Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (946. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 944945946947948
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam. Bizim komşumuz var pendik sanayide kaportacı, yan dükkanıda mekanikçiymiş yarın öğlen saatlerinde ben oraya götürücem baktırmak için arabayı 40 kaporta 40 mekanik toplam 80 TL ye baktırıcam eğer uzak kaçmazsa Pendik oto sanayiye gelin. Plakayı 5664 e msj atmayı unutmayın tramerinde ne var ne yok bilin ona göre gidin arabayı baktırmaya. Şimdiden hayırlı olsun sizede. İyi akşamlar
  • volverin33 kullanıcısına yanıt
    uzman arkadaşlar deyince üzerinize mi alındınız hocam. :)
    bu boğulma olayını bi kaç arkadaş debriyaj sistemiyle alakası yok demişti onu diyorum.

    işimiz gereği 120 araçlık filomuz olduğundan bi çok araç gördük almera bir çok araçtan daha sağlam ve teferruatlı.. usta olunca size basit geliyordur bişey diyemem üstad :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SirSdü

    Selam. Bizim komşumuz var pendik sanayide kaportacı, yan dükkanıda mekanikçiymiş yarın öğlen saatlerinde ben oraya götürücem baktırmak için arabayı 40 kaporta 40 mekanik toplam 80 TL ye baktırıcam eğer uzak kaçmazsa Pendik oto sanayiye gelin. Plakayı 5664 e msj atmayı unutmayın tramerinde ne var ne yok bilin ona göre gidin arabayı baktırmaya. Şimdiden hayırlı olsun sizede. İyi akşamlar

    teşekkürler, sirsdü.
    size de hayırlı olsun. arabanız mavi hb olan mı. fiyat normal. yetkili servis yada ekspere göstermek istiyorum.

    sanayide ki sıradan tamirciler nissan dan fazla anlamıyorlar. en iyisi servis. boşuna 80 tl. verme oto ekspertiz yapan yerlere götür

    hemen her şeyini çıkarıyorlar. ben nissanı tanıyorum yaklaşık 13 yıldır. micra kullanıyorum. almerayı ilk defa kullanacağım.

    siz sanayi işini birdaha düşünün. özellikle filtrelerde orjinalden şaşma. selamlar.




  • Benimki mavi değilde sizinki beyaz sedan olan sanırım. Siz kaça anlaştınız. Ustamız komşumuz yani güveniyorum aracıda dolaylı yoldan tanıdığımız birinden alıcaz onun için biraz rahatım ama işte ne olacağı belli olmuyor. Sonuçta 2. el. Yarın bakıcaz işte herkes için hayırlısı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan3405


    quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    simdilik bulabildigim almeranin alt arka suspansiyon sisteminin fotolari bu kadar. Bu suspansiyon tipinin herkes bagimli veya yarı bagimli yari bagimsiz suspansiyon oldugunu soyluyor ve soyluyoruz ben oyle biliyorum. Yani tam bagimli degildir diyorum ben. inceleyiniz fotolardaki bu suspansiyon bagimsiz midir bagimli midir ben de merak ettim simdi dogrusunu ?


    Cagri kardesim almera tam bagimli suspansiyona sahip, demir bir tekerlekten digerine gidiyor yaylanma kabiliyeti bu demir uzerine yerlestirilen duzenekle sagliyor. Tam bagimsiz suspansiyonlarda boyle bir demir yok. Birde yari bagimsiz var oda terkerden gelen suspansiyon ekipmani ortada bulusuyor ben boyle biliyorum bagimli,bagimsiz ve yari bagimli olayini.

    Esasen yazılıp çizilenler hep aynı kapıya çıkıyor ama süspansiyonla ilgili tanımlar/terimler üreticilerin reklam anlayışları yüzünden birbirine fazlaca karışmış. Yazarken doğal olarak bu tanım/terimleri kullandığımız için aynı dili konuşsakta aynı manayı yakalamak zorlaşıyor.

    Tam bağımlı süspansiyon dediğinizde dingildeki eğim araca direkt yansır anlamı çıkıyor misal sağ teker taşın üzerine çıktığında dingilin açısına göre araçta o yöne doğru havaya kalkacaktır. Traktör römorklarında ya da ağır yük araçlarında bile dingildeki bu eğimi kasaya yansıtmamak için araya makaslar koyarlar ki kasanın dengesi bozulmasın yolun durumuna göre sağa sola eğilip durmasın hatta eski connect lerde bu sistem vardı.

    Tabi ki almeranın sistemi çok daha gelişmiş sizinde söylediğiniz gibi belli düzeneklerle bu süspansiyon sistemi sağlanmış yeni astradaki watts bağlantılı süspansiyon tam bağımsız olmasada ona yakın konfor veriyor almeranın çok noktadan bağlantılı arka süspansiyonu da buna benziyor. Yalapşap araba yaptık buyrun dememişler tasarım öncesinde yukarı aşağı sağa sola salınımının epey düşünüldüğü uğraşıldığı özenle yapıldığı belli oluyor güncel araçların çoğunda bu uğraş yok 2014 corollaya bakıyorsun düz saçma bi sistem yazık.

    Yay ve amortisör kadar bağlantılarda vazife görüyor hocam mesela bilirsiniz tekerlek açıları içe dışa doğru bazı durumlarda değişir almerada kullanılan bağlantılardan bazıları konfor yada yol tutuşu arttırmak için tekerleğin açısını extra değişime zorluyor şasi de bu bağlantılardan maksimum fayda sağlanacak şekilde dizayn edilmiş ve daha birçok şey var tam olarak çözemedim araya daha önemli olan motor yağı konusu girdi ki tek başına viskozite konusu termodinamiklede alakalı yani epey geniş.

    Süspansiyonla bu kadar uğraşmaya çözmeye çalışmaya ne lüzum var diyebilirsin ama aracımla uğraşmayı kişiye özel değişiklikler yapmayı seviyorum güvenlik yol tutuşu gibi etkenlerden minimum fedakarlık yapıp maksimum konfor sağlamak için sistemin çok iyi bilinmesi gerekiyor diğer aracımda bu işi çözdüm alt dış 3 dilimi biraz taşlattım yük kapasitesi azalmadan virajda savrulmadan tümsek ve çukurlarda daha konforlu süspansiyonum oldu aynısını almeraya yapmam için hangi dilimlerin neresinden ne kadar taşlanması gerektiğinin bilinmesi gerek bunun içinde tüm sistemin bilinmesi lazım ve o sistemin karmaşıklığını şu küçük fotolar bi parça izah edebilir.

    Almeranın süspansiyonu bu kadar karışık olmasa da




    Bunun kadar basitte değil




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 23 Kasım 2014; 19:36:26 >




  • Arkadaşlar trafik sigortasının eşdeğer parça kullanımı ve yetkili servisin bilgisizliğiyle ilgili birkaç hususu yazmak istiyorum okunmasında fayda olacaktır. 3-4 sayfa önce aracımın kaza fotolarını paylaşmıştım. Kapı sacı, cam, cam çıtası, çıtanın üzerindeki orjinal krom aksesuar hasar aldı değişmesi gerekiyordu. Karşı taraf %100 suçlu kaskom yok diğer aracın trafik sigortası tarafından karşılandı. Orjinal parça için extra ödeme yapmadım. Tamir yeri yetkili servis.

    Geçen hafta teslim almaya gittiğimde gördüğüm manzara sac ve çıta orjinaliyle değişmiş güzel ama krom aksesuar yok ve yeni camda renk farkı var. orjinal cam pilkington ve yeşile çalıyor eşdeğer olimpia marka takmışlar ve renksiz olunca diğer camlarla renk farkı bariz belli oluyor. Eksper bu durumdan habersiz dosyayı kapatmış.

    Yetkili servisin krom aksesuar ve cam için yaptığı açıklama: "trafik sigortası aksesuarlarları karşılamaz kasko yapsaydınız değiştirilirdi ama sözleşmenizde aksesuar maddesi olmalıydı. Camı ise sigortanın anlaşmalı olduğu camcı yolladı eşdeğer getirmişler bizim yapabileceğimiz bişey yok"

    Bazı arkadaşlarımız özellikle yetkili servisten bunları duyunca tatmin olur durumu kabullenir ve hata yapar uzun olacak ama konuyu biraz açmak istiyorum.

    Yetkili servisin hatası bilgi sahibi olmadan fikir üretmesinden kaynaklanıyor sanıyor ki kasko daha iyidir kasko bile aksesuarı sözleşmedeki ek madde ile karşılıyorsa trafik sigortası hiç karşılamaz. Böyle düşünüyor.

    Halbuki Karayolları Trafik Kanunda 85. madde açıktır. Zarar neyse tanzim edilir birebir ne varsa aksesuardan vs. den trafik sigortası sorumludur. Kaskonun amacı ise farklıdır kazada suçlu olsam kaskom aracımı yaptırırdı aksesuarlar içinde extra ücret verip teminat altına almışsam onları da karşılardı yetkili servis bu farkı bilmiyor.

    Şu durum da olabilirdi yine kazada suçsuz olsam aracımın kaskom tarafından yaptırılmasını isterdim kasko bozulmadan yaptırırdı çünkü o sadece aracı olurdu masrafları karşı tarafın sigortasına fatura ederdi. servisin yanılmasının muhtemel bir nedenide belki geçmişte bununla ilgili bir mesele olmuştur kasko masrafları karşı tarafa fatura etse dahi aksesuar maddesi teminat altında olmadığı için yaptırmamıştır bu da kasko görevlisinin bilgisizliği. Neyse konu uzamasın KTK 85. madde için eksperi arayıp teyit ettim servis şimdi Türkiyede sadece 8-10 araçta olan krom kaplamayı arıyor Ellerinde Almera Orjinal Aksesuar Kataloğu yok. Micra note vs. var ama almera primeranınki yok bu servis galiba 2006 dan sonra açılmış. ozas_91 de orjinal aksesuarları arıyordu sizin servisiniz daha eski olabilir ellerinde varsa fotokopisini paylaşmanızı rica ediyorum.

    Uzun oldu kusura bakmayın gelelim cam meselesine.

    TR Sigorta Birliği sayfasında Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası(Trafik Sigortası) Genel Şartlarında şu maddeden bahseder:
    Hasar halinde, hasar gören parça, onarımı mümkün değilse veya eşdeğeri parça ile değiştirilme imkânı yok ise yenisi ile değiştirilirhttp://www.tsb.org.tr/karayollari-motorlu-araclar-zorunlu-mali-sorumluluk-sigortasi-genel-sartlari.aspx?pageID=502

    Fakat bu çok genel bir ifadedir biraz daha açalım nedir bu eşdeğer parça?
    Eşdeğer kalitede yedek parça, bir motorlu aracın montajında kullanılan parçalarla eşdeğer kalitede olduğu varsa mevzuat gereği aranan mecburi standartlara uygunluğunun üreticisi tarafından belgelendirilmesi gereken parçalardır. Bu ifade Rekabet Kurumunun resmi gazetedeki tebliğinden alıntıdır sigorta birliği nedense bu durumdan hiç bahsetmez.http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2005/11/20051112-10.htm

    Eşdeğerin ne olduğunu anladık peki nedir bu belgelendirilmesi mecburi standart?
    Belgelendirme kuruluşları bu genelge kapsamında faaliyette bulunabilmek için TÜRKAK'tan veya AIF (İnternational Accreditation Forum) çatısı altında ilgili standarda karşılıklı tanıma anlaşması imzalanmış olan akreditasyon kuruluşlarından TS EN ISO/IEC 17021 standardına uygun olarak akredite edilmiş olmalıdır Bu ifade de Hazine Müsteşarlığının genelgesinden alıntıdır.http://www.tsb.org.tr/images/Documents/Revize%20E%C5%9Fde%C4%9Fer%20Par%C3%A7a%20Hazine%20Yaz%C4%B1s%C4%B1.pdf

    Kalite standartları parçalara göre değişiyor ISO/TS 16949:2002, ISO 9000, Q 9000, VDA 6.1, AVSQ ve vb. detaylı bir konu sonuçta kalite belgesini ibraz etmekle mükelleftir ve o belgede yazan kalite standardının yeterli olup olmadığı duruma göre araştırılır.

    Sigortacıların bu genelgeye itiraz ettiği noktalarda bilinirse olası uyanıklıkların önüne geçilmiş olur:http://www.tsb.org.tr/images/Documents/E%C5%9Fde%C4%9Fer%20Par%C3%A7a%20Genelge%20Tasla%C4%9F%C4%B1%20Hazine%20M%C3%BCste%C5%9Farl%C4%B1%C4%9F%C4%B1%20Yaz%C4%B1.pdf

    Genelgeleri faydalı olur diye paylaştım birgün işinize yarar. Benim camla şuanda ilgisi yok camın renk farkı evvela 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanunun'daki ayıplı mal kategorisine giriyor Önce garantiye almak için camı getiren firmayı aradım geri alırız dediler sonra eksper ve servisle görüştüm orjinal renkli cam geldiğinde değiştirilecek

    Okuması da yazması da uzuun oldu ama umarım faydam dokunmuştur




  • 1ERDEM 1 kullanıcısına yanıt
    Size özelde ya da burada böyle bir yorumda bulunmadığım için üzerime alınmadım.

    Size cevap veren arkadaşların ''motor kulağı yüzünden boğulma oluyor'' sözünü söylemediğini belirttim.Bu ifadeyi sizin yazdığınızı söyledim.

    Paylaşımda bulunan,size yardımcı olmaya çalışan kişileri hedef alan yargılayıcı üsluba tepki gösterdim aslında.

    Neyse konuyu fazla dağıtmaya gerek yok.Size arızasız sürüşler.
  • Piastre kullanıcısına yanıt
    Tebrik ederim, değişik güzel bilgilendirme olmuş.
    Servisler yorulmadan az zamanda,az emekle nasıl daha çok kazanırımın peşinde.Emin ol servislerde,experlerde iyi biliyor bunları.
    Bak size fazla masraf çıkarmadım,hadi sizinle sözleşme imzalayalımın ticari ayakları bu işler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -


    quote:

    Orijinalden alıntı: Piastre

    Arkadaşlar almera nın motoru euro3 mü euro4 mü? ya da eski-yeni kasa aynı normlarda mı üretilmiş belki biri 3 diğeri 4 tür bilmiyorum teknik bilgiler kısmında bulamadım klavuzda da yazmıyor. cevaplarsanız memnun olurum.

    yağ konusunu 3 gündür yoğun araştırıyorum sürekli güncellenen bir konu olunca en doğruya ulaşmak zor oluyor çıkan sonuçlara açıkçası çok şaşırdım bitince paylaşırım.

    Merhaba. Yag konusu bu kadar dusundugunuz kadar hassas arastirilacak onemli sayilmaz. Eger aracinizda 10w-40 yag kullaniyorsaniz aracin kilometresi suan 100 bin km yi gecmemis veya cok az gecmis olmali aracinizin yag kacagi yag eksiltme gibi sorunu yoksa yapacaginiz islem 10w-40 yerine ilk olarak Mobil marka veya Shell 5w-40 yag koyup en az 5 bin en fazla max 10bin km olmadan yani 7-8bin km koyulan yagi kullanip ardindan 5w-30 Mobil veya yine Shell marka tam sentetik yag ile her 10bin-15bin araliginda degisim yaparak devam ediniz.
    Not; 10 bin km de degisim yapmak icin uzun zaman geciyorsa 10 bin km degisimi yapiniz. Eger kisa surede yani 5 - 6 ay da 15 bin yapiyorsaniz o zaman 10 bin km de degistirmeye gerek yok daha fazla kullanilir 15 bin km ye kadar cikabilirsiniz. Cunku zaten kullanilan 5w-30 tam sentetik yaglarin en buyuk ozelliginden birisi uzun omurlu olmasidir kanitlanmis birseydir. Hatta ben bir kere farkinda olmadan son kilometre degisim periyodunu kacirip unutmusum 20 bin km ye yaklasmisti 18 bin küsür civarinda degistirdigimde bile yagin sarılıgı belliydi ustam bile 10 bin km anca yapmistir bu yag demisti.

    Aksine yağ konusunun araç seçimi kadar önemli olduğunu detaylıca araştırılması gerektiğini düşünüyorum. Yağ konusunda belli birikimim var ama ilk defa lpg li araç kullanıyorum. Acemiliğim bundan. Komple yakıt sistemi değişiyor kolay iş değil yağ seçimininde buna göre yapılması gerekiyor. Mobil-Shell öneriniz için teşekkürler doğru seçim olur ama neden hepsi 5W ile başlıyor? Viskozite indeksi nasıl hesaplanır? Hangi katkılar almera için önemli? Bu katkılar lpg ya da benzinli olmasına göre değişiklik gösteriyormu? bunların bilinmesi gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozas_91


    Üstat her servis en az %7 indirim yapıyor 54 liraya gelir filtre. Bence noypanın 2-3 katı parayı, 2-3 katı daha kaliteli olmasıyla hakediyor. Ürün gerçekten güzel. Siz daha iyi biliyorsunuzdur. Nitekim 10 yıllık almeracısınız.

    Ben geçen ayın başında bakımı yaptım. Mobil 10w40dan(super2000) mobil 5w30a(super3000)e geçtim. Yağ değiştirken aynı yağ konmadığı için würthün motor iç temizleyicisini kullandım. Onuda şöyle yaptım; üzerinde 5 litre motor yağına yeter yazıyordu. Her ne kadar külbütör kapağını söküp bakmasam da, bugüne kadar yağı düzgün günün gününe değiştiğinden emin olduğum için motorumun içinde çok fazla yağ tortusu vs olacağını düşünmüyorum. 2.9 litre yağ koyacağım için motor iç temizleyicisinin yarısını kafi gördüm. diğer yarısınıda bir sonraki yağ değişimine inşallah :) Bu arada bu ürün 45 liraydı. (400ml)


    Yağ değişiminden sonra ise ne sesinde ne yürümesinde nede çalışmasında hiçbir fark hissetmedim açıkçası. O zamanda sağlıklıydı, şimdide de öyle. Siz neden esp düşünüyorsunuz? neden normal tam sentetik 5w30 değil de esp?

    Birde benim arabanın yakıta bir kez daha gelmek istiyorum. Yaptığım deneysel hassas ölçümlerde şöyle bir kat sayı buldum:
    1.2<(gerçek tüketim)/(yol bilgisarındaki tüketim)<1.4 ekseriyetle 1.22-1.32 arasında bu sayı. Kabaca yol bilgisayarında yazanın %25 fazlası gerçek tüketimi veriyor.

    Benim araba iç anadolunun uçsuz bucaksız düzlüklerinde, tek başıma, klimasız, yüksüz, 34-35 psi lastik basıncıyla 15 derece hava sıcaklığında 90ı hiç geçmeden ortalama 72 km/h ile yolculuğu bitererek 6.7 litre lpg tüketiyor (gerçek tüketim) yol bilgisayarında ise 5.4 litre yazıyor. Bunu bir değerlendirelim istiyorum. İtiraf etmeliyim ki asıl isteğim en az yakan almeranın benim arabam olmasıdır

    Evet reçineli filtre hak ediyor. 10.000km'de 30-50TL farka kesinlikle değer. Bir sonraki sefere ben de ona geçiş yapacağım muhtemelen.

    İç temizleyici faydalı olabilir. Ancak ben bugüne kadar değişimlerde 10.000km'yi -belki birkaç küsürat km hariç- hiç geçmmediğim yani motorda yanmış-tortulaşmış yağ olmadığı için yeni yağ motoru tamamen temizliyor. Motor yağ kapağından içeri ışık tutunca pırıl pırıl görünüyor. Her motora gerek yok.

    Super 3000 eski bir yağ, ESP ise Mobil'in şu anki en yüksek kalite yağı. 20-30TL farka değer diye düşünüyorum. 10W-40'tan sonra çok fark var. Sağlıklı, yağ yakmayan motorda segmanlar ile silindir duvarları arasındaki mesafe çok az olduğu için 10W-40 ile pistonlar dönerken resmen savaş veriyor. Mekanik titreşim, ses ve devirlenmedeki zorlanma aracın rafineliğini düşürüyor. Zaten 10W-40'ı motora ilk koyduğum zaman da motorun tutuklaştığını yazmıştım. 10W-40'ı Almera için asla önermem artık. Yakıt tüketimim düştü mü, tabi ki hayır. Motor o kadar keyifli devirleniyor ki, son 300km ortalamam yol bilgisayarında 10.0L'yi geçti. Motoru dinliyorum bol bol.

    Ben yol bilgisayarını çok referans almıyorum. Şehir içinde tüketilen benzinle birlikte orantı yapınca gerçek değere yaklaşıyor. Veya uzun yolda sakin giderken 600km ortalaması 7.3 çıktıysa, pompada 7.2-7.4 civarında bir LPG değeri görüyorum. Ancak araç yük altındayken, gerçek tüketim yol bilgisayarında görünenden düşük çıkıyor.

    6.7 litre tüketim sağlıklı bir Almera'nın yakalayabileceği en düşük tüketim değerlerinden biri. Önceki arabadan sonra, en az yakmayı sen hak ediyorsun.

    Bu arada yalıtımsız Almera'ların kapısını kapatınca tavanı yankılanıyor. Ben söyleyeyim

    Ki ben bu 5W-30 Tam sentetik olayını yıllar önce söyluyordum forumdaki arkadaşlara herkes karşı çıkıyordu. Bakıyorum da şuan en üst düzey bilgisi olan arkadaşlar hocalarım bile 5w-30 dan şaşmam artık demeye başlamışlar


    6-7 yıl öncesine kadar otomotiv mühendisleri dahi yaz için 10W-40 yeterli olmayabilir 20W-50 kullanın diyordu. Tabi bunu söylemelerinin bir nedeni de güvenlik katsayısını göz önünde bulundurmaları. Yeni teknolojiler henüz rüştünü ispatlamamış yağ formülleri tedbirli olmalarını gerektiriyordu. Siz 5W-30 kullanıp bugün motoru ele almışta olabilirdiniz deneme-yanılmadan daha fazlasına ihtiyaç var. Milyarlarca $ lık sektörde yanıltıcı reklamlara gevşek olan yasalarda etki edince doğruya ulaşmak zor oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiarc

    ESP ile Super, Edge ile Magnetic arasında fark var. Ancak ne kadar fark olduğu, olan farkın da Almera için ne kadar önemli olduğu tartışılır. 4 litre Super 3000 ile ESP arasındaki 30TL fark, 8.000km'de ve senede 3 defa yağ değiştirmeme yani senede 9 litre yağ tüketmeme rağmen benim için önemli değil. ESP'yi herkese tavsiye ederim. Super 3000 kullandım mı, başka bir araçta evet. Ama ona da sonraki değişimde ESP alacağım.


    Hocam Castrolün en iyi yağı edge serisi mobil in ise 1 serisiymiş ikiside eşdeğer kalitede. Yağ tavsiye sayfasında link verilmiş mobil1 in diğer mobil serilerinden farkı açık arahttp://www.mobil.us/USA-English-LCW/carengineoils_product-comparison-chart.aspx

    Tabi bu farkın ana etkeni baz yağın kaliteli olması ve kullanılan katkılarla daha uyumlu olması.

    Aslında şu esp meselesine lpg li araçlar için ayrı paragraf açmak gerek. Bu katkı dpf li araçlar için geliştirilmiş yağ sitesinde kat.konv. içinde faydalı olacağı yazılmış yani temizleme özelliği yüksek olan bir yağ katkısı. Dizel ve benzinin kül bıraktığını biliyoruz esp faydalı olacaktır oysa lpg nin temiz yakıt olduğu biliniyor esp ihtiyacı kalmıyor.

    Lpg ve esp ye şöyle baksak acaba yanlış mı olur: Araçlarımız lpg ye geçene kadar yaktığı benzinden oluşacak kül vs. çatlakları kapatacağından aslında bizim gibi lpg liler için yararlı. fazla kısmı üst devirlere çıktıkça zaten yanıyor. O halde esp faydalı kurumlarıda temizleyip kompresyon kaybına yol açmaz mı? ilk akla gelen bu oluyor. Bu sorunun cevabını ararken şu post gözüme çarptı.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 24 Kasım 2014; 22:45:19 >




  • Benim 2001 almera, belgeleri duruyor, shell 15w-50 yağ tavsiye etmiş, ilgilenenlere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mineral Yağlar
    Mineral yağlar yıllardır kullanılmakta olan klasik yağlardır. Yeraltındaki bildiğimiz petrolün distile edilmesinden sonra deterjan, viskozite geliştirici ve aşınma önleyici birtakım katkılar eklenmek suretiyle üretilirler. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar.

    Sentetik Yağlar
    Sentetik yağlar laboratuarlarda çeşitli kimyasal işlemler sonucunda kimyagerler tarafından üretilen yağlardır. Fiyatları mineral yağlara oranla daha pahalıdır ancak hem daha iyi performans, hem daha uzun süreli kullanım sunarlar. Termal dayanıklılıkları fazladır. Yağlama görevlerini daha uzun süreler yerine getirirler ve çok daha fazla sıcağa dayanabilirler.

    Yarı Sentetik Yağlar
    Yarı sentetik yağlar bu ikisinin karışımıdır ve hem fiyatları, hem de sundukları performans bu iki yağın arasındadır. Genellikle %70-80 mineral yağa %20-30 sentetik yağ karıştırılmak suretiyle elde edilirler.

    Viskozite ve Viskozite Endeksi Nedir?

    Viskozite basit şekliyle bir yağın kalınlığının ölçüsüdür. Belirli bir sıcaklıkta yağın ne kadar akıcı olduğunu göstermek için de Viskozite Endeksi kullanılır. Genellikle bir yağ kalınsa viskozitesi yüksek, ince ise viskozitesi düşüktür. Viskozite endeksi bize bir yağın ısıya maruz kaldığında ne kadar inceleceğini gösterir. Rakam ne kadar yüksekse, ısıya maruz kaldığında yağ o kadar az incelir. Rakam düşükse yağın viskozitesi düşük, yüksekse viskozitesi yüksektir. Viskozite endeksi aynı zamanda bir yağın belirli koşullar altında nasıl davranacağını da gösterir. Çok yüksek viskoziteli bir yağ (Ör: 50) özellikle düşük sıcaklıklarda motorun belirli kısımlarına ulaşamayabilir, hatta yüksek devirlerde silindir ile motor arasındaki film kopabilir. Çok düşük viskoziteli bir yağ ise (Ör:0) özellikle aşırı yüksek sıcaklıklarda çok fazla incelerek koruma özelliğini yitirebilir.

    Bütün motor yağları S.A.E seri numarasıyla sınıflandırılır. S.A.E rumuzu Birleşik Amerika Devletleri'nde motorlu araçlar mühendisleri birliğinin (Society of Automotive Engineers) baş harflerini ifade eder. Motor yağlarının S.A.E standardı bu birlik tarafından düzenlenmiştir. S.A.E numarası küçük olan yağlar daha ince ve akıcı olur. S.A.E numarası büyük olan yağlar daha kalın ve az akıcı olur. Örnek olarak S.A.E 10 numaralı yağ, S.A.E 30 numaralı yağdan daha ince ve akıcıdır. Motor yağları, benzinli ve dizel motorları için ayrı özellikte imal edilir. Benzinli motorlarda; SA, SB, SC, SD gibi S harfi ile başlayan yağlar kullanılır. Dizel motorlarında; CA, CB, CC, CD gibi C harfi ile başlayan yağlar kullanılır.

    Gerek benzin, gerek dizel motor yağları; yazlık, kışlık ve birleşik yağlar (dört mevsim yağları) olmak üzere üç çeşittir.
    ▪ Yazlık Yağlar: S.A.E 10, S.A.E 20, S.A.E 30, S.A.E 40, S.A.E 50 numaralı yağlardır.
    ▪ Kışlık Yağlar: S.A.E 5W, S.A.E 10W, S.A.E 15W gibi yağlardır. (W harfi yağın kışlık olduğunu belirler, İngilizce’ de kış "winter" kelimesinin baş harfidir.)
    ▪ Birleşik Yağlar (Dört Mevsim Yağları): Bu tip yağlar her mevsimde kullanılır. Yazın yazlık yağ, kışın kışlık yağ özelliğini gösterir. Bunlar, S.A.E 10W-40 , S.A.E 15W-50 , S.A.E 15W–50 gibi yağlardır. Örneğin; S.A.E 10W-30 numaralı yağ, kış mevsiminde S.A.E 10W numaralı yağ, yaz mevsiminde S.A.E 30 numaralı yağ yerine kullanılır.

    Tek Viskozite ve Multi-Viskozite Yağlar
    Hizmet ettikleri sıcaklık aralığı bakımından yağlar ikiye ayrılır. Tek viskozite ve çok viskoziteli (multi-viskoziteli) yağlar. Tek viskoziteli yağlar hava sıcaklıklarının daimi olarak sabit olduğu durumlara uygundur, dolayısı ile bu tür yağlar hem yaz, hem kış kullanımına uygun değildir (Ör: 20W-50 değil de sadece 50W). Multi-viskozite yağlar ise yapı olarak değişken hava koşullarında hizmet etme özelliğine sahip olduklarından hem yaz sıcağında, hem de kışın soğuğunda kullanılabilirler. Kalın bir yağ soğuk hava koşullarında jelleşecek ve görevini tam olarak yerine getiremeyecektir. İnce bir yağ ise soğukta rahat akacak, ancak yüksek sıcaklıklarda motor ile silindir arasındaki film tabakası incelecek, ya da kopacaktır. Tek viskoziteli yağların bu dezavantajları üzerine ince bazlı bir tek viskozite yağa çeşitli polimerler eklenmek suretiyle multi-viskozite yağlar üretilmiştir. Eklenen bu polimerler sayesinde multi-viskozite yağlar kışın soğuğunda yada ilk çalıştırma esnasında görev yapabilecek kadar ince, yaz sıcağında güvenebileceğiniz kadar da kalındırlar.

    Multi-Viskozite Yağların Avantajı Nedir?
    Tek viskoziteli bir yağın akıcılığı her sıcaklıkta aynıdır. Çok viskoziteli yağlar ise tek viskoziteli yağlardan farklı olarak kendilerini değişen sıcaklıklara adapte ederler. Çok viskoziteli bir yağ tek viskoziteli bir yağa oranla soğuk havalarda daha akıcı, yüksek sıcaklıklarda ise kesinlikle daha kalın ve güvenlidir.

    Bu, aynı zamanda şu anlama da geliyor; Aracınızı belirli bir süre için kullanmadığınızda motor yağı kartere doğru süzülecek ve tekrar çalıştırdığınızda çok kısa bir süre için dahi olsa, motorunuzun tüm parçalarına ulaşması için belirli bir süre geçecektir. Çok viskoziteli yağlar soğuk havalarda tek viskoziteli yağlara oranla daha akıcı olduklarından motorun içerisindeki parçalara daha çabuk ulaşırlar, böylelikle ilk çalıştırma anındaki motor aşınmaları daha azdır.

    Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara oranla %1,5 ila %3 arasında yakıt tasarrufu sağlarlar.

    Çok viskoziteli yağlar hem düşük, hem yüksek sıcaklıklarda daha fazla koruma sağlarlar.

    Multi-Viskozite Yağların Çalışma Prensibi
    10W kadar ince bir yağ kullanırsak yağ oldukça ince olduğundan ne ilk çalıştırma anında, ne de soğuk havalarda akıcılık açısından bir problem yaşamayız. Ancak hava oldukça sıcaksa, ya da motor ısısı son derece arttığında oluşacak problemi çözmek için üretim aşamasında diğer birçok katkıyla birlikte multi-viskozite yağlara “viskozite geliştirici” katkı maddeleri eklenir. Yağ yine aynı yağdır, 10W bazlı bir yağ. Ancak, eklenen polimerler sayesinde ısındığında, örneğin 40 viskoziteli bir yağ gibi davranır. Böylelikle sıcak hava koşullarında da görevini yerine getirir. Eklenen polimerleri kimyasal olarak yağ soğukken içinde bağımsız şekilde yüzen toplar olarak düşünebiliriz. Yağ ısındıkça bu polimerler çözülmeye ve uzun zincirlere dönüşmeye başlarlar ve böylelikle yağın incelmesini önlerler. Yağınız 10W-40 ise soğukta 10W gibi ince, sıcakta ise 40 viskozite yağ kadar kalın gibi davranır. Burada önemli olan viskozite aralığını seçerken kışın tahmini en soğuk, yazın ise tahmini en sıcak derecesine dikkat etmektir. Viskozite aralığı kesinlikle ve kesinlikle içerisinde bulunulan iklime göre seçilmelidir.

    Viskozite Dereceleri

    En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır;

    SAE (Society of Automotive Engineers) sınıflandırması:

    SAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. SAE sınıflandırmasında derece "W" harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, "winter" yani kış anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W-40'taki "10W" gibi. Bu, aynı zamanda yağın baz viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asıl viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize aynı zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir.

    İkinci rakam yağın yüksek ısı viskozitesini verir. 10W-40'taki "40" gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

    Aşağıda, tahmin edilen dış sıcaklığa göre seçim yaparken belirli viskozite aralıklarında örnekler verilmiştir;

    Tahmin edilen en düşük hava sıcaklığı
    Tavsiye edilen SAE viskozite derecesi

    0 derece
    5W-30 10W-30 10W-40 20W-50

    -18 derece
    5W-30 10W-30 10W-40

    -18 derecenin altı
    5W-30

    bence herkes kendi kullanım şartına ,kullandığı yakıta ,bulunduğu iklime ,üreticinin tavsiyesine göre seçimini yapmalı




  • Ben 35.500 km de aldığım ve LPG montajını kendim yaptırdığım Almeramda ilk 10 bin km hariç 40 bin km boyunca yaz-kış Mobil1 0w 40 New Life kullandım ve kullanmaya devam ediyorum. Şu an aracım 90.000 olmak üzere ve çok memnunum. Yağ eksiltme ya da başka bir problemim olmadı. Tavsiye ederim.
  • matay555 kullanıcısına yanıt
    Paylaşım için teşekkürler ama bunlar bilinmesi gereken temel konulardır bize lazım olan kritik yapmak meselenin içyüzüne ulaşmak. Mesela API SL ve API SM nedir diye merak etsem emisyon değerlerine ulaşırım ya da şunlar yazılıp çizilir;

    API SL: Yüksek sıcaklıklarda daha iyi depozit kontrolü ve düşük yağ tüketimi sağlayan yağlardır.
    API SM: SL’e göre daha üstün performans ve antioksidan özelliği taşır.

    Oysa meselenin içyüzü farklıdır API kurumu SL standardının motorun ikincil parçalarının (oksijen sensörü kat.konv. vs) yeterli derecede korunmadığı yahut zarar gördüğünü tesbit etmiş ve gerekli önlemleri alarak 2004 yılında yeni bir kalite standardı olan SM standardını getirmiştir. Emisyon vızıltıları veya üstün performas lakırdılarını geçsinler bi zahmet. Olayın içyüzü budur bize lazım olanda bu tarz daha "Türkçe" bilgilerdir.

    İşin birde şu yönü var bu parçalar Almerada varmı? Var. Ama kılavuza bakıyorsun en fazla SL standardı aranmış niye? çünkü klavuzlar 2002 de hazırlandı o dönem en yüksek standart SL idi daha sonra güncelleme yapılmadığından 2006 Almeranın kılavuzunda bile SL yazıyor...

    SL ile SM farkını anladık peki son çıkan SN standardının gayesi nedir? Almerayla çok ilgili olduğunu düşünmüyorum ama şu linki biraz incelemek gerekhttp://www.oilspecifications.org/articles/api-sn.php daha sonra o "türkçe" bilgilere ulaşmak için yorumlanması gerek.

    Sentetik meselesi ise çok virane bir konu önüne gelen tam sentetik etiketi vuruyor "yapıştır gitsin" kültürü oluşmuş. Oysa sentetik çok genel bi ifadedir doğal olmayan herşeye sentetik denilebilir sentetik çim sentetik boya vs. Adam tam sentetik yağ aldım diyor arkasına bakıyorum API SL

    Yarın kısmet olursa yağ konusuyla ilgili uzun bi yazı yazmayı düşünüyorum. Amaç kandırılmamak etikete para vermemek. Tabi eksik noksan kısımlar olacaktır daha detaylı bilgisi olan optiarc volverin ve diğer arkadaşlar bu kısımları tamamlarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Piastre -- 24 Kasım 2014; 22:32:22 >




  • Thursy T kullanıcısına yanıt
    ilk sorunuz hakkında bilgim yok ama ikinci sorunuza cevap verebilirim sanırım. aynı model olmasa da aynı siteden farklı model elm327 cihazı aldım ve kullanmaya çalıştım ancak benim aracımın ecu suna bağlantı sağlayamadım. desteklenip desteklenmediği hiçbiryerde yazmadığı için bilinmiyor maalesef. ama o cihazı boşuna almayın derim ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yu1136

    ilk sorunuz hakkında bilgim yok ama ikinci sorunuza cevap verebilirim sanırım. aynı model olmasa da aynı siteden farklı model elm327 cihazı aldım ve kullanmaya çalıştım ancak benim aracımın ecu suna bağlantı sağlayamadım. desteklenip desteklenmediği hiçbiryerde yazmadığı için bilinmiyor maalesef. ama o cihazı boşuna almayın derim ben.

    internette bir çok video mevcut bağlandığına dair. acaba siz mi bir yerde hata yaptınız? aldık bakalım çalışmazsa satarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: porsche911turbo

    Benim 2001 almera, belgeleri duruyor, shell 15w-50 yağ tavsiye etmiş, ilgilenenlere

    Herhangi bir üreticinin böyle bir tavsiye vereceğini düşünmüyorum. Hadi Shell dese anlarım marka tavsiyesi verebilir ama viskozite vermesi anormal. Servisin işgüzarlığı olabilir. Yağ teknolojisi epey gelişti motor koruması için yüksek viskozitelerden çok baz yağ kalitesi ve katkılar önemli. 30 numara sentetik yağ 40 numara yarı sentetik yağdan daha fazla koruma sağlar. Sert olsan ne yazar adın Mülayim deyişi vardır ya aynen durum bu fakat yağın fiziksel olarak daha kalın olmasınında bazı faydaları vardır eğer gerçekten üretici istemişse üzerinde düşünülür yok servisin işgüzarlığı ise bilinmesi gerekir. Belgenin o sayfasını tarayıcıda digital hale getirip buraya atabilir misiniz merak ettim.




  • Merhaba. ebay sitesinde çıkma, renkli navigasyon ekranı var. Bu ekran, bizim ekranların yerine takılabilir mi? Takılabiliyorsa, navigasyon kullanılabilir mi? yoksa sadece ekran renkli mi olur?

    http://www.ebay.com/itm/Nissan-Almera-2003-2006-Sat-Nav-Display-Screen-28090-BN810-/190954015643?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c75bf0b9b
  • Piastre kullanıcısına yanıt
    2001 de onu tavsiye etmiş, zaten şuanda öyle bir yağa rastlamadım, aracın kendi kitapçığında yazıyor servis olayı değil, yarın atarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 944945946947948
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.