Şimdi Ara

Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
51
Favori
67.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    corollalarda önde Mc Pherson, arkada da burulma kirişi kullanılıyor. bu burulma çubuğunun ta kendisi mi ?

    İsimler farklı olsa da hepsi aynıdır. Burulma çubuğu bir süspansiyon tipi değildir yanlız, süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Corolla da arka süspansiyon tipi de Mc Pherson'dur. İlave olarak burulma çubuğu barındırır.

    Şekildeki Prius'un arka süspansiyonu. Gösterilen kısım burulma çubuğu/kirişidir. Corolla'nınki de buna benzerdir.

     Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    corollalarda önde Mc Pherson, arkada da burulma kirişi kullanılıyor. bu burulma çubuğunun ta kendisi mi ?

    İsimler farklı olsa da hepsi aynıdır. Burulma çubuğu bir süspansiyon tipi değildir yanlız, süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Corolla da arka süspansiyon tipi de Mc Pherson'dur. İlave olarak burulma çubuğu barındırır.

    Şekildeki Prius'un arka süspansiyonu. Gösterilen kısım burulma çubuğu/kirişidir. Corolla'nınki de buna benzerdir.

     Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler


    yani anladığım kadarı ile corollada da standart suspansiyon sistemleri kullanılıyor. peki corollaya - olarak arkada burulma kirişi kullanıyor denmesinin sebebi nedir madem ki mac pherson kullanıyorsa? yoksa diğerlerinde de yanlış anlama mı var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    corollalarda önde Mc Pherson, arkada da burulma kirişi kullanılıyor. bu burulma çubuğunun ta kendisi mi ?

    İsimler farklı olsa da hepsi aynıdır. Burulma çubuğu bir süspansiyon tipi değildir yanlız, süspansiyon sisteminin bir elemanıdır. Corolla da arka süspansiyon tipi de Mc Pherson'dur. İlave olarak burulma çubuğu barındırır.

    Şekildeki Prius'un arka süspansiyonu. Gösterilen kısım burulma çubuğu/kirişidir. Corolla'nınki de buna benzerdir.

     Ön Düzen // Bağımsız Süspansiyon Tipleri // Yalpa Ekseni // Denge Çubukları // Teknik Bilgiler


    yani anladığım kadarı ile corollada da standart suspansiyon sistemleri kullanılıyor. peki corollaya - olarak arkada burulma kirişi kullanıyor denmesinin sebebi nedir madem ki mac pherson kullanıyorsa? yoksa diğerlerinde de yanlış anlama mı var?

    Evet, Corolla'da standart biraz da eski bir süspansiyon sistemi kullanılıyor. Yanlış anlama yok, burulma kirişli denmesinin sebebi ön süspansiyondan farklı olduğunu belirtmektir. Resim çok küçük ama yine de görünüyor.

    Corolla'ya ait.

    http://www.motortrader.com.my/Cars/Images/TOYOTA/Corolla-2010-Preview/P9010393.aspx

    >http://www.motortrader.com.my/Cars/NewsHeader/News-in-2010/First-Look/Toyota-Corolla-Generation-10-5.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 21 Mayıs 2012; 18:50:38 >




  • bilgilendirmeler için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    bilgilendirmeler için teşekkür ederim

    Rica ederim.
  • Konu güncellenmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Konu güncellenmiştir.

    Süpersin
  • Yeni Astara daki arka süspansiyonu çok beğendim.Bu sistem B sınıfı araçlarda da kullanılabilir.
  • elinize sağlık çok faydalı bir konu olmuş
  • peki lüks sınıf otolardaki konforun temel sebebi daha komplike ve pahalı bu sistemler mi?
  • güzel konu

    lakin forumun bu tip bilgilere değilde 1200 motor ne demek cc ne demek
    bu tarz terimler hakkında bilgilendirirsek daha iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mami_24

    güzel konu

    lakin forumun bu tip bilgilere değilde 1200 motor ne demek cc ne demek
    bu tarz terimler hakkında bilgilendirirsek daha iyi olur

    O konularda forumda gerçekten çok konu var forumda. Hangisi kaçar, hangisi az yakar, hangisi kaçarken az yakar... :) Fındık motor mu iyi, dsg mi, hitler motor mu, hangisinin kapı sesi daha tok... Bolca var.. Hatta kısaltmaların açılımları bile var.. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuson

    peki lüks sınıf otolardaki konforun temel sebebi daha komplike ve pahalı bu sistemler mi?

    Lüks sınıf araçlarda daha konforlu sistemlerin olması maliyetin ikinci sırada olmasından kaynaklanır. Öncelikle prestij ve konfor göz önünde bulundurulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UNF0RGIVEN

    elinize sağlık çok faydalı bir konu olmuş

    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuya son zamanlarda forumda popüler olan "lastik" konusunu da mı eklesek acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelleyelim.
  • güzel konu. teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    güzel konu. teşekkürler

    Rica ederim.
  • Gerçekten otomobil yapımı mühendislik zeka ve mantık gerektiriyor.En ufak geometri ve matematiksel sorunlar bile çok büyük sorunlar açıp firmaların başlarını ağrıtabilir.Geçmiş dönemlerde çok oldu.Bizim milletimiz ise arabayı sadece 4 teker bir motordan ibaret sanıyor..

    Konu için çok teşekkür ediyorum.Size bir sorum olucak 2008 subaru impreza hb araçta kamber ayarlamak zor mudur?Kendim ayarlayabilir miyim?Negatif kamber yapmak istiyorum herhangi bir zararı olur mu?(jantların 17inç)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Gerçekten otomobil yapımı mühendislik zeka ve mantık gerektiriyor.En ufak geometri ve matematiksel sorunlar bile çok büyük sorunlar açıp firmaların başlarını ağrıtabilir.Geçmiş dönemlerde çok oldu.Bizim milletimiz ise arabayı sadece 4 teker bir motordan ibaret sanıyor..

    Konu için çok teşekkür ediyorum.Size bir sorum olucak 2008 subaru impreza hb araçta kamber ayarlamak zor mudur?Kendim ayarlayabilir miyim?Negatif kamber yapmak istiyorum herhangi bir zararı olur mu?(jantların 17inç)

    Çok doğru. Bir otomobil ortalama 8.000 parçadan oluşuyor ve herbir parçanın belli bir tasarım ve üretim prosesi var. Herhangi bir parçadaki bir sorun bütün bir sistemi çalışmaz hale getirebiliyor. Toplum olarak bir arabanın tasarım ve üretim süreçlerinin ne kadar zor olduğunu idrak edemiyoruz. Sonra da kalkıp makyajlanmış bir arabaya ''bu ne yaa, aynı eskisi gibi, ne değişmiş ki bunda?'' diyebiliyoruz. Kasa yenilemek ile makyajlamak arasındaki farkı anlat anlatabilirsen. Bu yüzden aslında toplum olarak öğrenmemiz gereken çok şey var.


    Sorunuza gelirsek ;

    Neden negatif kamber yapmak istiyorsunuz ve hangi tekerleklere uygulamak istiyorsunuz? Şu yüzden soruyorum.

    Büyük ihtimalle Impreza'da 3-4 derece civarı pozitif kamber vardır. Bu pozitif kamber aracın yüklü durumda lastiklerinin yere daha dik basmasını sağlayarak yol tutuşunu arttırmasını amaçlar. Eğer aracınızın lastiklerini genişlettiyseniz /taban genişliği) bu kamber açısını biraz düşürmeniz (örneğin 1 derece küçültülebilir) faydalı olacaktır.

    Fakat, siz negatif kamber seçerseniz; -örneğin negatif 2 derece kamber yaptırdınız diyelim- bu durumda araç yüklü durumda yere bu kamber açısını daha da arttıracaktır. Yani araç yüklendikçe bu kamber açısı otomatik olarak artacaktır. Bu yüzden nispeten çok küçük açılar seçilir (eğer negatif yapılacaksa)

    Negatif kamber açısı, virajda viraj dışı tekerleğin yere dik konuma gelmesini sağlar, bu sayede virajda tutunmayı arttırır, kaymayı önler. Fakat bu açı eğer büyük seçilirse lastiğin sadece iç kısmı yere temas edeceğinden, homojen olmayan aşınma meydana getirir. Bu sorunu da belli aralıklarla lastiği iç dış yaparak aşarsınız.

    Kamber açısını elle ayarlayacağınızı düşünmüyorum. Çünkü bilgisayara bağlıyken ayar yapmak gerekir, ve eğer sağ ve sol tekerlekteki kamber açıları eşit olmazsa araç sağa ve ya sola çekme yapar.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.