e girdikten sonra yol bayaa bir bozuktur, asfaltta krater misali çukurlar vardır, bunlar kışın yağmur ve karla daha da derinleşmiş, adam düşse bacağını kırar o derece. (biraz abarttım herhalde)
ben de bu kraterlerden birini geç farkettim kökledim freni, sağında ve solunda başka kraterler var, ben kaderime razı oldum ve önümdekine girdim. tabi yol kumlu olunca ABS sağolsun aracı yavaşlatmaktan aciz kaldı.
çukura girip çıkınca tamam dedim, 2. vitese alıyım da yavaş yavaş gideyim. (manual vites)
Araba 2. vitese geçmiyor
1'i denedim 1 e de geçmiyor.
vites kolu 3-4 hizzasından sola doğru çekilmiyor, kilitlendi sanki orda.
Aha dedim şimdi s.tık
güç bela sağa çekip durdum, 10 dakika sonra tekrar denedim vitesler geçiyor, neyse yoluma devam ettim, yolda bir kere daha tekrarladı.
ertesi sabah Honda Bora'ya gittim, derdimi anlattım, yol testi yaptık ustayla, herşey yolunda, bi problem yok. Usta dedi bi de lifte kaldırıp bakalım.
Sonuçta usta vites kolunun alttan bağlı olduğu körüğün arasından 2 tane mıcır çıkarttı, buyrun hocam taşlarınız diye elime verdi
neredeyse imkansız biyere taş sıkışıp ilginç bi probleme neden olmuş.
başka kimsenin başına gelmeyeceğini biliyorum ama paylaşayım dedim.
aracım rölantide çalışırken klimayı açtığımda kısa süreliğine rölanti devri bir miktar yükselip normale geliyor, bunun normal birşey olduğunu biliyorum, ancak benim aracımda farları yaktığımda, rezistansı çalıştırdığımda, camları açtığımda, kornaya bastığımda, direksiyonu sonuna kadar çevirdiğimde da aynı şey oluyor. Kısaca elektrik tesisatına ek yük geldiğinde sanki klima çalışmış gibi oluyor. Bu sizde de oluyor mu?
acaba benim aküde falan mı sorun vardır? yoksa elektrik tesisatında bir problem mi var?
yardımlarınızı bekliyorum.
Selamlar!
Hepimiz araçlarımızın iyi ve kötü yönlerini sayfalar dolusu tartıştık, ancak yeni civic kullananlar araçlarının en sevmediği yönlerini belirtirse sanırım daha objektif olur.
ben başlayım.
mesela aracı yıkadıktan sonra dış dikiz aynasının dibinden akan sular ön kapıda leke yapıyor, bunu sevmiyorum
şehir içinde düşük devirlerde performansı tatmin edici değil, keyifli sürüş için 3000-3500 devirin üzerine çıkmak gerekiyor.
Selamlar,
2000 model VW Polo 1.4 75 hp aracım son bir aydır "motor sıcakken" vites değişim aralarında debriaja bastığımda ya da kırmızı ışıkta durduğumda stop ediyordu. Birkaç kez kaza tehlikesi atlattım bu yüzden. Bir keresinde sağa dönerken yavaşlayıp debriaja basmıştım ve araba stop etmiş, farketmedim önce, direksiyon sertleşip frenler şişince fark ettim. Zor kurtardım durumu. Neyse bakım için servise gittim, bu arızayı da söyledim. Ustanın dediği 2000-2001 modellerde "boğaz kelebeği" kirlendiği için yapıyormuş ve 10.000 km de temizlenmesi gerekiyormuş. temizleme fiyatı 30 ytl ve artık araba stop etmiyor Ayrıca önceden var olan rölanti düzensizliği de artık yok.

Benzer şey başına gelmiş olanlara duyurulur...
Hakkında
Konum: Ankara
Meslek: Doktor
Forum İmzası:
The Power of Dreams Honda

2008 Honda Civic Dream Galaksi Gri

Sürat Felakettir!
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 6 yıl
Mesaj Sayısı: 927
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 963
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 67.968 (Bu ay: 185)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 11 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.