Beyler öncelikle selamlar benim kuzenimin 1.4 16 v megane II si var satıp 2006 2007 model temiz bir octavia elegance 1.6 mpi elegance almak istiyor fakat aklına takılan bir iki soru var onları octavia kullanıcısı olduğu için bizzat onun da bana sorduğu soruları sizlere sorayım benim cevaplarım kendisini tatmin etmedi
şimdi birincisi kuzen benim dizel megane ın ara hızlanmalarını torkundan dolayı beğenir seri araç seninki benim ki gibi değil der zaten o yüzden 1.4 ü satmayı düşünüyor acaba 102 lik octavia benim megane gibi ara hızlanma değerleri verebilir mi (ben kendim fsi ve tdi sürdüm onlar iyi gidiyordu ama mpi ı bende bilmiyorum) ya da en azından onu üzer mi onun için en önemli kriter bu
ikincisi bir kaç kişiyle konuştuğumuzda virajlarda yana yatma ve camlardan rüzgar sesi alma problemi oldugunu duydum acaba ne derece doğrudur aracın yalıtımı ve yol tutuşu nasıldır ortalama kaç km süratten sonra araç sizi korkutmaya başlar
ve son olarak üçüncüsü üstadlar bizim kuzen dikkatsiz kullandığı için megane da bazı problemler yaşadı ve bi nevi araba kullanmayı öğrendi sayılır artık adam gibi kullanıyor ama megane ı dagıttı arada ve yeni aldığı araç ona hiç sorun çıkartmasın istiyor octavia onu bu açıdan memnun eder mi mümkünse servis yolunu unutmak istiyor
üstadlar bu yazdıklarımın hepsi kuzenimin ağzından sorulmuş sorular olup benle bir alakası yoktur ben zaten biliyorum ama çocuğa laf anlatamadım illallah dedirtti bu sebepten ötürü açıklayıcı bir şekilde cevaplarsanız çok sevinirim. Ben de bu araç konusunda bilgili olmama ve hatta 2.0tdi octavia ile test şürüşü yapmama ayrıca yukardaki soruların cevaplarını kuzenime vermeme rağmen kuzenimi bana inanmaya ve octavia almaya tam olarak ikna edemedim kendisine cevaplarınızı okutmayı düşünüyorum şimdiden çok teşekkür ederim
Octavia iyidir hep iyi şeyler duyduk
quote:
Orijinalden alıntı: berberrıfkı
Octavia iyidir hep iyi şeyler duyduk
eyw. üstad
evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyoruz
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
quote:
Orijinalden alıntı: berberrıfkı
Octavia iyidir hep iyi şeyler duyduk
eyw. üstad
evet arkadaşlar yorumlarınızı bekliyoruz
Alıntıları Göster
???
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
???
Alıntıları Göster
Aracı hangi aralıkta kullanacaksınız? Ben bir ara Octavia almaya yeltendim, ancak 2. el satışının zayıf olmasından dolayı vazgeçtim. MPI motor bende kullanmadım ancak ara hızlanmalarının megane kadar güçlü olacağını sanmıyorum. Yeni versiyonların elegance modelinde esp var diye biliyorum, öncekilerde durum nedir bilemiyorum, malum ESP virajlarda avantaj sağlayacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
???
Alıntıları Göster
o mpi motor 102 beygir dir 157 torku vardır 4500 devirde bu gün hangi dizeli ele alsan en kötü 200 torku var bazılarında 250 nm , bu yüzden o mpi motor hiçbir zaman bir dizel zevki vermez . mpi alırsa unutsun o tork olayını mpi motor 16 yıl önce üretilmiştir vw tarafından 8 valf li ölümsüz motor olarak anılır fabrika verisi şehir içinde 9.9 ltr dir, yani biraz üzer yakıt konusunda ama lpg ye tam uyumludur. mpi dan performans bekleme hele hele tork konusun da dizel ile hiç karşılaştırma sorunsuz ve lpg li olsun yürütsün derse alsın arkadaşınız
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
o mpi motor 102 beygir dir 148 torku vardır 4500 devirde bu gün hangi dizeli ele alsan en kötü 200 torku var bazılarında 250 nm , bu yüzden o mpi motor hiçbir zaman bir dizel zevki vermez . mpi alırsa unutsun o tork olayını mpi motor 16 yıl önce üretilmiştir vw tarafından 8 valf li ölümsüz motor olarak anılır fabrika verisi şehir içinde 9.9 ltr dir, yani biraz üzer yakıt konusunda ama lpg ye tam uyumludur. mpi dan performans bekleme hele hele tork konusun da dizel ile hiç karşılaştırma sorunsuz ve lpg li olsun yürütsün derse alsın arkadaşınız
yok dostum benim megane kadar gitsin istemiyor ama bastımmı da beni üzmesin diyor
o mpi motor 102 beygir dir 148 torku vardır 4500 devirde bu gün hangi dizeli ele alsan en kötü 200 torku var bazılarında 250 nm , bu yüzden o mpi motor hiçbir zaman bir dizel zevki vermez . mpi alırsa unutsun o tork olayını mpi motor 16 yıl önce üretilmiştir vw tarafından 8 valf li ölümsüz motor olarak anılır fabrika verisi şehir içinde 9.9 ltr dir, yani biraz üzer yakıt konusunda ama lpg ye tam uyumludur. mpi dan performans bekleme hele hele tork konusun da dizel ile hiç karşılaştırma sorunsuz ve lpg li olsun yürütsün derse alsın arkadaşınız
yok dostum benim megane kadar gitsin istemiyor ama bastımmı da beni üzmesin diyor
Alıntıları Göster
mpi diye ezmeyin motoru 8v olduğu için düşük devirlerde fsi dan daha iyidir ayrıca gayet sağlam ve düşük maliyetli bi motordur. onun içindir ki kaç senedir üretimi devam ediyor
quote:
Orijinalden alıntı: DrHw
mpi diye ezmeyin motoru 8v olduğu için düşük devirlerde fsi dan daha iyidir ayrıca gayet sağlam ve düşük maliyetli bi motordur. onun içindir ki kaç senedir üretimi devam ediyor
Alıntıları Göster
16v fsi a göre alt devirleri daha canlı. sorun çıkaracak bişey olmadığı için sorunsuz ve tam lpg uyumlu. aynı motor leonda şehir içi 225 45 17 ile 10lt rahat tüketiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Belenenses
16v fsi a göre alt devirleri daha canlı. sorun çıkaracak bişey olmadığı için sorunsuz ve tam lpg uyumlu. aynı motor leonda şehir içi 225 45 17 ile 10lt rahat tüketiyor.
Alıntıları Göster
peki arkadaşlar bi de sorular çerçevesinde yanıtlasanız
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
o mpi motor 102 beygir dir 148 torku vardır 4500 devirde bu gün hangi dizeli ele alsan en kötü 200 torku var bazılarında 250 nm , bu yüzden o mpi motor hiçbir zaman bir dizel zevki vermez . mpi alırsa unutsun o tork olayını mpi motor 16 yıl önce üretilmiştir vw tarafından 8 valf li ölümsüz motor olarak anılır fabrika verisi şehir içinde 9.9 ltr dir, yani biraz üzer yakıt konusunda ama lpg ye tam uyumludur. mpi dan performans bekleme hele hele tork konusun da dizel ile hiç karşılaştırma sorunsuz ve lpg li olsun yürütsün derse alsın arkadaşınız
yok dostum benim megane kadar gitsin istemiyor ama bastımmı da beni üzmesin diyor
üzmez gider merak etmeyin octavia yalıtım konusunda iyidir öyle bariz bi ses alacağını sanmam
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
o mpi motor 102 beygir dir 148 torku vardır 4500 devirde bu gün hangi dizeli ele alsan en kötü 200 torku var bazılarında 250 nm , bu yüzden o mpi motor hiçbir zaman bir dizel zevki vermez . mpi alırsa unutsun o tork olayını mpi motor 16 yıl önce üretilmiştir vw tarafından 8 valf li ölümsüz motor olarak anılır fabrika verisi şehir içinde 9.9 ltr dir, yani biraz üzer yakıt konusunda ama lpg ye tam uyumludur. mpi dan performans bekleme hele hele tork konusun da dizel ile hiç karşılaştırma sorunsuz ve lpg li olsun yürütsün derse alsın arkadaşınız
yok dostum benim megane kadar gitsin istemiyor ama bastımmı da beni üzmesin diyor
üzmez gider merak etmeyin octavia yalıtım konusunda iyidir öyle bariz bi ses alacağını sanmam
Alıntıları Göster
peki teşekkür ederim ben açıkçası octavia yı kullanan arkadaşların yorumunu istiyorum ama onlar görmediler sanırım konuyu
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
peki teşekkür ederim ben açıkçası octavia yı kullanan arkadaşların yorumunu istiyorum ama onlar görmediler sanırım konuyu
Alıntıları Göster
Biz A4 kasa octavia elegance sahibiyiz MPI motorlu. 1,6 cc 8V'li 148nm torklu bir motordur. süratlerde korkutacağını sanmyorum 200km hızla giderken bile gayet rahat kontrol edilebiliyor. Altınızdan kayıp gidecek korkusu yaşatmıyor.Kendinden emin.
savrulma eğilimi hiç yaşadım. ESP'ye güvenerek yaklaşık 50-60dereceli virajlara 140-150 ile rahatça hiç kaymadan girip çıktım. Susurluktan çıkarken Balıkesir yoluna doğru Buzağlık köyü mevkiinde ÖNCE VATAN yazısı vardır.Tam oradaki viraj.
Motor gürültüsü 3500RPM'den sonra içeri giriyor. Dik rampaları 2. viteste hiç sarsılmadan çıkabiliyorsunuz 1000-1100 RMP'de 8V olması sayesinde. Kapı açık gösteren mekanizması kapı tutamaklarının içinde olduğundan bozulması biraz kolay yapımı meşakatli. Bende arabamızı yeni yeni tanımaya başlıyorum.2009 Haziran ayında almamız dolayısylan...
A4 hakkında bilgilerim bu kadardır.A5'inde pek farklı olacağını sanmıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: nadirgurece
Biz A4 kasa octavia elegance sahibiyiz MPI motorlu. 1,6 cc 8V'li 148nm torklu bir motordur. süratlerde korkutacağını sanmyorum 200km hızla giderken bile gayet rahat kontrol edilebiliyor. Altınızdan kayıp gidecek korkusu yaşatmıyor.Kendinden emin.
savrulma eğilimi hiç yaşadım. ESP'ye güvenerek yaklaşık 50-60dereceli virajlara 140-150 ile rahatça hiç kaymadan girip çıktım. Susurluktan çıkarken Balıkesir yoluna doğru Buzağlık köyü mevkiinde ÖNCE VATAN yazısı vardır.Tam oradaki viraj.
Motor gürültüsü 3500RPM'den sonra içeri giriyor. Dik rampaları 2. viteste hiç sarsılmadan çıkabiliyorsunuz 1000-1100 RMP'de 8V olması sayesinde. Kapı açık gösteren mekanizması kapı tutamaklarının içinde olduğundan bozulması biraz kolay yapımı meşakatli. Bende arabamızı yeni yeni tanımaya başlıyorum.2009 Haziran ayında almamız dolayısylan...
A4 hakkında bilgilerim bu kadardır.A5'inde pek farklı olacağını sanmıyorum.
Alıntıları Göster
güzel arabadır
quote:
Orijinalden alıntı: birihtimaldahavar
güzel arabadır
Alıntıları Göster
Octavia kullanmadım ama 1.6MPİ BORA sahibiydik önceden.Motor olarak bence alt devirlerde başarılı fakar 110-120km yi geçtikden sonra yüksek süratlerde motor isteksizleşiyor ve motor sesi artıyor.Alabiliyorsa dizel bir araba baksın.Sonuçda aradığı biraz güçlü olması sanırım.Dizeller daha mantıklı gibi.Fakat LPG ile tam uyumlu bir motor.Uzun yıllar sorunsuca binilebilir.
quote:
Orijinalden alıntı: erdor
Octavia kullanmadım ama 1.6MPİ BORA sahibiydik önceden.Motor olarak bence alt devirlerde başarılı fakar 110-120km yi geçtikden sonra yüksek süratlerde motor isteksizleşiyor ve motor sesi artıyor.Alabiliyorsa dizel bir araba baksın.Sonuçda aradığı biraz güçlü olması sanırım.Dizeller daha mantıklı gibi.Fakat LPG ile tam uyumlu bir motor.Uzun yıllar sorunsuca binilebilir.
Alıntıları Göster
@nadirgurece
saol hocam yorumun için
@erdor
hocam octavia donanımı cidden çok sağlam o yüzden bu araca yöneldik yoksa mesela bir focus tdci da alabilir ama octavia nın yerini tutmaz diye özellikle bunu önerdim
tekrar söylüyorum özellikler eğer a5 kasa kullanıcı arkadaşlarımız konuya girdilerse lütfen bizi bilgilendirsinler
quote:
Orijinalden alıntı: |_-0zZie-_|
@nadirgurece
saol hocam yorumun için
@erdor
hocam octavia donanımı cidden çok sağlam o yüzden bu araca yöneldik yoksa mesela bir focus tdci da alabilir ama octavia nın yerini tutmaz diye özellikle bunu önerdim
tekrar söylüyorum özellikler eğer a5 kasa kullanıcı arkadaşlarımız konuya girdilerse lütfen bizi bilgilendirsinler
Alıntıları Göster
Aslında 2.elde tutulmaması bu tarz ucuz-donanımlı-kaliteli araç almak isteyenler için ideal bir araç olmasını sağlıyor Octavia için.2007 model Octavia Mpi arkadaşımda var.Onunki Elegance modeli sanırım.İçi bej renkli çünkü.Çelik jantı filan.Araç o kadar hoşuma gidiyor ki.Ama gelgelelim 2.eli kötü arabanın.O yüzden alınırsa 2.el alınmalı ki siz de öyle yapıcaksınız zaten.
Motor olarak bir çekinceniz vs. olmasın.Motor sağlamlık olarak kendini kanıtlamış bir motordur.Genelde benim de deneyimlerim sonrasında 120-130'dan sonra isteksizce hızlanıyor gibi araç.Ancak 8V olduğu için devirlenmesi iyidir.Özetle sizi üzmez.Ancak diğer 16V'ler kadar da hızlı gitmez.Aslında aralarında uçuk bir fark yok sonuçta hız olarak ama yine de hissedilebiliyor.Tüketimi fazladır.Lpg yoksa bile taktırın derim;zira benzin fiyatları ortada.Sorunsalı ise;öylekronik bir sorun duymadım 8V MPI'lerin.Normal bakım aralığını kaçırmayın;size daha uzun yıllar hizmet eder.
Donanım vs. olayını da biliyorsunuz zaten.Sınıfında özellikle 2.elde uygun fiyatlı olması ve sunduklarıyla tercih sebebi.
Mesela şu anda bir aile babası olsam düşünürdüm Lpg'li bir 2.el Elegance..Tabi ucuz olmak kaydıyle..
quote:
Orijinalden alıntı: bucakli
Aslında 2.elde tutulmaması bu tarz ucuz-donanımlı-kaliteli araç almak isteyenler için ideal bir araç olmasını sağlıyor Octavia için.2007 model Octavia Mpi arkadaşımda var.Onunki Elegance modeli sanırım.İçi bej renkli çünkü.Çelik jantı filan.Araç o kadar hoşuma gidiyor ki.Ama gelgelelim 2.eli kötü arabanın.O yüzden alınırsa 2.el alınmalı ki siz de öyle yapıcaksınız zaten.
Motor olarak bir çekinceniz vs. olmasın.Motor sağlamlık olarak kendini kanıtlamış bir motordur.Genelde benim de deneyimlerim sonrasında 120-130'dan sonra isteksizce hızlanıyor gibi araç.Ancak 8V olduğu için devirlenmesi iyidir.Özetle sizi üzmez.Ancak diğer 16V'ler kadar da hızlı gitmez.Aslında aralarında uçuk bir fark yok sonuçta hız olarak ama yine de hissedilebiliyor.Tüketimi fazladır.Lpg yoksa bile taktırın derim;zira benzin fiyatları ortada.Sorunsalı ise;öylekronik bir sorun duymadım 8V MPI'lerin.Normal bakım aralığını kaçırmayın;size daha uzun yıllar hizmet eder.
Donanım vs. olayını da biliyorsunuz zaten.Sınıfında özellikle 2.elde uygun fiyatlı olması ve sunduklarıyla tercih sebebi.
Mesela şu anda bir aile babası olsam düşünürdüm Lpg'li bir 2.el Elegance..Tabi ucuz olmak kaydıyle..
Alıntıları Göster
babamda a5 kasa 1.6fsi vardı motor devirlenmesi iyiydi ama sizmpi alacaksınız sanırım (zaten fsi dan uzak durun). ses yalıtımı sürüş ve konfor olarak çok keyif verici bir araç şimdi superb var babada ama benim gönlüm hala octavia da o bagaj yokmu ah o bagaj babam fsida 210 basmış yokuş aşşagı ama motoru patlatmıştı mpi ları serviste daha çok övdüler biz servisten çıkmaz olmustuk fsida aman uzak durun fsidan dizel yada mpi (tüplü )
quote:
Orijinalden alıntı: H2O
babamda a5 kasa 1.6fsi vardı motor devirlenmesi iyiydi ama sizmpi alacaksınız sanırım (zaten fsi dan uzak durun). ses yalıtımı sürüş ve konfor olarak çok keyif verici bir araç şimdi superb var babada ama benim gönlüm hala octavia da o bagaj yokmu ah o bagaj babam fsida 210 basmış yokuş aşşagı ama motoru patlatmıştı mpi ları serviste daha çok övdüler biz servisten çıkmaz olmustuk fsida aman uzak durun fsidan dizel yada mpi (tüplü )
bildiğim kadarıyla 2008'e kadar passat lar da kullandı FSI motorlar. okadar kötü olsalar onca yıl passatlarda kullanılmazdı diye düşünüyorum. bir de yine forumda, FSI motorlar daha karmaşık bir sistemle çalıştıkları dolayısıyla arıza tesbiti ve onarımında ustaların zorlandığı bir motor olduğu için FSI ları kötülediklerini duymuştum. motorun 210 da patlamasına gelirsek; FSI motorların böyle bir sorunu olsaydı elimizde 210'na çıktığı için patlayan epeyce motor olması gerekiyordu değil mi ? peki nerdeler ?
quote:
Orijinalden alıntı: archaeologist
quote:
Orijinalden alıntı: H2O
babamda a5 kasa 1.6fsi vardı motor devirlenmesi iyiydi ama sizmpi alacaksınız sanırım (zaten fsi dan uzak durun). ses yalıtımı sürüş ve konfor olarak çok keyif verici bir araç şimdi superb var babada ama benim gönlüm hala octavia da o bagaj yokmu ah o bagaj babam fsida 210 basmış yokuş aşşagı ama motoru patlatmıştı mpi ları serviste daha çok övdüler biz servisten çıkmaz olmustuk fsida aman uzak durun fsidan dizel yada mpi (tüplü )
bildiğim kadarıyla 2008'e kadar passat lar da kullandı FSI motorlar. okadar kötü olsalar onca yıl passatlarda kullanılmazdı diye düşünüyorum. bir de yine forumda, FSI motorlar daha karmaşık bir sistemle çalıştıkları dolayısıyla arıza tesbiti ve onarımında ustaların zorlandığı bir motor olduğu için FSI ları kötülediklerini duymuştum. motorun 210 da patlamasına gelirsek; FSI motorların böyle bir sorunu olsaydı elimizde 210'na çıktığı için patlayan epeyce motor olması gerekiyordu değil mi ? peki nerdeler ?