Şimdi Ara

Ön düzeni en sağlam araba (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
106
Cevap
1
Favori
57.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alın size ön takımı en sağlam araba

  • valla en iyisimi değilmi bilmem ama yeni kasa civiğin ön takımlarının sağlam olduğunu söyleyebilirim. bana dayandıysa normal bir kullanıcıya hayli hayli dayanır
  • 2001 Model 1.6 Comfort Opel Vectram vardı.88 binde sattım.9 yılda direksiyondan fazla bir şey hissetmedim.1 defa arkadaşlar olur mu öyle şey? İllaki rot balansa gir dediler.Girdim bir şey çıkmadı .Sağlam arabaymış yani.Sadece amorsitörlerden yağ sızdırıyormuş. "Şimdilik önemli değil ilerde değişirtirirsin " dedi usta.Öğretmenim ve ne köy yollarında kullandım bilemezsiniz.Ayrıca Urfa'nın o taşlı yollarını da unutamam.Arkadaşta Brodway vardı 3 aydabir rot-balans ayarı yaptırırdı.Keza diğer arkadaşlar da sıklıkla rot balansa girdiklerini bilirim.Ama ben gerek duymadım...O yüzden Opeller sağlam diye düşünüyorum.Satma nedenim sadece modeli yüksek bir araca binmekti...:(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samilto -- 24 Mayıs 2011; 18:54:12 >
  • Söz konusu ülke Türkiye olunca hiçbir araç Dünya standartlarında hizmet veremiyor. Aracını övenleri anlamak güç, ben genelde psa araçları kullanıyorum yogun kullandıgımda senede 2 kez hem alt takım hem yaptırıp hem ön düzene girdigimi biliyorum, aynı koşullarda Alman araç 9 ayda aynı bakıma ihtiyaç duyuyordu, kıyaslamayı cebinizden cıkan paraya göre yapmalısınız. Edilen masraf aynı olacaktır.
    Yaygın kullanım alışkanlıklarının aksine araç hız tümsegine veya çukura girerken ani fren yapmaktan kaçınılmalıdır, Frene bastıgınızda ön amortisor pistonları tamamen basılı olacak ve tümsege frenle girdiginizde aracınız daha fazla hasar görecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    Megane II kullanıyorum,

    Bulunduğum şehirde yollar çok iyi değil,

    her 5 ayda bir rot balansına baktırıyorum aracın, geçen sene rot kollarının rot başlarının değişmesi gerektiğini bunlar değişmezse rot ayarının bi işe yaramayacağı söylendi, yetkili servisde bunlar değişti, ilk aylar her şey iyi şehirler arası düz yola çıkınca sorun olmuyordu ama rot ayarı yine bozulmaya başladı. Servis rot kollarında gevşeme olduğunu bi süre daha böyle binmemi ve sonra yine değiştirmem gerektiğini söyledi, parçanın daha yeni değiştiğini garantiden yenisini vermemelerini söyledim, sorunun parçalarda değil yollarda olduğunu bu yollarda hangi araç olsa bozulma olacağını söylediler.


    Çevremde farklı marka aracı olan herkes aynı konudan şikayetçi, yollar çok bozuk ön düzeni bozuyor.

    Ülkemizin bu güzel yolları için ön düzeni en sağlam binek araç hangisi,


    Ön düzen konusunda en az sorun hangi marka modelde, arazi araçları hariç.

    normal o zaman ön takımın dağlması megan sonuçta...




  • megane nın ön takımı sağlamdır aslında büyük ihtimalle teknik servis mağdurusunuz . illa ön takımı sağlam araç arıyorsanız japon araçlarına yönelin. ford ta olabilir .
  • Ön düzeni .......nun çok sağlam, .......yıldır hiç rot/balansa girmedi.

    Boşlukları dilediğinizce doldurun

    6 aylık bir hortlama olmuş
  • Geçen gün özel oto servisinde aracımın yağ değişimini yaptım yetkili usta komşum oluyor durup dururken lifte kaldırdığı bir megane II aracı gösterip bak senin arabanın alt tablası şu kadar bununki şu kadar sadece 20 tl pahalı dedi ee bende ne var bunda bu araçlarda sorunmu var dedim evet dedi megane II lerin alt tablaları tempradan daha zayıf dedi kötü yolda çok çabuk dağılıyor dedi aracın sahibide onayladı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sıfır aldığımız 1993 model 1.6 SX TEMPRA'nın olmadığını söyleyebilirim.

    Baraj Yolu Saray Ekmek Fırınından sonraki ışıklarda meşhur bir ÇUKUR vardı, ben öğrenene kadar meşhur değildi, ben öğrendikten sonra meşhur oldu. Sol ön teker içine girdiğinde DRANK veya PAT ya da ÇAT gibi bir ses çıkmadı, "LÖÖNNK" diye bir dof ve pof ses oluştu ve anında direksiyon şakülünden çıktı.

    Kaç defa, kaç defa, kaç defa ön düzene girdi, aracı 10 yıl sonra satmamıza, tablalarını yenilememize, jant ve lastikleri de değiştirmemize rağmen o hata bir türlü düzelmedi! Tempra'nın bu yönü ne yazık ki beni en çok üzen taraflardan birisi oldu. Diğerlerini saymıştım, yeri geldiğinde hatırlatırım. Liste uzun çünkü.

    Taner hocam bu konuda size katılmıyorum şöyleki bende uzun yıllar tempra kullandım hemde çok itina ile ilk aldığım zaman Lancıa marka salıncaklar rot başları ve rotilleri değiştirdim.

    odur sonrasında köy kent gezdim durdum problem yok.

    ama öyle ralli aracı gibi ve ya kamyonet tarzı kullanımları bilemem doğrusu üilkemizde

    en adı çıkan ön takım dağıtan araç diye bilinir bir efsaneye göre..


    konuya dönersek bu yollarda nasıl kullanırsanız kullanın otoyolda bile tümsekler ve çukurlar var desem

    düzen falan tutturulmaz doğrusu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Bence ön takımı en sağlam arabalar Palio -Albea .. 123 binde sattığım mk3 kasa paliom vardı.diğer kasaların ön takımları nasıldır bilmiyorum. 4 jantıda yamultmuştum hepside önde yamulmuştu.. yamulan jantı düzelltitip arka tarafa takıyordum. ve ön takımına daha anahtar değmemişti.. ki Bartın'ın yollarını bilen bilir.. doğru dürüst yol yok!!! her taraf çukur.. artık kaçmıyordum bile.. yiğidi öldür hakkını yeme. ama ben ön takımı bu kadar sağölam başka araç görmedim.. ama mesela Fiat bravam vardı italyandı.. ve 2 kere ön takım yemişti. Aynı şekilde e36 bmw ye bir kere ön takım yaptırdım şu an 2. sini istemek üzere tıkırtılar gelmeye başladı..Dertsiz tasasız arabaydı Palio ... birazda geniş olaydı iyiydi.. ..


    Bende 2004 Model PALİO var ilk sahibiyim 102binde en son kontrollerde ön takımda hiç boşluk yoktu 2 kere jant eğilmesine rağmen, sizin tabirle anahtar değmedi 6 ay da bir rot balans yaptırıyorum çok bozulmamasına rağman titiz kulluncıyım.Sadece amartisörler yağ kaçırıyormuş haftaya onu yaptırcam, çifti 100tl ön amartisörler.Benim de bildiğim bu araçların ön düzen sistemi bizim yollara uygun olarak üretim yapıldığı. Bende çok memnunum nazar değmesinde 4litre 10-40 selenia yağ 30,yağ filtresi 5,polen filtresi 5,fren balataları 30,diskleri orjinal 80,triger seti 120,baskı-balatası 100,(orjinal parçalar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MAJAY -- 26 Mayıs 2011; 17:10:14 >




  • Yeni binek araçların %90.ı önden çekişlidir. Dolayısıyla önde şanzumanın ayrıca bir ağırlığı söz konusudur. Durum böyle olunca birde bozuk yolları eklediğimizde ön düzenin çabuk bozulması çok olağandışı değildir.

    5 yıldır kullandığım C5-II.de
    2 kez rot başı.
    1 kez de salıncak burçlarını değiştirdim.

    Örneğin Trabzon şehir içi yollarımız da paha biçilmez taş parke yollar olduğundan araçlarımızı test etmek için çok elverişlidir. Ticari dolmuşlar muhtemelen 3 ayda bir ön düzen parçalarını değiştiriyorlardır. Bu aralar benimde yine ön düzen parçalarının birinde sorun var çünkü önden baya bir gürültü gelmeye başladı.
  • Ford connect 90lik vardı 70 bin km kullandık. On takim bitikti. Tikirtilar gacirtilar ayrıca direksiyon çukurda çok fazla oynuyordu. Ama 70bin km anahtar değmedi tek arka tekerine bilgisi bozuldu 70 liraya değiştirdik. Şuan insignia var 100 binde ve en ufak tikirti veya tirim sesi yok. Daha önce vectra vardı 80 bin km binip 180 binde sattık on takımı küt diye vuruyordu bir türlü düzeltemedik. 80 bin kimde 800 lira harcadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1984 Chevrolet. 30 senelik araba, 320bin km. Türkiye'de, bir de Marmara depremi şartlarında kullandım. Hiç rot balans ayarı yaptırmadım. Sadece amortisör değişiminde gerekti.

    Orjinal amortisör ve rotilleri 250bin gibi değiştirdim. Ön Amortisörlerde hiç bir fark olmadı, o yüzden hala saklıyorum. Kmsi gelince kullanırım. Şu anda üst tablaların değişmesi gerekiyor, bizim 30bindeki Fiat gibi sesler çıkarmaya başladılar. Benzer montaj geometrisini bir de Audi 100-200'ler kullanır. Fakat onların komponent ömrü için yorum yapamam, kullananlar sağlam derler.

    Chrysler denildiği gibi biraz daha sağlamdır. Muhtemel know-how akışı: Kaiser > Kaiser-Fraser > GP (general purpose) "Jeep" > AMC > Chrysler. AMC 1972 servis kılavuzunda şasinin asfalta çarpan noktalarından bahsedilip, DOT no:2 gresle yağlanması tavsiye edilir. Chevrolet ise Tahoe, Suburban ile aynı rotilleri kullanıyordu. Bu ön düzenler stabilize yolda uzun süre hızlı gitmeye elverişliydi. Hızlı derken tabii, 160 değil :), ama 60 da değil.




  • Fiat Albea derim. Ön takım konusunda hiçbir arıza verme eğilimi göstermez.
  • Dacia Duster,Sandero & Stepway,Logan...

    Renault yetkili servisi "10 yıldır ön takım şikayetiyle gelen dacia görmedim" diyorsa daciayanın ön takım sağlamdır diyebilirim.
  • Palio ve albeaların ön takımı oldukça sağlamdır. Tipo-tempra serisinden sonra fiat ön takımda dersine iyi çalışmış.
  • Ford transit yada toros derler sağlam dağ taş

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Transit.
    Transit connenct.
    Focus.
    Fusion.vb. Ford serileri genelde alt takımı kemikli bir yapıya sahip.ÖZELLİKLE transit in hakkı kesinlikle yenemez...

    Opelinde kemikli yapısı vardır.onunda bir çok arabası sağlam.
    Astra-vectra vb.

    Honda ve Toyota daha kibar olmasına rağmen arıza işi biraz az.yani nasıl anlatılır. İşlevselliği daha iyi gibi.
    Olması gerektiği kadar veya gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alfa kullanıyor olsan kafayı yerdin dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attci

    Transit.
    Transit connenct.
    Focus.
    Fusion.vb. Ford serileri genelde alt takımı kemikli bir yapıya sahip.ÖZELLİKLE transit in hakkı kesinlikle yenemez...

    Opelinde kemikli yapısı vardır.onunda bir çok arabası sağlam.
    Astra-vectra vb.

    Honda ve Toyota daha kibar olmasına rağmen arıza işi biraz az.yani nasıl anlatılır. İşlevselliği daha iyi gibi.
    Olması gerektiği kadar veya gibi.

    98 vectrada iki ay önjce z-rot mu nev armış o değişti direksiyondaki boşluk ta gitti
    2007lerde 90 ile yüklüyüz yolda giderken resmen kaldırıma çıktık gibi oldu, viraj denge çubukları kırılmıştı
    yani ön düzen sağlam opellerin hemen su koymuyor
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.