Şimdi Ara

Ölü piksel: Hakem Heyeti + Mahkeme + Yargıtay Kararları OLUMLU (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
293
Cevap
27
Favori
41.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_volkan

    ISO bir kurumdur ve teknik standartları belirler.Ülkelerde bunu kabul eder yada etmez.Türkiye bunu Turgut Özal zamanında 1980 yılların sonunda imzalamış.
    Devlet uymak zorunda mı evet zorunda.Bu konunun bağımsızlıkla bir ilgiside yok ayrıca sonuçda siyasi değil teknik konudur.

    Iso nun ne oldugunu biliyorum. Yazilim gelistiriciyim. Dedigim gibi turkiye avrupa insan haklari mahkemesi kararlarina da uyacagini taahut etmis ama defalarca uymadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Herkese merhabalar. Benim de başımda piksel olayı var, Teknosadan yakşalık 3 ay önce 32LA660S 1.400 TL değerinde LG marka led tv aldım. Geçen ekranda kırmızı kör nokta fark ettim, tv'nin 1 pikseli kırmızı kör nokta olarak hala durmakda. Servis çağırdım resimleri çekildi, teknosa ile görüştüm rapor dahilinde değişim yapabileceklerini belirttiler servist ise lg merkeze resimler ile rapor için arıza kaydı bekleyecek ama bunun öncesinde lg müşteri hizmetleri arıza kısmı ilede görüştüm bayan telefonda geveledi tabi 5 piksel olayını ama bende SALDI beyin gazete haberini paylaştım pek etkisi olmadı telefon üzerinden %80 servisin gelmesi için rapor tutması için onay vermeyecek gibiler ne yapmam gerekir fikir verirseniz? teşekkürler
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_volkan

    Merhaba,

    Malasef piksel konusu tartışılan ve hoş olmayan bir konu olsada ISO ve Standartları T.C. Devletinin tanıdığı ve uygulamak zorunda olduğu bir kurumdur.

    Mahkeme ve Yargıtay kararı gerçek olsada malasef eksik araştırma yapılması ve doğru savunma yapılmadığından kazanılmış bir davadır.

    İşin doğrusu şudur;ISO13406-2 standartı kaldırılmış değil gelişen teknoloji ile birlikte kapsamı genişletilip ISO numarası değiştirilmiş ve ISO 9241 olmuştur.

    Bununla ilgili bilgiyi Tse'nin ve Iso'nun sitelerinde de görebilirsiniz.

    Özetle;Class II standartlarında piksel standartı halen devam etmektedir.Eğer piksel sorunu ile karşılaşılmak istenmiyorsa biraz daha falza para ödeyip Class 0 Lcd'ler tercih edilmelidr.Kaynak siteleri aşağıda görebilirsiniz.

    TSE kaynak:http://tsecevapliyor.tse.org.tr/soru/149/merhaba-kolay-gelsin-benim-ogrenmek-istedigim-sey-tse-en-iso-13406-2-numarali-standardini-2010-yilinda-iptal-etmis-peki-bu-standardin-yerine-getirilen-sdandart-nedir
    TS EN ISO 13406-2 no.lu standardın yerine ;
    TS EN ISO 9241-303:2010 İnsan-Sistem etkileşmesi ergonomiği - Bölüm 303: Elektronik görsel görüntüleme için kurallar -
    TS EN ISO 9241-307:2010 İnsan-Sistem etkileşmesi ergonomiği - Bölüm 307: Elektronik görsel görüntüleme için analiz ve uygunluk deney metotları -
    TS EN ISO 9241-305:2010 İnsan-Sistem etkileşmesi ergonomiği - Bölüm 305: Elektronik görsel görüntüleme için optik laboratuvar deney metotları -
    TS EN ISO 9241-302:2010 İnsan sistem etkileşimi ergonomisi- Bölüm 302: Elektronik gösterge üniteleri için terminoloji.

    no.lu standardlar geçmiştir.
    İyi çalışmalar dilerim.

    ISO Kaynak:http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_9241
    ISO 9241 is a multi-part standard from the International Organization for Standardization (ISO) covering ergonomics of human-computer interaction. It is managed by the ISO Technical Committee 159. It was originally titled Ergonomic requirements for office work with visual display terminals (VDTs).[1] From 2006 on, the standards were retitled to the more generic Ergonomics of Human System Interaction.[2] As part of this change, ISO is renumbering some parts of the standard so that it can cover more topics, e.g. tactile and haptic interaction. The first part to be renumbered was part 10 in 2006, now part 110.[3]

    Hocam o standart kaldırılıp yerine yenisi getirilmiş olabilir, TSE sitesinde iptal edildiği açıkça yazıyordu. Samsung'un avukatı o kadar amatördü ki copy-paste savunma yaptı, ben de cevabını verdim.

    Sorun sadece standart da değil. ürünü satıyorken koyduğu koşulu bana tebliğ ediyor mu? Tüketici standardı kendi açıp okumak zorunda mı?

    NEYSE Kİ tüketiciyi koruma kanunu 2013'te değişti, artık sebepsiz iade için internet satışı şart değil. 7 gün içinde ölü piksel vb. istediğiniz sebepten ürünü iade edebiliyorsunuz.

    "Cayma hakkı
    MADDE 18- (1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle
    satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
    (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.
    Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
    (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin
    gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce,
    tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
    (4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 29 Ocak 2014; 9:58:11 >
    _____________________________
    Powered by Intel Core i7




  • arkadaş sayesinde elimde bir delil olarak mahkemeye başvuru yapmıştım mayısta duruşma var bakalım ne sonuç çıkacak. Avukatlarıda baya sağlam korkmadım değil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dynamic90

    arkadaş sayesinde elimde bir delil olarak mahkemeye başvuru yapmıştım mayısta duruşma var bakalım ne sonuç çıkacak. Avukatlarıda baya sağlam korkmadım değil :)

    İnşallah adalet size de tecelli eder :) Burdaki mahkeme+yargıtay kararını örnek olarak gösterdiniz di mi dava dilekçesinde? hatta hürriyetteki haberi de gösterebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saldi -- 29 Mart 2014; 9:25:55 >
    _____________________________
    Powered by Intel Core i7
  • saldi S kullanıcısına yanıt
    evet dava dosyasına sizin örneklerinizi ekledim zaten hakem heyeti kararımla birlikte bakalım şimdi bekliyorum . Gazetedeki yazıyı sonradan görmüştüm ben onu eklemedim malesef ama sanırsam emsal kararlar yeterli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • merhaba
    vatan bilgisayardan motorola xt910 cep telefonu aldım. telefonun ekranında bir tane ölü pixel ile kararmalar vardı. Teleservice e 4 kez gönderdim telefonu ama ekranı değiştirmediler. Bende dün itibari ile tüketici haklarına başvuru yaptım ve para iadesi istedim. Duruma göre 3-4 ay süreceğini söylediler , zaten telefonu servise 4 kez göndermem 1.5 ay sürdü ne olacak göreceğiz.İnşallah istediğim şekilde sonuçlanır.
    Arkadaşlar tüketici haklarına gitmeden önce ; size cihaz ile gönderilen formların 2 tane fotokopisi (toplamda 8 tane) ,2 tane garanti belgesinin fotokopisi ,2 tane kimlik fotokopisi ve 2 tane de dilekçe fotokopisini bir dosyada toplayın o şekilde gidin. Hazırlıklı olmuş olursunuz.
    _____________________________
  • dediğiniz gibi 3 ay içinde filan karar çıkıyor ortalama. umarım istediğiniz şekilde sonuçlanır şikayetiniz. Bende mahkeme gününü bekliyorum işte merakla :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Merhaba,

    Bende de ölü pixcel ve enteresan siyahlıklar mevcut ekranda. Servisi çağırdım onlar da teyid ettiler. Fakat olur ya merkeze gönderdiklerinde bir sorun çıkabilir.
    Gelen adama sorduğumda o karar 2012de değişti yine en az 5-6 tane olmak zorunda ölü pixel dedi. Üçkağıt mı yapıyor yoksa var mı böyle bir şey?

    Bu arada hakem heyetine başvuru için ürün fiyat sınırı üste çekildi diye biliyorum. Son sınırı bilen var mı? Benim tv 1700 TL idi.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: #berk

    Merhaba,

    Bende de ölü pixcel ve enteresan siyahlıklar mevcut ekranda. Servisi çağırdım onlar da teyid ettiler. Fakat olur ya merkeze gönderdiklerinde bir sorun çıkabilir.
    Gelen adama sorduğumda o karar 2012de değişti yine en az 5-6 tane olmak zorunda ölü pixel dedi. Üçkağıt mı yapıyor yoksa var mı böyle bir şey?

    Bu arada hakem heyetine başvuru için ürün fiyat sınırı üste çekildi diye biliyorum. Son sınırı bilen var mı? Benim tv 1700 TL idi.

    Üç kağıt yapıyorlar hocam . yeni aldıysanız hemen geri verin . Zaten eskiden beri sahip olduğunuz bir televizyonsa gizli kusur olarak geçiyor ölü pikseller . Her türlü hakkınızı arayın kaybetme olasılığınız yok .
    _____________________________
  • RaiNFallDown kullanıcısına yanıt
    Evet yeni aldım fakat 1 hafta sonra haber verdim sorunu. Ben de iş yoğunluğundan iyice inceleyememiştim 3 gün sonra falan farkettim.

    Zaten kurulumu yapan arkadaş 1 ay boyunca bir sorun olması durumunda değişiminin mümkün olduğunu söylemişti. O yüzden almış kullanmışsın yeni sayılmaz diyeceklerini sanmıyorum.

    teşekkürler yorum için.
    _____________________________
  • 1 ay boyunç hatalı arızalı urunu degiştrmek zorundalr.14 gun içinde de koşulsuz iade hakkınız var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaiNFallDown

    1 ay boyunç hatalı arızalı urunu degiştrmek zorundalr.14 gun içinde de koşulsuz iade hakkınız var

    hocam bu tüketici kanununda cayma hakkının anlatıldığı yerde hep taksitle satıştan bahsedilmiş. peşin alışverişte kıllık çıkarmak gibi bir ihtimal olmaz di mi :D ben mi yanlış okuyorum yoksa kanunda mı sıkıntı var
    _____________________________
    Powered by Intel Core i7
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldi

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaiNFallDown

    1 ay boyunç hatalı arızalı urunu degiştrmek zorundalr.14 gun içinde de koşulsuz iade hakkınız var

    hocam bu tüketici kanununda cayma hakkının anlatıldığı yerde hep taksitle satıştan bahsedilmiş. peşin alışverişte kıllık çıkarmak gibi bir ihtimal olmaz di mi :D ben mi yanlış okuyorum yoksa kanunda mı sıkıntı var

    Taksitli peşin farketmiyor hocam internetten aldıysan 14 gün içinde iade hakkın var bu kesin . Ancak elden satışlarda böyle bi hak yoktu . Fakat geçen bir yerde bu cayma hakkı elden alınan ürünler içinde geçerli olabilecek diye bir şey okudum . Araştırmak lazım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaiNFallDown -- 23 Haziran 2014; 14:21:06 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaiNFallDown
    Taksitli peşin farketmiyor hocam internetten aldıysan 14 gün içinde iade hakkın var bu kesin . Ancak elden satışlarda böyle bi hak yoktu . Fakat geçen bir yerde bu cayma hakkı elden alınan ürünler içinde geçerli olabilecek diye bir şey okudum . Araştırmak lazım .

    benim dediğim şu:
    Cayma hakkı
    MADDE 18 – (1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
    (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
    (3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.


    bu maddede internetten olmayan alışverişler için de cayma hakkı tanınıyor. ama madde ne hikmetse taksitle satış sözleşmesine vurgu yapıyor. peşin alışverişlerde de geçerli mi diye soruyorum kendime, öyle olması lazım. aksi çok saçma.
    _____________________________
    Powered by Intel Core i7




  • Gold teknoloji marketlerinden aldığım Toshiba marka dizüstü bilgisayarın 1 adet ölü pikselini ayıplı mal olarak kabul etmediler bende bunun üzerine tüketici mahkemesine dava açtım ve açtığım mahkemeyi kazandım ve yargitaya gittiler onu da 12.11.2014 tarihi itibari ile Yargıtay 13.hukuk dairesinin ONAMA sı üzerine kazandım neymiş 1 adet ölü piksel ayıplı malmış anlaşıldı mı gold teknoloji marketleri ve Toshiba. Herkese duyurulur ölü piksel sayısı kaç olursa olsun ayıplı mal dır değişim veya iade talebinde bulunabilirsiniz bu bir haktır ama bazı firmalar bunu kabul etmiyor hakkınızı arayın paranızı yedirmeyin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kvatandaş -- 15 Kasım 2014; 23:04:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Saldi beyden sonra kazanılan ikinci ,ölü piksel ayıplı mal davası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • benimde bugün 11 de mahkemem var bakalım ne olucak artık kaderimiz neyse görücez :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvatandaş

    Gold teknoloji marketlerinden aldığım Toshiba marka dizüstü bilgisayarın 1 adet ölü pikselini ayıplı mal olarak kabul etmediler bende bunun üzerine tüketici mahkemesine dava açtım ve açtığım mahkemeyi kazandım ve yargitaya gittiler onu da 12.11.2014 tarihi itibari ile Yargıtay 13.hukuk dairesinin ONAMA sı üzerine kazandım neymiş 1 adet ölü piksel ayıplı malmış anlaşıldı mı gold teknoloji marketleri ve Toshiba. Herkese duyurulur ölü piksel sayısı kaç olursa olsun ayıplı mal dır değişim veya iade talebinde bulunabilirsiniz bu bir haktır ama bazı firmalar bunu kabul etmiyor hakkınızı arayın paranızı yedirmeyin derim.


    Öncelikle hakkınızı aradığınız için tebrikler ve geçmiş olsun.
    Eğer mahkeme ve yargıtay kararlarını konuya eklerseniz, konu sahibi " saldi " arkadaşımız da ilk mesaja eklerse, bundan sonra ihtiyaç duyacaklar için örnek kararları barındıran bir giriş mesajımız olur.
    Hatta bu ilk mesajı, kazanan her arkadaşın örnek kararlarını ekleyerek zenginleştirip güzel bir kaynak haline getirebiliriz.
    _____________________________




  • Toshiba Ölü PikselKadir K. | 2014-11-26 23:05:12

    Gold Teknoloji Marketleri'nden aldığım Toshiba marka dizüstü bilgisayarda 10 gün sonra oluşan 1 adet #ölü piksel i ayıplı mal olarak kabul etmediler. Bende bunun üzerine tüketici mahkemesine dava açtım ve açtığım mahkemeyi kazandım ve yargıtaya gittiler, onu da 12.11.2014 tarihi itibari ile Yargıtay 13. hukuk dairesinin onaması üzerine kazandım. Neymiş 1 adet # #ölü piksel ayıplı malmış anlaşıldı mı Gold Teknoloji Marketleri ve Toshiba? Ölü piksel sayısı kaç olursa olsun ayıplı maldır değişim veya iade talebinde bulunulabilir. Bu bir haktır ama bazı firmalar bunu kabul etmiyor. (3.tüketici mahkemesi esas no:2012/896 karar no:2013/700 yargıtay 13.hukuk dairesi esas no:2014/20402)
    Isteyen internetten Yargıtay dosya sorgulamadan karar numaralarını yazıp bakabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kvatandaş -- 12 Aralık 2014; 22:40:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.