Şimdi Ara

Notebook 2 yıl, pili 6 ay garantili olabilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eşime ait Acer Travelmate 2428AWXCi bir notebook var, 2006 Aralık ayında alındı ve 2008 sonuna kadar 2 yıl garantisi var.

    Eşim genellikle evde fişe takılı kullandı bilgisayarı, fişten çekili kullanmamız nadirdir. İlk aldığımızda fişten çekildiğinde 3.5 saat pil ömrü kaldığı yazardı. Geçenlerde farkettim ki yalnızca 50 dakika yazıyor. Kuvvetli pil tüketecek bir uygulama çalıştırdığımda ise 5 dakika bile gitmiyor.

    Everest yazılımı ile pildeki aşınmayı (wear level) ölçtüm. Malesef %67 çıktı. Bunun üzerine Acer power management yazılımını kaldırayım belki suçlu budur dedim, aşınma bir anda %74 oldu. Tekrar kurdum, tümüyle boşalttım, geri şarj ettim vs en son %80'di.

    1 yılda bir notebook pilinde bu kadar hızlı bir aşınmanın teknik bir problemden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için ürünü garantiye göndermeye karar verdim. Notebook'u satın aldığımızdan beri var olan başka bir problemi de ayrıca belirttim; güç kablosuna temas edince bilgisayar kendiliğinden kapanıyordu.

    Vatan bilgisayar ürünü Infronic Ankara'ya onlar da İstanbul'a (zannederim tpm teknolojiye) göndermişler. 20 gün süre geçti, nihayet telefonda bir şeyler öğrendim: pil garanti süresi 6 ay olduğundan hiç bakmamışlar bile, arkada power jack'ın kırık olduğunu belirtmişler ve 80$+kdv tamir ücreti biçmişler. Yeni bir batarya istersem bunun fiyatı da 130$+kdv.

    Ürünü geri istettim. Power jack'ın nasıl arızalanmış olabileceğini ve neden garanti dışı olduğunu anlamadım ama, merak ettiğim konu pil garanti süresi. Ürünü alırken bana pil için ayrı garanti süresi verdiklerini hatırlamıyorum ama şimdi kontrol ettiğimde acer ürünlerinin bir çoğunda garanti 2 yıl, pil garanti süresi 6 ay olarak belirtiliyor.

    Pil notebook parçası mıdır, sarf malzemesi midir? Yasal olarak pile 2 yıldan az garanti uygulamak mümkün müdür?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 15 Şubat 2008; 9:27:57 >







  • çok saçma ya sarf malzemesi olurmu dünyanın parası o piller tabikide notebook parçasıdır çünkü pil olmadan çalışmazki notebook sarf malzemesi dediğin kartuştur,kağıttır,tonerdir vs benim zamanım olsa bende araştrrdm bu olayı ama sen bi bakda yaz hocam buraya saçmalamış onlar bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hatipoglu

    Eşime ait Acer Travelmate 2428AWXCi bir notebook var, 2006 Aralık ayında alındı ve 2008 sonuna kadar 2 yıl garantisi var.

    Eşim genellikle evde fişe takılı kullandı bilgisayarı, fişten çekili kullanmamız nadirdir. İlk aldığımızda fişten çekildiğinde 3.5 saat pil ömrü kaldığı yazardı. Geçenlerde farkettim ki yalnızca 50 dakika yazıyor. Kuvvetli pil tüketecek bir uygulama çalıştırdığımda ise 5 dakika bile gitmiyor.

    Everest yazılımı ile pildeki aşınmayı (wear level) ölçtüm. Malesef %67 çıktı. Bunun üzerine Acer power management yazılımını kaldırayım belki suçlu budur dedim, aşınma bir anda %74 oldu. Tekrar kurdum, tümüyle boşalttım, geri şarj ettim vs en son %80'di.

    1 yılda bir notebook pilinde bu kadar hızlı bir aşınmanın teknik bir problemden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için ürünü garantiye göndermeye karar verdim. Notebook'u satın aldığımızdan beri var olan başka bir problemi de ayrıca belirttim; güç kablosuna temas edince bilgisayar kendiliğinden kapanıyordu.

    Vatan bilgisayar ürünü Infronic Ankara'ya onlar da İstanbul'a (zannederim tpm teknolojiye) göndermişler. 20 gün süre geçti, nihayet telefonda bir şeyler öğrendim: pil garanti süresi 6 ay olduğundan hiç bakmamışlar bile, arkada power jack'ın kırık olduğunu belirtmişler ve 80$+kdv tamir ücreti biçmişler. Yeni bir batarya istersem bunun fiyatı da 130$+kdv.

    Ürünü geri istettim. Power jack'ın nasıl arızalanmış olabileceğini ve neden garanti dışı olduğunu anlamadım ama, merak ettiğim konu pil garanti süresi. Ürünü alırken bana pil için ayrı garanti süresi verdiklerini hatırlamıyorum ama şimdi kontrol ettiğimde acer ürünlerinin bir çoğunda garanti 2 yıl, pil garanti süresi 6 ay olarak belirtiliyor.

    Pil notebook parçası mıdır, sarf malzemesi midir? Yasal olarak pile 2 yıldan az garanti uygulamak mümkün müdür?


    Pilin sarf malzemesi olduğunu iddiası yersiz olmuş, bu arkadaşlar otomobil satsa herbir parçasına sarf malazemesi diyecek herhalde,bence vakit kaybetmeden Tüketici hakem heyetine basvurun, sorun gercekten kullanım hatası ise amenna ama ya
    değilse?




  • notebook bataryaları sarf malzemedir. çoğu marka bataryalarına değişik sürelerde garanti verirler. acer 6 ay dell 6 ay (daha önce 2 yıl idi artık dell de 6 ay vermekte.) hp sanırım 1 yol veriyor toshiba ise 6 ay vermekte. zaten normal şartlarda bir bataryanın bayatlama süresi kullanımada bağlı olarak 1.5 yıl filandır. bugün sıfır bir batarya bile almak isteniz hangi marka olursa olsun en fazla 1 yol garanti ile satın alabilirsiniz. senin ise tek şansın garanti belgesinde eğer 6 ay gibi bir şey belirtilmemiş ise mahkeme yolu ile bataryanın değiştirebilirsin. gerçi yeni modellerin hepsinde yazmakta şu anda ama senin bilgisayarın eski bir model. satın alırken her zaman aldığınız ürünün tüm özelliklerini öğrenmenizi tavsiye ederim. sonuçta ucuz makinalar değiller.
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığından Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik
    (14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan)

    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1949

    quote:

    Garanti ve Tamir Süresi
    Madde 6- Garanti süresi; malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıl ve/veya ilişik listedeki ölçü birimi ile tespit edilen değer kadardır.

    Garanti süresinin başka bir ölçü birimi ile belirlenmiş olması halinde, malın üzerinde bu ölçü biriminin tespitine yönelik bir düzeneğin bulunması veya yapısının bu değerin tespitine uygun olması gerekir. Aksi halde garanti süresinin 2 yıl olduğu kabul edilir.


    İlişik liste:
    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1460
    quote:

    8-1.8 Şarj cihazları, bataryalar ve benzerleri YIL 2


    Notebook bataryalarının buna dahil olmadığını gösteren bir bilgi/belge var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 15 Şubat 2008; 23:03:03 >




  • hocam brawo walla araştrma harika olmuş notebook bataryaları da batarya olduğuna göre ayrı bir kaynak aramaya gerek yok bence o zaman onlarda 2 yıla girio l



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeCCe -- 16 Şubat 2008; 3:19:18 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GeCCCe

    hocam brawo walla araştrma harika olmuş notebook bataryaları da batarya olduğuna göre ayrı bir kaynak aramaya gerek yok bence o zaman onlarda 2 yıla girio l


    Sanayi Bakanlığı sayfasında yazanların tam olarak bu anlama gelip gelmediğinden emin değilim henüz. Belki bu konuda tecrübesi olanlar olmuştur ve bizimle paylaşırlar diye bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 16 Şubat 2008; 9:43:57 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Garanti belgesine dikkatli bakarsanız bataryanın ayrı olarak daha az süre garantiye sahip olduğunu görebilirsiniz. Yani bunun için yapılabilecek birşey yok, ayrıca yazılmış ve bizde kabul etmişiz alırken...

    Az önce Asus PDA'ma baktım, kendi garantisi 2 yıl, bataryanın garantisi 1 yıl...

    Eh bunun altına imza attıktan sonra lamı cimi yok... Yok ben uğraşırım, yanlış bilgilendirme yapıldı derseniz o başka... Ama uğraştığınızla kalırsınız tahminimce... Şahsen birşeyin altına imza atmadan önce iyice okurum, sizde böyle yapında sonradan aksi bir durum çıkmasın.

    Geçmiş olsun...
  • arkadaşlar yanlış anlaşılmıyım ama fujitsu siemensim var 2 yıl garantili almıştım..garanti süresi dolmadan pil 30 dakika fln gidiyordu bende garanti bitmeden(2 yıl) pili değiştireyim dedim..götürdüm ve batarya, garanti süresinin(!) bitmesine 2 ay kala sıfır pille değiştirdiler..yer ankara/fs servis..

    kısacası fs gene bu konuda sarf malzemesinin arkadasında durmuş helal!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Au

    Garanti belgesine dikkatli bakarsanız bataryanın ayrı olarak daha az süre garantiye sahip olduğunu görebilirsiniz. Yani bunun için yapılabilecek birşey yok, ayrıca yazılmış ve bizde kabul etmişiz alırken...

    Az önce Asus PDA'ma baktım, kendi garantisi 2 yıl, bataryanın garantisi 1 yıl...

    Eh bunun altına imza attıktan sonra lamı cimi yok... Yok ben uğraşırım, yanlış bilgilendirme yapıldı derseniz o başka... Ama uğraştığınızla kalırsınız tahminimce... Şahsen birşeyin altına imza atmadan önce iyice okurum, sizde böyle yapında sonradan aksi bir durum çıkmasın.

    Geçmiş olsun...


    Mr.Au. "dikkatli bakmamı önerirken" benim ürünümün içine bir garanti belgesini bizzat siz yazıp koymuşsunuz gibi kesin konuşmuşsunuz. Oysa Vatan Bilgisayar bana yalnızca fatura verdi, ürünün içerisinden de ayrı bir garanti belgesi çıkmadı diye hatırlıyorum. Ürünün tüm ıvır zıvır ingilizce belgeleri bile duruyor, aralarında Türkçe bir garanti belgesi yok. Ayrıca nereden çıkardınız garanti belgesinin altına imza attığımı, siz PDA'yı alırken garanti belgesinin altına imza attınız mı?

    Ben henüz hiçbir şeyle uğraşmaya karar vermiş değilim, ben yalnızca işin doğrusunu öğrenmeye çalışıyorum. Sanayi Bakanlığı'nın yürürlükte bir belgesi varsa, firmalar ona uygun olmayan bir garanti ilan etme hakkına elbette sahip olamaz. Ama dediğim gibi bu durumdan henüz emin değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 19 Şubat 2008; 21:14:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hatipoglu
    Mr.Au. "dikkatli bakmamı önerirken" benim ürünümün içine bir garanti belgesini bizzat siz yazıp koymuşsunuz gibi kesin konuşmuşsunuz. Oysa Vatan Bilgisayar bana yalnızca fatura verdi, ürünün içerisinden de ayrı bir garanti belgesi çıkmadı diye hatırlıyorum. Ürünün tüm ıvır zıvır ingilizce belgeleri bile duruyor, aralarında Türkçe bir garanti belgesi yok. Ayrıca nereden çıkardınız garanti belgesinin altına imza attığımı, siz PDA'yı alırken garanti belgesinin altına imza attınız mı?

    Ben henüz hiçbir şeyle uğraşmaya karar vermiş değilim, ben yalnızca işin doğrusunu öğrenmeye çalışıyorum. Sanayi Bakanlığı'nın yürürlükte bir belgesi varsa, firmalar ona uygun olmayan bir garanti ilan etme hakkına elbette sahip olamaz. Ama dediğim gibi bu durumdan henüz emin değilim.


    Eğer kırıcı olduysam affola, sadece kendi deneyimlerimden yola çıkarak durumu anlatmaya çalıştım.

    İmza atma deyişini argo olarak kullandım, gerçek anlamında değil... Yani aldım-sattım olayı yapılmıştır, faturası da kesilmiştir. Üründe belirlenen zamandan önce geride verilmemiştir, e ürün artık sizindir. Anlatmak istediğim buydu.

    İngilizce ıvız zıvırların içinde yüksek muhtemel garanti belgesi de olabilir.

    Aslında dün gece yine şöyle iyice bir garanti belgesine ve firmanın verdiği belgeye felan baktım. Firma cihazı herşeyiyle 2 yıl boyunca garantili derken (bataryaya dair bir ibare göremedim), ingilizce metinde batarya 1 yıl garantilidir yazıyordu. Daha doğrusu ay bazında vermişler, 12 ay, 24 ay şeklinde...

    Neyi baz almalıyıoz bende bilmiyorum. Türkiye'de yaşıyorsak buradakini baz almak lazım, belki açıkları kullanarak uğraşabilirsiniz. Ama bilirsiniz genelde bir kılıf uydurmakta zorlanmıyorlar.

    Üzdüysem tekrar özür dilerim, deneyimlerimi aktarmak istemiştim.




  • garanti belgesine kullanıcı imza atmıo saten.açıkları kullanarak bişeyler yapılabilir ama arkadaş doğru deimiş bi kılıf uyduruyolar ben avukat olsam acayip kurcalarım bu işleri ama işte ayrı bi awukat tutupda uraşmak gerekio oda para ve uğraş dmek ..
  • @hatipoglu; garanti belgenizde yukarıda bahsettiğiniz "6 ay" ifadesi yer alıyor mu? Normal şartlarda garantinin tüm parçaları kapsaması lazım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Au


    Üzdüysem tekrar özür dilerim, deneyimlerimi aktarmak istemiştim.


    Estağfurullah, özür dileyecek bir şey yok, ben sizi üzecek bir şey söylediysem ben özür dilerim.

    Elimdeki belgeler içerisinde gerçekten Türkçe herhangi bir garanti belgesi ya da kılavuz yok. Aslında ithalatçıların ürünlerin içerisine Türkçe kılavuz ve garanti belgesi koymaları gerektiğini biliyorum, ancak bu ürünü Vatan bilgisayar Ankara açılışında uygun bir fiyata almıştım, bu nedenle bu ayrıntıya pek dikkat etmedim diye hatırlıyorum.

    Kullanım kılavuzu tümüye İngilizce, kutu içerisinde ayrıca İngilizce olarak "Passport 1 year Limited -International Travelers Warranty" adında uluslararası garanti anlamında bir kitapçık var. Bu belge Türkiye'deki garanti şartlarıyla ilgili değil.

    Ürününü kutusunu ve tüm kutu içeriğini, şu patlatılabilen poşetlerine kadar atmayıp sakladığımı ayrıca hatırlatayım tekrar :) Adaptör ve notebook'u saymazsak ürün kutu içeriği şunlardan oluşuyor:
    - "Just for starters" hızlı kullanım kılavuzu
    - İngilizce kullanım kılavuzu
    - "Passport" dediğim kitapçık, 9 dilde ama aralarında Türkçe yok.
    - "Addendum" başlıklı bir kağıt, eRecovery fonksiyonu ile ilgili kısa bir açıklama içeriyor, 7 dilde, ama aralarında Türkçe yok.
    - Microsoft Windows XP Home Edition ile ilgili bir kitapçık, tek Türkçe belge bu kitaçık :)
    - Ambalajı hiç açılmamış telefon kablosu
    - Notebook'a ve şarj cihazlarına ait ambalajı açılmış, ancak çöpe atılmayıp saklanmış poşetler :)
    - İç içe geçen iki kutu nedeniyle sarsıntıyı önleyen dolgu malzemeleri ve örtüye benzer beyaz bir kağıt.

    Şimdi çektiğim bu resim de (kalitesiz bir fotoğraf olsa da) durumu özetliyor :)
     Notebook 2 yıl, pili 6 ay garantili olabilir mi?


    Bunları şu yüzden yazdım, yanlış anlamayın, ben ürünümle ilgili kutu içeriğine hakimim ve çok gerekmediği sürece en azından garanti süresi bitene kadar hiç bir şey atmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 20 Şubat 2008; 19:21:57 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hatipoglu

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mr.Au


    Üzdüysem tekrar özür dilerim, deneyimlerimi aktarmak istemiştim.


    Estağfurullah, özür dileyecek bir şey yok, ben sizi üzecek bir şey söylediysem ben özür dilerim.

    Elimdeki belgeler içerisinde gerçekten Türkçe herhangi bir garanti belgesi ya da kılavuz yok. Aslında ithalatçıların ürünlerin içerisine Türkçe kılavuz ve garanti belgesi koymaları gerektiğini biliyorum, ancak bu ürünü Vatan bilgisayar Ankara açılışında uygun bir fiyata almıştım, bu nedenle bu ayrıntıya pek dikkat etmedim diye hatırlıyorum.

    Kullanım kılavuzu tümüye İngilizce, kutu içerisinde ayrıca İngilizce olarak "Passport 1 year Limited -International Travelers Warranty" adında uluslararası garanti anlamında bir kitapçık var. Bu belge Türkiye'deki garanti şartlarıyla ilgili değil.

    Ürününü kutusunu ve tüm kutu içeriğini, şu patlatılabilen poşetlerine kadar atmayıp sakladığımı ayrıca hatırlatayım tekrar :) Adaptör ve notebook'u saymazsak ürün kutu içeriği şunlardan oluşuyor:
    - "Just for starters" hızlı kullanım kılavuzu
    - İngilizce kullanım kılavuzu
    - "Passport" dediğim kitapçık, 9 dilde ama aralarında Türkçe yok.
    - "Addendum" başlıklı bir kağıt, eRecovery fonksiyonu ile ilgili kısa bir açıklama içeriyor, 7 dilde, ama aralarında Türkçe yok.
    - Microsoft Windows XP Home Edition ile ilgili bir kitapçık, tek Türkçe belge bu kitaçık :)
    - Ambalajı hiç açılmamış telefon kablosu
    - Notebook'a ve şarj cihazlarına ait ambalajı açılmış, ancak çöpe atılmayıp saklanmış poşetler :)
    - İç içe geçen iki kutu nedeniyle sarsıntıyı önleyen dolgu malzemeleri ve örtüye benzer beyaz bir kağıt.

    Şimdi çektiğim bu resim de (kalitesiz bir fotoğraf olsa da) durumu özetliyor :)
     Notebook 2 yıl, pili 6 ay garantili olabilir mi?


    Bunları şu yüzden yazdım, yanlış anlamayın, ben ürünümle ilgili kutu içeriğine hakimim ve çok gerekmediği sürece en azından garanti süresi bitene kadar hiç bir şey atmam.


    mevzuatı inceledim sarf malzemeleri ilgili özel düzenleme yok Tüketici Kanunu ise 2 yıllık garanti süresini veriyor, firma yok o 2 yıl olmaz 30 gün garantili,6 ay garantili diyemez garanti süresini uzatır ama kısaltamaz.

    Neden tereddüt ediyorsunuz,
    Tüketici hakem heyetine basvurmak hicde zor değil.




  • Birşeyler söyliycem olay olacak
    Ben hep bağrınıyorum garanti olayında
    Notebook ve Desktop'da IBM (Lenovo)
    Oem denilen ürünlerde Çizgi elektronik tarafından getirilen ürünler
    bunun dışında ötesi yalan
    Hp iyi aslında ama mesela Notebook'un bir parçası problemli her koşulda komple cihazı istiyor ve data yoktur diye kağıt imzalatıyor(yedeğini al diyor yani)
    Yoksa Hp'de fena değil
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp_o

    Birşeyler söyliycem olay olacak
    Ben hep bağrınıyorum garanti olayında
    Notebook ve Desktop'da IBM (Lenovo)
    Oem denilen ürünlerde Çizgi elektronik tarafından getirilen ürünler
    bunun dışında ötesi yalan
    Hp iyi aslında ama mesela Notebook'un bir parçası problemli her koşulda komple cihazı istiyor ve data yoktur diye kağıt imzalatıyor(yedeğini al diyor yani)
    Yoksa Hp'de fena değil



    HP servislerinin batarya konusunda tüketici dostu olduğu konusunda bazı deneyim/duyumlarım oldu. Bir arkadaşım 1 yıl dolmuş olan bir ürünü wi-fi arızası nedeniyle servise gönderdi, adamlar pilini de değiştirmişler. :) Vatan bilgisayar'daki bir görevli de HP'nin bu konuda olumlu yaklaştığından söz etmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 21 Şubat 2008; 22:13:09 >




  • arkadaşa katılıyorum bencede tüketici heyetini bi yoklamak lazım
  • Bugün hp pavilon bilgisayarımı servisden aldım.. 8 aylık pil 20-30 dakika gidiyordu. Yenisi ile değiştirdiler...
    quote:

    Orjinalden alıntı: hatipoglu

    quote:

    Orjinalden alıntı: alp_o

    Birşeyler söyliycem olay olacak
    Ben hep bağrınıyorum garanti olayında
    Notebook ve Desktop'da IBM (Lenovo)
    Oem denilen ürünlerde Çizgi elektronik tarafından getirilen ürünler
    bunun dışında ötesi yalan
    Hp iyi aslında ama mesela Notebook'un bir parçası problemli her koşulda komple cihazı istiyor ve data yoktur diye kağıt imzalatıyor(yedeğini al diyor yani)
    Yoksa Hp'de fena değil



    HP servislerinin batarya konusunda tüketici dostu olduğu konusunda bazı deneyim/duyumlarım oldu. Bir arkadaşım 1 yıl dolmuş olan bir ürünü wi-fi arızası nedeniyle servise gönderdi, adamlar pilini de değiştirmişler. :) Vatan bilgisayar'daki bir görevli de HP'nin bu konuda olumlu yaklaştığından söz etmişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 26 Şubat 2008; 16:19:50 >




  • tüketici hakem heyetine git.

    Altına imza da atsan kalıbını da bassan 2 senenin altında garanti ve re mez

    yoksa da güzel güzel girmiş. Oh siz uyuyun yerleştirmeye devam etsinler..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.