Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
296
Cevap
57
Favori
59.123
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      21 Mayıs 2012 18:38:44 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

      corollalarda önde Mc Pherson, arkada da burulma kirişi kullanılıyor. bu burulma çubuğunun ta kendisi mi ?

      İsimler farklı olsa da hepsi aynıdır. Burulma çubuğu bir süspansiyon tipi değildir yanlız, süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Corolla da arka süspansiyon tipi de Mc Pherson'dur. İlave olarak burulma çubuğu barındırır.

      Şekildeki Prius'un arka süspansiyonu. Gösterilen kısım burulma çubuğu/kirişidir. Corolla'nınki de buna benzerdir.

      _____________________________

    • Yarbay
      8614 Mesaj
      21 Mayıs 2012 18:43:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

      corollalarda önde Mc Pherson, arkada da burulma kirişi kullanılıyor. bu burulma çubuğunun ta kendisi mi ?

      İsimler farklı olsa da hepsi aynıdır. Burulma çubuğu bir süspansiyon tipi değildir yanlız, süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Corolla da arka süspansiyon tipi de Mc Pherson'dur. İlave olarak burulma çubuğu barındırır.

      Şekildeki Prius'un arka süspansiyonu. Gösterilen kısım burulma çubuğu/kirişidir. Corolla'nınki de buna benzerdir.



      yani anladığım kadarı ile corollada da standart suspansiyon sistemleri kullanılıyor. peki corollaya - olarak arkada burulma kirişi kullanıyor denmesinin sebebi nedir madem ki mac pherson kullanıyorsa? yoksa diğerlerinde de yanlış anlama mı var?
      _____________________________





    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      21 Mayıs 2012 18:48:33 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      quote:

      Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

      corollalarda önde Mc Pherson, arkada da burulma kirişi kullanılıyor. bu burulma çubuğunun ta kendisi mi ?

      İsimler farklı olsa da hepsi aynıdır. Burulma çubuğu bir süspansiyon tipi değildir yanlız, süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Corolla da arka süspansiyon tipi de Mc Pherson'dur. İlave olarak burulma çubuğu barındırır.

      Şekildeki Prius'un arka süspansiyonu. Gösterilen kısım burulma çubuğu/kirişidir. Corolla'nınki de buna benzerdir.



      yani anladığım kadarı ile corollada da standart suspansiyon sistemleri kullanılıyor. peki corollaya - olarak arkada burulma kirişi kullanıyor denmesinin sebebi nedir madem ki mac pherson kullanıyorsa? yoksa diğerlerinde de yanlış anlama mı var?

      Evet, Corolla'da standart biraz da eski bir süspansiyon sistemi kullanılıyor. Yanlış anlama yok, burulma kirişli denmesinin sebebi ön süspansiyondan farklı olduğunu belirtmektir. Resim çok küçük ama yine de görünüyor.

      Corolla'ya ait.

      http://www.motortrader.com.my/Cars/Images/TOYOTA/Corolla-2010-Preview/P9010393.aspx

      >http://www.motortrader.com.my/Cars/NewsHeader/News-in-2010/First-Look/Toyota-Corolla-Generation-10-5.aspx



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 21 Mayıs 2012; 18:50:38 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      8614 Mesaj
      21 Mayıs 2012 18:57:01
      bilgilendirmeler için teşekkür ederim
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      21 Mayıs 2012 19:01:59 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

      bilgilendirmeler için teşekkür ederim

      Rica ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      07 Haziran 2012 19:53:30 Konu Sahibi
      Konu güncellenmiştir.
      _____________________________

    • Yarbay
      2704 Mesaj
      08 Haziran 2012 21:05:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: LionTech16

      Konu güncellenmiştir.

      Süpersin
      |
      |
      _____________________________

      "Aslında herkes dahidir. Ama siz kalkıp bir balığı, ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirecektir."
    • Binbaşı
      1994 Mesaj
      08 Haziran 2012 22:13:34
      Yeni Astara daki arka süspansiyonu çok beğendim.Bu sistem B sınıfı araçlarda da kullanılabilir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2560 Mesaj
      08 Haziran 2012 22:58:14
      elinize sağlık çok faydalı bir konu olmuş
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      608 Mesaj
      08 Haziran 2012 23:09:05
      peki lüks sınıf otolardaki konforun temel sebebi daha komplike ve pahalı bu sistemler mi?
      _____________________________

      Lenova X220 - Apple Iphone 5 - TOSHİBA SATELLİTTE PRO C650-109 Samsung Galaxy SFord Focus III 2013 Style 1.6 TDCI -115 hpVW Golf 1.6 TDI 2011 Trendline 3.000km kullanıldıVW Golf 1.6 TDI 2012 Trendline 17.000km kullanıldıAstra sedan Enjoy 1.3 cdti 2012 22.000km kullanıldıAstra hb essentia 1.3 cdti 2008 75.000 km kullanıldıVW Jetta midline 1.9 tdi 2007 32.000 km kullanıldı
    • Yüzbaşı
      986 Mesaj
      18 Haziran 2012 18:51:26
      güzel konu

      lakin forumun bu tip bilgilere değilde 1200 motor ne demek cc ne demek
      bu tarz terimler hakkında bilgilendirirsek daha iyi olur
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      18 Haziran 2012 19:44:04 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: mami_24

      güzel konu

      lakin forumun bu tip bilgilere değilde 1200 motor ne demek cc ne demek
      bu tarz terimler hakkında bilgilendirirsek daha iyi olur

      O konularda forumda gerçekten çok konu var forumda. Hangisi kaçar, hangisi az yakar, hangisi kaçarken az yakar... :) Fındık motor mu iyi, dsg mi, hitler motor mu, hangisinin kapı sesi daha tok... Bolca var.. Hatta kısaltmaların açılımları bile var.. :)



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      18 Haziran 2012 19:46:52 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: pegasuson

      peki lüks sınıf otolardaki konforun temel sebebi daha komplike ve pahalı bu sistemler mi?

      Lüks sınıf araçlarda daha konforlu sistemlerin olması maliyetin ikinci sırada olmasından kaynaklanır. Öncelikle prestij ve konfor göz önünde bulundurulur.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      18 Haziran 2012 19:49:12 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

      elinize sağlık çok faydalı bir konu olmuş

      Teşekkür ederim.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      17 Temmuz 2012 00:18:06 Konu Sahibi
      Bu konuya son zamanlarda forumda popüler olan "lastik" konusunu da mı eklesek acaba?



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      18 Temmuz 2012 19:41:55 Konu Sahibi
      Güncelleyelim.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3642 Mesaj
      18 Temmuz 2012 19:54:50
      güzel konu. teşekkürler
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      19 Temmuz 2012 22:46:11 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: ilhan032

      güzel konu. teşekkürler

      Rica ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3238 Mesaj
      19 Temmuz 2012 22:59:33
      Gerçekten otomobil yapımı mühendislik zeka ve mantık gerektiriyor.En ufak geometri ve matematiksel sorunlar bile çok büyük sorunlar açıp firmaların başlarını ağrıtabilir.Geçmiş dönemlerde çok oldu.Bizim milletimiz ise arabayı sadece 4 teker bir motordan ibaret sanıyor..

      Konu için çok teşekkür ediyorum.Size bir sorum olucak 2008 subaru impreza hb araçta kamber ayarlamak zor mudur?Kendim ayarlayabilir miyim?Negatif kamber yapmak istiyorum herhangi bir zararı olur mu?(jantların 17inç)
      _____________________________

      İmzaya gerek yok, after all, everything is forbidden...2.0privilage
    • Otomobil Uzmanı
      4681 Mesaj
      19 Temmuz 2012 23:31:02 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: lewel123

      Gerçekten otomobil yapımı mühendislik zeka ve mantık gerektiriyor.En ufak geometri ve matematiksel sorunlar bile çok büyük sorunlar açıp firmaların başlarını ağrıtabilir.Geçmiş dönemlerde çok oldu.Bizim milletimiz ise arabayı sadece 4 teker bir motordan ibaret sanıyor..

      Konu için çok teşekkür ediyorum.Size bir sorum olucak 2008 subaru impreza hb araçta kamber ayarlamak zor mudur?Kendim ayarlayabilir miyim?Negatif kamber yapmak istiyorum herhangi bir zararı olur mu?(jantların 17inç)

      Çok doğru. Bir otomobil ortalama 8.000 parçadan oluşuyor ve herbir parçanın belli bir tasarım ve üretim prosesi var. Herhangi bir parçadaki bir sorun bütün bir sistemi çalışmaz hale getirebiliyor. Toplum olarak bir arabanın tasarım ve üretim süreçlerinin ne kadar zor olduğunu idrak edemiyoruz. Sonra da kalkıp makyajlanmış bir arabaya ''bu ne yaa, aynı eskisi gibi, ne değişmiş ki bunda?'' diyebiliyoruz. Kasa yenilemek ile makyajlamak arasındaki farkı anlat anlatabilirsen. Bu yüzden aslında toplum olarak öğrenmemiz gereken çok şey var.


      Sorunuza gelirsek ;

      Neden negatif kamber yapmak istiyorsunuz ve hangi tekerleklere uygulamak istiyorsunuz? Şu yüzden soruyorum.

      Büyük ihtimalle Impreza'da 3-4 derece civarı pozitif kamber vardır. Bu pozitif kamber aracın yüklü durumda lastiklerinin yere daha dik basmasını sağlayarak yol tutuşunu arttırmasını amaçlar. Eğer aracınızın lastiklerini genişlettiyseniz /taban genişliği) bu kamber açısını biraz düşürmeniz (örneğin 1 derece küçültülebilir) faydalı olacaktır.

      Fakat, siz negatif kamber seçerseniz; -örneğin negatif 2 derece kamber yaptırdınız diyelim- bu durumda araç yüklü durumda yere bu kamber açısını daha da arttıracaktır. Yani araç yüklendikçe bu kamber açısı otomatik olarak artacaktır. Bu yüzden nispeten çok küçük açılar seçilir (eğer negatif yapılacaksa)

      Negatif kamber açısı, virajda viraj dışı tekerleğin yere dik konuma gelmesini sağlar, bu sayede virajda tutunmayı arttırır, kaymayı önler. Fakat bu açı eğer büyük seçilirse lastiğin sadece iç kısmı yere temas edeceğinden, homojen olmayan aşınma meydana getirir. Bu sorunu da belli aralıklarla lastiği iç dış yaparak aşarsınız.

      Kamber açısını elle ayarlayacağınızı düşünmüyorum. Çünkü bilgisayara bağlıyken ayar yapmak gerekir, ve eğer sağ ve sol tekerlekteki kamber açıları eşit olmazsa araç sağa ve ya sola çekme yapar.
      _____________________________





    Hızlı Cevap




Reklamlar
SEO
paykasa
Paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,406
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.