Şimdi Ara

Ön Cam değişimi - (Generali Sigorta) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
1
Favori
6.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bizim ortak hatamız bu, toplum olarak. Klozları incelemeden imza atarız, sonra uğraşırız. Sigortam.net ve iki acenteyi tam üç gün yordum bu işler için. Uygun fiyat veren şirket, orjinal cam takmıyordu ve küçük hasar merkezi adı duyulmamış bir şirketti. Bu yüzden yetkili servisle anlaşması olan şirketi seçtim. Üç gün yordum, yoruldum ama şimdi kafam rahat. Muafiyet bedelini ödeyip serviste taktırın camı. Ne olur ne olmaz.

    Ya da işin uyanıklığına kaçın. Şirketin belirlediği sanayi firmasında camı yaptırın. Hasarsızlık bozulmasın. Seneye adam gibi bir firmadan, indirimli olarak kaskonuzu yaptırın;baktınız cam iyi değil, balyozu vurun gitsin cama. Sonra da orjinal cam taktırın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aytürk -- 25 Kasım 2014; 22:45:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Bizim ortak hatamız bu, toplum olarak. Klozları incelemeden imza atarız, sonra uğraşırız. Sigortam.net ve iki acenteyi tam üç gün yordum bu işler için. Uygun fiyat veren şirket, orjinal cam takmıyordu ve küçük hasar merkezi adı duyulmamış bir şirketti. Bu yüzden yetkili servisle anlaşması olan şirketi seçtim. Üç gün yordum, yoruldum ama şimdi kafam rahat. Muafiyet bedelini ödeyip serviste taktırın camı. Ne olur ne olmaz.

    Ya da işin uyanıklığına kaçın. Şirketin belirlediği sanayi firmasında camı yaptırın. Hasarsızlık bozulmasın. Seneye adam gibi bir firmadan, indirimli olarak kaskonuzu yaptırın;baktınız cam iyi değil, balyozu vurun gitsin cama. Sonra da orjinal cam taktırın

    Tramere işlenmiyor olsa dediğiniz mantıklı :) Fakat sizin dediğiniz gibi yaparsak, tramer'de 2 hasar kaydı olacak.

    Yani hasarsızlık indiriminin bozulmuyor olması, tramer'e işlenmiyor anlamına gelmiyormuş maalesef.

    Klozla ilgili bir değişiklik olur muydu bilmiyorum. Şirketin çalıştığı acenta firmasına güvenerek onay vermiştim ki zaten Generali sigortanın en kapsamlı poliçesi olarak görülüyor şu an mevcut poliçem.

    Kasko şirketinin yetkili servis ile anlaşması var fakat cam konusunda değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yahu bu kadar korkmayın. Tramerde cam değişimi ibaresi var diye biliyorum. Alıcıya da dersiniz birinciyi beğenmedim bir daha çekiç vurdum diye:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle geçmiş olsun ve umarım "araç anlaşmalı pert" tarzı ilanlara güvenen insanlar bu konuyu okurda hiç bilgi sahibi olmadıkları sigortacılık hakkında biraz olsun bilgi sahibi olurlar.


    Aracınız camı serviste değişirse ve daha sonra camla ilgili sorun yaşarsanız servisin halledeceğini bilirsiniz. Diğer seçenekte böyle birşeyden emin olamazsınız.

    Ayrıca aracınızı satarken ön camın diğer camlardan farklı olması yada aracın standart camından farklı olması alıcıların kafasında soru işareti oluşturacaktır. Camı yetkili serviste değiştirdiğiniz zaman orjinalinin aynısını takmalarının yanısıra serviste parçanın değişim kaydı olacaktır. Bilinçli bir alıcı aracı zaten servise kontrol ettireceğinden hiçbir sıkıntıyla karşılaşmamış olacaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Bizim ortak hatamız bu, toplum olarak. Klozları incelemeden imza atarız, sonra uğraşırız. Sigortam.net ve iki acenteyi tam üç gün yordum bu işler için. Uygun fiyat veren şirket, orjinal cam takmıyordu ve küçük hasar merkezi adı duyulmamış bir şirketti. Bu yüzden yetkili servisle anlaşması olan şirketi seçtim. Üç gün yordum, yoruldum ama şimdi kafam rahat. Muafiyet bedelini ödeyip serviste taktırın camı. Ne olur ne olmaz.

    Ya da işin uyanıklığına kaçın. Şirketin belirlediği sanayi firmasında camı yaptırın. Hasarsızlık bozulmasın. Seneye adam gibi bir firmadan, indirimli olarak kaskonuzu yaptırın;baktınız cam iyi değil, balyozu vurun gitsin cama. Sonra da orjinal cam taktırın

    Eski yorumumu şuraya ekleyeyim;


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: ak14


    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    eski aracımın camını 2 kere değiştirdim. siğorta şitketi; Yapı Kredi Siğorta.
    cam değişimi tüm siğorta şirketlerinde yılda 1 defaya mahsus kaskoyu delmiyor. mini onarım ayrı cam değişimi ayrı bir durum.

    ilk değişimde siğortamın yılda 1 kere cam değişim hakkını kullandım. servis de orjinal cam ile değiştirdim, muhafiyet ödemedim.

    ikinci değişimde ise siğorta şirketi o yıl %20 muhafiyet koymuş. cam değişimi için, dilersem anlaşmalı camcı da ücretsiz
    yada servis de %20 muhafiyetle değiştirebileceğimi belirttiler.

    doraglass'ı aradım cam 250TL. Abi! aynı cam ama yan sanayi...
    servis de 750TL orjinal loğolu. arada garip bir fark var. nette biraz gezindim, bazen camlar da sorunla karşılaşıldığını okudum.
    o yüzden ön cam olduğu için risk almak istemedim ve %20 ödeyerek servis de orjinal cam taktırdım.

    bu yıl %20 muhafiyeti kaldırmışlar. yani değiştirecek olsam, yılda 1 kerelik cam hakkımı kullanarak para vermeyeceğim.



    ek. siğoracınız ile görüşün, cam için uyguladıkları prosedür nedir öğrenin.
    muhafiyet yoksa kasko bozulmadan camı servis de, muhafiyet var ise fiyata ve duruma göre davranabilirsiniz.

    Ustad yapikredi deki sistem nasil aciklayabilir.misiniz ..sigortacima sordum katalogdaki yazani soyledi..carglass sirketine v
    Basvurdum yansanayi takmak istediler orjinal logolu istedm belki bir hafta belki bir aya gelir dediler.birde orjinal takinca kaskiya ek.ucret geliyor bi dahaki seneye.diyenler oldu..ayrica yapikredi anlasmali sirketler neler bilginiz var.mi

    Şimdi kasko değişiklikleri oldu, son değişiklikile bir fark var mı bilemiyorum ama;

    Kasko yenileme döneminde cam için 2 seçenek sunuluyor(du)

    Muhafiyetli...
    Muhafiyetsiz...

    Muhafiyetli; Cam bedelinin %20'sini araç sahibi karşılamak koşulu ile yapılan poliçe.
    Bu poliçe cam hasarında araç sahibine şunu sunuyor;
    1-Aracı siğortanın gösterdiği yerde bedelsiz yaptırmak -ki bu yerler doraglass gibi yerler ve yan sanayi cam takıyor.
    2-Cam bedelinn %20'sini karşılamak koşulu ile aracın camını serviste yaptırmak. Örneğin, 800TL cam bedelinin 160TLsini araç sahibi ödüyor,
    diğer kalan 640TLsi siğortaya fatura ediliyor.

    Muhafiyetsiz; Siğorta poliçesi diğerine göre biraz yüksek oluyor. Ama aracın camını serviste yaptırıyorsunuz ve hiç para ödemiyorsunuz.

    Örneğin; Muhafiyetli (cam) poliçesi 1.000TL ise, Muhafiyetsiz 1.050TL gibi oluyor.

    50 TL fazla vererek, oluşması muhtemel risk'i önceden satın almış oluyorsunuz. Böylelikle, hem camın orjinalliğini garantilemiş oluyorsunuz.



    Sistemde halen bir değişiklik yok ise; yılda 1 kere cam hasarı kaskoyu bozmuyor ve yenilemede fark yaratmıyor.

    Ben 3 kere cam değişitirdim. Poliçemde değişiklik yada ek bedel yaratmadı.

    Ama dediğim gibi kasko durumları değişikliğe uğradı. Eğer yeni döneme göre kasko yaptırmışsanız. Poliçeyi incelemek lazım
    Eski sisteme göre poliçeniz var ise, poliçede cam muhafiyeti var mı yok mu bakmak lazım....

    *Siğortacınız da biraz acemi galiba. Yenilerken daha aktif ve bilgili siğortacı seçimi yapmanızı öneririm.
    Bilmediği durumlar için, sizi yanıltıp gereksiz paralar ödemenize yol açmasın. Siğortacının işi bilmesi ve doğru yönlendirme
    yapması çok önemli.....


    Kolay gelsin.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Yahu bu kadar korkmayın. Tramerde cam değişimi ibaresi var diye biliyorum. Alıcıya da dersiniz birinciyi beğenmedim bir daha çekiç vurdum diye:)

    Ben geçenlerde kontrol ettim, 777TL çarpma olarak yazmışlar. Siğortacının beyanına göre yazılıyor, demek ki benimki cam diye ibare geçmemiş.
    Ama önemli değil, aracın cam değişimi resimleri var, faturası da var. Değişim yapan fotosunu alsın, dert etmeye gerek yok.

    *Toplum olarak, en ufak hasar kaydından tırsar olduk. Tampon boyası cam hasarı "ıvır zıvır" aslında...
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Sizin yorumlarınızın tamamını okudum neredeyse, çokta yardımcı oldu sağolun.

    Generali Sigorta'da 4 çeşit kasko tipi var. Resmi sitelerinde de yazıyor zaten. Benimki prestij kasko ekstra sigortası ve en kapsamlısı.

    Şimdi bu cam muafiyeti olayları bu 4 çeşit tipe göre mi değişiklik gösteriyor, yoksa en donanımlı kaskoyu alsak bile fiyat biraz düşük olsun diye o donanımlı kaskoya cam muafiyeti ekletebiliyor muyuz onu bilmiyorum tam olarak.

    Ya da bu sigorta şirketi en donanımlı kaskoyu yaptırsak bile mutlaka cam muafiyeti veriyor. Ya bizim anlaşmalı şirketlerimizde ya da yetkili serviste muafiyet ile halledersiniz sorununuzu mantığıyla yaklaşıyor. Çünkühttp://www.generali.com.tr/blog/araba-cam-hasari-durumunda-yapilmasi-gerekenler/ şu linkte bile Cam Kurtaran hizmetinden bahsederken, yetkili servis ibaresi hiç geçmemiş. Sadece anlaşmalı servis yazıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reguse -- 25 Kasım 2014; 23:38:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Bizim ortak hatamız bu, toplum olarak. Klozları incelemeden imza atarız, sonra uğraşırız. Sigortam.net ve iki acenteyi tam üç gün yordum bu işler için. Uygun fiyat veren şirket, orjinal cam takmıyordu ve küçük hasar merkezi adı duyulmamış bir şirketti. Bu yüzden yetkili servisle anlaşması olan şirketi seçtim. Üç gün yordum, yoruldum ama şimdi kafam rahat. Muafiyet bedelini ödeyip serviste taktırın camı. Ne olur ne olmaz.

    Ya da işin uyanıklığına kaçın. Şirketin belirlediği sanayi firmasında camı yaptırın. Hasarsızlık bozulmasın. Seneye adam gibi bir firmadan, indirimli olarak kaskonuzu yaptırın;baktınız cam iyi değil, balyozu vurun gitsin cama. Sonra da orjinal cam taktırın

    Balyozu vuracan o kul hakkini nazil odeyecen

    Arkadasim kaskonun yaptirdigi yere yaptir yukarifa bir arkadasin dediği gibi o firmada çok saglammis gönlünü ferah tut amelin salih olsun gerisi gelir zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reguse

    Sizin yorumlarınızın tamamını okudum neredeyse, çokta yardımcı oldu sağolun.

    Generali Sigorta'da 4 çeşit kasko tipi var. Resmi sitelerinde de yazıyor zaten. Benimki prestij kasko ekstra sigortası ve en kapsamlısı.

    Şimdi bu cam muafiyeti olayları bu 4 çeşit tipe göre mi değişiklik gösteriyor, yoksa en donanımlı kaskoyu alsak bile fiyat biraz düşük olsun diye o donanımlı kaskoya cam muafiyeti ekletebiliyor muyuz onu bilmiyorum tam olarak.

    Ya da bu sigorta şirketi en donanımlı kaskoyu yaptırsak bile mutlaka cam muafiyeti veriyor. Ya bizim anlaşmalı şirketlerimizde ya da yetkili serviste muafiyet ile halledersiniz sorununuzu mantığıyla yaklaşıyor. Çünkühttp://www.generali.com.tr/blog/araba-cam-hasari-durumunda-yapilmasi-gerekenler/ şu linkte bile Cam Kurtaran hizmetinden bahsederken, yetkili servis ibaresi hiç geçmemiş. Sadece anlaşmalı servis yazıyor.

    Son kasko düzenlemeleri ile kaç çeşit seçenek oldu farkında değilim.

    Geçen gün arkadaşımızın kaskosunu yenilemek için Zurich Akdeniz bölge müdürlüğüne uğradık. Özellikle, cam muhafiyeti yok dimi? diye sordum. Muhafiyetsiz dedi.
    Bu bana aynen yukarıdaki mesajımın açılımı oldu. Muhafiyetsiz yetkili servis de bedelsiz yaptırabilirsiniz...

    En donanımlı kasko yapıldığında cam klozu da alınmış oluyor(diye biliyorum) Sadece sormak lazım; "Bu poliçede muhafiyet uygulanmıyor, dimi" demek ve tastik almak lazım
    -ki "yok! muhafiyetlidir %20'sini ödemek koşulu ile yetkili servis de yada bedelsiz yan sanayi de" dendiğinde, farkını vererek muhafiyetsize çevirmek gerek.

    Evet! link'de anlaşmalı servis diye belirtmiş. Ama yetkili servis ile anlaşmalı olması gerek ama yine de bu tür şirketlere güvenmeyip kasko yenilemelerinde "nedir ne değildir"
    diye iyice sormak lazım.

    Konuyu öncelikle siğortacınız danışıp tam bir bilgi alın. Dışarıda takılan (doraglass/carglass veya başka) camlarda sorun olma ihtimali her zaman var(fabrikasyon).
    Ön cam önemli, o yüzden "ön cam için" mutlaka orjinal cam tavsiye ederim. Montaj öncesi, cam kodları ile karşılaştırma yapmak yeterli gelir.

    Yukarıda "camı servis taksın" diyen arkadaşlar olmuş. Çoğu servis cam değişimini kendisi yapmıyor. Her zaman cam takan adam ile servis de arada sırada cam takan usta
    arasında çok fark olur. O yüzden dışarıdan gelen ve her zaman bu işi yapan adam olduğunu görürsek itiraz edilmemesini tavsiye ederim. O adam bu işte daha tecrübeli...

    Zaten! çoğu bayi cam takma işini riske almaz ve bunun için ekipman bulundurmaz ve eleman eğitmez.
    Anlaşmalı cam firmasını ararlar, onların elemanı servise gelir, 10 dakikada takar gider. Araç sahibi de servisteki usta taktı zanneder.

    Ben toplamda 4 kere cam değişimi yaptım, hep dışarıdan cam ustası geldi taktı. Her zamanda başında bekler kontrol ederim, sonra giderr 2-3 saat sonra almaya gelirim..
    Bu eli alışkın adamlar camı hooop diye çıkartır, hop diye takarlar. Gören, "bu kadar mıydı" diye şarar kalır. O kadar basittir.


    *Uzun yıllardır, diğerlerinden 50-70-100TL pahalı olsa da Yapı Kredi Siğorta dan hiç vazgeçmedim. Acentaya da hiç gitmem, bölge müdürlüğünden yaptırırım.

    *Servis de araç camı siparişi aracım şasi numarasına göre yapılır. Uygun olan(sensörlü-sensörsüz) olan gelir. Eğer mevcut poliçenizde muhafiyet varsa -ki bu %20 gibidir-
    size düşen kısmı ödeyin ve servis de yaptırın, ön camda oluşabilecek hata/dalgalanma vs. risk almayın. Bir daha ki yenileme döneminde de "muhafiyetsiz" olmasına dikkat edin.



    Kolasy gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 26 Kasım 2014; 0:54:31 >




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Zahmet edip bu kadar çok bilgi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

    Firmayı da kötülemek istemiyorum. Çünkü arkadaşımın çalıştığı şirket araçlarını kaskolayan acentayı arayıp, uygun fiyatlı ve mağduriyet yaşatmayacak olan bir kasko önermesini talep etmiştim. Cam muafiyeti falan aklımın ucundan bile geçmemişti. Tabii bunların hepsi kulağımıza küpe artık. Ya yaşaya yaşaya öğreniriz ya da tecrübeli tanıdıklarımızın sözüyle hareket ederiz bundan sonra. Seneye ben de sizin dediğiniz gibi poliçe detaylarını bizzat sorgulayıp kaskoyu yenileyeceğim veya muafiyetsiz bir sigorta firmasıyla çalışacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reguse -- 26 Kasım 2014; 0:58:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reguse

    Zahmet edip bu kadar çok bilgi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

    Firmayı da kötülemek istemiyorum. Çünkü arkadaşımın çalıştığı şirket araçlarını kaskolayan acentayı arayıp, uygun fiyatlı ve mağduriyet yaşatmayacak olan bir kasko önermesini talep etmiştim. Cam muafiyeti falan aklımın ucundan bile geçmemişti. Tabii bunların hepsi kulağımıza küpe artık. Ya yaşaya yaşaya öğreniriz ya da tecrübeli tanıdıklarımızın sözüyle hareket ederiz bundan sonra. Seneye ben de sizin dediğiniz gibi poliçe detaylarını bizzat sorgulayıp kaskoyu yenileyeceğim veya muafiyetsiz bir sigorta firmasıyla çalışacağım.



    Rica ederim, yardımı oldu ise ne mutlu bize.
  • Carglass orjinal takar aynisi basima geldi
    Avm otoparkinda on cami catlatmislar
    Carglass da degistim yayla da bahcelievlerde cokta ilgililerdi sagolsunlar
    Sahibi restoranima fln geldi tanistik muhabbet sohbet ettik
    Servise gittim bakima
    Dedim cam degisti fln
    Nerde degisti abi dedi
    Carglass dedim
    Abi cakmadir o dedi baksinlar bakalim dedim orjinal mi diye
    Geldi ustalar bakti valla orjinalmis kardes helal olsun adamlara masraftan kacmamislar dedi
    Rahatlamistim orada adam orjinal oldugunu soylemisti cunki yalan solicek birileri de degillerdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ankara sigortadan kasko yaptırmıştım. arka cam katil hafriyat kamyonlarından fırlayan moloz parçalarıyla havaya uçunca hemen yetkili servise çektim. orada kayıt açtırdım. ankara sigorta hasarsızlıkla camın ücretini karşıladı. aracı ertesi gün aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    *Uzun yıllardır, diğerlerinden 50-70-100TL pahalı olsa da Yapı Kredi Siğorta dan hiç vazgeçmedim. Acentaya da hiç gitmem, bölge müdürlüğünden yaptırırım.


    Poliçenizi yenileyeceğiniz zaman Yapı Kredi Sigorta vazgeçeceksiniz... Allianz satın aldı Yapı Kredi Sigorta'yı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mortarxl -- 26 Kasım 2014; 1:33:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mortarxl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    *Uzun yıllardır, diğerlerinden 50-70-100TL pahalı olsa da Yapı Kredi Siğorta dan hiç vazgeçmedim. Acentaya da hiç gitmem, bölge müdürlüğünden yaptırırım.


    Poliçenizi yenileyeceğiniz zaman Yapı Kredi Sigorta vazgeçeceksiniz... Allianz satın aldı Yapı Kredi Sigorta'yı...

    Elbette, bir dahaki döneme poliçede isim değişeceğini bende biliyorum(hatta mart ayında poliçe yeniledim, hala yapı kredi antetli kağıtla poliçe basıyorlar)

    Fakat! Bu satış benim açımdan hiç birşeyi değiştirmedi, çalışanlar/bölge müdurlüğü yeri/telefonlar/verilen hizmet/sistem/ vs. herşey aynı. Benim için satış fark yaratmadı. Muhatap olduğum yerde kişilerde hep aynı kaldı..


    Değişen tek şey isim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2012de eski aracimin camını ergo sigortanin anlaşmalı camcilarindan birinde orjinal ford camıyla degistirtmistim. Serviste ayni cami taktirsaydim servis %15 fark istiyordu. genaralinin anlaşmalı olduğu cam firmalarına sorun. takan varsada fark vermeden taktirin. ben aracı 3 saate almıştım herhangi bir sorun yaşamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.